۱۳۹۰ دی ۱۸, یکشنبه


شانزده آذر،روز نبرد دانشجویان علیۀ استبداد و امپریالیسم گرامی باد!



بار دیگر 16 آذر روز اعتراض متحد دانشجویان ایران علیۀ ارتجاع و امپریالیسم فرا می رسد. 16 آذر 1332 روزی است که نیکسون جنایتکار، معاون وقت ریاست جمهوری آمریکا پس از کودتای ننگین "سیا" به ایران  آمده بود . این امر در شرایطی صورت می گرفت که عمال امپریالیسم بر سر کوی و بازار، کارخانه و مزرعه، مدرسه و دانشگاه با سلاح گرم و با چوب و چماق و چاقو خفقان می آفریدند و دانشجویان انقلابی و مبارز ناقوس مرگ رژیم بیدادگر کودتا و اربابانش را در دانشگاه به صدا درآوردند.در این روز سه تن از دانشجویان انقلابی و میهن پرست: شریعت رضوی، قندچی و بزرگ نیا قلب جوانشان طعمۀ رگبار آتشبار دشمن نابکار گشت و خون پاکشان همچون جویباری از دانشگاه سرازیرشد و با خون زحمتکشان درآمیخت تا پیوسته یاد آور همبستگی ضد استبدادی، ضد ارتجاعی و ضد امپریالیستی دانشجویان و عموم مردم آزادیخواه ایران باشد.

جنبش چند سال اخیر دانشجوئی ایران  با الهام از نسل گذشته و دستاوردهای پربار و ارجمندی که این نسل برای آنها به ارث گذارده است خیزش انقلابی و خیره کنندۀ 18 تیر 78 را آفرید  که با جنبش دموکراتیک، ضد سلطنت و ضد امپریالیستی پیوند خورد. این جنبش ناقوس مرگ رژیم اسلامی را به صدا درآورد و همانند 16 آذر بازتاب درد و رنج عمومی مردم ایران بود

اعتراضات به حق دانشجویان، بازتاب نارضایتی عمیق تودۀ مردم در ایران است. بازتاب فقر و فساد و گرانی و بی حقوقی در جامعه است بازتاب زندان و سرکوب وشکنجه، بازتاب زورگوئیﻫﺎ و خودکامه گیﻫﺎﯼ بی حد و حصری است که قلم قادر به تصویر کشیدن اینهمه جنایت و پلیدیﻫﺎ نیست.

حزب ما از خواست آزادی فوری و بی قید وشرط دانشجویان زندانی، از خواست آزادی فوری  فعالین کارگری از آزادی بیان و عقیده، از حقوق اساتید اخراجی و بازگشت آنها به دانشگاه، از جدائی دین از دولت و پیوند این مطالبات با مبارزه علیۀ خطر تجاوز خارجی و افشای مزدورانی که در لباس چپ و سکولاریسم به فریب مردم مشغولند و به دلارهای آمریکا و دولت صهیونیستی اسرائیل چشم دوختهﺍند دفاع می کند و این امر را از جمله وظایف مهم دانشجویان چپ و انقلابی ایران می داند .

.جنبش دانشجویی میهن ما مانند موج آرامش پذیر نیست و این مبارزات در پیوند با کارگران و سایر زحمتکشان تا پیروزی نهائی ادامه خواهد یافت.حزب کار ایران (توفان ) به دانشجویان مبارز و انقلابی درود می فرستد و از مطالبات و مبارزۀ ضد استبدادی و ضد امپریالیستی آنها قاطعانه دفاع می کند و بر نقش رهبری حزب پرولتری بر جنبش دانشجوئی تأکید می ورزد.



زنده باد پیکار متحد دانشجویان علیۀ رژیم سرمایهﺪاری جمهوری اسلامی!

آزادی فوری و بی قید وشرط دانشجویان زندانی دربند و همۀ زندانیان سیاسی!

علیۀ تحریم اقتصادی، علیۀ تجاوز نظامی، نابود باد امپریالیسم جهانی!

زنده باد سوسیالیسم این پرچم نجات بشریت !

حزب کارایران(توفان)

آذر 1390

هیچ نظری موجود نیست: