۱۳۹۲ بهمن ۱۰, پنجشنبه


 

اتحاد وهمبستگی رمز پیروزی کارگران است

 

 

همه باهم برای آزادی برادران زندانی مان بکوشیم!

سندیکاهای کارگری ایران

فعالان سندیکایی و دوستداران و هوادارن سندیکاها

با توجه به وخامت حال رضا شهابی  که در آخرین اطلاعیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران انعکاس یافته « سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ضمن جلب توجه مراکز معتبر کارگری و حقوق بشری در ادامه دفاع از آزادی این  مبارز حقوق کارگری یکبار دیگر در خواست آزادی و معالجات فوری و موثرایشان را اعلام نموده و از مسئولین مربوطه می خواهد نسبت به پرداخت دستمزد و حقوق معوقه ایشان اقدامات عاجل را به عمل آورد تا حداقل ازرنجهای اقتصادی وهزینه کمرشکن روزمره زندگی و اجاره خانه همسر و دو فرزند دانش آموز این کارگر زندانی و ستمدیده  کاسته شود. باشد که این دادخواهی  گوش شنوائی پیدا نماید» متاسفانه پس از آخرین دیدار رضا شهابی با خانواده اش، آثار درد و رنج در چهره اش آشکار بود. خواست کارگران سندیکایی،رضا شهابی و خانواده اش این است : رضا شهابی تا چند روز آینده باید بستری و جراحی مجدد گردد.او باید پس ازجراحی در محیطی بدون نگرانی و امکانات لازم برای بهبودی را بگذارند.

رضا شهابی راننده وعضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و محمد جراحی کارگر نقاش ومبتلا به سرطان وعضو سندیکای کارگران نقاش تهران که دست به گربیان با بیماری های گوناگون هستند چرا باید در زندان باشند؟ این کارگران در بیرون از زندان منافع چه کسانی را به خطر می اندازند که نباید آزاد شده و باید همچنان با درد و رنج روزگار بگذارنند؟

ما از مسوولین مربوطه می خواهیم این کارگران را آزاد نموده تا به معالجات خود بپردازند، واز همه برادران و خواهران کارگر و سندیکاهای کارگری و فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری WFTU  و کنفدراسیون بین‌المللی اتّحادیه‌های کارگری  ITUCو مراکزحقوق بشری می خواهیم که همه امکانات خود برای رهایی این کارگران سندیکایی بکار برند

سندیکای کارگران فلزکارومکانیک

هیات بازگشایی سندیکای کارگران نقاش و تزیینات 10/10/1392

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

فراخوان شاهرخ زمانی، محمد جراحی، بهنام ابراهیم زاده به مبارزه ای سراسری برای خواست افزایش دستمزدها

 

,دستمزدها باید حداقل دو میلیون تومان در ماه باشد!

 

ما کارگران در بند شاهرخ زمانی و محمد جراحی از زندان گوهردشت و بهنام ابراهیم زاده، از بند ٣٥٠ اوین از مبارزات کارگران پتروشیمی ماهشهر بر سر خواست حداقل دستمزد دو میلیون تومان و فراخون اتحادیه آزاد کارگران ایران به اعتراضی سراسری برای افزایش فوری دستمزد حمایت می کنیم. ما خود به عنوان کارگرانی که اکنون در بندیم اعلام می کنیم که دستمزدهای زیر خط فقر را نمی پذیریم و بیش از این نمی توانیم به این زندگی پر از تحقیر و فقر و محرومیت ادامه دهیم. دستمزد زیر خط فقر یعنی از تحصیل واماندن فرزندان ما کارگران، دستمزد زیر خط فقر یعنی متلاشی شدن خانواده های ما کارگران، دستمزد زیر خط فقر یعنی بی درمانی و بی مسکنی. اگر چه حتی همین دستمزدها را هم به موقع پرداخت نمی کنند و بسیاری از ما کارگران به خاطر دستمزدهای پرداخت نشده مان، زندگی مان به تباهی کشیده شده است. ما خواهان افزایش فوری سطح دستمزدهایمان و حداقل دو میلیون تومان دستمزد ماهانه هستیم. ما تعویق در پرداخت دستمزدها توسط کارفرمایان را یک جنایت در حق خانواده های کارگران می دانیم و خواهان پرداخت فوری دستمزدهای معوقه و خسارت ناشی از آن هستیم.

شاهرخ زمانی، محمد جراحی، بهنام ابراهیم زاده

٩ دی ٩٢

***

 

 

 

به تمام کارگران، سازمانها و اتحادیه های کارگری سراسر دنیا

همکاران، کارگران ایران و جهان

من کارگر نقاش وعضو کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری اینک سومین سال زندان خود را پشت سر میگذارم. من به اتهام های واهی وغیر واقعی زندانی شدم. واقعیت این است که من فعالیت خود را جهت تامین رفاه طبقه کارگر ودیگر تهیدستان وزحمتکشان را حق ابتدایی خود می دانم وبرای آن افتخار میکنم و یک لحظه نیز از این تلاش کوتاه نخواهم آمد.زندان جای من وامثال من نیست. زیرا که نه دستمان به چپاول و غارت واختلاص های میلیاردی و افسانه ای آلوده است، نه موجب ریختن خون انسانها شده ایم ونه بر ویرانه های مردم زحمتکش وکارگران کاخ هایی افراشته ایم.جرممان تنها وتنها دفاع از حقوق اجتماعی خود و همکاران ودیگر زحمتکشان است. ما برای یک دنیای بهتر مبارزه میکنیم. دنیایی که شایسته ما انسانهاست.من امروز در زندان تبریز، میان تهدیدها واذیت وآزار زندانبان به هرنوع وشکلی دست به گریبانم. من بیش از یک ماه است که از بیخوابی رنج میبرم. چنان که بر اثر خستگی وبی خوابی مفرط تنها 2 ساعت از حال میروم. هرچه درخواست بهداری و درمانگاه می کنم کوچکترین توجهی نمیکنند.

مسئولین زندان آشکارا شاهد این شکنجه روحی وروانی من هستند.من به همه کارگران ودیگر مردمان آزادیخواه وبرابری طلب اعلام میکنم که این مسئولین زندان هستند که موجبات مرگ مرا فراهم کرده اند.

محمد جراحی کارگر زندانیو عضو کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری

هیچ نظری موجود نیست: