۱۳۹۰ شهریور ۱۶, چهارشنبه


پیام مارکسیست لنینیستﻫﺎﯼ مغرب (مراکش)



پیام به عموم ملت مغرب



هم اکنون در سراسر مغرب (مراکش) تظاهراتی گسترده تحت نام "بیستم فوریه" جریان دارد. شعارها و خواستهﻫﺎﯼ این تظاهرات کاملاً سیاسی، اجتماعی، و اقتصادی است که مضمون طبقاتی دارند. تودهﻫﺎﯼ زحمتکش مغرب از طریق تظاهرات و اعتراضات گسترده علیۀ حاکمیت بوروکراتﻫﺎﯼ نظامی و مدنی، مالکین بزرگ، و بورژوازی وابسته مبارزه می کنند. این نیروهای ارتجاعی بیش از 56 سال است که در یک ائتلاف شوم سرنوشت مردم مغرب را به دست گرفته، مردم را غارت کرده، و تودۀ عظیمی از زحمتکشان را در فقر نگاه داشتهﺍند. آنان، از بالاترین تا پائین ترین مقام، به وحشی ترین وجهی به سرکوب مردم مشغول بوده و اصرار دارند که  ثروت جامعه را در دست خود نگهداشته و به حکومت ادامه دهند.

حکومت ضد ملی به شدید ترین وجهی به سرکوب مردم و زندانی و شکنجه نمودن آنها ادامه می دهد و مطالبات مردم را نا دیده می گیرد. اما از سوی دیگر مردم مصممﺍند به مبارزۀ خود ادامه دهند.  رژیم برای در هم شکستن مقاومت مردم انواع شیوهﻫﺎﯼ کثیف هم چون ایجاد اختلاف بین مردم، تبلیغات دروغ، و دادن رشوه را به کار گرفته تا مسیر مبارزۀ تودهﻫﺎ را منحرف کند. در اینجا وظیفۀ نیروهای مترقی و انقلابی است که مسیر صحیح را به درستی نشان داده و مصالح ملت را قطب نمای خود نمایند. آنهائی که در این مبارزه شرکت دارند باید از مسیر مبارزۀ جان باختگانی مانند زروال، سعیده، حیببه، بلهواری، شباطه، معطی، حسناوی و... خارج نشوند.هم اکنون وظیفۀ اصلی نیروهای انقلابی این است که نگذارند انقلاب از مسیرحقیقی خود خارج شود و نشان دهند که نظام حاکم زائیدۀ استعمار بوده و هم اکنون هم حامی استعمار و امپریالیسم است.  دورنمای مبارزه با این رژیم همانا برقراری سوسیالیسم در سراسر مغرب است. در مرحلۀ کنونی باید به مبارزهﺍﯼ قاطع برای برقراری نظامی ملی و دموکراتیک دست زد تا  برای تولید کنندگان واقعی ثروت جامعه یعنی زحمتکشان دروازۀ امید را بگشاید. ما مارکسیستﻫﺎ بدون حل معضلات جامعه به دورنمای خود نخواهیم رسید.

جنبش فعلی که از بیستم فوریه آغاز گردیده است مصمم است که با هر مانعی که بر سر راه آن به وجود آورند، مبارزه کند. دشمنان طبقاتی به طرق مختلف به تبلیغات سوء و افترا علیۀ انقلابیون روی آوردهﺍند و در این راه از ماشین تبلیغاتی رسانهﻫﺎ و تحریک نیروهای ارتجاعی و سیاه و احزاب اصلاح طلب و رویزیونیست یاری می گیرند.

با گذشت زمان مشخص شده است که مردم اعتماد خود را از رژیم در مورد پروژۀ اصلاحات از دست دادهﺍند و سخنرانیﻫﺎﯼ فریبکارانه در مورد "مشروطۀ سلطنتی"، "شاه سلطنت کند و نه حکومت"، دیگر اثر ندارند. همۀ این ترفندها به خاطر این است که  به استثمار مشروعیت داده، مبارزۀ طبقاتی را مخدوش نموده و سیاست همزیستی "گرگ ومیش" را بر مردم ما تحمیل کنند. اما خلق مغرب همۀ اعتماد خود را از نهادهای رسمی دولت و احزاب موجود از دست داده است. در نتیجۀ انباشته شدن وعدهﻫﺎﯼ عمل نشده و فریبکاریﻫﺎ و خیانت به مردم در طی سالیان دراز دیگر جائی برای اعتماد به رژیم باقی نمانده است. این که مردم شرکت در رفراندم قانون اساسی را تحریم کردند دلیل روشنی بر بی اعتمادی مردم نسبت به رژیم است.



پیام ما به توده های ملیونی مغرب

برای تحقق خواستهﻫﺎﯼ بر حقی مانند آزادیﻫﺎﯼ دموکراتیک و عدالت اجتماعی باید در دام وعدهﻫﺎﯼ دروغین رژیم که هدفی جز ادامۀ غارت و استثمار مردم، چه به شکل مذهبی و یا لیبرالی و یا اصلاحاتی آن، ندارند، گرفتارنشد و بر شدت مبارزات خود افزود. تنها از این راه است که ما می توانیم به خواستهﻫﺎﯼ خود برسیم.

ما در این مبارزه چیزی جز زنجیرهای خود را از دست نخواهیم داد.

اما پیام ما به نیروهای مارکسیست لنینیست و انقلابی بسیار کوتاه است. نسل کنونی چیزی برای ادامۀ مبارزه کم ندارد و ما باید با مسئولیت پذیری بر اختلافات و نقاط ضعف خود غلبه نمائیم تا بتوانیم به ملت خود خدمت کنیم. وگرنه تاریخ به ما رحم نخواهد کرد . باید دست به کار شد.

ما مارکسیست لنینیستﻫﺎﯼ مغرب اعلام می داریم که دفاع از "انتفاضۀ بیستم فوریه" مردم را وظیفۀ مبرم خود دانسته و با تمام توان در آن شرکت کرده و از هر اقدامی در جهت گسترش و تعمیق آن استقبال خواهیم کرد.

ما همبستگی خود را با تمامی مبارزان، زندانیان سیاسی، خانوادۀ شهدا، و همۀ قربانیان رژیم ارتجاعی و سرکوبگر حاکم ابراز می داریم . این رزمندگان راه آزادی با همت و فداکاری خود راه تحقق آرمانﻫﺎﯼ ملی را هموار کرده و شرایط مبارزه با رژیم قهر و استثمار را آسان تر نمودهﺍند.

ما هر گونه توطئه و حرکت مشکوک از طرف نظام دیکتاتوری حاکم علیۀ مبارزات مردم را محکوم می کنیم. رژیم می کوشد با تبلیغات گمراه کننده مبارزات مردم را به بیراهه ببرد. طرح رفراندم برای قانون اساسی و یا سرکوب مستقیم مردم به وسیلۀ مزدوران دولتی همه و همه با شکست روبرو خواهند شد.

ما پشتیبانی خود را از اتحادیۀ دانشجویان مغرب اعلام می داریم و توطئۀ جریان شوونیستی و ارتجاعی که تحت نام "جنبش فرهنگی آمازیغﻫﺎ"* خود را بر جنبش تحمیل کرده است، محکوم است و باید افشا شود.

ما به مبارزان ملت مصر و تونس درود می فرستیم و برای آنها آرزوی پیروزی واقعی داریم.

ما همبستگی خود را با خیزش تودهﻫﺎﯼ مردم در بحرین، یمن، و اردن اعلام داشته و برای مبارزین واقعی مردم لیبی و سوریه که برای رهائی از نظام دیکتاتوری حاکم می رزمند آرزوی موفقیت داریم.

ما پشتیبانی خود را از دو خلق عراق و فلسطین که علیۀ امپریالیسم، صهیونیسم، و ارتجاع مبارزه می کنند اعلام می داریم.

زنده باد انتفاضۀ بیستم فوریه ملت مغرب!

پیش در جهت سرنگونی نظام دیکتاتوری حاکم بر مغرب!

بر افراشته باد پرچم کارگران، دهقانان، و همۀ زحمتکشان، پرچم مارکسیسم لنینیسم !

زنده باد اتحاد انترناسیونالیستی بین خلقﻫﺎ!

ما خواستار آزادی همۀ دستگیرشدگان سیاسی و بازگشت تبعیدیان هستیم.

درود جاودانه بر همۀ جانباختگان و به امید پیروزی خلق ما !

مارکسیست لنینیستﻫﺎﯼ مغرب

15 ژوئیه 2011



____________________________________

* ــ انستیتوی موشه دایان در اسرائیل می کوشد تا با علم کردن قبایل و طوائف کوچک آفریقائی از آنان ملت درست کرده و ایجاد تنش در کشورها نموده و آنها را به تجزیه و تلاشی بکشاند. آمازیغﻫﺎ یکی از این دسیسهﻫﺎﯼ اسرائیل است که می کوشد مسئلهﺍﯼ شبیه مسئلۀ دارفور سودان را در مغرب ایجاد نماید )مترجم).

هیچ نظری موجود نیست: