۱۳۹۰ اسفند ۲۰, شنبه




Mondialisation.ca, Le 22 février 2012



DGSE

ارتش سوریه هنگام اشغال دژ شورشیان در محلۀ باب عمرو در حمص 1500 نفر را به اسارت در آوردند که اکثریت آنها خارجی بودند. بین اسرای جنگی، دوازده نفر فرانسوی به هویت و درجۀ نظامی و یگانی که ّبه آن تعلق داشتند اعتراف کردند. یکی از آنها سرهنگ سرویس اطلاعاتی در «مدیریت عمومی امنیت خارجی» (1) است.

فرانسه طی ده ماه نبرد، با مسلح ساختن یگانﻫﺎﯼ وهابی و با تهیۀ اطلاعات ماهوارهﺍﯼ برای عملیات این گروهﻫﺎﯼ مسلح، جنگ محرمانهﺍﯼ را علیۀ ارتش سوریه بر پا کرد که بیش 3000 کشته از بین نظامیان و 1500 کشته از بین غیر نظامیان بر جا گذاشت.

این اطلاعات به شکل جزئی و پراکنده توسط تی یری میسان در یک مصاحبۀ تلویزیونی روسی به تاریخ دوشنبه 13 فوریه 2012 مطرح گردید. سپس در مقالهﺍﯼ تحت عنوان "پایان بازی در خاورمیانه" (منتشر شده در گاهنامۀ هنر و مبارزه) سه شنبه 14 فوریه توسط کومسومواسکایا پراودا...

فرانسه برای آزاد کردن اسرای جنگی از فدراسیون روسیه جهت مذاکره با سوریه درخواست کمک کرده است.

شبکۀ ولتر تعداد 120 اسیر فرانسوی در منطقۀ "زبدانی" را تأیید نکرد، و اعلام داشت که شواهد و مدارک کافی برای اثبات این امر در اختیار ندارد. این گزارش اغراق آمیز به نظر می رسد و بی اعتبار است.

از سوی دیگر، شبکۀ ولتر دربارۀ گزارشات ویژهﺍﯼ که در این چند روز گذشته در رسانهﻫﺎﯼ فرانسوی منتشر شده است، می گوید: یک هفته پس از اشغال محلۀ شورشیان، و در حالی که تنها درگیریﻫﺎﯼ مختصری در داخل شهر ادامه داشته، گزارشگران هم چنان اصرار دارند صحنهﻫﺎﯼ تخیلی انقلابی ترسیم کنند، و با استتار کردن حقیقت در اذهان عمومی، به آلن ژوپه فرصت کافی بدهند که به شکل سرّی برای آزاد سازی زندانیان فرانسوی مذاکره کند.

17 فوریه، نیکلا سارکوزی و دیوید کامرون یک بیانیۀ مشترک به امضا رساندند. در این این بیانیه می توانی مجملات زیر را بخوانیم:



» فرانسه و انگلستان یادآور می شوند که افرادی که مسئول خشونت در سرتاسر سوریه بودهﺍند، نباید تردید داشته باشند که روزی فراخواهد رسید که باید پاسخگوی اعمال خود باشند. فرانسه و انگلستان با قاطعیت تأکید می کنند که به شیوهﺍﯼ عمل خواهند کرد که مدارک و شواهد مرتبط به جنایات جمع آوری شده و افرادی که مسئول آن بوده اند مورد بازجوئی قرار گیرند. «



جنگ سرّی رئیس جمهور نیکلا سارکوزی و دولت او عملی بی سابقه در پنجمین جمهوری بوده، و چنین عملی مادۀ 35 قانون اساسی را نقض کرده و در نتیجه قضاوت در مورد این جرم بر اساس مادۀ 68 به عهدۀ دیوان عالی خواهد بود.

پانوشت



1 ــ )این سرویس تحت نظارت وزارت دفاع فرانسه عمل می کند

DGSE

La Direction générale de la sécurité extérieure

گاهنامۀ هنر و مبارزه

24 فوریه 2012

ترجمه توسط حمید محوی

جنگ سرّی فرانسه علیه مردم سوریه

شبکۀ ولتر

هیچ نظری موجود نیست: