۱۳۹۰ مهر ۹, شنبه


"عطوفت اسلامی "و اعدام نوجوان 17 سالۀ ایرانی



رژیم وحشی و قرون وسطائی جمهوری اسلامی روز چهارشنبه، 30 شهريور 1390،علیرضا ملا سلطانی،نوجوان 17 ساله را که ديوان عالی کشور در تاريخ 20 شهريور حکم او را تائيد کرده بود در ملاء و با حضور 15 هزار تماشاچی در شهر کرج در غرب تهران به دار آويخت. عليرضا ملا سلطاني، متولد 4 دی 1372، در زمان ارتکاب جرم اتهامی در روز 25 تير 1390، يعنی قتل روح الله داداشي، از قهرمانان پيشين وزنه برداری و «قوي ترين مرد ايران»، 17 سال داشت.

رژیم جمهوری اسلامی رسماً عضو متعاهد کنوانسيون حقوق کودک و ميثاق بينﺍلمللی حقوق مدنی و سياسی است که هر دو آنها با قاطعيت اعدام اشخاص کمتر از 18 سال را منع کردهﺍند اما، رژیم درعمل هیچ گونه توجهﺍﯼ به این  تعهدات بینﺍلمللی ندارد و برای حفظ حاکمیتش  دست به هر جنایتی می زند و نام آن را عدل اسلامی می گذارد. سازمان عفو بینﺍلملل و فدراسیون بینﺍلمللی جامعهﻫﺎﯼ حقوق بشر و جامعۀ دفاع از حقوق بشر در ایران با انتشار اعلامیهﺍﯼ به این اقدام وحشیانۀ رژیم،  اعتراض کردند.

طبق بیانیۀ فدراسیون بینﺍلمللی جامعهﻫﺎﯼ حقوق بشر:

"در هفتۀ گذشته، مقامات قضائی موج تازهﺍﯼ از اعدام را به راه انداختهﺍند. ايران، روزنامۀ دولت، در روز 28 شهريور از اعدام 22 نفر در چند زندان مختلف خبر داد. گزارشﻫﺎﯼ غير رسمی حاکی از اعدام پنهانی 8 نفر در روز 27 شهريور در مشهد در شمال شرقی ايران بود. صدها نفر از ابتدای سال جاری 2011 به بعد اعدام شدهﺍند. عفو بينﺍلملل در سال 2010 تعداد اعدامﻫﺎﯼ رسماً تائيد شده را 252 مورد و اعدامﻫﺎﯼ گزارش شده از منابع معتبر را 300 مورد اعلام کرد، يعنی در جمع 552 مورد. با ضربآهنگ کنوني بر پايۀ تعداد اعدامﻫﺎ در 9 ماه گذشته، تعداد اعدامﻫﺎ در سال 2011 احتمالاً به ميزان قابل ملاحظهﺍﯼ بيشتر خواهد بود"

رژیم  بیمار و منفور جمهوری اسلامی از این که 15 هزار نفر برای تماشای صحنۀ دلخراش و مشمئز کنندۀ مراسم اعدام جمع شدند بر خود می بالد که برای جوانان ایران به جای کار و تفریحات سالم و خوشبینی نسبت به زندگی و آیندۀ روشن، سرگرمی اعدام در ملاء عام، مرگ، خشونت، نکبت ونفرت آفریده است. این 15 هزار نفری که در آنجا جمع شدند  نیز همانند رژیم بیمارند و نیاز به روانپزشک دارند. در همین رابطه گردانندگان صفحۀ " دوستداران محیط زیست در ایران"در یادداشتی کوتاه نوشتهﺍند: "این مردم از بزرگ و کوچک، از زن و مرد، به تماشای مراسم اعدام آمدهﺍند.... آن چه  که مهم است شور و اشتیاق و علاقۀ زایدالوصف مردم ایران به تماشای صحنۀ کشتن یک انسان است. در کدام کشور دنیا و بین کدام ملت مترقی و با فرهنگی مردم از صبح زود به تماشای کشتن یک انسان می آیند و با دیدن صحنۀ جان کندن و مرگ هم نوع  خود این چنین لذت می برند، به هیجان می آیند و حتا با موبایلﻫﺎﯼ خود از صحنه فیلم می گیرند تا نشان دوستانشان دهند؟ بعد هم شاد و خندان به خانه بر می گردند تا صبحانه شان را با لذت بیشتری میل کنند؟ پس این انسانیت و عطوفت و فرهنگ و تمدنی که ادعای داشتنش را می کنیم کجاست؟ ما مردم ایران کجای تاریخ ایستادهﺍیم؟"

یکی ازهموطنان معترض در این رابطه در کامنتی در روزنامۀ فرارو چنین نوشته است:

» آره دیگه یه شرخر کرجی به دست یه بچۀ 17 ساله کشته شد حالا این بچه رو اعدام می کنن که دل اراذل اوباش کرج خنک بشه چون گفته بودن اگه قاتل رو اعدام نکنن کرج رو به هم می ریزیم پلیس مقتدر ما هم سریع این بچه رو اعدام کرد. البته داداشی آن قدر در حق مردم ناحقی کرده بود که لیاقتش این بود که به دست یه جوجه بچه کشته بشه کیه که ندونه داداشی یه شرخر بود هزاران نوچه تو کرج تربیت می کرد پول طلبکارا رو زنده می کرد بعد اسمشم گذاشتن پهلوان؟؟؟ پهلوان یه تختی بود و بس .... من خیلی هم ناراحتم که این بچه رو کشتن برای اون 15 هزار نفری هم که فکر می کردن رفتن سینما، با خودشون چیپس و پفک برده بودن متأسفم که مرگ یه آدم براشون مثلِ تفریح می مونه متأسفم برای فرارو هم که دائم عکس اعدام میذاره تا کلیک خورش بالا بره متأسفم. «



اعدامﻫﺎﻯ وحشیانۀ نوجوانان در ایران سابقۀ سی و چند ساله دارد و رژیم تبهکار جمهوری اسلامی در سالﻫﺎﯼ 60 خورشیدی تعداد زیادی از نونهالان میهن ما حتا در سنین سیزده الی چهارده سالهﻫﺎ را به خاطر پخش فقط یک اعلامیه تیرباران و یا در ملاء عام اعدام کرد. هدف رژیم اسلامی از اعدام در ملاء عام برای ایجاد رعب و وحشت است. رژیمی که هیچ برنامهﺍﯼ برای رفع معضلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعۀ ایران ندارد و با سلاح زور و سرنیزه و زندان و اعدام به  مسائل سیاسی اجتماعی  پاسخ می گوید ضعف و ناتوانیﺍش را در ادارۀ کشور نشان می دهد و فقط پلیدترین و کثیف ترین عناصر قرن می توانند چنین عمل کنند . ایران ما امروز کهنه پرست ترین جانوران انسان نما را در حاکمیت دارد و.روزی چنین اعمال شنیعی در ایران پایان می گیرد که رژیم ضد بشری سرمایهﺪاری حاکم به عنوان سر منشاء تمام تباهیﻫﺎ و فساد، دزدی ودروغ و جنایت به دار آویخته شود.رژیم جمهوری اسلامی ابلهانه می پندارد با اعدام در ملاء عام و نمایشات نفرت انگیز و فشار و ترور و اختناق برون از حد، می تواند محیط امن و آرامی برای مافیای جنایتکار و غارتگر حاکم فراهم آورد. غافل از این که هر یک از جوانانی که در خون می غلتند، مرگ آنها خشم تودهﻫﺎ را بر می انگیزد و سرانجام به آتشفشانی بدل می شود و تومار رژیم کپک زدۀ اسلامی را در هم می ریزد. مسبب  تمام ناهنجاریﻫﺎﯼ اجتماعی، دزدی و فساد، قتل و جنایت، کلاهبرداری، دروغ و ریاکاری و همۀ نابسامانیﻫﺎﯼ موجود که جان مردم را به لب رسانده رژیم مافیائی سرمایهﺪاری جمهوری اسلامیست و اولین گام برای حل همۀ این مسائل اجتماعی برانداختن این رژیم کثیف و ضد بشری به دست مردم ایران و استقرار حکومتی است که حافظ منافع اکثریت کارگران و زحمتکشان و عموم مردم شریف ایران است.

هیچ نظری موجود نیست: