۱۳۹۳ دی ۲۲, دوشنبه


توفان الکترونیکی
نشریه الکترونیکی حزب کارایران
شماره 102                                                             دی ماه 1393 ژانویه 2015
 
toufan@toufan.org       www.toufan.org

 

گزارش تازه ای ازایران درمورد گسترش فقر وگرانی ودزدیهای کلان دولتی

 


***

سفره خالی درشب یلدا

 «گرانی کارخداست! »

***

 دوخبرمهم درمورددوپیروزی مهم

"رابطه آمریکا با کوبا و اتحادیه اروپا با سازمان حماس"


***

اطلاعیه حزب کارایران(توفان)

 حمایت کنیم  اززندانیان سیاسی اعتصابی ارومیه ومطالبات برحقشان

***

یادی ازرفیق حسین عزتی کمره ای

akse hossein kamarei

***

بی ضررکردن کارل مارکس وبازگشت به او


***

گزارش مختصری از بیستمین سالگرد کنفرانس بین المللی درترکیه

***

2                                                        توفان الکترونیکی شماره 102                                                    دی ماه 1393

 

گزارش تازه ای ازایران درمورد گسترش فقر، فحشا، فساد،دزدیهای  کلان دولتی وشرایط زندگی زحمتکشان

 

در حال حاضر مساله تأمین هزینه زندگی به مساله محوری مردم ایران بدل گشته است. از یکسو تورم و گرانی موجود باعث کاهش بیش از پیش قدرت خرید مردم شده است و از سوی دیگر بیکاری مزمن گریبان میلیون ها تن از کارگران، زحمتکشان و کارمندان میهن ما را در چنگتا ل مخوف خود میفشارد. طبق آماری که دست اندر کاران نظام اسلامی ایران منتشر ساخته اند، در حال حاضر بیش از ۱۰ میلیون نفر (که بدون تردید رقم واقعی خیلی بیش از اینهاست) بیکار در کشور موجود است.

 

علاوه بر این بسیاری از مؤسسات و شرکت های اقتصادی، چه دولتی و چه خصوصی از پرداخت حقوق کارگران و کارمندان شاغل عاجزند. آنها باید ماه ها در انتظار دریافت حقوق معوقه خود بمانند و با گرسنگی دست و پنجه نرم کنند.

 

حتی اکثرکارگران و کارمندانی که موفق به دریافت حقوق ماهانه خود می شوند نیز قادر به تأمین معیشت خود و خانواده شان نیستند. در بسیاری از موارد حقوق آنها، کفاف هزینه مسکن، گاز، برق و آب مصرفی را نمیدهد، تا چه رسد به سبد غذايی لازم. مرکز آمار ایران حداقل هزینه برای یک خانوار ۴ نفره در سال جاری را یک میلیون و هشتاد هزار تومان برآورد کرده است، در صورتی که برخی از کارشناسان اقتصادی طبق آخرین محاسبات هزینه یک خانوار ۴ نفره را ماهی ۲ میلیون و ۹۰ هزار تومان تخمین زده اند، به شرط آن که از تعاونی ها و یا بازار روز خرید کنند. این را نیز بیا فزاییم که وزیر کار دولت روحانی اخیرا بزرگواری نموده و متوسط حقوق را یک میلیون تومان معین کرده است. (منبع همشهری).  در همنین رابطه خبرگزاری مهر نوشت: «عادل آذر ، رئیس مرکز آمار ایران، در تازه ترین اظهارات خود با اعلام تغییرات جدید، هزینه یک خانوار روستایی در ایران را یک میلیون و ۹۲ هزار و ۵۰۰ تومان و هزینه یک خانوار شهری را یک میلیون و ۸۲۲ هزار تومان برآورد کرده است. حتی قبلا هادی ابوی، عضو هیئت مدیره  «کان،ون عا لی انجمن های صنفی کارگران ایران» در این مورد به مهر گفته بود: «بررسی ها نشان میدهند که هزینه یک خانوار ۴ نفره کارگری در بهار امسال ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده است.» (تکیه از توفان)

در ۷ آبان ۱۳۹۳ همشهری با اشاره به هزینه فوق الذکر اعلام میکند که دستمزد کمتر از این ارقام به معنی قرارداشتن خانوارها زیر خط فقر به شمار می آید.

حتی برخی از دست اندرکاران کارگری حداقل هزینه برای تأمین معیشت یک خانوار ۴ نفره را ۱۰۰۰ دلار (یعنی ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان) معین کرده اند. در نتیجه اگر در نظر گیریم که حد متوسط دستمزد در کشور ما کماکان همان ۶۹۰ هزار تومان است، آنگاه به این واقعیت تلخ پی خواهیم برد که علیرغم اعلام آمار و ارقام بالا، اکثریت مطلق جامعه، حتی اگر شاغل هم باشند، زیر خط فقر به سر میبرند. تا چه رسد به آنها که با اختاپوس بیکاری دست و پنجه نرم میکنند. آیا با توجه به تورم و گرانی موجود میتوان تصور کرد که هزینه های حداقل و اجتناب ناپذیر، نظیر اجاره سرسام آورمسکن،گاز، برق، آب ، خوراک، پوشاک، درمان، تحصیل و ... را با ۶۹۰ هزار و یا یک میلیون و یا حتی دو میلیون تومان تأمین کرد؟

 

گسترش بیکاری

 

در مورد تعداد بیکاران معلوم نیست که رقم واقعی چقدر است. در بالا به رقم ۱۰ میلیون بیکار اشاره کردیم. ولی بانک مرکزی اخیرا اعلام داشت که «در ۲۴ درصد خانوارهای ایرانی هیچ فرد شاغلی وجود ندارد». به دیگر سخن یک چهارم جمعیت ایران ـ به گفته رژیم ـ از منبع درآمدی بهره مند نیستند. و چنان که از شواهد امر پیداست، با ادامه تحریم ها، سقوط ارزش ریال، کاهش ۴۰ درصدی قیمت نفت، تورم و گرانی، تعطیل شدن مراکز تولیدی واقتصادی روزبروز بر تعداد بیکاران افزوده خواهد شد. اخیرا محمد علی ابریشمی، معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت اظهار داشت که بین سالهای ۸۴ تا ۹۳، ۱۴ هزار کارخانه در ایران تعطیل شده اند. ۲۲ هزار واحد صنعتی با ظرفیت پایین ۵۰ درسد کار میکنند. ۲۴ هزار واحد از ظرفیت ۵۰ تا ۷۰ درصد برخوردارند. حتی در دوران کوتاه حاکمیت دولت «تدبیر و امید» بنابر اظهارات ابریشمی ۵۴۰۰ کارخانه ورشکسته یا تعطیل شده اند. علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگر، اعلام کرد: تنها در یک هزار واحد تولیدی ۱۰۰ هزار کارگر اخراج شده اند.

 

و بالاخره محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت روحانی اخیرا اعلام کرد که از ۸۴۱ واحد تولیدی در کشور تنها ۱۹۲واحد فعال است که برخی از آنها تنها ۴۰  درصد از ظرفیت تولید خود، محصول تولید میکنند. به دیگر سخن  ۶۲۹ واحد تولیدی دیگر در شرف تعطیلی اند.

 

 

3                                                      توفان الکترونیکی شماره 102                                                    دی ماه 1393

 

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!

همان گونه که قبلا اشاره شد حتی شرکت های «فعا ل» نیز قادر به پرداخت حقوق کارگران و کارمندان خود نیستند. در چنین شرایطی که دامنه فقر و محرومیت و گرسنگی روزبروز گسترش می یابد، آیا تعجب آور خواهد بود که روز به روز تکدی گری، دزدی، فحشا، اعتیاد در ایران گسترش یابد؟

عمق فاجعه بیش از اینهاست. بیش از ۲۰۰ روستا در سیستان و بلوچستان خالی از سکنه اند. تکدی گری و اعتیاد که منبع درآمد برای جمع وسیعی از مردم میهن ما گشته است، جمعیت روستا را به شهرها میکشاند. این پدیده چهره شهرهای ایران را روز بروز مکدر تر و غم انگیز تر کرده است.

در چنین شرایط اسفباری روحانی رئیس دولت «تدبیر و امید» به جای چاره جویی و راه یابی اساسی برای ایجاد فرصت شغلی، به این نتیجه مشعشعانه میرسد که «مشاهده پدیده تکدی گری و اعتیاد در شهرهای کشور زیبنده ایران اسلامی نیست»! و دستور «پاکسازی شهرها را از این معضلات داد»!!! و از «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت کشور، نیروهای انتظامی، شهرداری ها و مسئولین محلی خواست تا پاکسازی چهره شهرها از این پدیده ناهنجار اجتماعی را با جدیت دنبال کنند.» تو گوئی با توسل به زور و قهر چهره شهره ها از تکدی گری و اعتیاد پاک میشود و این پدیده های ناهنجار از «ایران اسلامی» به یکباره رخت برخواهد بست!

آری رئیس دولت «تدبیر و امید» به معنی واقعی کلمه  «سنگ را میبندد و سگ را رها میکند».

 

دزدیهای کلان

 

فراموش نکرده ایم که در شهریور ۱۳۹۰ رسانه های کشور از سرقت بزرگ  ۳ هزار میلیاردی توسط شخصی به نام مه آفرید امیر خسروی از شبکه بانکی خبر دادند و در همین رابطه رئیس دزدها، محمد رضا خاوری مدیر عامل بانک ملی ایران به کانادا گریخت و در قصر خود سکنی گزید!

جالب تر اینکه سید محمد پور محمدی که قائم مقام آن زمان بانک مرکزی بود وبدون شک در این دزدی بزرگ سهیم بود، اکنون معاون نوبخت، رئیس فعلی این بانک است. چندی پیش لیست دزدان باند احمدی نژاد که هر یک بین ۱۳۰۰ تا ۷۰۰۰ میلیارد تومان اختلاس کرده اند، انتشار یافت که عبارتند از : بابک زنجانی، امیر منصور آریان، حمید بقایی (معاون احمدی نژاد)، اسفندیار رحیم مشایی، دانشگاه ایرانیان متعلق به احدی نژاد، سعید مرتضوی، صادق محصولی، سید حمید پور محمدی، رحیمی معاون اول احمدی نژاد، پوستین دوز مدیر عامل سابق سایپا.

علاوه بر این ارسلان فتحی پور، رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس از رانت ۷ هزار میلیارد تومانی سه صراف با همکاری بانک مرکزی خبر داد و گفت: «سه صراف در سال ۱۳۹۰ با همکاری بانک مرکزی ۷ هزار میلیارد تومان سود کرده اند.»

کسی نمیداند بر سر ۸۰۰ میلیارد دلار پول نفت که در دوران احمدی نژاد حیف و میل شد، چه آمده است. کسی به دنبال کشف واقعیات نیست که چه کسانی به بهانه دور زدن تحریم ها میلیارد ها به جیب مبارک زدند و هنوز هم هوادار تحریم ها هستند. این دزدان با گردنی افراشته هنوز هم تحریم ها رابا تأسی به رهبرشان «نعمت الهی» و نشانه «پیشرفت و ترقی و خودکفا شدن کشور میدانند». کسی به دنبال رسیدگی به تاراج مؤسسات و شرکت های دولتی تحت نام خصوص سازی در دوران احمدی نژاد نیست. آنها که بورسیه های کلان تحصیلی گرفتند و به جیب مبارک نهادند بدون هیچ پی گرد قانونی درصدد دزدی های بعدی اند.

 

چپاولگران آزادانه در کشور در کیمن رانت خواری و دزدیهای بزرگ تر نشسته اند. برخی از آنها برای اینکه «نذر» شان اداء شود تنها خرج خورش قیمه شان در یک شب ماه محرم ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان میشود (همشهری آنلاین)

ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور طی روزهای گذشته از مدیری نام برد که ۱۲ میلیارد تومان حق مأموریت گرفته و ۵۰۰ میلیون تومان به عنوان هزینه غذا از بین المال برداشت کرده است. در صورتی که یک ساعت مأموریت هم در سوابق کاری او دیده نمیشود. نام این شخص «مهرزاد خرد»است. خرید هتکارها زمین مرغوب با سوء استفاده از بیت المال در شهرستان مرودشت و انتقال آن به نام همسر خود، اخیرا خانه مجللی به قیمت ۱۲ میلیارد تومان در معالی آباد شیراز خریداری کرده است. او از «اسپانسر» های مالی ستاد انتخاباتی محمود احمدی نژاد در فارس بشمار میرفت. از اصول گرایان نزدیک وی، رقم حمایتی مهرزاد خرد از این ستاد را حدود یک میلیارد تومان اعلام کرده اند. او تنها یکی از مدیران دولت پاکدست احمدی نژاد بود. «وقتی با ایشان دست میدادیم دستت را محکم فشار میداد و صلوات میفرستاد!» چند ماه قبل به همراه سه نفر دستگیر و سپس آزاد شدند. او دارای ارتباط خاص با حائری شیرازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز است.

 

مهرزاد خرد ۲۰۰ هکتار از اراضی مرغوب «جاده خرامه در ۱۵ کیلومتری شیراز را پس از واگذاری به حائری شیرازی و تبدیل آن به باغ توسط نماینده ولی فقیه به قیمت گزاف به فروش رسانده است.

واگذاری اراضی «صدرا» و «سیاخ دارگون» به نماینده ولی فقیه با مبلغ نازل.

اینها تنها گوشه ای از غارت و چپاول کشور است.طی ده روز گذشته مطبوعات تهران از یک اختلاس جدید ۱۲ هزار میلیارد تومانی خبر میدهند.

 

 

 

4                                                        توفان الکترونیکی شماره 102                                                    دی ماه 1393

 

اتوموبیلهای مازراتی و «بچه پولدارها»

 

فرزندان آنها که به «بچه پولدارها» معروف شده اند، بی پروا زندگی پر تجمل خود را به رخ دیگران میکشند.

اتوموبیلهای مازراتی و بی.ام.و پنچ میلیارد تومانی، ساعتهای مچی یک میلیارد تومانی، کشیدن سیگار با اسکناس های ۱۰۰ دلاری، نگهداری حیوانات وحشی نظیر تمساح، شیر و پلنگ در باغ وحشهای خصوص شان، خانه های ۲۰۰ میلیارد تا ۵۰۰ میلیارد تومانی را در وسایل ارتباط جمعی کشور از سایت ها گرفته تا روزنامه ها در معرض دید عموم قرار میدهند. قیاس این زندگی با زندگی اکثریت جامعه که در زیر خط فقر کمر خم کرده و به هر خفتی از جمله تکدی گری وفحشا روی می آورد، کار سختی نیست. رئیس جمهور تدبیر و امید اما به جای کوشش در جهت تعدیل دره بین فقر و ثروت، دستور پاکسازی شهرها از تکدیگری و فحشا و اعتیاد را میدهد. نادر فتوره چی روزنامه نگارچه خوب مینویسد:” نو کیسه گان و بچه سردارها و فرزندان پاک نهاد «بخش خصوص نازنین» و کار آفرینان «مظلوم» ما را به تماشای زرادهانه تسلیحات براقشان فرا میخوانند. به ما می گویند: «ما این صفحه (سایت ایستاگرام) را یجاد کردیم تا نشان دهیم زندگی در ایران همیشه هم بد نیست» آنها نمیدانند که پیش از این بارها گفته شده «وقتی می گوییم همیشه هم بد نیست» بلافاصله باید بپرسیم برای چه کسی؟ آنان غارت سازمان یافته «لشکر مخلص» و «پدران خدوم» شان را در هیات «سلفی با حمام کریستال» و «ساعت مچی نگین کاری» و پورشه پلنگ نشان» و انواع و اقسام عملیات جراحی پلاستیکی در اقصی نقاط بدن و ... با دیگران به «اشتراک» گذاشته اند. آنها هم میخواهند دیده شوند... میخواهند جبروت پوک برخاسته از رانت «دولت عدالت گستر و حامی پا برهنگان» را تماشا و تحسین کنیم. آنها درست در دورانی که سقوط به زیر خط فقر به یک تار مو وصل است: به هزینه یک شیمی درمانی، به جمع کردن یک جهیزیه، به قیام و قعود دلالان و سفته بازان در دفاتر املاک بر سر رشد قیمت اجاره خانه ، و حتی به تغییر شبانه بهای یک قرص نان “.

آری در مملکتی که بچه پولدارها، بچه پدرانی که «اکثرا رو پیشونی باباشون جای مهر داره» با پولهای دزدی و رانت های میلیونی چنین زندگی مجللی برپا ساخته اند، دستگاه قضایی اش دو جوان را به خاطر فقط ۷۰ هزار تومان دزدی اعدام میکنند! و رئیس جمهور «تدبیر و امید ش» دستور جمع آوری قهری متکدیان را از سطح شهرها میدهد.

 

مظاهری از فقر و فحشا در تهران

 

من خود شاهد فقر و فحشا در شهر تهران  وسایر شهرها هستم. در سرمای سیاه زمستان،با لباسی نازک وژنده، کودکان خردسال،زنان بچه به بغل، زنان ومردان معلول در خیابانها وسر چهارراه ها جلوی عابرین و اتومبیل هارا سد میکنندوآه وناله سر می‌دهند که به نان شب محتاجند.

چندی پیش شاهد بودم که دختر بچه‌ حدودن 10 ساله ای که در داخل متروتکدی گری میکرد رو به مردی که کیسه ه ها ی پلاستیکی خریدش را حمل می‌کرد نمود گفت: “عمو یک تکه پلاستیک به من میدی؟ آخه داره بیرون بارون می زنه من خیس می شم.” فردی که بغل دست من نشسته بودمیگفت:

”اکثراینا یا از روی نا علاجی از طرف پدر و مادرشان به این کار وادار می شن، یا از طرف باندی که کودکان بی سرپرست را اجیر کرده و به تکدی گری وامی دارند .” وبعد ادامه داد: “ من خودم شاهد بودم یک روز یکی از گردانندگان این باندها کودکی را به قصد کشت میزد که چرا مبلغ کمی گدایی کرده است.”

در متروی تهران علاوه بر تکدیگری لاینقطع شاهد پدیده جدیدی به نام دست فروشی هستیم. از صبح تا شام به صدها دست فروش برمیخوریم که بی وقفه مشغول فروش آدامس، کفی کفش، مسواک، خمیر دندان، نخ دندان، ناخن گیر، خودکار، باطری، صلوات شمار (!!) و .. هستند.

این جمع وسیع یا در زمره بیکارانند و یا بخشی از چند شاغلانی هستند که با داشتن یک شغل هرگز از پس مخارج زندگی برنمی آیند.

روزی ساعت ۴ بامداد که با اتوموبیل کرایه  ای عازم سفر بودم و از خیابان مفتح (تخت طاووس قدیم) میگذشتم، در فاصله ۳۰ تا ۵۰ متری زنان به شدت آرایش کرده بی شماری را دیدم که در انتظار «مشتری» به سر میبرند. در همان شب در منطقه جنوبی تر تهران بر سر هر تقاطعی معلولین زن و یا مرد با و یا بدون صندلی چرخ دار را مشاهده کردم که مشغول تکدیگری بودند.

روزی شاهد بودم که راننده تاکسی که مرا از نقطه الف به نقطه ب میبرد یک گردنبند طبی سخت و قطوری به گردن بسته بود.

وقتی علت را جویا شدم پاسخ داد که «از دیسک گردن رنج میبرد”. و اضافه کرد که «نه تنها گردنم را به سختی میتوانم حرکت دهم، بلکه عصب دست راستم هم آسیب دیده به قسمی که دست راستم قادر به حرکت نیست و با دست چپ راننذگی میکنم» گفتم آیا رانندگی با این وضع امکان پذیر است. پاسخ داد: «اگر نکنم چه کنم؟ خرج خانواده را از کجا بیاورم؟» پرسیدم امکان معالجه و یا عمل جراحی نیست؟ گفت: «چرا ولی پولش را ندارم. دکتر جراح گفته است که ۳ تا ۴ میلیون خرج دارد که من ندارم» گفتم این وضع نمیتواند ادامه یابد. گفت:” سنم ۵۵ سال است و حداقل باید ۵ سال دیگر کار کنم وبا این وضع بسوزم وبسازم تا به سن بازنشستگی برسم.”........................ آذر ماه ۱۳۹۳

5                                                      توفان الکترونیکی شماره 102                                                      دی ماه 1393

 

گرانی سرسام آوروسفره خالی درشب یلدا

 «گرانی کارخداست! »

isna-8-168.jpg

 

مطبوعات می نویسند: "در چند هفته اخیر قیمت اقلام مختلف خوراکی در ایران افزایش سرم سام آوری یافته است. به ویژه گرانی نان، شیر و مرغ موجب نارضائی عمومی شده است.

درماه‌های اخیر قیمت نان‌های مختلف سی درصد افزایش قیمت داشته و دولت  نئولیبرال حسن روحانی برای جبران هزینه افزایش قیمت نان وعده های  توخالی به مردم داده است. قیمت مرغ نیز در حال حاضر درخلال دو سال اخیر  دوبرابر شده است.علاوه بر نان، مرغ و شیر، قیمت برخی مواد غذایی دیگر از جمله میوه و سبزیجات و برنج نیز بالا رفته است."

روزنامه رسمی اعتماد به مناسبت فرارسیدن شب یلدا این شب باستانی وطولانی ترین شب زمستانی که زحمتکشان میهن ما باید جشن بگیرند وسفره ای پهن کنند ضمن انتشار گزارش میدانی نوشته‌است "قیمت یلدایی میوه جات  نظیر انار و هندوانه در بازار به شدت افزایش یافته‌است.«قیمت هر کیلو انار در بازار میوه و تره‌بار با افزایشی در حدود ۵۰۰ تومان و در میوه‌فروشی‌های سطح شهر با افزایشی در حدود ۲ هزار تومان روبه‌رو شده‌است.» . یکی از حجره‌داران بازار میوه و تره‌بار در خصوص تغییرات قیمت میوه در بازار شب یلدا به اعتماد گفته‌است: «قیمت انواع میوه در روزهای اخیر افزایش داشته‌است اما انار صدرنشین افزایش قیمت‌هاست چرا که تقاضا برای این میوه در آستانه شب یلدا به اوج می‌رسد.» وی میزان افزایش قیمت دیگر انواع میوه را بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان عنوان کرده و درباره تفاوت قیمت میوه در سطح شهر تهران با میدان میوه و تره‌بار گفته‌است: «قیمت میوه در نقاط مختلف شهر تفاوت دارد اما بررسی‌ها نشان می‌دهد میوه‌ای که در میدان عرضه می‌شود حداقل ۵۰ درصد ارزان‌تر از میوه‌ای است که در میوه‌فروشی‌هاست.»

به نوشته روزنامه اعتماد، قیمت انار درجه یک در آستانه شب یلدا در بازار ۴ هزار تومان و در مغازه‌های سطح شهر بین ۴ تا ۱۲ هزار تومان است و هندوانه میناب نیز در بازار هر کیلو ۱۵۰۰ تومان و در سطح شهر هر کیلو از ۲ تا ۴ هزار تومان است. نارنگی درجه یک در بازار هر کیلو ۴۵۰۰ تومان و در سطح شهر کیلویی ۶ تا ۸ هزار تومان، سیب درجه یک در بازار هر کیلو ۳۵۰۰ تومان و در سطح شهر بین ۴۵۰۰ تا ۶۵۰۰ تومان، پرتقال تامسون درجه یک نیز در بازار کیلویی ۳۰۰۰ تومان و در سطح شهر ۳۵۰۰ تومان تا ۵۵۰۰ تومان است.

 

» طبق گزارش ایسنا سرویس اقتصادي - صنعت، معدن، تجارت، شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ، آجیل شب یلدا در عمده فروشی‌ها از کیلویی ۲۲ هزار تومان شروع می‌شود و تا 52 هزار تومان عرضه می‌شود که در خرده فروشی‌ها حدود  ۲۰ درصد به این قیمت‌ها افزوده می‌شود. رییس اتحادیه خشکبار و آجیل‌فروشان تهران مصطفی احمدی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه در شب یلدا معمولا فروش آجیل مخصوص این شب و تخمه آفتاب‌گردان افزایش می‌یابد، اظهار کرد: "در آجیل شب یلدا معمولا پسته، مویز، باسلوق، نخودچی، قیصی، مغز بادام و گردو و بسته به سلیقه مغازه‌دار از شکلات و اقلام دیگر نیز استفاده می‌شود و بر اساس نسبت ترکیب این اقلام در آجیل، قیمت آن‌ها متفاوت است. وی با بیان اینکه نرخ کف هر کیلوگرم آجیل شب یلدا در عمده فروشی‌ها از ۲۲ هزار تومان آغاز می‌شود، گفت: سقف قیمت آجیل در عمده فروشی‌ها و در واقع آجیل لوکس شب یلدا ۳۸ هزار تومان است که خرده فروشی‌ها ۱۰ درصد سود و ۱۰ درصد هم هزینه‌های جانبی و حمل و نقل را به این رقم اضافه کرده و از مشتری دریافت می‌کنند. رییس اتحادیه خشکبار و آجیل‌فروشان تهران در پاسخ به اینکه تفاوت قیمت زیادی را در آجیل شب یلدا در مغازه‌های مختلف مشاهده می کنیم، اظهار کرد: آجیل شب یلدا قیمت های متفاوتی دارد و با توجه به اینکه بعضی از مغازه داران مثلا ممکن است از میزان پسته بیشتری در این آجیل استفاده کنند یا از مغز پسته که کیلویی ۷۰ هزار تومان است استفاده کنند؛ بنابراین به نرخ های متفاوتی این آجیل را عرضه می‌کنند."

 

روزنامه اعتماد درباره اینکه «سفره یلدا» در سال جاری «چقدر آب می‌خورد»، نوشته‌است: «بررسی‌ها نشان می‌دهد خرید ملزومات یلدایی برای هر نفر چیزی در حدود ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان آب می‌خورد. تفاوت قیمت‌ها در هر نقطه از شهر چنین تفاوتی را رقم زده‌است. قیمت آجیل نیز بسته به محل عرضه و کیفیت بین ۳۷ تا ۵۵ هزار تومان گزارش شده‌است. به این ترتیب خرید یک کیلو آجیل، یک کیلو انار و یک هندوانه ۵ کیلویی هزینه‌ای بین ۵۰ تا ۸۷ هزار تومان در بر خواهد داشت» و این درحالی است که «خرید سیب و پرتقال و تهیه شام و... هزینه طولانی‌ترین شب سال را بیش از پیش افزایش خواهد داد.»..................و

6                                                     توفان الکترونیکی شماره 102                                                       دی ماه 1393

 

 

 افزایش صعودی بهای کالاهای ضروری مردم باور نکردنی است. خط فقر در تهران به  بیش از دو میلیون تومان رسیده است درحالی که حداقل حقوق تعیین شده ۶۰۹ هزار تومان است تازه اگر همین هم اجرا گردد.بیکاری گسترده درایران شرایطی آفریده که یک کارگر بیکار حتا حاظر است با نصف حقوق تعیین شده رسمی استخدام گردد. 

 

 از نظر عقل سالم و از نظر علمی علت گرانی را باید در زمینه اقتصادی جستجو کرد. کمبود ارزاق عمومی طبیعتا به افزایش قیمت کالاها منجر می شود و یا بی ارزش شدن پول ارزش کالا را برای مبادله هم وزن، افزایش می دهد. ولی گرانی از نظر اسلامی و یا حکومت اسلامی مانند زلزله است و کار خداست. گرانی جنبه اقتصادی ندارد و بلای طبیعی است. در مملکتی که به گفته امامش "اقتصاد مال خر" است و ما برای اقتصاد و رفاه و آسایش انقلاب نکردیم، وضع بهتر از این نمی شود و بهتر از این هم نمی شود توضیح داد. داوری خدا در مورد یک کشور اسلامی که باید علی الاصول مورد لطف و توجهش باشد، به مردم غضب کرده و برای آزمایش آنها بهای کالاهای ضروری را افزایش داده است. آیت ﷲ های نادان و مردم فریب دلایل گرانی را در آسمان و نه در زمین جستجو می کنند. به این جهت راه درمان گرانی همان دست به دامان خدا شدن و چند ورد و آیه خواندن است.

ولی مدیران نئولیبرال آقای حسن روحانی  نظر دیگری دارند و می گونید "اگر مدیریت صحیح وجود داشت نباید چنین گرانی‌هایی را در کشور مشاهده می‌کردیم."

به این ترتیب دارودسته حسن روحانی همانند دارودسته احمدی نژاد علت گرانی را در فقدان مدیریت کشورمی بینند. ولی این بد مدیریتی به گردن کیست؟ به گردن رهبراست، احمدی نژاد است، حسن روحانی است به عهده چه کسی است؟

 رژیم جمهوری اسلامی مدتهاست علل گرانی را به گردن تحریم اقتصادی ایران انداخته است وامروز نیز وعده میدهد با کاهش تحریمها تورم کمی نزول واقتصاد ایران روبه بهبود خواهد رفت. این ارزیابی رژیم نشان می دهد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی،ماشین سرکوب و خفقان را بیشتر به کار گرفته و تحریم اقتصادی را وسیله سرکوبی مردم قرار داده ومیدهد. گرانی و گرسنگی و تهدیدهای جنگی در کنار بی کفایتی و فساد دستگاه حاکمه در ایران منگنه ای است که مردم ایران را در آن قرار داده اند تا شیره جان آنها را بمکند. برای مبارزه با گرانی، برای مبارزه با رژیم جمهوری اسلامی و امپریالیسم و صهیونیسم، برای مبارزه و افشاء ایرانی های جاسوس و خودفروخته، باید تنها به مردم ایران تکیه کرد و به اتکاء آنها ایران را آزاد نمود. راه دیگری وجود ندارد.

 

 به امید پیروزی خورشید برتاریکی وبه امید شب یلدائی که سفره زحمتکشان پراز میوه جات وغذاهای رنگارنگ باشد; با صدای بلند میگوئیم : یلدای ما روزی بود کز ظلم و فقر وگرانی وتبهکاری آثاری نباشد!

 

                   

.****

 

 

"هر چه از فساد این دستگاه و فقدان قانونیت در ایران سخن برانیم کم گفته ایم. بانکها ورشکسته شده اند، زیرا اعتبار دهی به مشتریان با توصیه های آخوندها و دستخط آنها صورت پذیرفته است و حال بدهکار قادر نیست وام خود را پرداخت کند و البته از روز نخست نیز قادر نبوده است و به این ترتیب بانکها نمی توانند اموال به سرقت رفته را از ضامن این اعتبارات که روحانیت در قدرت است طلب کنند. کدام قانونی در ایران وجود دارد که مثلا شیخ الاسلام هاشمی رفسنجانی و یا آیت ﷲ شاهرودی، اژه ای، لاریجانی و... را به خاطر توصیه های اسلامی و ضمانت شخصی و بدون پشتوانه معتبر به زندان بیاندازد. کدام رئیس بانکی وجود دارد که این توصیه های بی اعتبار را از ترس جان خویش نادیده بگیرد و فتوی دهد که توصیه های آقای شاهرودی، لاریجانی، اژه ای و... بی اعتبار است. مملکتی که بر این محور بچرخد که می چرخد، مصونیت قضائی و امنیتی در آن وجود ندارد. این چند خط فقط مشتی از خروار و بیان وضعیت عمومی در ایران است. جمعی در میان ایرانیان وجود دارند که با تکیه بر این خیانتها، جنایتها، فساد و بی قانونی ها و... و تبلیغات بر سر آنها که بسیار به گوش خوش آمده و به دل می نشیند و واقعیت هم دارد، مانند همه آرزوی وضع بهتری را دارند. ولی در ارزیابی از این وضع بهتر فاجعه ای را توصیه می کنند که هم نشانه عدم اعتماد به به مردم ایران و هم خوش بینی به بیگانگان است. البته بسیاری از این نادانان سیاسی و دلخستگان امپریالیسم پس از اینکه شاهد وضعیت افغانستان، عراق، لیبی، سوریه و... و ادعاهای کاذب امپریالیسم مبنی بر احترام به حقوق بشر، استقرار آزادیهای دموکراتیک و نهادینه کردن حقوق شهروندی، پیاده کردن دموکراسی، عدالت اجتماعی، به رسمیت شناختن استقلال و حق خود تعیینی سرنوشت و... بوده اند، حاضر شده اند در بی عملی خویش به تب جمهوری اسلامی راضی شوند. ولی نیروهای دیگری هم هستند که اعتقاد به نیروی خودی نداشته به بیگانه چشم دوخته و آرزو دارند که امپریالیستها به ایران حمله کرده و آنها نیز در پایِ رکاب امپریالیستها برای نیل به قدرت توسط امپریالیستها با دشمنان بشریت همکاری کنند. کتمان کرده و این جنایتکاران را آرایش نمایند. آنها مشاطه گران امپریالیسم نیز هستند."
                                          نقل از توفان ارگان مرکزی حزب کارایران شماره 177 آذرماه 1393
 

 

7                                                     توفان الکترونیکی شماره 102                                                       دی ماه 1393

 

دوخبرمهم درمورددوپیروزی مهم

"رابطه آمریکا با کوبا و اتحادیه اروپا با سازمان حماس"

Toufan HezbeKar's photo.

 

یکم اینکه سرانجام امپریالیسم امریکا پس از نیم قرن تحریم ضد بشری خلق کوبا برای به زانودرآوردن این کشور مستقل ومترقی دست به عقب نشینی زد و برای لغو تحریمها و برقراری روابط دیپلماتیک با دولت کوبا اعلام آمادگی نمود.نباید فراموش کرد که دولت باراک اوباما از سر صلحخواهی و عشق به ملت کوبا این تحریمها را لغو نمی کند.توطئه علیه انقلاب کوبا ازهمان فردای پیروزی بر حکومت سرسپرده آمریکائی باتیستا آغاز شد وتاکنون ادامه داشته و خواهد داشت. امپریالیسم آمریکا هیچ حکومت مستقلی را برنمی تابد و تا استقرار سلطه مطلق خود بر سیاست و اقتصاد و فرهنگ و قوای نظامی....بر این ممالک از پای نخواهد نشست. لیکن مبارزه خلقها ، اتحاد دولتهای مستقل ونیروهای مترقی وانقلابی در نهایت اثرات مثبت خود را خواهد گذاشت و بزرگترین نیروهای اهریمنی را وادار به عقب نشینی وشکست خواهد کرد. عقب نشینی امپریالیسم آمریکا دررابطه با کوبا نمونه موفقی ازاین دست است. دلایل این عقب نشینی را باید درکادر جنبشهای مترقی آمریکای لاتین و رها شدن چندین کشور از زیر سلطه آمریکا و اتحاد تنگاتنگ این کشورها و ایستادگی درمقابل زور گوئیهای امپریالیسم آمریکا دید. استقلال کشورهائی نظیر ونزئولا، اکوادور، السالوادور، بولیوی ، برزیل، آرژانتین...و تاثیرات این ممالک بر سایر کشورهای آمریکای لاتین شرایط مناسبی را برای تنفس کشورکوبا فراهم آورده است. همین امر سبب شده است تا امپریالیسم آمریکا با توجه به نفوذ اقتصادی وسیاسی چین واتحادیه اروپا در آمریکای لاتین و رابطه دوستانه با کوبا، دست به عقب نشینی بزند و زهر تلخ شکست را بپذیرد.

تجربه تحریم جنایتکارانه کوبا وعقب نشینی آمریکا نشان می دهد هرگز به امپریالیسم آمریکا وهیچ کشور امپریالیستی نباید اعتماد کرد وبا اتکا به نیروی مردم و اتخاذ سیاستهای دیپلماتیک صحیح و سودجستن از تضادهای بلوکهای امپریالیستی و سرمایه داری می توان به حفظ استقلال خویش دست زد وتوطئه های نیروهای استعماری را خنثی ساخت.امپریالیستها به هیچ چیز جز به منافع سرمایه مالی خود پایبند نیستند. امپریالیستها هرگز نمی توانند دوست بی غرض کشوری باشند. امپریالیستها همیشه دشمنند. تا امپریالیسم در جهان وجود دارد، امنیت نیست و جنگ نمی تواند از بین رود. امپریالیسم یعنی تروریسم عریان. این واقعیتی است که باید ببینیم. در زمانهای بحران ماهیت این بازیگری های "دموکراتیک" برملا می شود. امپریالیسم آمریکا امپریالیسم آمریکا تروریست، جاسوس، ناقض حقوق اساسی انسانها و دشمنِ شماره یک بشریت است و خلق کوبا به چنین هیولائی هرگز اعتماد نخواهد کرد اگرچه بعد از پنجاه سال ترور وتوطئه درلباس دوست ظاهر شده است.

****


خبرمهم دوم اینکه اتحادیه اروپا همین امشب اعلام کرده است که که سیاست تحریم سازمان مقاومت فلسطینی حماس ودر لیست تروریستی قراردادن این سازمان از همان آغاز یعنی سیزده سال پیش اشتباه بوده است وباید این سازمان را ازلیست تروریستی خارج کرد.

سیزده سال پیش مردم فلسطین دریک انتخابات دمکراتیک با معیار غربی و حضور ناظران بین المللی سازمان حماس را بعنوان نماینده سیاسی خود انتخاب کردند .لیکن اتحادیه اروپا بنابر ماهیت خویش و زیر فشار آمریکا وصهیونیستهای اسرائیل به توطئه وبایکوت علیه خلق فلسطین دست زد وسازمان حماس را درلیست تروریستی قرارداد واز هرنوع ارتباط رسمی با سازمان حماس اجتناب ورزید. اما همزمان همه این بزرگ دروغگویان امپریالیست به حمایت از محمود عباس یعنی بازنده انتخابات فلسطین ودولت غیرقانونی اوپرداختند..... امروز اما شرایط تغییر یافته است وعقربه ساعت به ضرر رژیم صهیونیستی اسرائیل وامپریالیسم آمریکا به حرکت درآمده است.. در اتحادیه اروپا کشورها یکی پس ازدیگری درحال به رسمیت شناختن دولت فلسطینی هستند و افکارعمومی مردم اروپا بویژه پس از قتل عام مردم غزه و جنایات فاشیستی وکودک کشی اسرائیل در تابستان گذشته پذیرای جفنگیات صهیونیستها نیست و مردم با فشار بر دولتهای خود خواهان محکومیت اسرائیل و به رسمیت شناختن فلسطین هستند. لذا اتحادیه اروپا امروز ناچارا دست به تجدید نظر دررابطه با حماس زده و به سیاست ارتجاعی خود اعتراف کرده است. چنین سیاستی با هرانگیزه ای که باشد با توجه به توازن قوای بین المللی به سود به ملت فلسطین و به زیان رژیم صهیونیستی اسرائیل وامپریالیسم آمریکاست. فقط دوستان رژیم صهیونیستی اسرائیل ازچرخش سیاست اتحادیه اروپا خشم گین هستند و به رسمیت شناختن سازمان حماس را بعنوان یکی ازسازمانهای عمده جنبش مقاومت فلسطین ونماینده خلق فلسطین تقبیح میکنند

8                                                     توفان الکترونیکی شماره 102                                                       دی ماه 1393

اما همانطور که بارها گفته ایم مبارزه مردم قهرمان فلسطین حمایت جهانی خلقهای جهان را نیز بدنبال دارد. اعتراضات جهانی گسترده آنهم در شرایط بحران مالی سرمایه داری ناجی صهیونیستها و امپریالیستها نخواهد بود، بر عکس مبارزه توده های مردم و طبقه کارگر را تشدید می کند. فضا را برای نفوذ نیروهائی که خواستهای مردم و آمال ملت فلسطین را بیان می کنند، خواستار وحدت ویگانگی ملی برای امرنبرد علیه دشمن متجاوز هستند بازمی گرداند. حزب کارایران(توفان) از مبارزه ملت قهرمان فلسطین برای بیرون ریختن صهیونیستها از سرزمینشان حمایت میکند وهرنوع عقب نشینی دول امپریالیستی وبه رسمیت شناختن دولت فلسطینی را به فال نیک

میگیرد و آن را به سود خلق فلسطین می داند.
زنده باد خلق قهرمان فلسطین! نابود رژیم صهیونیستی اسرائیل!

توفان
سخن هفته
چهارشنبه 26 آذر 1393

 


دیماه  1393

http://badge.facebook.com/badge/100000242744408.255.553885673.png

 

     ****

 

حمایت کنیم  اززندانیان سیاسی اعتصابی ارومیه ومطالبات برحقشان

۲۹  نفراز زندانیان  سیاسی اعتصاب کننده  درزندان اورمیه  بیش از۳۰  روز است که بخاطروضعیت حاکم برزندان و تشدید فشار برآنها دست به اعتصاب غذا زده اند.

 مسئولان جنایتکار امنیتی وقضائی زندان ارومیه، روز پنجشنبه  ۲۷ آذرماه به زندانیان اعتصابی یک هفته مهلت دادند تا اعتصاب خود را پایان دهند. لیکن زندانیان معترض اعلام داشتند که به شرطی به اعتصاب غذایشان پایان خواهند داد تا به مطالبات برحقشان پاسخ مثبت داده شود. طبق گزارشات رسیده وضعیت جسمی بسیاری از زندانیان اعتصابی وخیم است و جان برخی ازآنها در خطر است. مطالباتی را که زندانیان طرح کرده اند وبر آن همچنان پای میفشارند:" تفکیک جرایم و داشتن بند سیاسی مستقل، توقف رفتارهای غیرانسانی با زندانیان، تبعید زندانیان سیاسی و قطع ارتباطشآن با بیرون، حضور گارد ویژه در زندان و ضرب و شتم زندانیان سیاسی و انتقال‌شان به سلول‌های انفرادی، پرونده‌سازی مجدد، تحقیر زندانیان و خانواده‌هاشان، اعمال فشار بر خانواده‌های زندانیان سیاسی و استفاده‌‌ی ابزاری از خانواده‌ها همچون اهرم فشار برای شکستن اراده مبارزان دربند و ممنوعیت حق دفاع از خویش و گرفتن وکیل، از جمله مطالبات این زندانیان معترض بوده است"... مطالباتی انسانی است وفقط یک رژیم ضد بشری وآدمکش از پاسخ به چنین خواسته های انسانی طفره میرود  تا جان این زندانیان را بگیرد. رژیم جمهوری اسلامی همانند رژیم پهلوی با توسل به حربه فشارهای روانی و فرستادن زندانیان سیاسی به بندهای بزهکاران و معتادان آهنگ آن دارد تا مقاومت زندانیان سیاسی را درهم بشکند وصدای هر اعتراضی را خاموش سازد. رژیم انسان ستیز جمهوری اسلامی در تاريخ جنايات خود نشان داده زندانیان سیاسی را گروگان خود می پندارد که هر زمان اراده کرد همانند رژيم خود فروخته و جنايتکار پهلوی  می تواند کابوس مرگ را برفراز زندان به پرواز در آورد وآنان را بصورت فردی و يا جمعی به قتل برساند. ليکن اراده مبارزين را با هيچ سلاحی و ازهمه مهمتر با سلاح شکنجه و قتل وهجوم بربرمنشانه نمی توان درهم شکست.

حزب کارایران(توفان) از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی ومطالبات برحقشان قاطعانه حمایت میکند وهمگان را به اعتراض علیه فشارهای جمهوری اسلامی بر زندانیان سیاسی فرا می خواند. باشد تا با افشای گسترده و بی امان رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی وجلب افکارعمومی مردم آزاده ومترقی جهان نقش شایسته ای در حمایت اززندانیان سیاسی دربند و آزادی فوری وبی قید وشرط تمامی زندانیان سیاسی ایفا کنیم.

آزادی فوری وبی قید و شرط  همه زندانیان سیاسی !

سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی بدست مردم ایران!

حزب کارایران(توفان)

یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳

 

9                                                    توفان الکترونیکی شماره 102                                                       دی ماه 1393

 

یادی ازرفیق حسین عزتی کمره ای

 

akse hossein kamarei

 رفیق حسین عزتی کمره ای در سال ۱۳۳۱ در تهران به دنیا آمد و پس از اتمام دبیرستان در رشته ریاضی ادامه تحصیل داد. رفیق کمره ای در سال ۵۰ خورشیدی به سازمان مارکسیستی لنینیستی توفان پیوست ودرمهر ماه همان سال توسط ساواک دستگیرشد.  رفیق حسین عزتی کمره ای ابتدا گرایش به اسلام و اندیشه التقاطی توحیدی داشت که سرانجام با نفی ایدالیسم و نفی مشی مسلحانه جدا از توده وموضع گیری علیه رویزیونیسم شوروی با پیوستن به توفان به مارکسیست لنینیست متحول شد.

رفیق عزتی مدتی در زندان ساری بسر برد و در زندان با زنده یاد تقی شهرام آشنا گردید و طبق اسناد منتشره تاثیرشگرفی برافکار تقی شهرام گذاشت. رفیق عزتی پس ازفرار اززندان ساری راهی خوزستان گریدید و طبق یاد داشتهای  تقی شهرام " حسین عزتی چند ماه بعد، در شهریور ۱۳۵۲ ، در قطار راه‏آهن بین اهواز و خرمشهر به طور مشکوک به دام افتاد و درساواک آبادان زیر شکنجه کشته شد."

 و لطف‌الله میثمی د رابطه با رفیق عزتی می‌نویسد:

«حسین عزتی... از مارکسیست‌های تئوریک بود... با گروه توفان ارتباط داشت و جنبش مسلحانه را هم قبول نداشت. عزتی مارکسیسم را خوب مطالعه کرده بود و به‌نظر من تأثیر عمیقی بر تقی شهرام به لحاظ دیدگاه‌های مارکسیستی گذاشته بود. .....»

                                      یادش گرامی وراهش پررهرو باد.!

 

 

 

برگرفته ازکتاب مرغان پرکشیده توفان (کتاب جانباختگان توفان)

چاپ دوم ازانتشارات حزب کارایران(توفان) اردیبهشت ۱۳۹۳

 

 

 

10                                                   توفان الکترونیکی شماره 102                                                       دی ماه 1393

بی ضرر کردن کارل مارکس وبازگشت به او

 

اخیرا مطلبی تحت عنوان "کارل مارکس، انسان شناس" از برایان موریس وترجمه آقای  حسام حسین زاده در تارنمای مجله هفته منتشر شد. سوای تعریف وتمجیدی که نویسنده از "ویژه گیهای جامعه شناختی وانسان شناسی و تاریخی" .. کارل مارکس میکندوبه تجلیل از اومی پردازد لیکن در پایان مقاله، ضدیتش را با هسته انقلابی مارکسیسم که بیانگر جوهر تفکر مارکس است، پنهان نمی دارد وبا یک چرخش قلم به نفی دوانقلاب کبیر اکتبر سوسیالیستی شوروی وچین می پردازد و از" دیکتاتوری مطلق تک حزبی واستبداد وظلم وزوری که توسط لنین واستالین ومائو برمردم این دوکشوراعمال شد "سخن می گوید . وی مطلبش را چنین  به پایان میبرد: 

.https://fbexternal-a.akamaihd.net/safe_image.php?d=AQCOdHYw_PxoScsf&w=487&h=255&url=http%3A%2F%2Fwww.hafteh.de%2Fwp-content%2Fuploads%2Fwpid-Photo-20141012090951-940x400.jpg&cfs=1&upscale=1&sx=176&sy=0&sw=764&sh=400

 "با وجود اینکه انسان شناسی نمونه و پیشگام بود، مارکس همچنان توسط متفکران لیبرال معاصر به عنوان روشنفکری «تاثیرگذار» پذیرفته نمی شود، و در قبال سیاست استبدادی و ظلم و ستم اتحاد جماهیر شوروی در زمان استالین و دولت چین تحت سلطه مائو، مسئول شمرده می شود. البته، هر دوی این ها اشکالی از سرمایه داری دولتی تحت حمایت یک حزب بودند، و به دور از اندیشه خود مارکس از سیاست های دموکراتیک و تصور او از جامعه کمونیستی بودند."

شاید، به عنوان آخرین کلمات، ما بتوانیم از فیلسوف پراگماتیست، سیدنی هوک، پیش از اینکه به مدافع امپراطوری امریکا تبدیل شود، نقل قول کنیم، او نوشته است: «مارکس سوسیالیستی دموکرات، انسان گرایی سکولار، و مبارزی برای آزادی انسان ها بود. کلمات و اعمال او متعهد بود به یک روش زندگی و استقلالی انتقادی که به طور کامل در تقابل با حکومت مطلق دیکتاتوری تک حزبی در اتحاد جماهیر شوروی بود.»

 همانطور که سخن رفت برایان موریس ظاهراخود را هوادار پر حرارت اندیشه انقلابی  کارل مارکس و جامعه ای نشان میدهد که گویا او درمانیفست حزب کمونیست و سایر آثار ارزشمندش نظیرهجدهم برومر لوئی بناپارت ویا درجمعبندی از کمون پاریس.......ترسیم نمود. اماواقعیت این است که برایان موریس نه از منظر یک مارکسیست لنینیست بل ازمنظر یک لیبرال "چپ"، یک هو اوادار دوآتشه "پلورالیسم بوژوایی وسیستم چند حزبی سیاسی" به مارکس می نگرد و با  توسل به چماق شناخته شده "استبداد مطلق تک حزبی"به نفی دوانقلاب کبیر اکتبر شوروی وچین که دستآوردهای عظیمش درتاریخ بشریت غیرقابل کتمان است می پردازد و«دیکتاتورهایی» نظیر لنین واستالین ومائو ...را درمقابل مارکس «دمکرات« قرارمیدهد!!. غافل ازاین که هیچ مدعی مارکسیستی نمی تواند مدافع مارکس باشد اما از مبارزه طبقاتی فراتر نرود وبه بسط آن تا استقراردیکتاتوری پرولتاریا، ساختمان سوسیالیسم وگذار به کمونیسم اعتقاد نداشته باشد. چنین کسانی برای "بی ضرر" کردن مارکس ومارکسیسم به میدان آمده اند.مارکس چون می دانست عده ای لیبرال مسلک ضد حزبی از کتاب مانیفست اوسوء استفاده خواهندکرد ازهمان آغاز با دوراندیشی ژرفی نام مانیفست را مانیفست حزب کمونیست گذاشت و درهمان کتاب نخستین گام برای سوسیالیسم را کسب قدرت سیاسی، الغای مالکیت خصوصی بر ابزار تولید واستقرار فاز دوره اول کمونیسم یعنی سوسیالیسم  را بصورت درخشانی فرموله نمود.لنین با الهام ازاندیشه مارکس دردوران دیگری دوره سرمایه داری انحصاری، دوره امپریالیسم تئوری سوسیالیسم علمی را بطور استادانه ای درعمل پیاده نمود و طبقه کارگر را تحت رهبری حزب کمونیست بلشویک به یک پیروزی بزرگ تاریخی رسانید.حالا باید از آقای برایان پرسید که اگرمارکس "دمکرات، انسانگرا وسکولار"بجای لنین «غیردمکرات» در دوره روسیه 1917 می زیست چه میکرد، راه منشویکی را می پیمود، راه رویزیونیستهایی نظیر کائوتسکی و یا راه اپوزیسیون کارگری ضد حزبیون وباکونیستهای آنارشیست را طی میکرد، ساختمان سوسیالیسم را با دستکش سفید بنا میکرد، جنگ کبیری میهنی ضد فاشیستی را با دعا وصلوات و بحثهای روشنفکرانه وپلورالیستی وترتسکیستی علیه هیتلر پیش می برد...؟ الا آخر. ....

اینروزها بی ضرر کردن مارکس ومارکسیسم وبازگشت به او مد روز است . بی ضرر کردن مارکس یعنی حذف دیکتاتوری پرولتاریا ونفی حزب واحد کمونیست بعنوان فرمانده ومغز متفکر طبقه کارگر و انکار تمام دستآوردهای صد وپنجاه ساله جنبش کمونیستی جهانی وجز این نیست.

 

11                                                   توفان الکترونیکی شماره 102                                                       دی ماه 1393

 

 

در زیر مقاله ارزشمندی را که در مورد "بی ضرر" کردن  مارکس  تحت عنوان تعریف از" ریش مارکس وحمله به مغز وی"در مهرماه 1386 در توفان الکترونیکی شماره 14 به چاپ رسانده ایم  باردیگر به انتشار آن مبادرت میورزیم تا پاسخ شایسته ای به  برایان موریس  وهمه حامیان فلسفه "بازگشت به مارکس"  داده باشیم.

***

تعریف از ریش مارکس و حمله به مغزوی


               


امروز بسیاری شاهدند که برخی مدعیان هواداری از منافع  طبقه کارگر از راهی که رفته اند وشاید ازروز نخست به آن اعتقادی نداشته اند، سراسیمه برمی گردند. درگذشته اگربودند کسانی که ازمارکسیسم لنینیسم چون پذیرش مارکسیسم مدروزبود یک ذره نزول نمی کردند، همان کسان امروز ازمخالفان سرسخت مارکسیسم لنینیسم شده و با استفاده ازمنابع قدیم و جدید آنتی کمونیستی درنکوهش مارکسیسم لنینیسم سینه چاک میدهند و کاغذ سیاه می کنند. این طور بنظر می آید که فریادهای ناهنجار و گوشخراش آنها بیشتر از آن جهت است تا گذشته خودرا تبرئه کنند. البته اینان ازانتقاد به مارکس شروع نکرده اند. نخست به انتقاد ازاستالین پرداختند وسپس پای لنین رابه میان کشیدند و آنوقت کاسه کوزه ها رابرسر مارکس وانگلس خراب کردند وسرانجام زمینه دفاع ازنظام " جاودانی" سرمایه داری رافراهم آوردند. برخی از انان هنوز که هنوز است خودرا مارکسیسم جلوه می دهند ولی مارکسیسم را ازماهیت انقلابی آن تهی کرده تا حد یک نظریه جالب که دیگر به تاریخ تعلق دارد وباید مایه ای برای مطالعات اندیشمندان وپژوهشهای علمی باشد تنزل می دهند.  برای آنها مارکسیسم نیز مانند سایر کتب نگهداری شده درکتابخانه هاست وبدرد مراجعه محققها می خورد. تحقیق آنها نیز درمارکسیسم نه برای آن است  که از آن اسلحه ایدئولوژیک وانقلابی برای بسیج طبقه کارگر بسازند، بلکه بیشتر به آن خاطر است که مطالبی دررد آن پیدا کرده ودرحالیکه از ریش مارکس تعریف می کنند مغزوی را مورد حمله قرار می دهند.

بی اعتقادی به مارکسیسم لنینیسم صرفا یک برخورد آکادمیک نیست، یک بازی فکری روشنفکرانه نمی باشد. کسی که دیگر مارکسیست نیست و آنرا بدور انداخته و مورد قبولش نیست طبیعتا با نتیجه گیریهای علمی مارکسیسم نیز موافقتی ندارد حتا اگر با آن علنا به مخالفت برنخیزد. مارکسیسم لنینیسم علم تحول اجتماع است. این علم به انسانها می آموزد که نظامهای تولیدی و اجتماعی درنتیجه مبارزه طبقاتی به دنبال یکدیگر آمده و سرانجام بشریت ره به جائی می رساند که برای پایان دادن به جنگها، به مبارزه طبقاتی، به عدالت اجتماعی و زندگی انسانی استثمار راازبین ببرد وطبقه کارگر رابمنزله محمل سوسیالیسم به قدرت بنشاند وجامعه را به سوی جامعه کمونیستی بکشاند.

مارکسیسم لنینیسم به تکامل جامعه و به سوسیالیسم وگذار از آن به کمونیسم اعتقاد دارد. جامعه کمونیستی جامعه ایست که درآن انسان بدرجه عالی انسانیت نایل می گردد و به کمال مطلوب دست می یابد. درآن جامعه هرکس باندازه استعداش کارمی کند ودر حد نیازش ازجامعه بهره می برد. نفرت ملی وطبقاتی ازبین می رود، تفاوت کارفکری ویدی نابود می شود، پول وثروت، فقر وگرسنگی مفهوم خودرا ازدست می دهد و مقولاتی خواهند بود که به تاریخ سپرده می شوند. مرزهای ملی ازمیان می روند و کره خاکی سرزمین همه انسانها صرفنظر از رنتگ، نژاد، زبان و فرهنگ آنهاست. این آن جامعه ایست که مارکسیسم لنینیسم درپی پی ریزی آن است که پی ریزی آن با مقاومت و مخالفت طبقات، گروهها وافرادی روبرو می شود که منافعشان درحفظ نظم فعلی است. آنهائی که زندگی زالووار خودرا مدیون مناسبات حاکم استثماری درطی  تاریخ بشریت تا کنون بوده اند و هستند. این ایده آل  انسانی به انسانهای شریف، به رزمندگان راه طبقه کارگر نیرو می دهد تا برای بنیانگذاری چنین جامعه ای یعنی برای نیل به سوسیالیسم که آلترناتیو جامعه سرمایه داریست پیکار کنند ودراین راه به تنها طبقه تا به آخر انقلابی یعنی طبقه کارگر بطور عمده تکیه نمایند. حزب مستقل سیاسی وطبقاتی طبقه کارگر راتشکیل دهند و از شکستها برای نیل به پیروزی محتوم تجربه بیاندوزند. انسانهائی که که چنین می اندیشند، نمی توانند سقوط کنند. آنها به آینده می نگرند و می دانند که پس ازاین شب سیاه روز روشنی وجود دارد که نامش سوسیالیسم است، شکست ناپذیرند. 

سوسیالیسم مورد کینه دشمنان انسانهاست وتمام نیروی خودرا برای نابودی آن بکار می برند. شکست کمون پاریس، انقلاب مجارستان، جمهوری شورائی ایالت باواریای آلمان، انقلاب شوروی وچین و آلبانی ازسختی راهی که درپیش است پرده برمی دارد. کمونیستها ولی ازاین شکستها به زاری نمی افتند، توبه نمی کنند، همه چیز را تمام شده تلقی نمی نمایند، دوباره برمی خیزند ولباس جنگ می پوشند وخودرا برای نبردبعدی تا روز قطعی جدال آماده می کنند.

روشنفکران خرده بورژوا که بدنبال مد روز به مارکسیسم روی آورده بودند با فروپاشی شوروی تصور کردند که این سوسیالیسم بود که دچارشکست شد. آنها همه امید خودرا ازدست داده اند وبه جامعه متحول بعدی، به آینده انسان آزاد اعتقادی ندارند. برای آنها همین است که هست وباید با آن ساخت. نظام سرمایه داری جاویدان است و پیشگوئی های مارکسیسم لنینیسم تخیلات پوچی بیش نبوده است. ما به این اشاره نمی کنیم که امپریالیستها وسرمایه داران وسازمانهای جاسوسی وعمال مزدور آنها تا به چه حد دراین تنور یاس ونا امیدی هیزم می افکنند. فردیکه چنین دورنمائی ندارد از امروز به فردا سقوط می کند. برای وی نظام سرمایه داری  پایان تاریخ است وپس از آن هیچ چیز دیگری نیست. تکامل تاریخ به پایان می رسد ولذا تمام تلاش وی نه درجهت تغییربنیادی اجتماع بلکه درجهت

12                                                   توفان الکترونیکی شماره 102                                                       دی ماه 1393

 

اصلاح آن است. اصلاحاتی که زندگی وی را بهتر کند. پارلمان بورژوازی، پلورالیسم، تعدد احزاب، پارلمانتاریسم و..... کاماتی است که مرتب برزبان می آورد وجار می زند که گویا با این داروهای تجربه شده کشنده می توان جامعه انسانی برپا کرد. البته جامعه سرمایه داری" انسانی"

سوسیالیسم برای این عده معنی ندارد. پس چگونه ممکن است که آنها افراد مبارزی ازکار درآیند. کسی که به تحول اعتقادی ندارد، کسی که  سکون راپذیرفته است  فقط می تواند خودرا براین سکون وفق دهد. این افراد دربهترین حالت خود مدافع جوامع سرمایه داری" دموکراسیهای" غربی اند توگوئی ممالک دیکتاتوری آمریکای لاتین ویا ایران و نظایر آنها ازخانواده جوامع سرمایه داری نیستند. ما برای اینکه ازبحث دورنیافتیم اشاره نمی کنیم که علت این تفاوتها درکجاست. وهمین افراد دربدترین حالت خود هوادار رفسنجانی و اصلاح طلبان دوم خردادی ونظایر آن می شوند و چرا که نشوند. آنها  که وقتی دراندیشه خود به بطلان سوسیالیسم رسیده اند و مارکسیسم لنینیسم را پندارهای واهی دانسته اند ولذا به نقش  انقلابی طبقه کارگر اعتقادی نداشته ووجود استثمار وحتا استعمار را نفی می کتند،چرا نباید از سرمایه داری حاکم درایران دفاع نکنند. تمامیت انتقاد آنها را به رژیم سرمایه داری کنونی ایران می توان درمجموعه ای از نق زدنها خلاصه کرد که آنهم بزودی رفع می گردد تا دیگر ملالی از ورشکستگان اصلاح طلبان دوم خردادی نداشته باشند. سروش این چماقدار انقلاب فرهنگی رژیم دردانشگاه به پیغمبر آنها بدل می گردد، مشکلاتشان درحد محدودیت برای موسیقی پاپ، پوشش اسلامی، وحق آزادی بیان  برای حمایت از سرمایه داری باقی می ماند.

پرسش این است که این خیل رمیده و توبه کار چه دورنمائی غیر از این می تواند داشته باشد. وقتی  با سرمایه داری مانند شاخ گاو نمی توان درافتاد و آن را از بین برد برای اینکه بزعم آنان جایگزینی ندارد پس فقط باید آنرا آرایش کرد وبرای همه قابل هضم گردانید، باید به زندگی شخصی رسید وبار خودرا بست تا بار برای زندگی دیگران را. سقوط عده ای  که از کسب قدرت سیاسی و سوسیالیسم دست می کشند و به چاکران بورژوازی بدل میشوند دراین نهفته است که دیگر آرمانی ندارند که برای آن پیکار کنند. آرمان آنها همین منزل آخر است که به آن رسیده اند و درفکر زیور آن هستند. هرکس که امید خودرا ازدست بدهد و به پایان شب سیاه امیدی نداشته باشد به همین سرنوشت دچار می شود. آنها که بدنبال رویزیونیستها ، شوروی را کشور سوسیالیستی تبلیغ می کردند، زودتر ازبقیه  با فروپاشی شوروی ، به کام نهنگ سرمایه داری فرو رفته و می روند.

یا قبول سوسیالیسم و مبارزه برای نیل به جامعه انسانی و یا فرورفتن به منجلاب حمایت از سرمایه داری دراشکال گوناگون آن. آنکس  که امروز به مارکسیسم لنینیسم حمله میکند دیر یا زود درعرصه تشدید مبارزه طبقاتی درکنار دشمن طبقاتی قرار خواهد گرفت. این مسئله فقط یک مسئله زمانی است و کمونیستها باید این واقعیت را برای تعیین برنامه استراتژیک خوداز هم اکنون بدانند. آنها که اینروزها به مغز مارکس حمله میکنند ولنینیسم را به ریشخند میگیرند، همین آرمان بریده هائی هستند که از انقلاب بعدی، ازمباره طبقه کارگر، ازقهرانقلابی،  از مبارزه کمونیستها، از مبارزه آزادیخواهان برای آزادی و استقلال  و پیکار علیه امپریالیسم می هراسند..آنها راه دیگری جز حمایت از سرمایه داری ندارند و رژیم جمهوری اسلامی نیز جز چیز دیگری جز سرمایه داری نیست. می بینیم که دوری از سوسیالیسم و حمایت از سرمایه داری چه عواقب حشتناکی برای میهن ما دارد. راه نجات  مردم ایران دراستقرار یک نظام سوسیالیستی در ایران است و جز این نیز نخواهد بود.

 

                                                      * * * *            

ائوتسکى لازم ميشمرَد ديکتاتورى را بمثابه "حالت سيادت" تفسير نمايد،.زيرا در اين صورت اِعمال قهر انقلابى محو ميگردد و انقلاب قهرى ناپديد ميشود. "حالت سيادت" حالتى است که هر اکثريتى در شرايط... "دمکراسى" در آن قرار دارد! با چنين نيرنگ شيادانه‌اى انقلاب بدون هيچ دردسر ناپديد ميگردد!

ولى اين شيادى بسيار ناشيانه است و نميتواند کائوتسکى را نجات بخشد. اين که ديکتاتورى به مفهوم و معناى آن "حالتى" از اِعمال قهر انقلابى طبقه‌اى عليه طبقه ديگر است که مطبوع طبع مرتدين نميباشد، حقيقتى است همانند "چشمه خورشيد که با گِل نميتوان آن را اندود". پوچى فرق قائل شدن بين "حالت" و "شکل کشوردارى" عيان و آشکار است. سخن گفتن درباره شکل کشوردارى در اينجا سفاهت به قوه ٣ است، زيرا هر بچه‌اى ميداند که سلطنت و جمهورى اَشکال متفاوتى از کشوردارى هستند. بايد به آقاى کائوتسکى ثابت کرد که هر دوى اين شکلهاى کشوردارى مانند تمام "شکلهاى" گذرنده "کشوردارى" در دوران سرمايه‌دارى، تنها نوعى از دولت بورژوازى يعنى ديکتاتورى بورژوازى هستند.

سرانجام صحبت از شکل کشوردارى نه تنها تحريف سفيهانه بلکه تحريف ناشيانه گفته مارکس است که با وضوح تمام در اينجا از شکل يا تيپ دولت سخن ميگويد، نه اينکه از شکل کشوردارى.

انقلاب پرولترى بدون انهدام قهرى ماشين دولتى بورژوازى و تعويض آن با ماشين جديدى که بقول انگلس "ديگر دولت به معناى اخص کمله نيست"، محال است.

کائوتسکى لازم ميشمَرد تمام اينها را ماستمالى کند و تحريف نمايد، زيرا خط مشى مرتدانه وى اين امر را ايجاب ميکند"

                                      انقلاب پرولتری و کائوتسکی مرتد(لنین)

 

 

 

 

13                                                   توفان الکترونیکی شماره 102                                                       دی ماه 1393

 

     گزارش مختصری از بیستمین سالگرد کنفرانس بین المللی درترکیه

‎گزارش مختصری از بیستمین سالگرد  کنفرانس بین المللی درترکیه 
 
جشن بزرگداشت بیستمین سالگرد تأسیس کنفرانس بین المللی احزاب و سازمانهای مارکسیستی لنینیستی IKLPO با میزبانی حزب کار ترکیه (EMEP) دراستانبول ـ روز ۲۳ نوامبر ۲۰۱۴  برگزارگردید که در آن هزاران نفر شرکت نمودند. سالن برگزاری مراسم بخاطر استقبال فراوان درحال انفجار بود وجمعیت حاضر تا جلوی صحنه به صف ایستاده بودند. کارگران زن و مرد که از نقاط مختلف ترکیه به استانبول آمده بودند گروه گروه با دادن شعار هایی از قبیل : کارـ نان ـ آزادی و مرگ بر فاشیسم ! آزادی خلق و زنده باد انقلاب و سوسیالیسم از خیابانهای شهر عبور کرده و وارد سالن مراسم می شدند. حين ورود به سالن شعارهاى تظاهركنندگان از طرف حضار دائم تكرار ميگرديد.
 بعد ازخوش آمد به نمايندگان، شوراهاى محلى و شهرداران ، نمايندگان سنديكاها و سازمانهاى دوست، فيلمى از چگونگى تشكيل كنفرانس و تاريخچه آن به نمايش در آمد. يك هيئت نمايندگى از كارگران Soma به صحنه آمدند و از مبارزات خويش سخن گفتند. يكى از نقاط عطف اين جلسه ، سخنرانى رفيق Selma Gürkan رهبر حزب كار تركيه بود كه در اهميت تشكيل كنفرانس بين المللى و همكارى سازمانها و احزاب ماركسيستى لنينيستى سخنرانى نمود. وى در سخنانش از كار كنفرانس بين المللى و فعاليتهاى ٢٠ ساله آن تجليل نمود و به دولت ديكتاتورى تركيه و سياستهاى ضد كارگرى و ضد خلقى وى شديداً حمله نمود. سخنان وى دائماً توسط جمعيت بوجد آمده قطع ميگرديد. سپس هيئت نمايندگى تشكلهاى ماركسيستى لنينيستى به صحنه آمده و با يكديگر پازلى را تشكيل داده كه بر روى آن به چهار زبان بيست سالگى كنفرانس بين المللى را تبریک گفتند.
نمايندگان ٢١ حزب و سازمان ماركسيستى لنينيستى در صحنه حضور داشتند. رفيق  رئول  نماينده حزب كمونيست اسپانيا/ ماركسيست لنينيست از طرف كليه احزاب و سازمانهاى شركت كننده از حزب كار تركيه براى برگزارى اين جشن با شكوه قدر دانى نموده و براهميت كنفرانس بين المللى تأكيد ورزید . رفیق رئول اعلام نمود که هم اکنون تعدادی ازاحزاب برادر متشکل درکنفرانس بین المللی ازجمله تونس وبوركينا فاسو درصف مقدم جبهه مبارزه طبقا تى قراردارند هر روز بر محبوبیت ونفوذ شان دربین کارگران وزحمتکشان افزوده میگردد. 
برنامه های هنرى تركى و بين المللى  دربین سخنرانیها اجرا گردید که مورد اسقبال فراوان مدعوين قرارگرفت. سپس صلاحدين دميرتاش از كردهاى تركيه كه كانديداى مشترك كليه نيروهاى پيشرو منجمله حزب كار تركيه و HDP در انتخابات تركيه بود به سخنرانى پرداخت. صلاحدين دميرتاش تأكيد نمود كه رابطه برادرى بين تركها و كردها از اهميت فوق العاده اى برخوردار است، وى از طبقه كارگر بعنوان نيروى اصلى مبارزات نام برده و از اهميت سرزمينهاى آزاد در كردستان سوريه و مبارزات در كوبانى ياد نمود. وى در پايان خواهان همبستگى و حمايت مردمى شد و كليه حاضرين در سالن از وى پشتيبانى نمودند. 
در پايان گروه موسيقى كه در اعتراضات اخير در پارك قاضى از محبوبيت خاصى برخوردار گرديد برنامه هاى بسيار متنوعى اجراء نمود كه نه فقط مورد توجه جوانان قرار گرفت بلكه افراد مسن نيز از آن بهره بسيار بردند. بدينترتيب اين مراسم با شوق زندگى و نيروى لايزال كه در درون حركت سوسياليستى و ماركسيستى لنينيستى نهفته به پايان رسيد، اين همايش نيروى محركه اى است براى يك آينده مشترك و نبرد براى يك دنياى نوين.

احزابى كه دراینکنفرانس حضورداشتند یدین قرارند :حزب کمونیست بنین ، حزب کمونیست انقلابی برزیل ، حزب کمونیست کارگران دانمارک ، حزب کمونیست کارجمهوری دومونیک ، حزب کمونیست اکوادور مارکسیست لنینیست، حزب کمونیست کارگران فرانسه، سازمان احیاءحزب کمونیست آلمان، پلاتفرم کمونیستی ایتالیا، سازمان راه دمکراتیک مراکش، حزب کارگران تونس، حزب کمونیست مارکسیست لنینیست ونزوئلا ، حزب کمونیست انقلابی ولتای علیا ( بورکینا فاسو)، حزب کارگران پاکستان، نشریه دمکراسی انقلابی هندوستان، سازمان احیاء حزب کمونیست یونان، حزب کمونیست کلمبیا مارکسیست لنینیست، حزب کمونیست مکزیک مارکسیست لنینیست، حزب کمونیست اسپانیا مارکسیست لنینیست، حزب کمونیست پرومارکسیست لنینیست،حزب کارترکیه وحزب کارایران(توفان).‎

 

جشن بزرگداشت بیستمین سالگرد تأسیس کنفرانس بین المللی احزاب و سازمانهای مارکسیستی لنینیستی IKLPO با میزبانی حزب کار ترکیه (EMEP) دراستانبول ـ روز ۲۳ نوامبر ۲۰۱۴ برگزارگردید که در آن هزاران نفر شرکت نمودند. سالن برگزاری مراسم بخاطر استقبال فراوان درحال انفجار بود وجمعیت حاضر تا جلوی صحنه به صف ایستاده بودند. کارگران زن و مرد که از نقاط مختلف ترکیه به استانبول آمده بودند گروه گروه با دادن شعار هایی از قبیل : کارـ نان ـ آزادی و مرگ بر فاشیسم ! آزادی خلق و زنده باد انقلاب و سوسیالیسم از خیابانهای شهر عبور کرده و وارد سالن مراسم می شدند. حين ورود به سالن شعارهاى تظاهركنندگان از طرف حضار دائم تكرار ميگرديد.


بعد ازخوش آمد به نمايندگان، شوراهاى محلى و شهرداران ، نمايندگان سنديكاها و سازمانهاى دوست، فيلمى از چگونگى تشكيل كنفرانس و تاريخچه آن به نمايش در آمد. يك هيئت نمايندگى از كارگران
Soma به صحنه آمدند و از مبارزات خويش سخن گفتند. يكى از نقاط عطف اين جلسه ، سخنرانى رفيق Selma Gürkan رهبر حزب كار تركيه بود كه در اهميت تشكيل كنفرانس بين المللى و همكارى سازمانها و احزاب ماركسيستى لنينيستى سخنرانى نمود. وى در سخنانش از كار كنفرانس بين المللى و فعاليتهاى ٢٠ ساله آن تجليل نمود و به دولت ديكتاتورى تركيه و سياستهاى ضد كارگرى و ضد خلقى وى شديداً حمله نمود. سخنان وى دائماً توسط جمعيت بوجد آمده قطع ميگرديد. سپس هيئت نمايندگى تشكلهاى ماركسيستى لنينيستى به صحنه آمده و با يكديگر پازلى را تشكيل داده كه بر روى آن به چهار زبان بيست سالگى كنفرانس بين المللى را تبریک گفتند.


نمايندگان ٢١ حزب و سازمان ماركسيستى لنينيستى در صحنه حضور داشتند. رفيق رئول نماينده حزب كمونيست اسپانيا/ ماركسيست لنينيست از طرف كليه احزاب و سازمانهاى شركت كننده از حزب كار تركيه براى برگزارى اين جشن با شكوه قدر دانى نموده و براهميت كنفرانس بين المللى تأكيد ورزید . رفیق رئول اعلام نمود که هم اکنون تعدادی ازاحزاب برادر متشکل درکنفرانس بین المللی ازجمله تونس وبوركينا فاسو درصف مقدم جبهه مبارزه طبقا تى قراردارند هر روز بر محبوبیت ونفوذ شان دربین کارگران وزحمتکشان افزوده میگردد.
برنامه های هنرى تركى و بين المللى دربین سخنرانیها اجرا گردید که مورد اسقبال فراوان مدعوين قرارگرفت. سپس صلاحدين دميرتاش از كردهاى تركيه كه كانديداى مشترك كليه نيروهاى پيشرو منجمله حزب كار تركيه و
HDP در انتخابات تركيه بود به سخنرانى پرداخت. صلاحدين دميرتاش تأكيد نمود كه رابطه برادرى بين تركها و كردها از اهميت فوق العاده اى برخوردار است، وى از طبقه كارگر بعنوان نيروى اصلى مبارزات نام برده و از اهميت سرزمينهاى آزاد در كردستان سوريه و مبارزات در كوبانى ياد نمود. وى در پايان خواهان همبستگى و حمايت مردمى شد و كليه حاضرين در سالن از وى پشتيبانى نمودند.


در پايان گروه موسيقى كه در اعتراضات اخير در پارك قاضى از محبوبيت خاصى برخوردار گرديد برنامه هاى بسيار متنوعى اجراء نمود كه نه فقط مورد توجه جوانان قرار گرفت بلكه افراد مسن نيز از آن بهره بسيار بردند. بدينترتيب اين مراسم با شوق زندگى و

 

14                                                     توفان الکترونیکی شماره 102                                                     دی ماه 1393

 

نيروى لايزال كه در درون حركت سوسياليستى و ماركسيستى لنينيستى نهفته به پايان رسيد، اين همايش نيروى محركه اى است براى يك آينده مشترك و نبرد براى يك دنياى نوين.

احزابى كه دراین کنفرانس حضورداشتند یدین قرارند :حزب کمونیست بنین ، حزب کمونیست انقلابی برزیل ، حزب کمونیست کارگران دانمارک ، حزب کمونیست کارجمهوری دومونیک ، حزب کمونیست اکوادور مارکسیست لنینیست، حزب کمونیست کارگران فرانسه، سازمان احیاءحزب کمونیست آلمان، پلاتفرم کمونیستی ایتالیا، سازمان راه دمکراتیک مراکش، حزب کارگران تونس، حزب کمونیست مارکسیست لنینیست ونزوئلا ، حزب کمونیست انقلابی ولتای علیا ( بورکینا فاسو)، حزب کارگران پاکستان، نشریه دمکراسی انقلابی هندوستان، سازمان احیاء حزب کمونیست یونان، حزب کمونیست کلمبیا مارکسیست لنینیست، حزب کمونیست مکزیک مارکسیست لنینیست، حزب کمونیست اسپانیا مارکسیست لنینیست، حزب کمونیست پرومارکسیست لنینیست،حزب کارترکیه وحزب کارایران(توفان).

هم چنین پیشنهاداتی از سوی حزب کارایران(توفان) و بسیاری از رفقای حاضر در کنفرانس برای تصویب قطعنامه های پایانی کنفرانس ارائه گشت که همگی با موافقت مجموعه رفقای حاضر در کنفرانس به تصویب رسیدند

 

 

****

 

 

پیروزی بر فاشیسم چهرهﻯ جهان را تغییر داد
"......پیروزی بر فاشیسم چهرهﻯ جهان را تغییر داد. از این مبارزهﻯ دیکتاتوری پرولتاریا و نتایج دست آوردﻫﺎﻯ 28 سالهﻯ سوسیالیسم در شوروی سربلند و پیروزمند به درآمد. خلقﻫﺎﻯ اتحاد جماهیر شوروی و طبقهﻯ کارگر قهرمان آن یکپارچه در زیر پرچم حزب کمونیست اتحاد شوروی گرد آمدند و چون تنی واحد کلیهﻯ توطئهﻫﺎﻯ فاشیستﻫﺎ و امپریالیستﻫﺎﻯ انگلیس، فرانسه و آمریکا را نقش بر آب کردند. پیروزی بر فاشیسم، شکست توطئهﻫﺎﻯ امپریالیسم، فروریختن نظام مستعمراتی، پیدایش اردوگاه سوسیالیسم و رشد عظیم جنبش وسیع کارگری در سراسر جهان، حاکی از حقانیت سوسیالیسم بود که در طی دوران طولانی و در عمل برتری خود را به ثبوت رسانده بود.
مردم سراسر جهان می دانند که بسیج و رهبری اتحاد شوروی در جنگ کبیر میهنی، سازمان دادن و رهبری نیروﻫﺎﻯ افسانهﺍﻯ ارتش سرخ که قدرت نظامی آلمان را نابود کرد و بر آن پیروز شد، مبارزهﻯ دیپلماتیک حاد به منظورتأمین صلح عادلانه، پس از جنگ، با نام استالین عمیقاَ" درآمیخته است استالین منبع الهام میلیونﻫﺎ مردم گیتی و طبقهﻯ کارگر جهان ، از پارتیزانﻫﺎﻯ فرانسه تا کمونیستﻫﺎﻯ چینی بود و این حقیقت را با هیچ ساتری نمی توان کتمان کرد
حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی با مهارت و تردستی مبارزهﻯ طبقاتی را در عرصهﻯ دیپلماتیک هدایت کرد و با خنثی نمودن توطئهﻯ امپریالیستﻫﺎﻯ انگلیس، فرانسه و آمریکا و با استفاده از تضادﻫﺎﻯ میان امپریالیستﻫﺎ و ارزیابی مارکسیستی از اوضاع سیاسی جهان، فاشیسم هیتلری را به انزوای کامل کشانید. استالین می دانست که امپریالیستﻫﺎ نمی توانند برای مدت مدید استقرار دیکتاتوری پرولتاریا را در کنار خود تحمل کنند، زیرا این حقیقت که طبقهﻯ کارگر شوروی با آزادی یک ششم کرهﻯ ارض و لغو کار مزدوری و پایان بخشیدن به استثمار، چون منبع الهامی برای طبقهﻯ کارگر، بویژه اروپا بود، همچون خاری در چشمان امپریالیستﻫﺎ می خُلید .استالین با هوشیاری طبقاتی و با درک عمیق خود از تحولات سیاسی و آینده نگری ژرف خود، اتحاد جماهیر شوروی را برای دفع تجاوز فاشیستﻫﺎ و امپریالیستﻫﺎ آماده کرد و به نیروئی قدرتمند برای دفاع از آزادی و دموکراسی و رهائی بشریت بدل نمود.
آنان که امروز نام استالین را از جنگ کبیر میهنی می زدایند، تحریف گر تاریخ و مشتی یاوه گو و عوامفریبند و آنان که در حمله به استالین، به حمایت از هیتلر می پردازند و در معاملات کثیف کنونی خود دست آورد ﻫﺎﻯ سوسیالیسم را در دوران استالین قربانی می کنند، از دار و دستهﻯ همان دشمنان سوسیالیسم و در رأس آنها رویزیونیستﻫﺎﻯ شوروی و فاشیستﻫﺎﻯ آلمانی و امپریالیستﻫﺎﻯ آمریکا، اروپای غربی و ژاپن قرار دارند....................."
 

 

 

 

 

 

                                 زنده باد سوسیالیسم این پرچم رهائی بشریت!

15                                                 توفان الکترونیکی شماره 102                                                   دی ماه 1393

توفان شمارۀ 178 دی ماه 1393
 ارگان مرکزی حزب کار ایران منتشر شد.

رفقا، دوستان و یاران مبارز!

برای پیشبرد نبردعلیه رژیم سرمایهﺩاری جمهوری اسلامی، علیه امپریالیسم جهانی،علیه رویزیونیسم وضد انقلاب ترتسکیسم و شبه ترتسکیسم و تقویت جنبش کمونیستی ایران به حزب کارایران (توفان) کمک مالی کنید!

 

پارهﺍﻯ از انتشارات جدید توفان از سایت اینترنتی:

 

*تحریف کنندگان تاریخ سندى تاریخى از انتشارات دفتر اطلاعاتى شوراى وزیران اتحاد جماهیر شوروى سوسیالیستى

*درافشای ماهيت "حزب کمونيست کارگری ايران" در دوجلد از انتشارات حزب کارایران(توفان)

* مرغان پرکشیده توفان. جانباختگان توفان. چاپ  دم اردیبهشت 1393

* گزارش سیاسی کمیتۀ مرکزی به کنگرۀ چهاردهم حزب کمونیست (ب) اتحاد شوروی

*سفری به کره شمالی .ازانتشارات حزب کارایران(توفان) اردیبهشت 1393

* جنبۀ بین المللی انقلاب اکتبر ــ استالین

* مارکسیسم و مسئلۀ ملی ــ استالین

* ترتسکیسم، ضدانقلاب در پوشش ــ م. ج. اولژین

* سخنرانی و نطق استالین به مناسبت شروع جنگ کبیر میهنی

* مانیفست حزب کمونیست ــ مارکس و انگلس

* * توطئۀ بزرگ کتاب سوم

* توطئۀ بزرگ کتاب چهارم


آدرس سایتها ووبلاگهای مرتبط با حزب


لینک چند وبلاگ حزبی

 وبلاگ توفان قاسمی

http://rahetoufan67.blogspot.se/

وبلاگ ظفرسرخ

http://kanonezi.blogspot.se/

وبلاگ کارگر آگاه

http://www.kargareagah.blogspot.se/

 سایت کتابخانه اینترنتی توفان

 http://toufan.org/ketabkane.htm

سایت آرشیو نشریات توفان

http://toufan.org/nashrie_tofan%20archive.htm

توفان در توییتر

https://twitter.com/toufanhezbkar

توفان در فیسبوک

https://www.facebook.com/toufan.hezbekar

 توفان درفیسبوک به زبان انگلیسی

https://www.facebook.com/pli.toufan?fref=ts

هیچ نظری موجود نیست: