۱۳۹۱ مهر ۳۰, یکشنبه


به مناسبت 11 سپتامبر

فروپاشی برجﮬﺎﻯ دوقلو، بهانهﺍﻯ برای اشغال افغانستان وعراق

11سپتامبر روز کودتای ننگین شیلی

 

در11 سپتامبر 2001 و با فروریختن دو برج دوقلو در نیویورک، جرج بوش رئیس جمهور وحشی و تروریست آمریکا جواز رسمی تجاوز به ممالک نفت خیز و استراتژیک افغانستان و سپس عراق را دریافت کرد و آن را در قالب مبارزه علیهﻯ تروریسم و "جنگ تمدنﮬﺎﻯ ساموئل هانتینگتون "برای تحقق نظم نوین در خاورمیانه به پیش برد. جنگی امپریالیستی و تجاوز کارانهﺍﻯ که میلیونﮬﺎ انسان در اثر آن جان باختند و هم چنان تحت رهبری باراک اوباما ادامه دارد. تجاوز وحشیانه به کشور مستقل لیبی و اشغال آن وعربده کشی "حقوق بشرخواهی" برای کسب جواز رسمی برای بمباران  و اشغال سوریه و همین طور تشدید تحریمﮬﺎﻯ اقتصادی و تهدید به تجاوز نظامی به ایران نیز در همین چهارچوب قابل تبیین است. این آن نظم نوین چرک و خونی است که آمریکا برای به دست گرفتن کنترل انرژی فسیلی و سایر منابع طبیعی خیز برداشته تا از این طریق به تثبیت سرکردگی خود در رقابت با سایر امپریالیستﮬﺎ به ویژه چین که به شدت به انرژی فسیلی وابسته است  بپردازد.

اکنون 11 سال پس از واقعهﻯ 11 سپتامبر، مردم جهان  شاهد بربریت و ویرانی هزاربار مصیبت بارتر وعظیم تر از گذشته را که یاد آور کشتار و تجاوز به خلق ویتنام است می باشد. میلیونﮬﺎ کشته و مجروح  در عراق و افغانستان و چندین میلیون آواره  در سراسر جهان حاصل تجاوز امپریالیستی و لشکر کشی به ممالک ضعیف است. تمام اشک تمساح ریختن و تبلیغات رسانهﮬﺎﻯ بورژوازی در مورد رخ داد 11 سپتامبر را باید در چهارچوب اهداف استراتژیک امپریالیستی مورد بررسی قرارداد و سکوت معنی دار و راسیستی این رسانهﮬﺎ در مورد قتل عام خلقﮬﺎﻯ عراق،افغانستان، لیبی و فلسطین... را محکوم کرد. تنها پاسخ مترقی و انقلابی به این بربریت تروریستی و تجاوزات جنایتکارانه به خلقﮬﺎ، تبلیغ همبستگی بین خلقﮬﺎ و سوسیالیسم به عنوان تنها آلترناتیو این نظم پوسیده و ضد بشری امپریالیستی است.

* * * * * * *

 

11 سپتامبر درعین حال سی و نهمین سالگرد کودتای ننگین علیهﻯ رئیس جمهور منتخب شیلی، آلنده است. امپریالیست آمریکا با الهام از این کودتای ضد بشری و جنایتکارانه چندین دهه در آمریکاﻯ جنوبی و مرکزی به ترکتازی پرداخت و دست به کودتاهای خونین،زندان و شکنجه و کشتار انقلابیون زد. 11 سپتامبر 1973  که یادآور کودتای ننگین 28 مرداد ایران  می باشد، روز همبستگی با خلق شیلی و همهﻯ خلقﮬﺎﻯ آمریکای لاتین و اعتراض به کودتاهای نظامی و قتل و غارت و شکنجهﻯ مردم توسط امپریالیست آمریکا است.

امروزجنگ و ترور و خونریزی در آمریکای لاتین و خاورمیانه و شمال آفریقا ادامه دارد  و از طرفی مبارزات بی امان مردم نیز در آمریکای لاتین و خاورمیانه ضربات سختی بر پیکر فرتوت امپریالیست آمریکا وارد ساخته است. استقلال کشورهای ونزئولا، بولیوی، اکوادور، نیکارگوئه و السالوادورخاری در چشم امپریالیست آمریکاست و این مبارزات الهامبخش سایر خلقﮬﺎﻯ دربند آمریکای لاتین است که برای دستیابی به استقلال و آزادی به نبردشان علیهﻯ رژیمﮬﺎﻯ وابسته به امپریالیسم و سیاستﮬﺎی ویرانگر نئولیبرالی ادامه می دهند.

در11 سپتامیرامسال همبستگی با مردم سوریه و اعتراض جهانی علیهﻯ سازمان تروریستی ناتو و دخالتﮬﺎﻯ بیشرمانهﻯ آمریکا در امور داخلی سوریه به منظور تکرارسناریوی لیبی در سرلوحهﻯ این کارزار قرار دارد.دفاع از تساوی حقوق ملل و دفاع از حقوق بشر ازجمله خواستهﮬﺎﻯ آکسیونﮬﺎﻯ اعتراضی امسال به مناسبت 11 سپتامبر است.

هیچ نظری موجود نیست: