۱۳۸۹ آذر ۲۴, چهارشنبه

نامه فدراسيون بين المللی کارگران حمل و نقل (ITF) به رئيس جمهور ايران


13 دسامبر 2010

آقای احمدي‌نژاد

من از طرف چهار ميليون و هفتصد هزار کارگر عضو «فدراسيون بين‌المللی کارگران حمل و نقل» اين نامه را برايتان می نويسم تا بار ديگر نگرانی عميق خود در رابطه با ادامه سرکوب جنبش مستقل کارگری- توسط دولت شما �را ابراز کرده باشيم. دولت شما شش تن از رهبران و فعالان سنديکای کارگران شرکت واحد تهران و حومه که توسط «فدراسيون بين المللی کارگران حمل و نقل» به رسميت شناخته شده است را سرکوب و زندانی نموده است:

منصور اسانلو

ابراهيم مددی

رضا شهابی

غلام‌رضا غلام‌حسينی

مرتضی کمساری

علي‌اکبر نظری

فدراسيون بين المللی کارگران حمل و نقل همگام با ديگر اتحاديه‌های جهانی و فعالان حقوق بشر در سراسر جهان با برادران و خواهران ايرانی خود اعلام همبستگی مي‌کند. ما يادآور مي‌شويم که ايران به عنوان عضوی از سازمان بين المللی کار ILO موظف است تا به حقوق اساسی سنديکاها احترام بگذارد.

ما خواهان آزادی فوری و بي‌قيد و شرط افراد نام برده در بالا هستيم. در رابطه با رضا شهابی خانواده وی مبلغ ۶۰ ميليون تومان بابت وثيقه پرداخت کرده‌اند. با اين همه بازداشت او در زندان اوين ادامه يافته تا آن جا که او دست به اعتصاب غذا زده است. متاسفانه فقط دولت شما مسئول هرگونه بدترشدن سلامتی رضا شهابی - است.

بارديگر توجه جهانی به ادامه ی نقض حقوق کارگران و حمله خشونت‌بار به اتحاديه خواهی کارگری آزاد در ايران جلب شده است. فدراسيون بين المللی کارگران حمل و نقل ITF به همراه متحدان جهانی خود بار ديگر از دولت شما مي‌خواهد با آزاد کردن همکاران ما در سنديکای کارگران شرکت واحد اين وضعيت را اصلاح کنيد.
ارادتمند شما

ديويد کاکرافت

دبير کل فدراسيون بين المللی کارگران حمل و نقل ITF

هیچ نظری موجود نیست: