۱۳۹۲ تیر ۸, شنبه


 

در بر همان پاشنه می چرخد!

پیرامون انتصاب حسن روحانی ووضعیت کارگران و زحمتکشان

کابینه روحانی تدبیر خامنه ای برای بقاء حاکمیت و امیدی برای چپاول گران و ادامه زندگی  درجهنم برای کارگران و زحمتکشان و اکثریت مطلق مردم خواهد بود! جمهوری اسلامی که در بن بست اقتصادی و سیاسی و اجتماعی دست و پا میزند ، برای برون رفت از این بن بست که محصول سیاستهای ضد مردمی و ضد دمکراتیکش می باشد؛ تدبیری روباه صفتانه اندیشید که بتواند چند صباحی به بقاء ننگینش ادامه دهد.

تائید هشت کاندیدای منتخب وصد در صد مورد تائید او برای ریاست جمهوری، مهندسی سادۀ بٌرد بٌرد از طرف او بود. انتخاب هر کدام از این افراد حرف گوش کن و مطیع و بی اختیار و نوکر صفت در هر صورت برنده شدن او در این نمایش انتخاباتی بود.

البته درآوردن حسن فریدون روحانی از صندوق رای با توجه به فریبکاریهای رفسنجانی و خاتمی و دمیدن آنها به تنور انتخابات بهترین گزینه برای ولی فقیه بود! چرا که ضمن داشتن خصوصیات تمامی هفت نفر دیگر با روباه صفتی می توانست حتی بصورت موقت هم شده بحران حاد شده درون باندهای مافیائی رژیم را تا حدی فروکش دهد.

وعده وعیدهای او در مورد کنار آمدن با امپریالیستهای آمریکائی و اروپائی( ویا در واقع تسلیم شدن بی قید و شرط به خواستهای آنها ) به منظور لغو تحریمها ، منشاء امیدی شد هم برای سرمایه داران بزرگ تجاری و مالی و بوروکراتیک و بورس بازان و هم چراغ سبزی به امپریالیستها  و کشورهای مرتجع منطقه به عنوان دشمنان خارجی مردم ایران.

واکنش مثبت ولی فقیه و سپاه و مقامات امنیتی مختلف و حوزه جهلیه و رفسنجانی و خاتمی و عسگر اولادی و تشکیلات ضد کارگری خانه کارگر و بورس بازان و دلالان ارز و طلا  در عرصه داخلی و رضایت خاطر انگلیس و آمریکا و فرانسه و آلمان از این گزینش در واقع نشاندهنده این است که آقای حسن فریدون روحانی مظهر امیدی است برای دشمنان داخلی ( سرمایه داران و باندهای مافیائی ) و دشمنان خارجی مردم ایران ( امپریالیستها ).

طبیعی است که هیچ کارگر و زحمتکش آگاهی و هیچ روشنفکر مترقی و ملی و مردمی  ای نمی تواند هیچگونه انتظار و توقعی از چنین شخصیت و کابینه آتیش در جهت خدمت به منافع زحمتکشان و منافع ملی داشته باشد!

در صبح روز انتخابات نمایشی ، علی رئوف از فعالین کارگری توسط مامورین امنیتی در منزل مسکونی خود در تهران و در بستر خواب دستگیر شد.

یک هفته بعد از انتخابات و پیروزی نماینده تدبیر و امید سرمایه داران ، افشین اسالو از فعالین جنبش سندیکائی ایران که به اتهام دفاع از حقوق صنفی کارگران به پنج سال زندان محکوم شده بود در اثر فشارهای ناشی از شکنجه های جسمی و روحی در حالی که چند ماه به پایان محکومیتش مانده بود و هیچگونه سابقه بیماری قلبی نداشت قبل از رسیدن به بیمارستان در اثر سکته قلبی در گذشت .( اگر این در گذشت در اثر مسمویت با مواد شیمیائی منجر به سکته قلبی و در واقع قتل نباشد.)

طبق آخرین بررسی ها در مورد وضعیت بیکاری در سطح جهان و بر اساس آمار رسمی ، ایران در میان 43 کشور با داشتن 20.5 در صد بیکاری رتبه چهارم بیکاری در سطح جهان را کسب کرده است.

خبر گزاری ایلنا از تغییر قانون کار با نگاه کارفرمائی و اعتراض کارگران و انجمن های صنفی به این مسئله گزارش می دهد . لایحه اصلاحی که یکشنبه 3 تیر ماه 92 در مجلس مورد بررسی قرار می گیرد در صورت تصویب امنیت شغلی و اجتماعی تمامی کارگران را از بین خواهد برد و دست کارفرما را برای اخراج بدون چون و چرا و با بهانه های واهی باز می گذارد.

خبرگزاری تابناک خبر از تعطیلی 90 در صد معادن و خبرگزاری ایلنا از تعطیلی 137 واحد تولیدی قطعات خودرو و تعدیل 50 درصدی نیروی کار در واحدهای باقی مانده خبر میدهد. همین خبرگزاری در مورد کارگران موقتی که کوچکترین تضمینی در باره آینده شغلی شان ندارند و موج جدیدی از تعدیل و اخراج کارگران قراردادی و پیمانی واحدهای مختلف تولیدی و تاثیر آن بر امنیت روانی کارگران شاغل گزارش می دهد.

 

دبیر تشکیلات فرمایشی خانه کارگر شرق تهران از 9 ماه حقوق نگرفتن کارگران کارخانه آزمایش خبر داد.

صبح دیروز بیش از 200 نفر از اعضای انجمنهای صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی کشور در مقابل مجلس تجمع کرده و خواستار پرداخت بودجه بیمه 2 میلیون کارگر ساختمانی که دولت به سازمان تامین اجتماعی نپرداخته است شده اند.دبیر خانه کارگر مهاباد خبر از فقدان بیمارستان تامین اجتماعی در این شهر با بیش از 29 هزار نفر بیمه شده و مستمری بگیر خبر داد.

 

   3                                 توفان الکترونیکی شماره 84                                                   خرداد ماه 1392                              

 

 

نتیجه نمایش انتخاباتی و درآمدن بالاترین مقام امنیتی از صندوق هرچند با استقبال و واکنش مثبت سرمایه داران و دلالان و باندهای مافیائی مواجه شد و صاحبان 18 میلیارد دلار ارز نقد و دلالان طلا و سهام را خوشحال کرد ولی در هزینه مسکن و غذا و پوشاک و ایاب و ذهاب و بهداشت و درمان و آموزش تغییری ایجاد نکرد و تا زمانی که جمهوری اسلامی به بقاء خود ادامه می دهد، نخواهد کرد.

طبقه کارگر ایران برای رهائی از شر دشمنان داخلی و خارجی خود راهی جز اتحاد و همبستگی و تشکیلات و نابودی نظام سرمایه داری به رهبری حزبش ندارد.حزب کارایران(توفان) حزب واحد طبقه کارگر ایران است و برای پیوند با طبقه کارگر و زحمتشان  تمام مساعی خود را  بکار میگیرد و ازهیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست: