۱۳۹۱ اسفند ۱۸, جمعه


تشدید اختلافات رژیم و بازداشت سعيد مرتضوی          

دادستانی عمومی و« انقلاب تهران» شامگاه دوشنبه اعلام کرد که سعيد مرتضوی، قاضی پيشين دادگاه های جمهوری اسلامی ازداشت و به زندان اوين منتقل شده است

 

گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران...(ایسنا)، محمود احمدی‌نژاد صبح امروز پیش از عزیمت به مصر در جمع خبرنگاران گفت: خبر دستگیری مرتضوی را شنیدم و بابت آن متاسفم. وی ادامه داد: نمی‌دانم چرا اینطور است. فردی تخلف کرده اما شخص دیگری دستگیر شده است و این کار بسیار زشت است.احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه "وقتی از سفر برگردم حتما این مساله را دنبال می‌کنم"، خاطرنشان کرد: قوه قضاییه باید قوه قضاییه ملت باشد چون این قوه یک سازمان ویژه خانوادگی نیست....اختلافات بیت رهبری و احمدی نژاد که در عرصه های گوناگون بروز می کند، ریشه اش در استبداد ولایت فقیه در ایران است.فشار توده ها از پائین، تاثیر مبارزه توده ها در منطقه، فشار امپریالیستها و صهیونیستها و عوامل داخلی آنها در ایران، نقش رسانه های گروهی و شبکه های اجتماعی مثبت و منفی، تضاد میان زیر بنای سرمایه داری و روبنای عقب مانده که ترکیبی از سنتهای فئودالی-قبیله ای-ملوک الطوایفی و مذهبی و پس مانده قرون گذشته است، فساد و تباهی، باند بازی مافیائی، فقدان امنیت اجتماعی، بی قانونی، شکاف طبقاتی و تشدید فقر، تنویر افکار و جهانگرائی اندیشه ها در قبال فرار به عقب و رفتن به پستوها و تاریک اندیشی به نیت حفظ خود و... عواملی هستند که به اختلافات دامن می زنند و این تازه از نتایج سحر است. مرگ خامنه ای نزدیک است و دامنه اختلافات برای کسب رهبری و تامین امنیت باندهای خودی تشدید می شود. مرگ خامنه ای یعنی تقویت نیروهای گریز از مرکز، زیرا با مرگ وی عمر فرزندان انقلاب نیز به پایان می رسد و باید نسل جدیدی از روحانیون اعتبار و اقتدار خویش را به میدان آورد و دیگران را مجذوب سلطه خود کند و برایشان احترام آفرین باشد.

 
این نیروهای گریز از مرکزند که در فکر عاقبت اندیشی هستند و خودشان می فهمند که وضع به این نحو با دادن رشوه و هزینه کردن درآمد نفت، برای خرید اوباشان طبقاتی و هاله حفاظتی بدور خود، نمی تواند تا ابد ادامه یابد. آنهم در کشور و در مقابل ملتی که چندین انقلاب را در طول تاریخ پشت سرخود گذاشته است و هر آن مترصد است ایده آل خود را به قدرت برساند. حال باید منتظرشد ودید فرجام سعید مرتضوی قاضی و جلاد کهریزک با داروی نظافت بی سروصدا به پایان خواهد رسید یا اینکه احمدی نژاد در دفاع ازاوبا تعرض به جناح مقابل کاررا به جاهای باریک خواهد کشاند.

هیچ نظری موجود نیست: