۱۳۹۰ مهر ۹, شنبه


اعلامیه اتحاد چپ ایرانیان در خارج از کشوردراعتراض به سفر احمدی نژاد



اعلامیه زیر در رابطه با شرکت احمدی نژاد رئیس جمهور، جمهوری اسلامی در شصت و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد منتشر گردید و ما به خاطر اهمیت این موضوع  و معرفی مواضع اتحاد چپ آن را در توفان الکترونیکی انعکاس می دهیم:

"اتحاد چپ ایرانیان خارج از کشور" در اعتراض به این سفر، در اعتراض به جنایات رژیم جمهوری اسلامی ــ روبروی مقر سازمان ملل حضور می یابد. امسال حضور ما با اهداف روشن تر در صفوف متحد تر همراه است. امروز دیگر خواست استراتژیکی نیروهای انقلابی به ویژه چپ مبنی بر سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی که با نوشتن "مرگ بر جمهوری اسلامی" بر دیوارهای خیابانﻫﺎ بیش از سه دهه یعنی از همان آغاز سرکوبﻫﺎ جریان داشت به شعار خیابانی تودهﻫﺎﯼ میلیونی تبدیل شده است. خاورمیانه در شعلهﻫﺎﯼ انقلابی تودهﻫﺎ، سراسر سرخ شده و تودهﻫﺎﯼ بپاخاسته در روند انقلاب طومار دیکتاتورها را در هم می پیچند.

اعتراض ما به چیست و ما که امروز اینجا جمع آمدهﺍیم، چه می خواهیم؟

1 ــ ما به جهانیان اعلام می کنیم: مردم ایران زیر یوغ یکی از ارتجاعی ترین رژیمﻫﺎﯼ دینی قرون وسطائی با زور سرنیزه، زندان و شکنجه قرار دارند.

2 ــ ما به جهانیان اعلام می کنیم: طبقۀ کارگر و قاطبۀ مردم زحمتکش در وضع بسیار بد اقتصادی بسر می برند. بیکاری غوغا می کند و با گسترش محاصرۀ اقتصادی ایران، وضع آنها هر روز بد تر می شود.

3 ــ ما به جهانیان اعلام می کنیم: رژیم جمهوری اسلامی ایران در هیچ زمینهﺍﯼ اصول حقوق بشر را رعایت نمی کند. به قول خود، قوانین شریعه به کار می برد. سنگسار را در حق زنان مشروع می داند، زنان را انسانﻫﺎﯼ درجۀ دوم محسوب می دارد، مبارزات و مقاومت آنها را با اسلحه و خشونت پاسخ می گوید، در برابر اعتراضات دانشجویان و روشنفکران سرکوب را اعمال می کند، از ایجاد سازمانﻫﺎ و تشکلات کارگری جلو می گیرد، رهبران کارگران را به زندان می اندازد و خلاصه یک دیکتاتوری سیاه اسلامی را بر جامعه مسلط ساخته است.

4 ــ ما به جهانیان اعلام می کنیم: در ایران کنونی، نه آزادی بیان، نه آزادی اجتماع، نه آزادی تشکیلات، نه آزادی حتی دینی و نه آزادی در زندگی خصوصی موجود است. اسلام سیاسی حاکمین، سایۀ شوم خود را به تمام شئون فرد فرد ایرانی انداخته و زندان بزرگی را به نام ایران جمهوری اسلامی به وجود آورده است.

5 ــ ما به جهانیان اعلام می کنیم: رژیم جمهوری اسلامی به هیچوجه و با هیچ معیاری نمایندۀ مردم ایران نیست، غیر قانونی است، سرمایهﺪاران حکومتی آن بزرگ ترین جنایتکاران قرون اخیر ایران هستند.

6 ــ ما از مردم جهان می خواهیم، از مردمی که در سمت آزادی و برابری ایستادهﺍند، تقاضا داریم، همراه ما به نام مردم شرافتمند و محترم ایران صدای اعتراض خود را نسبت به عملکرد حاکمین کنونی ایران بلند کنند. از جنبش مقاومت و اعتراضی تودهﻫﺎﯼ وسیع در سراسر ایران، از مبارزات کارگران و زحمتکشان، جوانان و روشنفکران، زنان که در تمام سطوخ مورد ستم هستند، از مبارزات مردم در اعتراض به روش حکومت در خشکاندن دریاچِۀ ارومیه پشتیبانی نمایند.

7 ــ جنبش بزرگ تودهﺍﯼ که از دو سال پیش برخاست و با سرکوب شدید حاکمین روبرو شد، در جریان پیشروی خود راه انقلابی را در پیش گرفته و امروز با خواست برچیدن کل نظام جمهوری اسلامی، در روند اصلی و تاریخ ساز گام برداشته است. ما در سمت چنین جنبشی قرار داریم. پرچم ما پرچم کارگران و زحمتکشان است. راه نجات مردمانمان را در براندازی کل رژیم با اتکاء به نیروی خود بدون دخالت نیروهای امپریالیستی در مبارزات سرنوشت ساز مردم ایران می دانیم. استقلال، آزادی و برابری پرچم ما است. ما امروز در خیابانﻫﺎﯼ نیویورک زیر پرچم "اتحاد چپ" با بدیل سوسیالیستی به عنوان تنها راه مؤثر و در خدمت اکثریت مردم ایران گرد آمدهﺍیم.

ما با افتخار اعلام می کنیم ادامه دهندگان راه راستین کلیۀ مبارزان راه استقلال، آزادی و برابری در یک قرن گذشتهﺍیم و با تمام سرکوب و خشونتﻫﺎ، همچنان تا پیروزی نهائی از پای نمی ایستیم.

رژیم جمهوری اسلامی از پایه لرزان، از درون پوسیده و آن قدر ستم روا داشته که دیگر توانائی ادامۀ حکومت را ندارد . چنانچه مخالفین و پیشروان آنها متشکل شوند و راه و روش مبارزاتی علمی و انقلابی را در پیش گیرند، نه نادر می ماند و نه نادری.

سرنگون باد نظام جمهوری اسلامی

پیروز باد راه انقلابی سوسیالیستی

اتحاد، مبارزه، پیروزی



اتحاد چپ ایرانیان خارج از کشور

هیچ نظری موجود نیست: