۱۳۹۳ خرداد ۱۶, جمعه

امپریالیست آمریکا و لقمه چرب اوکرائین
 
آقای جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که از عالم غیب خبر دارد، بدون پرده پوشی و ظرافت دیپلماتیک و با لحن تهدید آمیز به صراحت گفت: روسها در امور داخلی اوکرائین دخالت کرده و چند هزار روس را از فاصله چند هزار کیلومتری مرز اوکرائین برای نفوذ در اوکرائین بسیج و گسیل داشته اند. به نظر وی معترضان شرق اوکرائین اساسا مردم اوکرائین نیستند و اتباع روسیه می باشند. این بی اطلاعی تاریخی آقای جان کری در باره تبار مردم اوکرائین را، ظاهرا کارشناسان آمریکائی به این نحو پرده پوشی می کنند، که حضور میلیونی مردم شرق اوکرائین در انتخابات اخیر را، کار چند هزار تبعه روسیه جا می زنند. به نقل از جان کری کارشناسان آمریکائی از روی لهجه آنها فهمیده اند که نوع تکلم روسی آنها با نوع تکلم روسی موجود در شرق اوکرائین فرق دارد. جان کری که در مورد حوادث سوریه نیز به دروغ متوسل شده بود و تصاویری جعلی از اجساد کودکان کشته شده در اثر پرتاب گازهای سمی را، به بشار اسد نسبت می داد، اینبار هم در حد دروغگوئی باقی ماند و نتوانست سندی برای اثبات ادعاهای خود در مورد  اوکرائین ارائه دهد. در مورد اجساد کودکان سوریه ای معلوم شد که این تصویر جعلی مربوط به جنایات آمریکا در عراق بوده است که اخبار آنرا تلویزیون بی بی سی پخش کرده بود، و جان کری آگاهانه برای فریب افکار عمومی و بهانه تجاوز به سوریه  برای کشتار باقیمانده کودکان سوریه ای، به این اسناد جعلی متوسل می شد. در تائید ادعاهای آقای جان کری، آقای مک کین McCain سناتور جمهوریخواه دست راستی آمریکا که رقیب اوباما در انتخابات دور اول بود، در خواست کرد که نیروهای اوکرائین توسط آمریکا مسلح شوند و اعلام داشت: "آنها می جنگند. ما باید بخاطر خدا هم شده حداقل چند تا اسلحه سبک برای دفاع از خود به آنها بدهیم"(روزنامه زود دویچه سایتونگ 17/18 ماه آوریل 2014). سخنگوی کاخ سفید آقای جی کارنی Jay Carney  اعلام کرد: "ما حل مسئله ی این بحران را نظامی نمی بینیم". وی مدعی شد آمریکا تنها 300 هزار غذای آماده به اوکرائین ارسال کرده است. هنوز این ادعاهای پرطمطراق در هوا طنین انداز بود که جان برنان John Brennan مدیر سازمان "سیا" به کی یف رفت تا ترتیب عملیات نظامی را با همکاری حکومت کودتائی و فاشیستی بر سرِ کار در کی یف بدهد. بعد از آن، سیل تسلیحاتی آمریکا از طریق لهستان و ارسال مسلسلهای تهاجمی M16 آمریکائی به اوکرائین شروع شد.
بعد از آن شایعات فراوانی نشر پیدا کرد که گویا آمریکائی ها توسط شرکتهای امنیتی خصوصی که مشتی اجیر و مزدور آدمکش آمریکائی هستند، تعداد زیادی آدمکش به اوکرائین با موافقت حکومت کی یف وارد کرده اند. صحبت از دسته های آدمکشی "بلاک واتر" Blackwater بود که در عراق و افغانستان در اثر فجایعی که ببار آورده بودند، بسیار بی آبرو محسوب می شد. این شرکت نام خود را با "آکادمی" Academi تغییر داده است و با نام جدید، همان جنایات قبلی را انجام می دهد. حضور شرکتهای خصوصی امنیتی در اوکرائین چندین فایده برای آمریکا دارد. نخست اینکه برای رفتن چند شرکت خصوصی که البته همه دستهای دراز شده پنتاگون وزارت جنگ آمریکا هستند، نیازی به موافقت کنگره آمریکا نیست. دوم اینکه آمریکا از خود در قبال جنایات این شرکتهای امنیتی خصوصی سلب مسئولیت کرده و خود را به کوچه علی چپ می زند و مدعی می شود، دولت آمریکا هرگز در امور داخلی اوکرائین دخالتی نکرده و نمی کند.
شرکت خصوصی "آکادمی" که جایگزین "بلاک واتر" شده، توسط سربازان نخبه سابق آمریکائی تاسیس شده است. رئیس این شرکت ژنرال سابق هنگ ارتش آمریکا کریج نیکسون Craig Nixon می باشد. تاسیسات نظامی این شرکت در مویوک Moyock در ایالت کارولینای شمالی North Carolina و در شهر سان دیه گو San Diego در ایالات کالیفرنیا و سِی لم Salem در کونکتیکات Connecticut  است. مرکز این شرکت در مک لاین McLean در ایالت  ویرجینیا Virginia واقع شده است. وزارت دفاع آمریکا مهمترین سفارش دهنده به این شرکت است.
اسناد این شایعات که آمریکائی ها آنها را تکذیب می کردند، توسط خدمات اطلاعاتی آلمان "ب ان د" Bundesnachrichtendienstes (BND)  به علت تضادهای درون امپریالیستی میان آمریکا و آلمان فاش شد. سازمان جاسوسی آلمان اطلاع داد که 400 نفر اجیر شرکت "آکادمی" که همان "بلاک واتر" سابق است، با تمام تجهیزات برای آدمکشی به شرق اوکرائین گسیل شده اند. در کنار این آدمکشان آمریکائی، مزدوران لهستانی نیز از لهستان وارد اوکرائین شده و با لهجه لهستانی صحبت می کنند. انتشار این اسناد که همیشه توسط روسیه ادعا می شد، نشان می دهد که تا چه حد دروغگوئی و ریاکاری در سیاست خارجی آمریکا نقش اساسی بازی می کند.
مطبوعات آلمان از جمله روزنامه زود دویچه سایتونگ در شماره 16 ماه مه 2014 خبر دادند که پسر معاون رئیس جمهوری آمریکا آقای جو بایدن  Joe Biden بنام هانتر بایدنHunter Biden قرار است عضو هیات مدیره کنسرن گاز اوکرائین بنام  بوریسما  Burisma بشود. مرکز این کنسرن در جزیره قبرس است. آقای هانتر بایدن پسر جو بایدن مسئول امور حقوقی و سرمایه گذاریهای خارجی برای این شرکت خواهد بود. این شرکت در دوران نخست وزیری آقای یانوکوویچ در تمام مفاسد دستگاه حاکمه اوکرائین شرکت فعال داشته و سفارشات دولتی را دریافت می کرده است. در رهبری این شرکت، وزیر امور محیط زیست کابینه یانوکوویچ بنام اقای نیکلای سلوچوسکی Nikolai Slotschewski شرکت داشته که در کسب اجازه ها و خریدهای شرکت مقام دوم را دارا بوده است. مقام اول را که در تمام مفاسد دست داشته و در آمریکا تحت پیگرد جنائی قرار دارد، آقای دیمتری فیرتاشDmitrij Firtasch  می باشد. آقای هانتر بایدن پسر جوبایدن معاون آقای اوباما، در نیویورک در دفتر وکالت بویس  Boise، شیلر و فِلِکسنر Schiller & Flexner کار می کند و هدفش از مشارکت در هیات مدیره کنسرنِ فاسد اوکرائینی، ریختن آب تطهیر به سر این شرکت است، تا دستش برای استخراج و بهره برداری از گازهای زیرزمینی اوکرائین که بهره برداری از آن به محیط زیست صدمه می زند، باز باشد. در کنار آقای هانتر بایدن پسر جو بایدن، دوست پسر خوانده جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و سرمایه گذار معروف آمریکائی آقای دنور آرچر  Devon Archerنیز در هیات مدیره این کنسرن حضور دارند. کار به این جا ختم نمی شود آقای الکساندر کواسنیوسکی Alexander Kwasniewski رئیس جمهور سابق لهستان نیز در هیات مدیره این کنسرن شرکت دارد.  این کنسرن روزانه 450 میلیون مترمکعب گاز تولید می کند. هنوز علیرغم اینکه وضعیت سیاسی اوکرائین کاملا روشن نشده است، تقسیم غنایم به انتها رسیده و به این جهت بعید به نظر می رسد که کسی از این راه رفته برگردد. اوکرائین باید قربانی بانک جهانی، صندوق بین المللی پول و سازمان تجارت جهانی شود. در این میان اروپائی ها بازیچه دست آمریکا شدند و در این بازیِ توسعه نفوذ به سمت شرق، بیش از همه کشور آلمان باخت و اعتبارش صدمه دید. آمریکائی ها به متحدان اروپائی خویش با انجام کودتا در کی یف رحم نکردند و از آنها به عنوان گوشت دم توپ در مقابله با امپریالیسم روس استفاده کرده و می کنند. وضعیت اوکرائین بحرانی است و فقر و بدبختی زندگی مردم را در بر گرفته است. در عین اینکه روسیه از نفوذ تاریخی و تبار روسی مردم شرق اوکرائین برای اعمال نفوذ استفاده می کند، امپریالیستهای غرب شمشیر را از رو بسته و گستاخانه تا آستانه جنگ جهانی می روند. کمونیستها باید از صلح، از عدم مداخله در امور داخلی کشورها و از احترام به حقوق ملل دفاع کنند. دخالت گستاخانه امپریالیسم مهاجم غرب در امور داخلی همه ممالک اقمار سابق ابرقدرت شوروی خطر جنگ را افزایش می دهد که باید با آن مبارزه کرد. این امر به سود طبقه کارگر و مبارزه وی است.
 
بر گرفته از توفان شماره   171 خرداد ماه 1393 ژوئن سال 2014،  ارگان مرکزی حزب کار ایران(توفان)
صفحه حزب کار ایران (توفان) در شبکه جهانی اینترنت
نشانی پست الکترونیکی(ایمیل)
 سایت کتابخانه اینترنتی توفان
سایت آرشیو نشریات توفان
توفان در توییتر
توفان در فیسبوک
 توفان درفیسبوک به زبان انگلیسی
 

هیچ نظری موجود نیست: