۱۳۹۰ دی ۱۸, یکشنبه


رضا شهابی کارگر و عضو هیئت ‌مدیرۀ سندیکای کارگران شرکت واحد از تاریخ 22 خرداد 1389 به مدت 19 ماه است که به دلیل دفاع از حقوق و مطالبات خود و کارگران در زندان اوین تهران، در بند است. رضا بیستمین روز اعتصاب خود را در بدترین شرایط جسمی سپری می کند .وی ناراحتی و نارسائی در کبد و کلیه دارد و 4 مهره‌ی کمرش ضایع شده و اکنون نیمه‌ی چپ بدنش بی‌حس شده است و مطابق هشدار پزشکان احتمال فلج شدن او وجود دارد.فقط... رژیمی چنین با مردمش برخورد می کند که خائن به منافع و حقوق ملت باشد.بدون تأمین حقوق دموکراتیک مردم و آزادیﻫﺎی سیاسی، مبارزۀ ضد امپریالیستی حرف مفت است. با خوردن پفک نمکی و لوبیا چیتی و لبوی داغ در مقابل سفارت آمریکا (اشغال سفارت آمریکا 1358) و صلا دادن شعارهای آتشین ضد آمریکائی و در عین حال سرکوب کارگران، زحمتکشان و دگراندیشان نمی توان مدعی مبارزۀ ضد امپریالیستی شد.این کاریکاتوری از مبارزۀ ضد امپریالیستی و لوث کردن مبارزۀ ملی است.... وظیفۀ همۀ ایرانیان آزاده، دموکرات و ضد امپریالیست است که به یاری رضا شهابی و همۀ زندانیان دربند بشتابند و حداقل در عرصۀ مجازی و با امکاناتی که دراختیار دارند خواهان آزادی فوری وی و همۀ زندانیان دربند سیاسی گردند.

من اگر برخیزم، تو اگر برخیزی، همه برخواهند خاست.من اگر بنشینم، تو اگر بنیشینی، پس چه کسی برخواهد خاست!



آزادی فوری و بی قید و شرط رضا شهابی و همۀ زندانیان سیاسی دربند.



درخواست مشترک ۵ سندیکای فرانسوی: رضا شهابی را آزاد کنید

۵ سندیکای عمدۀ فرانسوی که نمایندگی میلیونﻫﺎ کارگر در این کشور را بر عهده دارند، با امضای نامهﯼ مشترکی از رئیس قوۀ قضائیۀ ایران خواستند که رضا شهابی کارگر زندانی عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه را آزاد کند.

به گزارش دو گروه "همبستگی سوسیالیستی با کارگران ایران ــ پاریس" و "اتحاد بینﺍلمللی در حمایت از کارگران در ایران ــ پاریس" متن این نامه به شرح زیر است:



به آقای لاریجانی

رئیس قوۀ قضائیۀ

تهران ــ جمهوری اسلامی ایران

موضوع : بازداشت آقای رضا شهابی و وضعیت سلامت او



عالیجناب

سازمانﻫﺎﯼ اتحادیهﺍﯼ فرانسوی س.اف.د.ت، س.ژ.ت، اف.اس.او، همبستگی ــ سود، و اونسا توجه شما را به وضعیت رضا شهابی، عضو هئیت مدیرۀ "سندیکای واحد اتوبوسرانی تهران و حومه" که از ۱۹ ماه پیش در زندان به سر می برد، جلب می کنند. او در روز ۱۲ ژوئن ۲۰۱۱ بدون این که هیچ اتهامی به او نسبت داده شود بازداشت شد. رضا شهابی مبارزی است که از منافع کارگران دفاع می کند. او در ۲۵ ماه مه گذشته در برابر "دادگاه انقلاب" حضور یافت. ایشان به همراه وکیل خود در دادگاه دلایلی دال بر این که او به هیچ اقدام غیرقانونی دست نزده است ارائه دادند.رضا شهابی از مشکلات سلامتی متعددی (نارسائی کلیوی و آرتروز شدید ناشی از آسیب خوردن چهار مهرۀ گردن) رنج می برد. سلامتی او از چند ماه پیش نقصان بیشتری پیدا کرده است و خطر این وجود دارد که در غیاب مداوای لازم فلج شود. بنابراین او باید هر چه سریع تر به یک بیمارستان در خارج از محیط زندان انتقال یابد.

رضا شهابی، علیرغم مشکلات جسمی، از روز ۲۲ نوامبر گذشته دست به اعتصاب غذائی زده که جان او را به خطر انداخته است.ما به شما یادآور می شویم که شما به عنوان نمایندۀ قدرت قضائی جمهوری اسلامی ایران مسئول سلامتی و حفظ جان رضا شهابی هستید.بازداشت اقای شهابی نقض حقوق پایهﺍﯼ انسانی و سندیکائی است. از این رو ما از شما خواستار آزادی بلادرنگ او می باشیم.

از این گذشته به دلیل زیر پا گذاشته شدن همین حقوق ما خواستار آزادی دیگر سندیکالیستﻫﺎﯼ زندانی در ایران، از جمله آقای ابراهیم مددی متعلق به همان سندیکای شرکت واحد، علی نجاتی از سندیکای نیشکر هفت تپه، بهنام ابراهیم زاده و... هستیم.



با احترامات فائقه

امضاکنندگان:

از طرف س.اف.د.ت: فیلیپ رئو

از طرف س.ژ.ت: ژان فرانسوا کورب

از طرف اف.اس. او: دومینیک ژیانوتی

از طرف همبستگی-سود: آلن بارون

از طرف اونسا: سعید دروان

هیچ نظری موجود نیست: