۱۳۹۳ بهمن ۲۵, شنبه

کاریکاتوری بنام دفاع از آزادی بیان و اعاده حیثیت برای سرکوبگران آزادی و دموکراسی 
10914808_10202348388550348_6141239799264838894_o.jpgparis.jpg
View image on Twitter
1-در دو تصویر بالا نشان داده می شود که سران ممالک که همه خودشان را "شارلی" معرفی کردند، از جمله دول اسرائیل، ترکیه، مصر، اوکرائین در نمایش یک میلیون و نیمی مردم پاریس شرکت نداشتند و فقط در یکی از کوچه های فرعی پاریس عکس دست جمعی از این دید و بازدید تبلیغاتی گرفتند و رسانه های "آزاد" این عکسها را طوری دستکاری کردند که به خواننده القاء شود که آنها در پیشاپیش صف تظاهرات گام می زده اند.
2-در دو تصویر زیر نشان داده می شود نشریه عبری زبان و بنیادگرای اسرائیلی بنام هامودیا"Hamodia"(خبر رسان) با حذف تصویر زنان از اصل تصویر نمایش اعتراض به ترور کاریکاتوریستهای فرانسوی در "دفاع از آزادی بیان" و چاپ و انتشار این تصویر جعلی، مدعی شد در دین یهودی زن و مرد حق ندارند دست در دست هم در مجامع عمومی ظاهر شوند. ناشران این نشریه نیز همه "شارلی" هستند. 
این سران کیستند:
داود اوغلو رئیس جمهور ترکیه که یکی از حامیان بزرگ و موثر تروریسم داعش بوده و هنوز نیز هست، رئیس جمهور کشوری اسلامی است که محکومیت خبرنگاران نامطلوب را در دستور کار خود نوشته است. خبرگزاری دویچه وله آلمان اعلام کرد: "سازمان خبرنگاران بدون مرز رفتار خشونت‌آمیز دولت ترکیه را با روزنامه‌نگاران و عکاسانی که در مورد تحولات میدان تقسیم گزارش‌ داده‌اند، محکوم کرد. به گفته این سازمان تا کنون دستکم ۱۴ روزنامه‌ نگار زخمی شده‌اند."
روز یک‌شنبه ۲۷ مهرماه، 1393 رسانه‌های ترکیه گزارش دادند که خانم “سرنا شیم” تبعه آمریکا خبرنگار شبکه پرس‌تی‌وی در یک سانحه رانندگی جان خود را از دست داده است. شبکه پرس‌تی‌وی با تائید این خبر نوشت حادثه‌ای که موجب فوت این خبرنگار شده است، “به نظر” یک سانحه رانندگی می‌آید. این در حالی است که تنها چند روز قبل از این حادثه، مأمورین امنیتی کشور ترکیه “شیم” را به جاسوسی متهم و حتی تهدید به مرگ هم کرده بودند. این خبرنگار که مقالاتی در مورد همکاری دولت ترکیه با داعش و عربستان سعودی می نوشت در هنگام انجام ماموریت در نزدیکی شهر عین العرب(کوبانی یا کوبانه ) در مرز ترکیه و سوریه، ماشین کوچکش توسط یک تریلی بزرگ سیمان به زیر گرفته شد و در جا به قتل رسید. دولت آمریکا نیز که مدعی است در همه جا از جان اتباع خویش به دفاع بر می خیزد بزرگوارانه مسئله را زیر سبیلی رد کرد. سازمان خبرنگاران بدون مرز نیز سکوت اختیار کرد و حتی در رسانه های غرب بر این مسئله تاکید نگردید و نامی از این خانم خبرنگار نامطلوب برده نشد. وی افشاء کرده بود که ماشین های “برنامه جهانی غذا”ی سازمان ملل به جای اینکه حامل کمک های انسان دوستانه باشند، حامل تروریست هائی  بودند که به سوریه اعزام می شدند. ایشان این مساله را در گزارش پخش مستقیم خود در شبکه پرس‌تی‌وی اعلام کرد. وی همچنین در برنامه زنده اعلام کرده بود که مورد تهدید جانی توسط مامورین امنیتی ترکیه قرار گرفته است. دولت ترکیه حتی نام راننده تریلی را اعلام نمی کند و تریلی نیز فاقد نمره رسمی است.
سازمان گزارشگران بدون مرز که خود از جانب سازمان "سیا" حمایت می شود، نوشت: «به چه عنوان نمایندگان رژیم های دشمن آزادی مطبوعات برای تظاهرات همبستگی با یک روزنامه ای که همواره از آزادی بیان دفاع کرده است، به پاریس می آیند؟…کشورهایی چون مصر، روسیه، ترکیه، الجزایر و یا امارات عربی متحده و عربستان"(توضیح اینکه از ایران کسی در این نمایش شرکت نداشته است-توفان).
 این سرکوبگران آزادی بیان در ممالک خود، در نمایش تبلیغاتی پاریس در کنار نتانیاهوی سرکوبگر و تروریست برای دفاع از آزادی بیان" شرکت کردند و در یک کُر دستجمعی با سینه های سپر کرده فریاد زدند "ما همه شارلی ابدو" هستیم. فضای عمومی و تبلیغاتی و سیاسی طوری شده است که "شارلی ابدو" معرف دفاع از اصل آزادی بیان گردیده و کسی که خود را "شارلی ابدو" می داند، باید به این اصل نه تنها در یکی از خیابانها فرعی پاریس در نزدیکی ایستگاه راه آهن برای گرفتن عکس دستجمعی با سران سایر ممالک جهان وفادار باشد، بلکه باید از این اصل در کشور خودش نیز حمایت کند. نه در ترکیه و نه در اسرائیل و نه مصر و الجزایر مطبوعات آنها حق ندارند به حضرت محمد و یا حضرت موسی توهین کنند. آن طنز نویسی را که پیامبران اسلامی و یا یهودی را در هر کدام از ممالک مربوطه مورد طنز قرار دهند، زبانش را از پس گردنش بیرون می کشند و قلمش را می شکنند. در اسرائیل یک نظام آموزش دبستانی و دانشگاهی بر اساس دروغ بنا کرده اند که با جعل تاریخ و نژادپرستی ضد عرب، باید تنها دروغ و جعلیات به مردم اسرائیل تحویل دهد و در مورد بمب موهومی اتمی ایران اخبار جعلی سرهم بندی کند. تروریستهای اسرائیلی در ترور دانشمندان هسته ای ایران دست داشته و صدها هزار انسان غیر نظامی فلسطینی را بمباران کرده اند و کماندوهای تروریست موساد رهبران جنبش فلسطین و حتی انقلابی و مترقی یهودیان مخالف خود را ترور می کنند.
پروشنکو رئیس جمهور اوکرائین که با دست و دلبازی فاشیستی به قتل عام مردم اوکرائین پرداخته است، از نظر قانون داوری جهانی مرتکب جنایت جنگی شده و می شود. نازی های حاکم در اوکرائین خانه های مسکونی مردم عادی را با بمب و توپخانه مخروبه و متروک می کنند و با محاصره اقتصادی به مردم کشور خود گرسنگی می دهند، حقوق قانونی بازنشستگی آنها را قطع کرده اند تا همه آنها مجبور شوند به زبان اوکرائینی صحبت کنند. این تروریستها برای اینکه مچ آنها را در قتل عام مردم کشور اوکرائین نگیرند، بیاری رسانه های گروهی همه ممالک غربی که مدعی دفاع از "آزادی بیان" هستند و مخالفان خود را که طالب آزادی بیان به زبان روسی هستند حیله گرانه "تجزیه طلبان روسی" می نامند. مگر "تجزیه طلبان روسی" تا کنون مردم اوکرائین نبوده اند و همواره در انتخابات اوکرائین شرکت فعال نداشته اند؟. خاصیت این واژه اختراعی در این است که جنایات ضد مردم کشور خویش را، مبارزه با دشمن خارجی جلوه می دهد و با این شگرد حقوقی جنایتش ماستمالی شده مصونیت قضائی در مقابل دادگاه قلابی کیفری جهانی لاهه پیدا می کند. مشتی کلاش سیاسی که بانیان سرکوب آزادی بیان هستند و رسانه های گروهی آنها در هر جا که منافع آنها نیاز داشته باشد به پخش اکاذیب و سند سازی مشغول می شوند، کشتار ناجوانمردانه کاریکاتوریستهای "شارلی ابدو" را در افشاء این ریاکاری های جهان سرمایه، وسیله ای کرده اند تا به "آزادی بیان" که همیشه مشروط بوده و هیچوقت بی در و پیکر و بی قید و شرط نیست دهن کجی نمایند و برای خود مدال افتخار تدارک ببینند. شما در غرب "دموکرات" نشریه ای را پیدا نمی کنید که جنایات جنگی اسرائیل را جنایات جنگی بنامد. هر نشریه ای که زبان به انتقاد سیاستهای خشونت آمیز و جنایتکارانه صهیونیسم بپردازد بنام نامی "یهودی ستیزی" و تحریک علیه یهودیان مورد هجوم و پیگرد قرار می دهند. انتقاد به اسرائیل یهودی ستیزی و جرم محسوب می شود ولی توهین به مقدسات و اعتقادات ذهنی بیش از یک میلیارد مردم جهان نماد آزادی بیان است. حزب ما در این باره مشروح سخن خواهد گفت.
بر گرفته از توفان شماره 179 بهمن ماه 1393 فوریه
 سال 2015، ارگان مرکزی حزب کار ایران(توفان)
صفحه حزب کار ایران (توفان) در شبکه جهانی اینترنت
نشانی پست الکترونیکی(ایمیل)
 سایت کتابخانه اینترنتی توفان
سایت آرشیو نشریات توفان
توفان در توییتر
توفان در فیسبوک
 توفان درفیسبوک به زبان انگلیسی

هیچ نظری موجود نیست: