۱۳۹۳ مرداد ۱۲, یکشنبه


توفان الکترونیکی
نشریه الکترونیکی حزب کارایران
شماره97                                                               مرداد ماه 1393 اوت 2014
 
toufan@toufan.org       www.toufan.org

 

درهم شکستن  افسانه شکست ناپذیری صهیونیستها

شکست مفتضحانه اسرائیل در بلعیدن "مارسمی"


***

     زنده باد دلاوری خلق فلسطین

چه کسی خواهد من و تو ما نشویم، خانه اش ویران باد

***

اطلاعیه حزب کارایران(توفان)

بمباران نوارغزه و کشتاربربرمنشانه آوارگان فلسطینی جنایت علیه بشریت است

 وآن راقویا محکوم میکنیم

***

(سخن هفته)

درحاشیه تجمع اعتراضی درتهران درهمبستگی با مردم فلسطین

***

گزارشی از اعتراضات جهانی علیه رژیم صهیونیستی

***

پایان اعتصاب غذای رضاشهابی

***

نقش آگاهی و روحیه سندیکائی

***

مقاله ای از حزب کمونیست مارکسیست لنینیست انقلابی ونزئولا

***

اعلام سیاستهای جدید جبهه مردمی  تونس

***

(گلچینی  از فیسبوک)

یاد داشتهای کوتاه سیاسی

2                                                        توفان الکترونیکی شماره 97                                                 مرداد ماه 1393

اطلاعیه شماره 3  حزب کارایران(توفان)

شکست مفتضحانه اسرائیل در بلعیدن "مارسمی"                      درهم شکستن  افسانه شکست ناپذیری صهیونیستها



1 - کسانیکه با تاریخ پیدایش فاشیستی رژیم صهیونیستی آشنایی دارند می دانند که حمله اخیر اسرائیل و بمباران غزه تصادفی نبوده و ربطی هم به موشک پرانی حماس و سازمان برای آزادی فلسطین( یاران جرج حبش ...) نداشته است. صهیونیستها از آغاز تاسیس نامیمون دولت نژاد پرست اسرائیل آهنگ آن داشتند تا تمام سرزمین فلسطین را درسته ببلعند و به بسط و گسترش آن و نیل به اسرائیل بزرگ بپردازند. مطابق اسناد موجود " لوی اشکول" نخست وزیر اسرائیل در جنگ 1967 درباره غزه چنین بیان داشته بود:

"غزه مسئله است. من درسال 1956 آنجا بودم و مارهای سمی را که درخیابان راه میرفتند، دیده ام. ما باید بخشی ازآن ها را درشبه جزیره سینا اسکان دهیم و امیدواریم بخش دیگری هم مهاجرت بکنند".


بیانات فاشیستی  نخست وزیر اسرائیل در روزهای اخیر مبنی بر" غزه باید درهم کوبیده شود تا صلح وآرامش برقرارگردد".... همه نشان روشن ازاین امر است که صهیونیستها هدفشان محو و نابودی همه فلسطینیها و بلعیدن تمامی سرزمین فلسطین است وجنجال تبلیغاتی درمورد قتل سه کودک یهودی که سازمان حماس نیز هیچگاه مسئولیت آن را به عهده نگرفته فقط یک بهانه بوده برای از سرگیری  بمباران  وادامه کشتار مردم غزه  وبرهم زدن وحدت ملی احزاب و سازمانهای فلسطینی .

 

اما مقاومت قهرمانانه ملت فلسطین برای موجودیت خود نیز تحسین برانگیز است و هر بار این هیولای هشت سر را با شکست مواجه می سازد.آنها که با اشاره به موشک پرانی جنبش مقاومت فلسطین ایراد میگیرند و آن را دلیل بر هجوم وحشیانه به فلسطین و بمباران غزه تحلیل میکنند یا نادانند و یا آگاهانه همان جفنگیات رسانه های صهیونیستی و امپریالیستی را نشخوار میکنند. این عده هنوز نفهمیده اند و یا خود را به نفهمی می زنند و در مورد مقاومت ملت فلسطین فقط به سازمان حماس که یکی از دهها سازمان و جبهه مقاومت فلسطین علیه اسرائیل است اشاره میکنند تا با قوت بخشیدن به استدلال خود به نفی مقاومت ملت فلسطین بپردازند.حزب ما بارها کوشید تابه مناسبتهای مختلف دست به ترجمه هایی از مطالب سیاسی و ادبیات سازمان برای آزادی فلسطین(جرج حبش) بزند و به افشای نیروهای ارتجاعی بپردازد که بی توجه به واقعییات سیاسی سرزمین فلسطین و خیانت و ندانم کاری بر طبل جنگ داخلی و نابودی سازمان حماس می کوبند و عملا به آلت دست صهیونیستهای آدمخوار تبدیل شده اند.سازمان برای آزادی فلسطین(جرج حبش، بخشهایی از سازمان آزادیبخش فلسطین( نیروهای ملی و سکولار) و بخشهایی از سازمان الفتح دراین نبرد شرکت دارند و درکنارهم علیه اسرائیل میرزمند. سازمان برای ازادی فلسطین( یاران جرج حبش) کمتر از حماس موشک به قلب دشمن خونخوار و بیرحم و متجاوز پرتاب نکرده و نمی کند و آن را حق طبیعی و مشروع ملت فلسطین دردفاع ازخود می داند. همین امر مقاومت و یگانگی نبرد واحد ملت فلسطین سبب گشته ومیگردد تا صهیونیستها بیشستر احساس خطر کنند وبرعملیات مایوسانه وجنون آمیز خود بیافزایند. اما فرجام این بمبارانهای بربرمنشانه جز شکست نیست.

2-  در نوار غزه، افسانه شکست ناپذیری صهیونیستها را متلاشی می کند و روحیه نوینی از مقاومت و سلحشوری در میان مردم فلسطین ایجاد می گرداند. طبق اطلا عیه مطبوعاتی گردان عز الدین قسام( شاخه نظامی سازمان حماس) امروز یکشنبه 20 جولای ،  14 تن از سربازان متجاوز صهیونیست را به قتل رسانده  وموفق به پایگاههای خود بازگشتند".

 دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز  طبق اطلاعیه ای مورخ 19 جولای  اعلام داشت :

تصمیم دشمن مبنی بر حمله زمینی به غزه وبا قصد شکس...تن اراده مقاومت وهمچنین کوشش در جهت به تسلیم واداشتن ملت ما در فلسطین ، باعث خواهد شد که دشمن بهای بسیار سنگینی بپردازد، زیرا ملت ما و گروههای مختلف مقاومت آن با تمام امکانات ووسائل موجود راه پیشروی بر دشمن را خواهد بست ، و به دشمن صهیونیستی ثابت خواهد نمود که اراده ملت فلسطین شکست نا پذیر خواهد بود. دکتر طاهردر یک بیانیه مطبوعاتی تاکید ورزید تاکید ورزید :

" استفاده از گازهای سمی از طرف صهیونیستهای جنایتکار ، کشتن کودکان و زنان ،تخریب خانه ها و منازل شهروندان بی دفاع بر سر آنها ، تنها باعث آن خواهد شد تا ما در مبارزه ومقاومت اسطوره ای خود اصرار بیشتری بورزیم ، اسطوره هائی که ملت ما با با خون و گوشت فرزندان خود آنرا رقم میزنند ، هر انکس که فکر کند میتواند بردگی و تسلیم را بر فرزندان ملت فلسطین تحمیل کند در توهم بسر میبرد ".
دکتر طاهر سپس اینچنین ادامه داد که هدف اساسی از تجاوز هوائی ، دریائی و زمینی ، همانا خلع سلاح کردن مقاومت است ، اما این هدف بسیار بسیار بعید و دست نیافتنی است ، و رهبران دشمن در تل او یو درک خواهند کرد که هر چقدر بر قربانیان افزوده شود ، انان به این هدفشان نخواهند رسید ، وشعار ما چنین خواهد بود : یا شهادت و یا پیروزی"

 

 مبارزه مردم فلسطین حمایت جهانی خلقهای جهان را بدنبال دارد. اعتراضات جهانی گسترده آنهم در شرایط بحران مالی سرمایه داری ناجی صهیونیستها و امپریالیستها نخواهد بود، بر عکس مبارزه توده های مردم و طبقه کارگر را تشدید می کند. فضا را برای نفوذ نیروهائی که خواستهای مردم و آمال ملت فلسطین را بیان می کنند، خواستار وحدت ویگانگی ملی برای امرنبرد علیه دشمن متجاوز هستند  بازمی گرداند.

 

حزب کار ایران(توفان) تجاوز صهیونیستها جنایتکار فاشیست  به نوار غزه و کشتار مردم فلسطین را محکوم می کند.

حزب کار ایران (توفان) این جنایت را ضد بشری دانسته  و معتقد است مسئولین آنرا باید در یک دادگاه خلقی بین المللی به محاکمه کشید.

حزب کار ایران (توفان) از مبارزه انقلابی مردم فلسطین و آمال آنها برای اخراج اشغالگران صهیونیست حمایت می کند.

حزب کار ایران (توفان) از هر جنبش مقاومت یهودیان اسرائیلی بر ضد صهیونیستها و امپریالیستها حمایت می کند و آنرا شرط ایجاد فضائی بدور از سوء ظن برای یک زندگی مسالمت آمیز میان همه مردمان سرزمین فلسطین، مستقل از مذهب، بدور از تجاوز طلبی، نژادپرستی می بیند. زمانیکه مردم خود سخنگو شوند سخنان یکدیگر را خواهند فهمید.

 

 

قطع فوری محاصره و بمباران وحشیانه نوارغزه !

زنده باد مبارزه ملت فلسطین برای رهایی ملی!

نابود باد رژیم صهیونیستی اسرائیل  این چماق دست امپریالیسم آمریکا در خاورمیانه!

زنده باد همبستگی  بین المللی با ملت فلسطین!

 

حزب کارایران(توفان)

یکشنبه  بیستم جولای 2014

 

***

زنده باد دلاوری خلق فلسطین

چه کسی خواهد من و تو ما نشویم، خانه اش ویران باد

 

 

بعد از هفته ها بمباران محله های مسکونی، خانه های محقر مردم در نوار غزه از راه دور، کشتار فلسطینی ها در خواب و بیداری... رژیم صیهونیستی اسرائیل، در روز هشتم ژوئیه سال جاری میلادی، حتما با چراغ سبز ناتوچی ها، با موافقت امپریالیسم آمریکا و شرکاء، بر آن شد تا سرزمین غزه اشغالی را دوباره « اشغال کند »! این جنایت آشکار، نقض موازین شناخته شده بین المللی، قطعنامه های تا کنونی سازمان ملل... برای سیاست بازان حرفه ای غرب – اوباش « منتخب »! اوباما و مرکل و کامرون و اولاند... اصلا غریب نیست. بزعم حضرات، گویا دولت تقلبی و اشغالگر اسرائیل از « امنیت خود دفاع می کند »! بگذریم از اینکه اسرائیل تنها کشور بدون مرز دنیاست. امنیت صیهونیسم حدود و ثغور ندارد...  

دوردانه غرب در خاورمیانه

همین چند سال پیش بود که اسرائیل عنان از کف داد... قوای کمکی فرستاد و نوار غزه را برای چندمین مرتبه « فتح کرد »! همزمان، بهانه تراشید و به لبنان لشگر کشید... اهالی این مرز و بوم را هم، از زمین و هوا و دریا، بزیر آتش گرفت. ولی غربی ها، آمریکا و اروپا، انگار نه انگار، هیچ بروی مبارک نیاوردند. اوباش « متمدن »! سکوت کردند. دنیای « آزاد »! خفقان مرگ گرفت. موی دماغ اسرائیل نشدند... 

مثل اینکه ناتو چی ها، حامیان پشت پرده فاشیسم و نازیسم در دوره های منقضی، دلاوری خلق فلسطین، مقاومت جانانه مردم لبنان را انتظار نداشتند... تا اینکه کار بیخ پیدا کرد. اسرائیل در لبنان گیر کرد – که قیامت شد. از این پس بود که صدای راهزنان قدیمی و جدید در آمد. نجات اشغالگر را در دستور کار قرار دادند. جورج بوش صغیر، تونی بلر و... طبق معمول و بیشرمانه از اقدامات « دفاعی » اسرائیل در قبال « مسلمانان » شورشی حمایت کردند. شیراک و شرکاء، آلمان و هلند و بلژیک و دانمارک... بپای توجیه لشگرکشی رژیم صیهونیستی اسرائیل رفتند. بیخود نبود که ارتش مفسران سفارشی فعال شد تا هماهنگ با نیاز فوری کارتل های آمریکائی و اروپائی حقایق را دستکاری کند، موهوم بخورد افکار عمومی بدهد  

قوم « برگزیده »! زیر سایه قیم تروریست  

خبر فروشان و نظر چپانان باختری، تحریف کنندگان حرفه ای تاریخ، دیروز مثل امروز، مدعی شدند که اسرائیل بخاطر نجات دمکراسی بود که با انواع سلاح های پیشرفته آمریکائی و اروپائی بجان همسایه های « نا اهل »! بفکر سلاخی آشکار عناصر «

3                                               توفان الکترونیکی شماره 97                                                   مرداد ماه 1393

ناباب »! در خاورمیانه افتاد. نوعی « مسلمان » کشی در فلسطین و لبنان براه انداخت. گوشمالی « حماس »! در فلسطین بی در و پیکر، خلع سلاح « حزب الله »! در کشور مستقل لبنان را در دستور کار گذاشت. ولی به یمن گواهی شاهدان عینی، اعتراضات پی در پی هواداران صلح و آزادی در سطح بین المللی حقایق برملا شد. معلوم شد که « قوم و قیم » در سنگر واحدی شمشیر می زنند...       

خیالات « نا واردان »!

اینکه امپریالیسم آمریکا در این « مسلمان » کشی تهور آور دست نداشت، اروپا با نقشه شوم اسرائیل آشنا نبود و « غافلگیر شد »! حرف مفتی است ناشی از دریافتی احمقانه یا ریاکارانه از رویدادهای جاری در خاورمیانه. دلائل و شواهد زنده ای وجود دارد مبنی براینکه طرح گوشمالی خلق فلسطین بنام « حماس »! در فردای انتخابات پارلمانی 25 ژانویه سال 2006 میلادی در فلسظین ریخته شد. نقشه خلع سلاح « حزب الله لبنان »! یعنی بیش از یک سوم جمعیت لبنان، مهمترین جزء قطعنامه 1559 شورای امنیت سازمان ملل بود. این طرح ها و نقشه های امپریالیستی، رنگ و لعاب آمریکائی و اروپائی دارند – با بوی گند ناتو.  

مشکلات عدیده « اتحادیه بین المللی »! مشکلات فزاینده ناتوچی ها، مالی و تجاری و صنعتی در اوضاع و احوال جاری، نسیه خوری امپریالیسم آمریکا در دوران معاصر که برکسی پوشیده نیست. دیری است که سرمایه داری، خاصه نوع غربی آن، با کاهش مواد خام و انرژی، درد بی درمان تنزل نرخ سود و انباشت سرمایه روبروست. پیشرفت دیگران، بیداری آسیا و آفریقا و آمریکای جنوبی، برآمد نسبتا نیرومند چین و هند و روسیه و برزیل و مکزیک و... را بر نمی تابد. کنترل انحصاری بر منافع نفت و گاز خاورمیانه، تسلط بر تنگه استراتژیک هرمر را خواب می بیند. خیال بازگشت به دوران استعمار کهن را در سر دارد. خواهان حکام « اهلی »! چاکران مطیع در خاورمیانه است. 

همین رجاله ها، ناتوچی ها، دول تروریستی غرب بودند که ماهها پیش از ماجراجوئی اسرائیل تمام راههای ارتباطی با فلسطین را بستند. جلوی فعالیت ارگانهای منتخب اهالی در این سرزمین را گرفتند. ارسال مواد مصرفی لازم برای مردم... آب و غذا و دوا برای بچه های فلسطینی را اجازه نمی دادند... از پیش برای خلق فلسطین جواز دفن صادر کردند. برای بلعیدن لبنان نقشه داشتند. بخاطر اشغال سوریه کلی تدارک دیده بودند. 

اشغالگری صیهونیسم در خاورمیانه

 بیش از 60 سال از اشغال وتاراندن میلیونها فلسطینی از سرزمین آب واجدادیشان میگذرد. در ادامه این اشغالگری اسرائیل در سال 1967 میلادی رژیم صهیونیستی اسرائیل، گویا بدون اطلاع ناتوچی ها، صلاحدید امپریالیسم آمریکا... سیاست غنیمت گیری جدیدی در پیش گرفت. با جنگ شش روزه در قبال مصر و سوریه و اردن – نوار غزه، کرانه های رود اردن، صحرای سینا، بلندیهای جولان و شرق بیت المقدس را اشغال کرد و بعد از ترک مخاصمه هم، برخلاف رای شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر لزوم تخلیه فوری سرزمین های اشغالی، موضوع قطعنامه 242 شواری امنیت، حاضر نشد غنائم را پس بدهد: 

الف ) مصر بسال 1970 میلادی، بد یا خوب، خرج خود را از امپراتوری شوروی بکلی جدا کرد. در مدار امپریالیسم آمریکا و در پناه ناتو بود که با اسرائیل کنار آمد و صحرای سینا را جایزه گرفت. چندی بعد پادشاهی اردن هم براه مشابهی رفت و آرام گرفت. ولی دولت بعثی سوریه، چون پوشش حفاظتی خود را عوض نکرد... موفق نشد که بلندی های جولان را از اسرائیل پس بگیرد و نگرفت. حال آنکه سازمان ملل این اشغال را مردود شناخته... متن اسناد رسمی خود را عوض نکرده و هنوز هم بلندی های اشغالی جولان را قسمتی از خاک سوریه می داند.

ب ) بموجب قطعنامه 181 مجمع عمومی سازمان ملل، مصوب 29 سپتامبر سال 1947 میلادی، مبنی بر تقسیم سرزمین واحد فلسطین میان دو دولت مستقل، می بایست دولت ملی فلسطین نیز در تاریخ اول اکتبر سال 1948 میلادی در جغرافیای نوار غزه و کرانه های رود اردن و شرق بیت المقدس تاسیس می شد، که نشد. اسرائیل با اشغال نوار غزه و کرانه های رود اردن و شرق بیت المقدس بسال 1967 میلادی، گویا « خودسرانه »! این قطعنامه سازمان ملل را به هیچ گرفت و حق شناخته شده خلق فلسطین را باطل و تاسیس دولت ملی فلسطین را اجازه نداد. 

فتح دوباره نوار غزه، لشگرکشی مجدد به لبنان

گفتیم که اسرائیل نوار غزه را دوباره « فتح کرد »! در این ماجراجوئی تکراری و تهوع آور، اسرائیل روزهای متوالی تمام مناطق مسکونی در نوار غزه را بمباران کرد. تعداد زیادی از مردم، زن و مرد، پیر و جوان، بچه های قد و نیم قد را بخاک انداخت. انبوهی از فلسطینی ها را زنده زنده، در زیر خروارها خاک و سنگ و چوب و آجر و آهن مدفون و مابقی را هم در سرزمین خودشان، باسارت گرفت. تاسیسات برق و منبع آب آشامیدنی اهالی را از میان برد. مراکز درمانی و امدادی و آموزشی را بکلی از کار انداخت. ارگان های مسئول را درهم کوبید. شماری از دولتمردان منتخب مردم را ربوده و آنان را، بخاطر تنبیه خلق فلسطین، در محلی نا معلوم زندانی کرد. در یک کلام، فلسطین را، بیش از پیش، ویران کرد... فلسطینی ها را بجرم استقلال خواهی، برای چندمین بار بخاک و خون کشید... 

به لبنان لشگر کشید... بدون لحظه ای توقف در کشتار مستمر فلسطینی ها، همزمان اهالی لبنان را هم، از زمین و هوا و دریا، بزیر آتش گرفت. تا چند هفته متوالی مناطق مسکونی لبنان را درهم کوبید، منازل مردم را ویران و انبوهی را زنده بگور کرد، صدها هزار نفر را آواره ساخت، پلها و جاده ها را از میان برد. منابع برق و آب آشامیدنی... تنها کارخانه مواد لبنی لبنان، مزارع زیر کشت و کارگاههای محصولات مصرفی، مغازه و بقالیهای خرده فروشی، فرستنده رادیو و تلویزیون لبنان، مدارس و بیمارستان ها، مراکز امدادی و اداری، بناهای قدیمی و جدید دولتی، تمام وسائل لازم زندگی روزمره مردم لبنان را بکلی نابود کرد. 

4                                               توفان الکترونیکی شماره 97                                                   مرداد ماه 1393

 

مجری استراتژی ناتو در خاورمیانه

بزعم محافل پر نخوت غربی، ناتوچی ها، گویا رژیم صیهونیستی اسرائیل در این « جنگ »! فقط تا حدودی زیاده روی کرد. با کشاندن « جنگ »! به سرزمین لبنان مرتکب « خطا شد »! گویا اسرائیل، درست مثل ماجراجوئی امپریالیسم آمریکا و شرکاء در یوگسلاوی و افغانستان و عراق، خاور میانه را در مسیری « نا معلوم »! کوبید و صاف کرد.  

می گویند « جنگ »! ولی فلان فلان شده ها، کدام « جنگ »؟ سخن برسر قتل عام فلسطینی ها در خواب و بیداری، کشتار بچه های ده دوازده ساله است. برسر بمباران یکماهه لبنان از ارتفاع چند صد کیلومتری، انهدام وسائل زیست جمعی یک خلق، نابودی ابزار کار و معیشت یک ملت، خلقی غیر نظامی، ملتی فاقد امکانات لازم دفاعی، با توپ و تانک انگلیسی و آلمانی، با فانتوم آمریکائی و میراژ فرانسوی است... این که جنگ نیست. یک آدم کشی با برنامه بسیاق نازی ها، نوعی قتل عامی حساب شده، یک جنایت آشکار و سازمانیافته است. قرائن نشان می دهد که پای استراتژی ناتو در میان بود. همان استراتژی که در یوگسلاوی و افغانستان پیاده شد، توسط امپریالیسم آمریکا و شرکاء در عراق به اجرا درآمده بود.  

اصل و نسب سازمان تروریستی ناتو

ناتو یا همان سازمان پیمان اتلانتیک شمالی، یک اتحادیه نظامی فراملی است که بسال 1949 میلادی با فرماندهی امپریالیسم آمریکا – برای درهم کوبیدن دیکتاتوری انقلابی پرولتاریا در اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی، اختناق جنبش کارگری در کشورهای خودی و نابودی جنبش های استقلال طلبانه خلق ها و ملت ها در کشورهای مستعمره و نیمه مستعمره بوجود آمد. اما این اتحادیه نظامی فراملی، تروریستی و مخرب، بکجا وصل است؟ به محافل غربی، منابع مالی آمریکائی و انگلیسی و آلمانی و فرانسوی و هلندی و بلژیکی... به بانک جهانی و صندوق بین المللی پول، سازمان تجارت جهانی، به نفتی ها، سوداگران مرگ و نیستی، سازندگان و فروشندگان آمریکائی و اروپائی انواع سلاح های کشتار جمعی...  

اینها هستند که افسار سازمان تروریستی ناتو، افسار دولت تقلبی اسرائیل را در دست داشته و دارند. بنام نوعی « آزادی »! خلق ها را درهم می کوبند. نوعی « دمکراسی »! ملت ها را بخاک و خون می کشند. به تناسب نیاز فوری انحصارات خودی طرح می ریزند. براساس منافع استراتژیک محافل مالی و صنعتی، سلاطین بورس و تسلیحات و مستغلات... نقشه می کشند. در باره مسائل کلیدی حرف آخر را می زنند.ملت قهرمان فلسطین درچنین شرایط بغرنج جهانی  به پیکارش برای کسب استقلال ملی ادامه میدهد.  موضع گیری های سیاسی چپ اندر قیچی نه سیخ بسوزد نه کباب»، نه به دوطرف درگیر جنگ!! یکجهت گیری سیاسی ارتجاعی وترتسکیستی است.  کسی که ریگی درکغش ندارد باید بطور روشن وشفاف وبدون اما واگر،متجاوزجنگ طلب فاشیست را محکوم  کند واز قربانی به دفاع برخیزد.مبارزه قربانی که خلق تحت ستم واشغال فلسطین است با هرابزارو وسیله ای مبارزه ای مشروع ودفاع ازخود است، صرف نظر ازاینکه ظاهری سکولار، مذهبی و یا سوسیالیستی داشته باشد. به این دوردانه غرب باید پاسخ دندان شکنی داد.

***

 

اطلاعیه شماره 1  حزب کارایران(توفان)

 

بمباران نوارغزه و کشتاربربرمنشانه آوارگان فلسطینی جنایت علیه بشریت است وآن راقویا محکوم میکنیم


اخیرا دولت صهیونیستی اسرائیل مدعی شده که در منطقه اشغالی خودش سه دانش آموز اسرائیلی ربوده شده اند و به این بهانه حکومت نظامی برقرار کرده، به خانه گردی غیر انسانی مشغول شده و صدها فلسطینی را دستگیر کرده و به هر اقدام ضد انسانی و غیر قانونی دست می زند. رسانه های گروهی درجهان در مورد ماهیت ادعای رژیم صهیونیستی سکوت اختیار کرده اند.

بمبارانهای بربرمنشانه و فاشیستی نوار غزه در چند روز اخیر ادامه کشتار و تجاوزیست که بیش از 60 سال ادامه دارد. این آدمکشی اسرائیل باردیگر نشان میدهد که وی هرگز هوادار حتا دولت کوچک مستقل فلسطینی نیست ودرپی آن است که همه سرزمین فلسطین را درسته ببلعد.مردم را کشتار کند، بی خانمان نماید، بتاراند، تبعید کند و باقیمانده را درجامعه یهودی حل نماید. این ایدئولوژی دولت

5                                               توفان الکترونیکی شماره 97                                                   مرداد ماه 1393

 

اسرائیل است، ایدئولوژی صهیونیستی، نژاد پرستانه و فاشیستی که راهنمای عمل اوست.
تعرض گسترده اخیر – توسط هواپیماهای شکاری، بمب افکنها و توپخانه سنگین – تا بحال قریب به 20 کشته و صدها تن از مردم غزه را مجروح کرده است. آدمکشان و تروریستهای صیهونیست – بکلی بی اعتنا نسبت به اعتراض خلقهای عرب و خشم مردم در سراسر جهان – غزه را بمباران میکنند. صیهونیستها، از سوئی کودکان را به قتل میرسانند، آگاهانه زیر بنای حیاتی مردم، پمپ آب و کارخانه برق و بیمارستان و مدرسه و مناطق مقدس مردم که پناگاه آنهاست را بمب باران، ویران میکنند، احساسات انسانی میلیونها نفر را مورد تمسخر قرار میدهند، تروریسم دولتی بکار میبرند و از طرف دیگر – بیشرمانه – مدعی اند که گویا « مشغول مبارزه بر علیه تروریسم هستند »! و یا برای حفظ « ارزشهای دنیای متمدن میجنگند!! » زهی بیشرمی!

 

حزب کار ایران(توفان) تجاوز صهیونیستها وامپریالیستها را به نوار غزه و کشتار مردم فلسطین را محکوم می کند واین جنایت را ضد بشری دانسته و معتقد است مسئولین آنرا باید در یک دادگاه خلقی جهانی به محاکمه کشید.

حزب کار ایران(توفان) ازاعتراضات نیروهای مترقی جهان علیه بمباران مردم فلسطین حمایت میکند وهمگان را فرامیخواند حملات افسارگسیخته و ضد بشری صهیونیستها رامحکوم واز مبارزه ملت فلسطین برای رهایی ملی دفاع وابراز همبستگی نمایند .

نابود باد رژیم صهیونیستی اسرائیل این چماق دست امپریالیسم آمریکا در خاورمیانه!
زنده باد همبستگی بین المللی با ملت فلسطین!

حزب کارایران(توفان)
سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۳ ۸ ژوئیه ۲۰۱۴
www. toufan.org

 

***

 

 

تجمع اعتراضی درتهران درهمبستگی با مردم فلسطین

ومحکومیت رژیم اشغالگر و آپارتاید اسرائیل

(سخن هفته)
10561665_721072684620428_8727538329358886912_n



موج جدید حملات اسرائیل به نوار غزه تحت حمایت ابر قدرت امپریالیستی آمریکا ومتحدینش ، در ۱۲ ژوئن آغاز شد.بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر جنایتکار ...اسرائیل، گفت که به بمباران مستمر غزه ادامه خواهد . دراعتراض به جنایت بربرمنشانه در سراسر جهان پرچم همبستگی با حلق فلسطین برافراشته شد.


درایران ما نیز طبق گزارشی از تهران روز جمعه 27 تیر ماه 93 ؛ قریب به هشتاد تن از فعالان اجتماعی از طیف‌های مختلف، با حضور در برابر دفتر سازمان ملل به ادامه کشتار بربرمنشانه مردم در نوار غزه دست به اعتراض زدند. این تجمع که با حمل شعارها و پلاکاردهایی دردفاع از ملت فلسطین ومحکومیت رژیم تروریستی و آپارتاید اسرائیل همراه بود، از ساعت
۱۲ ظهر در برابر دفتر سازمان ملل شروع شده و حدود یک ساعت طول کشید. شرکت‌کنندگان در این تجمع بدون سر دادن شعار، تنها با ایستادن و در دست داشتن پلاکارد به حمایت از مردم غزه پرداخته و ادامه اشغال و کشتار مردم در فلسطین را محکوم کردند.

6                                               توفان الکترونیکی شماره 97                                                    مرداد ماه 1393



قابل ذکر است که ماموران امنیتی از شرکت‌کنندگان خواستند که پس از یک ساعت محل تظاهرات را ترک کنند. در جریان این تجمع، هیچ مقامی از دفتر سازمان ملل در میان معترضان حاضر نشد.



تظاهرات تهران درهمبستگی با مردم فلسطین نوید بخش است و ازاین بابت حائز اهمیت می باشد که سالهاست رژیم ضد مردمی جمهوری اسلامی انحصار" دفاع ازملت فلسطین" را در دست نابکار خویش گرفته و به هیچ نیروی اجتماعی اجازه عرض اندام مستقل دراین رابطه را نداده است.وی از حضور چند صد هزارنفری مردم ایران درصحنه ودر دفاع از ملت فلسطین می هراسد. ازاین وحشت دارد که مبادا شعاری دردفاع از کارگران و زحمتکشان ایران، آزادی زندانیان سیاسی، برابری زن ومرد وآزادی بیان وقلم .... طرح گردد و خارج از کنترل او بر فرق سرش فرود آید.

 

 رژیم جمهوری اسلامی در مقابل شعار "مردم چرا نشستید ایران شده فلسطین ! بسیار حساس بوده وهیچ حرکت اعتراضی مستقلی را تاکنون بر نتابیده است. رژیمی که خود با مردمش چون قوای اشغالگر صهیونیستی برخورد کرده ومیکند، منتقدین اجتماعی، کارگران شریف ایران ،آزادیخواهان ونیروهای ضد امپریالیستی ومترقی را به زندان می افکند وتحت شکنجه های وحشیانه قرارداده و به قتل میرساند نمی تواند درعمل مدافع حقوق ملت فلسطین باشد. رژیم جنایتکارجمهوری اسلامی با اعمال و رفتار ضد انسانی اش متاسفانه بخشی ازمردم ایران را به طرف نیروهای ارتجاعی وامپریالیستی سوق داده و علل نفوذ شعار اسرائیلی "نه غزه، نه لبنان ، جانم فدای ایران! در تظاهرات سال 1388 را نیز باید ناشی از همین عملکرد ضد انسانی و سرکوبگرانه دستار بندان حاکم اسلامی دانست که نفوذ دشمنان خارجی در ایران را موجب گشته است. حال تظاهرات دیروز تهران علیرغم کمیت ضعیفش که برعلیه کشتار مردم غزه ودر همبستگی با خلق فلسیطین انجام گرفته است را باید گام مثبتی به جلو شمرد و تلاش نمود قدم به قدم ابتکار عمل سیاسی دفاع از حقوق مردم فلسطین وخلقهای تحت ستم جهان را در دست گرفت ورژیم جمهوری اسلامی را که بدروغ خود را حامی مردم جهان جا میزند را خلع سلاح نمود. حزب ما همانطور که بارها تحلیل کرده است مبارزه برای تحقق حقوق متنوع دمکراتیک درایران را در پیوند با مبارزه علیه امپریالیسم و صهیونیسم ودشمنان خارجی قرار می بینیند و بر آن پای میفشارد. چنین سیاست خردمندانه ای هم رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی را خلع سلاح میکند وهم نیروهای اجنبی پرست اپوزیسیون ایرانی را که برای پاره پاره کردن میهن ما خواب های شومی دیده اند. تنها با چنین سیاستی است که میتوان توطئه های دشمنان رنگارنگ مردم ایران را خنثی ساخت.

 


زنده باد همبستگی با خلق فلسطین!
نابود باد رژیمی صهیونیستی اسرائیل!
توفان
سخن هفته
شنبه 28 تیرماه 1393

 

***

 

تظاهراتهای اعتراضی بر علیه رژیم صهیونیستی وجنایتکار اسراییل در سراسر جهان

 

Nastaran Melani's photo.

 

 

 

 

 

7                                               توفان الکترونیکی شماره 97                                                    مرداد ماه 1393

 

تظاهرات دهها هزارنفر درنیویورک

علیه رژیم متجاوز اسرائیل و درهمبستگی با مردم فلسطین



Photo: People of Occupy Wall Street gather in New York in protest of Israel.

 People of Occupy Wall Street gather in New York in protest of Israel.

 

***

اعتراضات در شهرهای سوئد

 

Toufan HezbeKar's photo.

 

 

طبق گزارش رسیده از رفقای حزب کارایران(توفان) در سوئد در روزها اخیر، چندین تظاهرات در شهرهای استکهلم، گوتنبرگ، مالمو، کارلسکرونا، اوپسالا و.... دردفاع از خلق فلسطین ومحکومیت رژیم متجاوز اسرائیل برگزار شده است. شرکت کنندگان در تظاهرات خواهان بایکوت همه جانبه اسرائیل گردیدند. ! برگزارکنندگان این تظاهراتها شامل انجمنهای دوستی فلسطینی وسوئدی، شبکه های ضد جنگ وشخصیتهای شناخته شده سوئدی بوده است. حزب کمونیست سوئد مارکسیست لنینیست و سازمان جوانان او "آر کو او " در رهبری این تجمعات نقش فعالی ایفا کرده اند. رفقای حزب ما نیز با شرکت در تظاهرات چندهزارنفری استکهلم همبستگی خود را با مردم تحت ستم فلسطین ابراز داشته اند. این تظاهراتهای اعتراضی درهفته های آتی نیز ادامه خواهد داشت.

 

 

زنده باد همبستگی با خلق فلسطین!

نابود باد رژیم صهیونیستی ومتجاوز اسرائیل!

***

 

8                                              توفان الکترونیکی شماره 97                                                    مرداد ماه 1393

 

تظاهرات در شیلی بر علیه متجاوزین فاشیت اسرائیلی

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t1.0-9/10544329_841000029251414_5895767014942818844_n.jpg

طبق گزارش حزب برادر، حزب کمونیست شیلی(آکسیون پرولتاریایی) چندین تظاهرات موفق در سانتیاگو برعلیه بمباران غزه صورت گرفت و  رهبران حزب ضمن سخنرانیهایی در محکومیت رژیم متجاوز اسرائیل از دولت شیلی  خواستار تحریم اسرائیل وقطع رابطه با جنایتکاران تلاویو شدند.

فیلم این تظاهرات را می توانید با بازکردن لینک مشاهده کنید:

https://www.youtube.com/watch?v=0IRAmse9yws

زنده باد همبستگی با خلق فلسطین!

نابود باد رژیم صهیونیستی ومتجاوز اسرائیل!

***

آن‌گاه که اسرائیلی‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی مدعی دفاع از خود می‌شوند، در این معنا است که هر اشغالگر نظامی باید از خود در برابر مردمی که به اصطلاح بر آنها پیروز شده، دفاع کند. شما نمی‌توانید ازخود دفاع کنید، وقتی که به زور سرزمین دیگری را اشغال کرده‌اید. این دفاع از خود نیست. هرچه دوست دارید آن را بنامید، اما دفاع از خود نیست".

 

 

 

9                                              توفان الکترونیکی شماره 97                                                    مرداد ماه 1393

 

تظاهرات اعتراضی در چند شهرت آلمان بر علیه بمباران

بربرمکنشانه غزه ومحکومیت رژیم صهیونیستی اسرائیل.

Ruzbeh Rosa's photo.

طبق گزارش دریافتی از رفقای حزب درآلمان امروز شنبه 12 جولای تظاهرات اعتراضی علیه کشتار مردم فلسطین درغزه درفرانکفورت آلمان برگزار گردید.

جمعیتی بین 2500 تا 3000 نفر دراین تظاهرات که بدون برنامه ریزی برگزار شده بود شرکت کردند وبا مردم فلسطین ابراز همبستگی نمودند. در پایان این تظاهرا ت عده معدودی با پلیس درگیر شدند، اما کسی دستگیر نشد.دراین تظاهرات رفقای حزب کارایران(توفان) نیز شرکت داشتند وبا مردم درد کشیده فلسطین ابراز همبستگی نمودند.

 روز جمعه 18 جولای تظاهراتی در شهر کلن از طرف نیروهای سیاسی آلمانی وخارجی در حمایت ازمردم  تحت فراخوانی بدین مضمون برگزار گردید وبا موفقیت به پایان رسید:

در هفته های اخیر حملاتِ ارتش اسرائیل به شهروندان غیر نظامی فلسطین شدت یافته است. در حالیکه مردم در «نوارِ غزه» - که از سوی جهان ایزوله شده است - زیر زجرِ بمباران هستند و قربانیانِ بسیاری داده اند، اسرائیل در ناحیه «هبرون» منعِ تردد اعلام کرده است و در پی تفتیشِ خانه ها، تعدادی را مجروح و کشته است. در جریانِ تفتیش اماکن، 450 نفر، از جمله نمایندگان و فعالانِ مقاومتِ مدنی، بازداشت شده اند. ما این خشونتها را مرتبط به بی ثبات کردنِ کلِ «خاور نزدیک» می بینیم و بدین جهت خواستاریم که:

-
"توقف فوریِ تهاجماتِ نظامی از سوی ارتشِ اسرائیل و آزاد سازی همه زندانیانِ سیاسی.
-
پایانِ صدورِ هر گونه تسلیحاتِ آلمانی به کلِ «خاور نزدیک».
-
پذیرشِ پناهندگان از همه ممالکِ «خاور نزدیک».
-
ارسال دارو به «نوار غزه».
-
رفعِ محاصره و تحریمِ «نوار غزه» توسطِ مصر و اسرائیل".
زنده باد همبستگی با خلق فلسطین!

نابود باد رژیم صهیونیستی ومتجاوز اسرائیل                                                       !

***

درمونیخ

 

نیز طبق گزارش دریافتی تظاهراتی با حضور بیش از هفت هزار نفر  برگزار گردید وتظاهر کنندگان  حکومت صهیونیستی اسرائیل را محکوم و همبستگی خود را با مردم غزه وجنبش مقاومت  فلسطین ابراز داشتند. فعالین وسمپاتهای حزب کارایران(توفان) نیز فعالانه دراین تظاهرات شرکت داشتند.

 

 

 

موضع گیری «او "مانیستی" نه سیخ بسوزد نه کباب»، نه به دوطرف درگیر جنگ!!موضع گیری مسئولانه ای نیست.باید بطور روشن وشفاف وبدون اما واگر،متجاوزجنگ طلب فاشیست را محکوم کرد واز قربانی به دفاع برخاست.مبارزه قربانی که خلق تحت ستم واشغال فلسطین است با هرابزارو وسیله ای مبارزه ای مشروع ودفاع ازخود است، صرف نظر ازاینکه ظاهری سکولار داشته باشد یا مذهبی و سوسیالیستی....

 

 

 

 

10                                              توفان الکترونیکی شماره 97                                                    مرداد ماه 1393

 

فرانسه

 


اعتراضات مردم جهان بر علیه بربریت وتوحش رژیم صهیونیستی ادامه دارد.در شهر های پاریس پاریس تظاهراتهای مختلفی  در 19، 23 و... ژوئیه بر علیه حملات بربرمنشانه  غزه صورت گرفت. اما تظاهراتی که روز شنبه 26 ژوئیه برای اعتراض به این قتل عام برنامه ریزی شده بود ، نه تنها اجازه دریافت نکرده بلکه ممنوع اعلام گردید. در کشوری که خود را دمکراتیک مینامد  و از حقوق بشر سخن می گوید  تظاهرات مسالمت آمیز که  حق قانونی مردم است را بنفع صهیونیستها ممنوع اعلام میکنند!

مرگ بر مدافعان کذاب حقوق بشر!

زنده باد همبستگی با خلق فلسطین!

نابود باد رژیم صهیونیستی ومتجاوز اسرائیل!

 

 

 

 

***

لندن

هزاران نفر ( مسیحی - کلیمی - مسلمان ) در خیابان کنزینگتون لندن به حمایت از ملت فلسطین  پرداختند ورژیم  نژاد پرست ومتجاوز اسرائیل را محکوم کردند

Arash Nikjoo's photo.

زنده باد همبستگی با خلق فلسطین!

نابود باد رژیم صهیونیستی ومتجاوز اسرائیل!

***

 

11                                              توفان الکترونیکی شماره 97                                                    مرداد ماه 1393

 

تظاهرات دهها هزارنفر درنیویورک

 

علیه رژیم متجاوز اسرائیل و درهمبستگی با مردم فلسطین

 



Photo: People of Occupy Wall Street gather in New York in protest of Israel.

 People of Occupy Wall Street gather in New York in protest of Israel.

 

***

 تصویری از تظاهرات هزاران نفر از مردم هند در دهلی نو در محکومیت رژیم صهیونیستی اسرائیل ودرحمایت از مردم غزه

Demonstrators hold placards and shout slogans during a protest rally against the Israel's attacks on Gaza, outside the Israeli embassy in New DelhiReuters

 

Photo: Demonstrators hold placards and shout slogans during a protest rally against the Israel's attacks on Gaza, outside the Israeli embassy in New DelhiReuters

 

 

****

 

 

در کشورهای آمریکای لاتین، آفریقا،  ترکیه، بنگلادش، اندونزی، فیلیپین، استرالیا، فنلاند، دانمارک، نروژ، اطریش، ایتالیا، هلند، ایرلند، ...... تظاهراتهای با شکوهی علیه  جنایات امپریالیسم وصهیونیسم  وهمبستگی با ملت فلسطین انجام یافته و این  اعتراضات همچنان ادامه دارند. زنده باد همبستگی با ملت فلسطین!
 

 

 

 

 

12                                            توفان الکترونیکی شماره 97                                                    مرداد ماه 1393

 

پایان اعتصاب غذای موفق رضا شهابی و تلاشهای متحد برای آزادی اووهمه فعالین کارگری!

 


 


 تن دادن رژیم به بخشی از خواستهای رضا شهابی  نشان ازآن است  که تلاش انسانی و گستردۀ  زنان و مردان آگاه و مبارز در سراسر جهان، با فشار به رژیم  ضد کارگر وضد بشر جمهوری اسلامی، موثر واقع شد ورژیم را وادار به عقب نشینی کرد. مقاومت  رضا شهابی که تا  آخرین نفس به پای کسب حقوق حقۀ خود و هم طبقه ای هایش  ایستاد و تسلیم نشد،وموقتاً از مرگ قطعی نجات  یافت، تحسین برانگیز است. درود ما به رضا شهابی وهمه آزادیخواهان ضد رژیم وضد امپریالیست !

دربخشی از اعلامیه کمیته دفاع از رضا شهابی  درمورد پایان اعتصاب غذای او چنین آمده است:

«رضا شهابی با توجه به اظهارات نماینده ی دادستان مبنی بر آغاز روند صدور مرخصی پزشکی از ابتدای ساعات اداری پیش رو، که در واقع اجرایی شدن خواسته های وی می باشد اعلام نمود نظر به درخواست اکید دوستان، فعالین کارگری، تشکل ها و نهادهای داخلی و خارجی و نیز درخواست همسر و اعضای خانواده اش در 50 امین روز اعتصاب (از ساعت 7 عصر یکشنبه 29 تیرماه 93) دست از اعتصاب غذا بر می دارد؛ اما چنانچه کوچکترین ممانعت یا تغییری در روند اجرایی شدن خواسته هایش ایجاد گردد مجدداً اعتصاب غذای خود را از سر خواهد گرفت و تن به عمل جراحی نیز نخواهد داد.

در صورت صدور مرخصی پزشکی، رضا شهابی با عمل جراحی که باید هر چه سریعتر انجام گیرد موافقت خواهد نمود. پزشکان معالج با توجه به اوضاع جسمی رضا انجام عمل جراحی و نیز مرخصی پزشکی بعد از عمل را برای سلامتی رضا و خروج وی از این بجران و وخامت جسمی ضروری اعلام کرده اند......

 

با پیگیری و تداوم تلاش هایمان، گسترده تر، متحد تر و با کارزارهای مؤثرتر باز هم جمهوری اسلامی را به عقب نشینی های بیشتری تا آزادی و بهبود کامل رضا و تأمین خانواده اش و همچنین آزادی تمامی کارگران زندانی و سایر زندانیان سیاسی، وادار نماییم »

 

 

 

 

درود بر تمامی کارگران زندانی و سایر زندانیان سیاسی آگاه و مبارز!
 

 

13                                            توفان الکترونیکی شماره 97                                                    مرداد ماه 1393

 

نقش آگاهی و روحیه سندیکائی

نقل از سند گزارش سیاسی حزب کار ایران(توفان) به کنگره چهارم حزب

 

در ایران که امنیتی وجود ندارد همه از آینده خویش بیمناکند. عدم احساس امنیت شغلی در میان اکثریت قریب به اتفاق کارگران از همه طبقات و اقشار دیگر بیشتر است و این یکی از موانع اساسی و مشکل واقعی کارگران است که اجازه نمی دهد آنها به فکر ایجاد تشکلات مورد نظر خود باشند. سیاست رژیم جمهوری سرمایه داری اسلامی تقویت این وضعیت و گرسنه نگهداشتن کارگران و حکومت بر آنان است. سازو کاری که آنها استفاده می کنند مانند همان روشهائی است که در ممالک سرمایه داری پیشرفته تجربه شده است. همان سیاست معروف سر گرگ برای ترساندن بره ها.

وجود کارهای قراردادی و پیمانی و خیل عظیم بیکاران آماده به کار که مانند سر گرگ در پشت در کارخانه ها صف کشیده اند از یکطرف و دستمزد ناچیز و بخور و نمیر از طرف دیگر باعث شده که فکر نان شب آنها را چنان بخود مشغول کرده باشد که فرصتی برای تفکر در باره بهبود شرایط زندگی خود از راه تشکل یابی پیدا نکنند. تا زمانی که ترس از فردا و آینده وجود نداشته باشد و کارگران احساس نکنند که فردا قادر به ادامه کار و فروش نیروی کار خویش هستند، تا زمانی که میلیونها کارگر پشت درب مراکز کاری منتظر بکار گیری خود از کارفرمایان انتظار می کشند و نقش اعتصاب شکن را بازی می کنند و تا زمانی که حتا رقابت کاری در محیط کارخانه برای بقاء خود در میان کارگران وجود دارد، آنها فرصت کافی نخواهند یافت که به مسائل دیگر همچون اتحاد و تشکل عمیقانه فکر کنند و آن را در دستور کار عمده خود قرار دهند.

این سیاست تجربه شده سرمایه داری جهانی است که کارگران را به چنین فلاکتی می کشاند، و آنرا بر اساس نیاز واقعی سرمایه داری هار به صورت قانونی در می آورد. کار قراردادی، دستمزد پائین، نیروی میلیونی بیکار، ایجاد رقابت در محیط کار، همه ابزارهایی است که با استفاده از نیروی سرکوب قوه نظامی در خدمت سرمایه داران قرار دارد و همراه با تفرقه افکنی در میان کارگران چه توسط تشکلهای خود ساخته و چه توسط دامن زدن به نفرت ملی میان خلقهای ایران از تشکل مستقل آنها جلو می گیرد. رژیم جمهوری اسلامی برای تحقق این خواست کارگران را دسته دسته، از شمول قانون کار خارج می سازد و دست کارفرمایان را در اخراج آنها بدون پذیرش هیچ گونه مسئولیتی کاملاً باز می گذارد. این ترازنامه کارِ رژیم را ما در اخراجهای وسیع و رشد بیکاری روزافزون،  در خدمت به نظام سرمایه داری حاکم و رژیم حافظ منافع اش می بینیم که وضعیت فلاکت بار را برای کارگران فراهم آورده اند. تنها کافی است به این واقعیت که کارفرمایان در یکسری از واحدهای تولیدی حتی از پرداخت حداقل دستمزدهای نازل پذیرفته شده نیز سر باز می زنند توجه نمود تا به ابعاد باور نکردنی تعرض سرمایه داران و دولت آنها به حقوق کارگران پی برد. برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی دولت جمهوری اسلامی به این سرکوب و سیاست نیاز دارد و طبقه کارگر نیز باید درک کند که دشمن طبقاتی وی یک دشمن جهانی است. امروز در ایران کارگران به بردگان بی مزد که حتا تا دو سال دستمزدشان را پرداخت نمی کنند، مبدل شده اند. ایران بهشت سرمایه داران است. برای تغییر این وضع کارگران به تشکل یابی نیاز دارند. بخشی از سرمایه داران رژیم گذشته می خواهند وضعیت فعلی را در ایران به گردن اسلامی بودن رژیم بگذارند در حالیکه خط مشی رژیم جمهوری اسلامی بر اساس منافع سرمایه داری جهانی حرکت می کند و فرقی نمی کند که در ایران شاه و یا شیخ بر سر کار باشد.

در جنبش دموکراتیک بورژوائی 22 خرداد مشهور به جنبش سبز طبقه کارگر به مثابه طبقه از آن جدا ماند و این جنبش در تنهائی خویش نتوانست به یک جنبش اجتماعی بدل شود. علت اساسی این بی تفاوتی طبقه کارگر را باید در این دید که برای کارگران آنچه در درجه اول اهمیت قرار دارد خواستهای صنفی و تحقق حداقل شرایط تامین زندگی آنهاست. به مصداق "شکم گرسنه دین و ایمان ندارد" برای کارگران طرح خواستهائی مبتنی بر بهبود شرایط زندگی بیشتر بسیج کننده است تا کسب حقوق دموکراتیک عمومی.

علیرغم همه این مشکلات، در اثر اعتراضات و مبارزه کارگران، تشکلهای پراکنده مستقل کارگری در ایران تحت عناوین گوناگون بوجود آمده است و جنبش کارگری توانسته جای خویش را در عرصه سازمانهای جهانی کارگری باز کرده و برسمیت شناخته شود. در اثر این مبارزات مسائل کارگری ایران مطرح شده و ابعاد حمایتهای بین المللی از مبارزات و خواسته های کارگران ایران نیز افزایش قابل توجهی یافته است. سندیکای کارگران واحد به عضویت رسمی کنفدراسیون کارگران حمل و نقل جهانی درآمده است. اگر این حمایت جهانی نبود شاید تا کنون رهبران مبارزات اتحادیه های کارگری را رژیم جمهوری اسلامی سر به نیست می کرد.

مبارزات طبقه کارگر ایران برای ایجاد اتحادیه های مستقل کارگری است. این اتحادیه های مستقل باید از حقوق کارگران در مقابل سرمایه داران و دولت حمایت کنند. این اتحادیه ها تشکلهائی در مقابل اتحادیه های دولتی هستند که نقش آنها کنترل و آرام نگهداشتن طبقه کارگر است. ولی مبارزه برای تشکیل اتحادیه های مستقل کارگری به معنی آن نیست که این اتحادیه ها وظیفه سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی و استقرار یک حکومت کارگری را بعهده دارند. این تصور رایج و اشتباهی است که در پاره ای نیروهای مدعی "چپ" وجود دارد. اتحادیه کارگری حزب نیست که وظیفه رهبری کسب قدرت سیاسی را داشته باشد. اتحادیه کارگری برای بهبود شرایط استثمار و نه برای نابودی استثمار مبارزه می کند. اتحادیه کارگری در عین مستقل بودن، مناسبات سامانه سرمایه داری را برسمیت می شناسد و در همان چارچوب خواهان بهبود شرایط زندگی و تدوین قوانین به نفع کارگران و یا رعایت قوانین موجود است. مخلوط کردن وظایف اتحادیه کارگری و مسئله کسب قدرت سیاسی هم به حزب طبقه کارگر و هم به اتحادیه صنفی طبقه کارگر صدمه

 

14                                            توفان الکترونیکی شماره 97                                                    مرداد ماه 1393

 

 

می زند. استقلال اتحادیه کارگری سراسری تنها به مفهوم اتخاذ تصمیمات مستقل و بدون اجبار از جانب دولت و سرمایه داران است نه بیشتر و نه کمتر.

اتحادیه کارگری حزب نیست ولی فعالین کارگری حزب باید در درون اتحادیه کارگری خواستهای مناسب صنفی را طرح کرده و به کارگران نشان دهند که راه غلبه بر همه نابسامانی ها نابودی نظام استثماری است و برای این کار باید کارگران در حزب طبقه کارگر متشکل شوند. فعالین حزبی هم در عرصه سندیکائی و هم در عرصه سیاسی برای تامین سرکردگی طبقه کارگر در انقلاب اجتماعی مبارزه می کنند. از نظر سیاسی باید در میان عناصر آگاه طبقه کارگر حزبیت را تبلیغ کرد. چاره رنجبران وحدت و تشکیلات است و این وحدت بر گرد پذیرش ایدئولوژی مارکسیسم لننیسم و برنامه سیاسی حزب کار ایران(توفان) امکان دارد. بدون تقویت حزبیت، بدون ایدئولوژی مارکسیستی لنینیستی بدون برنامه کسب قدرت سیاسی امکان پیروزی طبقه کارگر در هیچ زمینه ای وجود ندارد و حتی دستآوردهای صنفی وی نیز موقتی خواهد بود. کمونیستها باید توجه داشته باشند که اتحادیه کارگری حزب نیست. ابزاری است که کارگران که در اکثریت خویش غیر حزبی هستند توسط آن به خواستهای اقتصادی خویش می رسند. البته مکتبی برای آموزش طبقه کارگردر تجربه عملی خویش است. برخوردهای نادرست به رابطه مبارزه سندیکائی، رابطه حزب طبقه کارگر با اتحادیه های کارگری و یا درک از استقلال طبقه کارگر به انحرافاتی نظیر آنارکو سندیکالیسم، دشمنی با حزبیت و خلع سلاح ایدئولوژیک طبقه کارگر و چپروی در فعالیت اتحادیه های کارگر می انجام که وظیفه حزب ما روشنگری در تمام این زمینه هاست.

 

***

مقاله ای از حزب کمونیست مارکسیست لنینیست انقلابی ونزئولا


 

 

 

این تنها راه است: حضور توده های انقلابی در خیابان

در مقاله "ونزوئلای امروز و سیاستهای انقلابی" ( مجله  Unity & Struggle ارگان کنفرانس بین المللی احزاب و سازمانهای مارکسیست-لنینیست  شماره ٢٦ مارس ٢٠١٣) حزب ما توضیح میدهد که : این وضعیت بغرنج در درجه اول  نیازمند تقویت و تثبیت تشکیلاتی حزب است و در کنار آن نیازمند وصل شدن به توده های مردم و همچنین افزایش امکان هدایت حرکتهای خیابانی سازمان یافته  و با تاکتیک که بتواند گسترده شود. این اظهارات به تایید رفقای ما رسید و بشکل شعار تاکتیکی " تثبیت تشکیلاتی و گسترش حزبی" اعلام شد تا بیان کننده نیازهای مبرم ما باشد: ایجاد توانایی های مادی برای پیشبرد  مواضع سیاسی در بین تمام بخش های جامعه بخصوص طبقه کارگر و دهقانان و روشنفکران انقلابی ،  و حمله  به  ارتجاع و همچنین افشای تهدیدات خارجی مسئولیت کنونی ماست ......

صرف نظر از عمل و رفتارهای دشمن یا میزان رفرمها و تغییرات ، فعالیتهای  ما باید آشکار باشند. آن چیزی که انجام آن  ضروری است سازگار کردن جریان فعالیتهای مان با  سناریوهایی است که در مسیر مبارزه  ایجاد میشوند. باید نیروهایمان  هوشیار باشند و اجازه ندهند که در اثر بی احتیاطی یا عدم دوراندیشی افراد ما طعمه خشونتهای نیروهای بورژوازی شوند. ما نباید در پاسخ هایمان دچار زیاده روی شویم, و در عین حال نباید منتظر حوادث بمانیم, بنابر این علم و هنر کار سیاسی باید به درستی اجرا شود.

در آن مقاله ما تکییکهای مشخصی ارائه دادیم: لزوم وحدت همه نیروها در جهت ١- توقف تلاشهای نیروهای راست فاشیست و امپریالیسم ٢- حرکت در جهت سازماندهی نیروهای مردمی برای انقلاب ٣- غلبه بر رهبری سوسیال دموکرات کنونی برای رفتن به سوی انقلاب پرولتری ٤- قرار دادن حزب و نیروهای مردمی سازمان یافته آن در خط مقدم مبارزه . این تاکتیکهای پیشنهاد شده باید به سرعت اجرا شده و عمیقتر شوند بخصوص در زمانی که نیروهای امپریالیستی و سرمایه داری حملات خود را شدیدتر نموده  با تشکیل نیروهای کوچک شبهه نظامی  مجهز به لوازم درگیریهای خیابانی و حتی اسلحه های جنگی به نیروهای انقلابی و نیروهای امنیتی حمله میکنند . اینها  دلیل محکمی است که خواست آنها را برای فتنه افکنی و ایجاد جنگ نشان میدهد.

ما با حمله جدید دشمن در جهت تخریب, بی اعتبار سازی و سلب مشروعیت از جنبش انقلابی روبرو هستیم. آنها سعی دارند با ایجاد ترس ما را مهار کنند تا بتوانند از این برتری در جهت کنترل خیابانها و فضا های عمومی استفاده کنند . ما نباید این اجازه را به آنها بدهیم. حزب ما باید همه این فضا ها را در اختیار بگیرد تا بتواندمردم را برای سناریوهای آتی و پیچیده تر شدن شرایط بسیج کند. باید

 

15                                            توفان الکترونیکی شماره 97                                                    مرداد ماه 1393

 

مسیر مبارزه توده ای  را در زمینه های اقتصادی, سیاسی و اجتماعی  نشان داد و مبارزه طبقاتی را که اکنون در ونزوئلا جریان دارد شدت بخشید.

وضعیت پیچیده اقتصادی که کشور امروز با آن مواجه است بهانه لازم را برای حرکت های سیاسی  به دست سرمایه داری داده است. نقشه آنها این است  که تا آنجا که ممکن است عمق این مشکلات را افزوده  و راهکار های انقلابی را تخریب نمایند و توده مردم را  در مقابل ما قرار دهند. این هدف را با در دست داشتن بیش از ٧٠% از بخشهای اقتصادی و با پولهایی که در اختیار دارند با کمک رسانه های خصوصی که در اختیار آنهاست وهمچنین با حمایت امپریالیسم امریکا و اروپا و از آن مهمتر لشکری از عوامل خورده بورژوازی که حاضرند در جهت آنها حرکت کرده و حتی فرزندان خود را  بصورت سربازان مزدور تحت اختیار آنها قرار دهند به پیش میبرند.

به عنوان طبقه کارگر ما باید خود را در تمامی زمینه ها آماده کنیم, باید تمامی قدرت و هوشیاری خود را جمع کرده, آن انرژی  دگرگون کننده  خودرا در زمان ضد حمله انقلابی رها کنیم. در آن زمان ما نباید دوباره  به خود اجازه عقب نشینی بدهیم.  ما باید تا آنجا پیشروی کنیم که تمام موانعی را که راه تغییر انقلابی را سلب میکنند از جمله مالکیت خصوصی برابزار تولید , ترس و احساس ضعف در مقابل  امپریالیسم و سرمایه داری  و ترس از درگیرشدن را ازجلوی خود برداریم. طبقه کارگر و دهقانان باید حرکت خود را بسوی سوسیالیسم هدایت کنند تا دیگر گوشت دم توپ سرمایه داران و خورده بورژوازی که تنها هدفشان استفاده از ماست  نشوند . حضور نیروهای انقلابی در خیابان تنها آلترناتیو است.

ما در اعلامیه یکسال قبل خود به وضوح بیان کردیم " شما باید با بورژوازی علنا وارد جنگ شوید, آنها برای راحتی تظاهر به گفتگو میکنند و دم از اتحاد ملی میزنند اما هدف آنها این است که از میزان رزمندگی ما کم کرده و با ایجاد حس بیحالی در توده ها مبارزه را فلج کنند در حالیکه خود به مرور جایگاه های بیشتری را در قدرت اشغال نموده تا در نهایت بر " تندروها" غلبه کنند".

آنچه که دقیقا دارد اتفاق می افتد این است که آنها بدنبال توافق در پشت "میزمذاکره صلح" هستند. جائیکه کارگزاران شرکتها خواستار برچیدن قانون کار ونزوئلا ((LOTTT, برچیدن مزایای قید شده در قراردادها, قانونی کردن حق اخراج, دادن آزادی عمل بیشتر (به کارفرمایان- مترجم) در زمینه قرادادها, دسترسی سریعتر به  دلار دولتی و در آخر قربانی  کردن کارگران اعتصابی میباشند تا آن افراد محترم بتوانند با اعتماد و آسودگی به تجارت خود بازگشته و بر سودهای خود بیافزایند. انها "کلکتیو(Colectivo)" را پلید جلوه میدهند در حالی که آن چیزی نیست جز تجلی خواسته های مردم که سرمایه داران خواستار نابودی آن هستند تا بتوانند در آینده سرکوب را آسان تر کنند.

آن نبردی که امروز در میدان "میزمذاکره صلح" در جریان است و بین نیروهای بورژوازی و خورده بورژوا میباشد از میز خارج شده است,  این طبقه کارگر و نیروهای انقلابی هستند که باید حرف آخر را بزنند: لورنزو مندوزا , یوجینو مندوزا (یوجینو مندوزا از کلان سرمایه داران گذشته و لورنزو مندوزا از کلان سرمایه داران حال ونزوئلا میباشند-مترجم)  هیچکدام سر مشق مردم و انقلابیون واقعی نیستند. موافقت با این خواسته ها خیانت به چاوز و خیانت به مردم است. دست برداشتن از کولکتیوهای انقلابی نابود کردن  فرصت پیشرفت به سوی سوسیالیسم است.

رفقا هوشیار باشید. ما باید همیشه با صراحت و وضوح اعلام کنیم:

 سوسیالیسم تنها با  کارگران و دهقانان متحد درراس قدرت و خلق مسلح شده ساخته میشود.

نه سازش و نه تسلیم , این انقلاب است که می آید.

سر مقالهAcero Revolutionario  ارگان حزب کمونیست مارکسیست لنینیست ونزوئلا  شماره ٢٦ می ٢٠١٤

 : Colectivoکولکتیو ها سازمانهای اجتماعی مردمی میباشند که وظایفی مانند سازماندهی مردم , گسترش دموکراسی خلقی و گسترش گروه های سیاسی و فرهنگی در میان توده

 

 

***

 

 

اعلام سیاستهای جدید جبهه مردمی  تونس

 

hhamamiصوت الشعب

 

 

 

 

 

 

16                                            توفان الکترونیکی شماره 97                                                    مرداد ماه 1393

 

سخنگوی رسمی جبهه مردمی تونس , رفیق حمه همامی از حزب کارگران تونس , در یک کنفرانس مطبواتی که  پنجشنبه ٥ ژوئن ٢٠١٤ برگزار شد اعلام کرد که برگزاری انتخابات تنها در یک فضای سالم امکان پذیر است. در این زمینه همامی اضافه کرد که در دیدارهای ٣١ می و ١ ژوئن جبهه، برنامه ای با  سیاستها و ابتکارات جدیدی طرح ریزی شده است  که به تمامی نیروهای سیاسی انقلابی , دموکرات ،  و پیشرو تقدیم خواهند شد . سخنگوی رسمی جبهه خلق اشاره کرد که این برنامه یکسری وظایف فوری بر دوش تمامی نیروهای سیاسی قرار میدهد از جمله پاکسازی فضای اقتصادی که در آن کاهش پیامد های بحران اقتصادی بر گروه های مختلف مردم  با اتخاذ  اقدامات لازم  برای افزایش قدرت خرید و کاهش بیکاری در الویت قار دارند.

همامی اضافه کرد که برای برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه ، یکسری اقدامات حد اقلی منجمله بازنگری در انتصابات , اعلام حقایق در رابطه با ترور رفقای جان باخته شکری بالعید و محمد البراهمی , بیطرفی مساجد , و اعلام یک کنفرانس ملی برای مبارزه با تروریسم  لازم اند. 

او تاکید کرد که جبهه مردمی در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری با استواری  شرکت خواهد کرد و تمامی مراحل قانونی برای ثبت در اداره احزاب و جمعیتها انجام شده اند وجبهه برای مبارزه انتخاباتی سراسری آماده میشود.

به نقل از "صوت الشعب" پنجشنبه ٥ ژوئن

              ضرب و شتم شدید وبلاگ نویس و فعال سیاسی مراکشی خالد بورقیه

http://www.sawt-achaab.tn/wp-content/uploads/2014/06/%D9%85%D8%BA%D8%B1%D8%A8.jpg

 

 

 

      

 

   

در ساعت پایانی شب یکشنبه اول ژوئن ،  خالد بورقیه وبلاگ نویس و فعال سیاسی مراکشی و مدیر مسئول "الفبرایری" (فوریه) مورد ضرب و شتم قرار گرفت و برای مداوا به بیمارستان منتقل شد. لازم به ذکر است که خالد بورقیه از برجسته  ترین چهره های رسانه ای و از فعالین "جنبش ٢٠ فوریه"  و معروف به صدای "الفبرایریین" (فوریه ای ها) " است که متشکل از نیروهای چپ و دموکرات و همچنین جوانان بیکار است که  در زیر فشار شدید امنیتی و دستگیریها جنبش را تاکنون زنده نگاه داشته اند. خالد بورقیه همچنین مسئول سایت خبری "ملفات نادله" میباشد که خبر رد و  تحریم دعوت میهمانی شامی را که در تونس برای محمد ششم پادشاه مراکش گرفته شده بود را پخش کرد. این میهمانی از سوی حمه همامی سخنگوی رسمی جبهه مردمی تونس   رد و تحریم شده بود. همامی علت رد این دعوت را سیاستهای پادشاه مراکش در دستگیری , آدم ربایی و قتل مخالفان و نیروهای دموکرات مراکش اعلام کرده بود.

به نقل از "صوت الشعب" دوشنبه ٢ ژوئن

 

****

در باره انتخابات پارلمان اروپاو مواضع جنبش برای بازسازی حزب کمونیست یونان ( 1955-1918)

 

در یونان ، انتخابات اروپا تحت شرایط ریاضت اقتصادی ، بیکاری گسترده ، فلاکت عمومی ، و هرچه بیشتر وابسته شدن کشور به مراکز امپریالیستی-چند ملیتی برگزار شد. درصد بالائی از جامعه ( بیش از 42 درصد) تصمیم به عدم شرکت دراین  انتخابات گرفتند.

نا رضایتی و تنفر انباشته شده مردم  ، اعتراضات عمومی ، خشم مردم از سیاستهای دولت و احزاب آن ( حزب دمکراتیک نوین -  ND میزان 22.7 در صد آرا  ؛ حزب سوسیال دمکرات یونان –  در صد در صد 8   PASOK  در صد و ....) در پیروزی انتخاباتی حزب چپ یونان     SYRIZA -  (میران 26.5 در صد آرا )  بیان شده است. اما این پیروزی انتخاباتی نتیجه اعتراضات توده ای و یا گسترده  نبود.

حزب چپ یونان    SYRIZA –از سیاست " اتحادیه اروپای بهتر " حمایت کرده و میکند.

حزب کمونیست یونان “KKE”  6.1 در صد آرا را اخد کرد خود تاییدی است بر بن بست و حضور مخرب و فرسوده این حزب .

حزب نازی-فاشیست سپیده طلائی – Gold Dawn  که در صد قابل توجه ای از آرا ( 9.4 درصد) را بخود اختصاص داد بویژه نگران کننده است. در این انتخابات این حزب در رده سوم قرار گرفت.

باید توجه داشت که از نظر سیاسی بخاطر خط مماشات و سکتاریستی احزاب "چپ" و مسئله اساسی تشدید وابستگی یونان به بمراکز امپریالیستی اتحادیه  اروپا و اورو مردم تصمیم به عدم شرکت  در این انتخابات  گرفتند.

جنبش برای بازسازی حزب کمونیست یونان ( 1955-1918) مردم را دعوت به تحریم انتخابات کرد و تحت شعار " خروج یونان از اتحادیه اروپا" بر مبارزه بر علیه وابستگی به امپریالیسم ، فاشیسم ، نژادپرستی ، و ناسیونالیسم انگشت گذاشت.

جنبش برای بازسازی حزب کمونیست یونان ( 1955-1918)

30 ماه مه 2014

17                                            توفان الکترونیکی شماره 97                                                    مرداد ماه 1393

یاد داشتهای کوتاه سیاسی

 گلچینی از فیسبوک
http://badge.facebook.com/badge/100000242744408.255.553885673.png

 

کردستان مستقل!!!
«حزب کمونیست کارگری- منصورحکمت» عامل صهیونیسم درمنطقه

Toufan HezbeKar's photo.



صھیونیسم و امپریالیسم دوستان صمیمی یکدیگرند.«حزب کمونیست کارگری- منصورحکمت» مورد حمایت صمیمی امپریالیسم وصهیونیسم درایران ومنطق...ه است و ازتجاوزات امپریالیستی وصهیونستی به خلقها وتجزیه کشورها حمایت میکند.

حزب کارایران(توفان) سالهاست که با انتشار کتب ومقالات تحلیلی واسناد غیرقابل انکار ماهیت کثیف این حزب اسرائیلی را افشا ساخته وبه نیروها و احزاب وسازمانهای اپوزیسیون مترقی و انقلابی هشدار داده است. اکنون که تجزیه عراق توسط امپریالیسم و صهیونیسم دردستور کاراست وقراراست «حق تعیین سرنوشت خلق کرد!!» به اجرا درآید .«حزب کمونیست کارگری- منصورحکمت» نخستین جریانی است که پس از اظهار نظر نتانیاهو نخست وزیر صهیونیست اسرائیل در تائید «استقلال کردستان عراق» بیانیه صادر کرده وازاین سیاست استعماری وصهیونیستی استقبال نموده است. دربخشی از بیانیه چنین میخوانیم:


«کردستان مستقل میتواند و باید نه تنها از نظر جغرافیائی بلکه از نظر سیاسی- اجتماعی نیز مسیر خود را از نیروها و دولتهای اسلامی و قومی و ناسیونالیستی جدا کند. این افق و چشم انداز که خواست و تمایل توده مردم کردستان است، را کمونیستها و مشخصا احزاب کمونیست کارگری از سالها پیش نمایندگی میکنند. .... با حل مساله ملی راه برای حل ستم و تبعیض طبقاتی نیز هموارتر خواهد شد.برای ما کمونیستها و توده مردم در شرایط حاضر جدائی کردستان از عراق گامی در جهت گسترش مبارزه برای ایجاد یک حکومت سکولار، غیر قومی و غیر مذهبی، و جامعه ای آزاد و برابر و مرفه است. تلاش برای تحقق این هدف در صدر وظایف نیروهای چپ و کمونیست در عراق قرار دارد.»


می بینید «حل مسئله ملی کردستان» توسط صهیونیسم چشم انداز وافقی است که این حزب خائن نمایندگی میکند وبر خود نیزمی بالد که چنین نقش ورسالت ستون پنجمی را بعهده گرفته است.

 حزب اسرائیلی  "کمونیست کارگری" ایران  نمی خواهد بفهمد  که حق ملل در تعيين سرنوشت خويش اساسا يک حق دموکراتيک است، برخورد کمونيستها به اين حق نيز مستثنی از برخورد عمومی کمونيستها نسبت به ساير حقوق دموکراتيک و مسئله کل دموکراسی نميتواند باشد. حقوق دموکراتيک تابعی از مصالح مبارزه طبقاتی بوده و خواهد بود و بايد تنها از دريچه نابودی بهره کشی انسان از انسان و رهائی بشريت در مجموع خود از چنگال بربريت سرمايه داری مورد نظر قرار گيرد. اين حق برای ناسيونال شونيستها “مقدس وابدی“ است حال آنکه کمونيستها به اين اصول “لايتغير“، “ابدی“ و “آفريده شده“ که ماهيت مذهبی می يابند هرگز اعتقادی نداشته ونخواهند داشت. به بهای سرکوب ملت ديگری کسب "حق تعیین سرنوشت کردن " یک ارتجاع سیاسی است، قابل دفاع نمی باشد.

 

 

18                                            توفان الکترونیکی شماره 97                                                    مرداد ماه 1393

 

برای درک ژرفتر وچرایی این سیاست سرسپردگی به صهیونیسم وامپرالیسم ،دوستان ورفقا را به دوجلد کتاب منتشره از حزب کارایران(توفان) رجوع میدهیم تا سره ازناسره بیشتر روشن شود.
کتابخانه اینترنتی توفان
http://toufan.org/ketabkane.htm See More

 

***

رئیس جمهور جمهوری بولیواری ونزوئلا :رژیم اسرائیل تروریست است

Toufan HezbeKar's photo.
رئیس جمهور جمهوری بولیواری ونزوئلا از طریق شبکه اجتماعی توییتر، از همه مردم دنیا دعوت کرد تا با بسیج افکار عمومی برای پایان دادن به جنگ ...اقدام کنند.


به گزارش دولت بهار به نقل از پایگاه اینرنتی شبکه تله سور، رئیس جمهور جمهوری بولیواری ونزوئلا، ضمن تروریست توصیف کردن رژیم اسرائیل به انتقاد شدید از خشونت وحشیانه ارتش این رژیم علیه مردم فلسطین، پرداخت.

فرمانده هوگو چاوز در سال ۲۰۰۹ از حمله اسرائیل به نوار غزه سفیر رژیم اسرائیل را از کاراکاس اخراج کرد. چاوز درباره غزه گفته بود: «امروز تمام دشمنی‌ها در هر زمان و مکان در غزه جمع شده است، من معتقدم در نهایت تمام جنگ‌های تاریخ همین جنگ نوار غزه است، ما برای فلسطین می‌جنگیم، این جنگیدن به نفع ونزوئلا هم هست،‌ در واقع برای امریکای لاتین می‌جنگیم.»
موج جدید حملات اسرائیل به نوار غزه تحت حمایت دولت ایالات متحده، در
۱۲ ژوئن آغاز شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، گفت که به بمباران مستمر غزه ادامه خواهد داد و برای حمله زمینی آماده می شود.
زنده باد همبستگی با خلق فلسطین!
نابود باد رژیمی صهیونیستی اسرائیل

***

وجدان هم خوب چیزی است

 

پاسخ به یک کاربرکرد ایرانی مدافع تجزیه عراق و " استقلال اقلیم کردستان" که  سازمان مقاومت اسلامی حماس را  مسبب حمله نظامی به غزه می بیند و "سپر بلا کردن کودکان غزه" را گامی برای تثبیت وجه بین المللی خود:

 

دوست عزیز این کاریکاتور از تلاویو وتوسط کاریکاتوریستهای صهیونیست که سازمان مقاومت حماس را مسبب بمباران غزه وبه تبرئه رژیم متجاوز وصهیونیستی اسرائیل می پردازند تهیه شده است. نتیجه پیوند نامبارک رهبران ناسیونال شونیست کرد با رژیم نژاد پرست و قصاب اسرائیل بهتر از این نمی شود. چه خوب گفت شاعر فرهیخته ما، آن کس که از فاشیسم و صهیونیسم به دفاع برخیزد" نشاید که نامش نهند آدمی!

Bahram Javan's photo.

 

 

 دراتخاذ موضع شما درمورد فلسطین دوحالت وجود دارد. یکم اینکه از تاریخ پیدایش رژیم صهیونیستی اسرائیل که توسط امپریالیستهای غرب بر سر مردم فلسطین ومنطقه فرود آمد بیخبرید و دلایل این امررا نمی دانید...اگر چنین است پس باید دراین صورت بیشتر مطالعه فرمائید وبا احساس مسئولیت بیشتری اظهار نظر کنید. سرزمین فلسطین بیش از 60 سال است که تحت اشغال صهیبونبستهای اسرائیل قراردارد که حاصلش تاراندن 4 میلیون نفر از سرزمین مادریشان است.دهها هزار نفر کشته وخانه وکاشانه

 

19                                            توفان الکترونیکی شماره 97                                                    مرداد ماه 1393

 

شان غصب گردیده است... طبق مرامنانه سازمان ملل متحد هر خلقی که تحت اشغال نیروی خارجی قرار گیرد حق دارد با هر وسیله ای از خود دفاع کند و متجاوز را ازحریم خانه اش بیرون راند. پس جنگی که درگرفته جنگی عادلانه ومشروع از طرف فلسطینیها با هر دین ومسلکی که باشند وجنگ طرف مقابل اشغالگرانه وغیر مشروع و ارتجاعی است. نزاع بین اسرائیل وفلسطین نزاع مذهبی نیست بلکه یک نزاع ملی ورهائیبخش از طرف فلسطینیها برای استقلال است. جنگ اسرائیل علیه فلسطین جنگی نژادپرستانه واستعماری است......... حالت دوم این است که حضرت عالی با توجه به شناخت وآگاهی نسبت به ماهیت رژیم نژاد پرست واستعماری اسرائیل از این نظام دفاع میکنید چون اقلیم کردستان را مورد حمایت قرار داده است....!! وبرای شما همه مسائل دیگر اهمیت ثانوی وحقوق بشر و استقلال خلقها برای شما محلی از اعراب ندارند. دوست عزیز، چشمهایتان را بازکنید وببینید چه فجایع ای در غزه در درجریان است. دردوهفته اخیر بیش از 1000 فلسطینی که اکثرشان غیر نظامی بوده جان باخته اند و این کشتار همچنان ادامه داردو وجدان هر انسان شریف ومتعهدی را معذب میکند.این جنگ نیست بلکه یک کشتارعمومی ونسل کشی نژادی است. امید که قدری با تعمق بیشتر و با روحیه همبستگی با مردم فلسطین به این مسئله بپردازید.

 

***

نگاه جبهه خلق برای آزادی فلسطین درمورد آتش بس


جبهه خلق برای آزادی فلسطین که  یک جبهه چپ  وتحت رهبری یاران جرج حبش قراردارد و با سازمان حماس ودیگر سازمانهای مذهبی مشابه در یک جبهه علیه اشغالگران میرزمد با انتشار بیانیه ای مورخ 14 جولای نظرات خود را درمورد آتش بس پیشنهادی نیروی دشمن اعلام داشته است:

" جبهه در بیانیه ای مورخ 14 جولای » جبهه خلق برای آزادی فلسطین، اعلام می دارد، پیشنهاد برای آرامش  که خارج از طرح آتش بس و مستلزمات آن و حمایت از ملت فلسطین و مقاومت مطرح شده بمثابه یک مانع برای ادامه مقاومت است، این امر نیازمند یک موضعگیری عربی برای متوقف ساختن تجاوزات دشمن، و همچنین فراهم آوردن عوامل ایستادگی و حمایت بین المللی موقت برای ملت ما می باشد.

جبهه خلق مجددا بر این امر تاکید می ورزد که دیدگاه سیاسی ما، اینچنین است که امضای هر گونه توافق بر آرامش با اشغالگران خطا بوده زیرا، اساسا  وجود اشغالگران، نماد ظلم و دشمنی دائم علیه ملت فلسطین می باشد. رژیم اشغالگرمی کوشد از برقراری آرامش مجددا شرایط خود را برفلسطینیها تحمیل کرده تا آنها نتوانند مقاومت کرده و بوسیله این مقاومت مانع پیشبرد برنامه های آنها، همچون شهرک سازی، تخریب قدس و کامل کردن دیوارهای جدا سازی نژادپرستانه شوند، زیرا آنان از این طریق در نظر دارند برنامه کامل صهیونیستی خود را در فلسطین به اجرا در آورند، اشغالگران با ایجاد قید و بند برای مقاومت، همچنان می توانند تجاوزات روزمره خود را علیه شهرها و روستاهای فلسطینیها ادامه دهند، برای شهرک نشینان که حتی یک لحظه مردم ما را راحت نمی گذارند، امنیت تجاوزگری فراهم کنند، در تجاوز و هتک حرمت مسجد اقصی آزاد باشند، به اضافه ترورها، دستگیریها و بازداشتهای دائمی به شیوه فاشیستی، و ظلم و ستم در حق بازداشتیها.»

«جبهه خلق برای آزادی فلسطین» هرگز قصد ندارد از مبارزه دست بردارد. شرط قطع مقاومت مردم فلسطین و عدم پرتاب موشک به جانب اسرائیل، آنطور که اپوزیسیون ضد انقلابی ایران تبلیغ می کند، قطع موشکهای اسرائیل نیست، خروج اسرائیل از همه مناطق اشغالی است. تا لحظه ایکه حتی یک نقطه از سرزمین فلسطین در اشغال دولت صهیونیستی اسرائیل قرار دارد، نیروی مقاومت و متحد مردم فلسطین حق دارد مقاومت کند و به سوی اشغالگران صهیونیست موشک پرتاب کند و نه فقط فشفشه های دست ساخته که فاقد قدرت تخریب اند. شعار قطع پرتاب موشکها از هر دو طرف شعاری عوامفریبانه است. ما باید خواهان خروج بی قید و شرط اسرائیل از سرزمینهای اشغالی باشیم. ما باید خواهان بگور سپردن صهیونیسم باشیم که ربطی به یهودی بودن ندارد.

تائید پرتاب موشک از جانب همه نیروهای مقاومت فلسطینی به سوی قوای صهیونیسم اشغالگر، برسمیت شناختن حق مقاومت یک ملت است. همانگونه که مبارزه پارتیزانهای نهضتهای مقاومت ضد نازیهای اشغالگر در اروپا، امر انقلابی و درستی بود، همانگونه

20                                            توفان الکترونیکی شماره 97                                                    مرداد ماه 1393

نیز مقاومت پارتیزانهای فلسطینی قابل تائید است. تنها همدستان امپریالیسم و صهیونیسم مخالف نهضتهای مقاومت در مقابل امپریالیسم و صهیونیسم هستند و ما با نمونه های آن در سوریه و ایران روبرو بوده و هستیم.

جبهه خلق مجددا از همگان دعوت می کند: «تا با اعتماد بر روشی دیگر با موضوع بر قراری آرامش برخورد کرده، از موضعی تاکتیکی و در چهارچوب مقاومت که تصمیماتش در دایره وحدت ملی، و همچنین در ارتباط با لحظه سیاسی موجود و بر اساس مصالح ملتمان عمل کنیم، بدون اینکه هیچ قید و بندی را از طرف اشغالگر، برای ادامه مقاومت بپذیریم.»

درحالی که «جبهه خلق برای آزادی فلسطین» از «وحدت ملی»  و «مقاومت» مشترک» همه نیروها که منطبق بر مصالح ملت فلسطین است سخن می گوید سازمانها واحزاب شبه ترتسکیست وارتجاعی ایرانی از حزب مالیخولیای  مائویستهای ایرانی گرفته تا سازمان شهرزاد نیوزهای اقلیتی وحزب اسرائیلی کمونیست کارگری پیروان منصور حکمت مبارزه علیه"اسلام سیاسی" سازمانهای اسلامی مقاومت نظیر سازمان حماس را که عمده ترین نیروی درگیر با صهیونیستهاست را درالویت کارخویش قرار میدهند وبر تفرقه و پراکندگی تاکید میورزند. فرض براینکه چنین "جریانات چپ ایرانی" در نوارغزه حضور فعال داشتند، آیا سیاستشان جز دامن زدن به جنگ داخلی و تقویت اشغالگران صهیونیست  حاصلی  داشت. اینان اگر ریگی درکفش ندارند از مبارزه انقلابی «جبهه خلق برای آزادی فلسطین» که در این مبارزه شرکت دارد حمایت  کنند..بر عکس ، این جریانات همواره  به دنبال بهانه ای  بوده وهستند تا به هر شکل ممکن جنبش مقاومت فلسطین را تضعیف کنند. این جز خیانت به ملت فلسطین و خوشرخصی به امپریالیسم و صهیونیسم نیست.

***

فلسطین ودوقطب ارتجاع!؟

 

در مورد جنایتکاری صهیونیستها همه نیروهای مترقی جهان هم نظرند. در مورد تبهکاری آنها که سرزمین یک ملتی را طلبکارانه و بی شرمانه اشغال کرده اند و در پی نسل کشی در فلسطین هستند، همه نیروهای مترقی و انساندوست هم نظرند، در مورد همدستی امپریالیستهای آمریکا و اروپا و استرالیا و کانادا و... همه این مدعیان کذاب حمایت از حقوق بشر، در پشتیبانی بی برو برگرد از جنایات اسرائیل، همه انسانهای صمیمی و روشن بین اتفاق نظر دارند. در مورد اینکه ملت فلسطین حق دفاع از خود و دفاع از سرزمین اباء اجدادیش را دارد، همه انسانها متفق القولند، در مورد اینکه صهیونیستها باید گور خود را از منطقه بکنند و بروند به کشورهائی که در آن ساکن بوده اند، همه مردم جهان هم نظرند. در مورد اینکه هولوکاستِ نازی ها در مورد یهودیان را نمی شود در تاریخ با دست صهیونیستهای نازی تکرار کرد، همه نیروهای مترقی همداستانند. فلسطین سرزمین لیلا خالدهاست و نه سرزمین گلدامایر و آریل شارونها. در مورد اینکه اخبار انحصارات فکری امپریالیستی دروغ پخش می کنند و سیاه را سفید جلوه می دهند و از تجاوزکار جنایتکار، مظلوم می سازند و از مورد ظلم و تعدی، جنایتکار علم می کنند، همه نفرت دارند و حالت تهوع نسبت به این مدعیان دروغگوی "آزادی افکار و بیان" در خود احساس می کنند. ولی هستند گروه هائی در جهان که از آخور امپریالیستها و صهیونیستها نشخوار می کنند و دست دراز شده آنها در نهضتهای استقلال طلبانه و انقلابی اند. این گروه ها تئوری های صهیونیستی منصور حکمت را بازتاب داده و مبارزه ای را که در فلسطین در گرفته است، مبارزه بین "دو قطب ارتجاع جهانی" جا می زنند. البته هدف آنها در ماهیت و در عمل حمایت از اسرائیل است. هدف آنها تکفیر جنبش مقاومت مردم فلسطین در مقابل اسرائیل است. هدف آنها حفظ وضع موجود است تا سرزمینهای فلسطینی همانطور که هست در اشغال صهیونیستها باقی بماند. هدف آنها تضعیف حمایت بین المللی از جنبش مردم فلسطین است که چه بخواهند و چه نخواهند حماس را نماینده قانونی و منتخب خود می دانند. هدف آنها جنگیدن در جبهه جنگ روانی صهیونیستها و امپریالیستها برای خلع سلاح روحی نیروهای مترقی در زیر شعارهای کاذب و ارتجاعی با لفاظی "انقلابی" است. آنها تنها بر ضد اسلام بنیادگرای حماس شمشیر می کشند و جنایات اسرائیل و بمباران نوار غزه و گرسنگی دادن به مردم فلسطین و تحریم اقتصادی را تائید می کنند. آنها از حق دفاع صهیونیستها و امنیت آنها دفاع می کنند.

وقتی آنها از "دو قطب ارتجاعی" صحبت می کنند، منظورشان تنها فلسطینی ها هستند. این ایرانی های مرتجع که نقابشان در کارزار مسخره امپریالیستی ایران تریبونال افتاد و منابع مالی آنها رو شد و سر شهرزاد نیوز از آخور وزارت خارجه هلند در آمد، مردم فلسطین را فرا می خوانند که در نوار غزه بر ضد جنایات اسرائیلی ها مبارزه نکنند، بلکه برای اینکه "انقلابی" باشند خوب است مسلح شوند و در پارکابی صهیونیستها با "اسلام سیاسی" حماس بجنگند. آنها مردم فلسطین را به جنگ داخلی و برادر کشی دعوت می کنند تا خیال صهیونیستها و امپریالیستها راحت شود. البته آنها به این وضوح که ما دستشان را رو می کنیم، حرف نمی زنند. همه نیروهای ضد انقلاب و همدست صهیونیست و امپریالیست حرفهایشان دو پهلو است، زیرا از مردم می ترسند. آنها به مردم فلسطین توصیه می کنند، وقتی اسرائیلی ها به نسل کشی فلسطینی ها اقدام کردند، نیروهای "مترقی" در فلسطین باید با اسلحه خود هر دو طرف را "نابود" سازند. جنگ داخلی راه بیاندازند و در نوار غزه سوسیالیسم!!؟؟ را مستقر کنند. یک تیر هوائی به صهیونیستها و یک تیر خلاص به حماسی ها..!!به این میگن یکسیاست چپ اندرقیچی به نفع صهیونیسم وامپریالیسم.

 

 

21                                                                     توفان الکترونیکی شماره  97                                     مرداد ماه 1393

 

 

توفان شمارۀ 173  مرداد ماه 1393
 ارگان مرکزی
حزب کار ایران منتشر شد.

رفقا، دوستان و یاران مبارز!

برای پیشبرد نبردعلیه رژیم سرمایهﺩاری جمهوری اسلامی، علیه امپریالیسم جهانی،علیه رویزیونیسم وضد انقلاب ترتسکیسم و شبه ترتسکیسم و تقویت جنبش کمونیستی ایران به حزب کارایران (توفان) کمک مالی کنید!

 

پارهﺍﻯ از انتشارات جدید توفان از سایت اینترنتی:

*درافشای ماهيت "حزب کمونيست کارگری ايران" در دوجلد از انتشارات حزب کارایران(توفان)

* مرغان پرکشیده توفان. جانباختگان توفان. چاپ  دم اردیبهشت 1393

* گزارش سیاسی کمیتۀ مرکزی به کنگرۀ چهاردهم حزب کمونیست (ب) اتحاد شوروی

*سفری به کره شمالی .ازانتشارات حزب کارایران(توفان) اردیبهشت 1393

* جنبۀ بین المللی انقلاب اکتبر ــ استالین

* مارکسیسم و مسئلۀ ملی ــ استالین

* ترتسکیسم، ضدانقلاب در پوشش ــ م. ج. اولژین

* سخنرانی و نطق استالین به مناسبت شروع جنگ کبیر میهنی

* مانیفست حزب کمونیست ــ مارکس و انگلس

* امپریالیسم به مثابۀ بالاترین مرحلۀ سرمایهﺪاری ــ لنین

* توطئۀ بزرگ کتاب سوم

* توطئۀ بزرگ کتاب چهارم

 


آدرس سایتها ووبلاگهای مرتبط با حزب

www.toufan.org

http://www.kargareagah.blogspot.com/

http://kanonezi.blogspot.com/


سایت کتابخانه اینترنتی توفان


سایت آرشیو نشریات توفان


توفان در توییتر


توفان درفیسبوک به زبان انگلیسی


توفان در فیسبوک


 

دست صهیونیستها از فلسطین ومنطقه کوتاه باد!

هیچ نظری موجود نیست: