۱۳۹۰ آبان ۲۴, سه‌شنبه


زنده باد اعتصاب کارگران مجتمع پتروشیمی ماهشهر

کارگران پتروشیمی ماهشهر که از دوم مهرماه اعتصاب خود را آغاز کردهﺍند وارد هشتمین روز خود شدند.خواست کارگران پتروشیمی انحلال شرکتﻫﺎﯼ پیمانی و دریافت حقوق معوقه و حقوق سندیکائی است. کارگران اعتصابی که تعدادشان به 6500 نفر می رسد با تشکیل کمیتۀ رهبری اعتصاب هدف نهائی خود را تشکیل سندیکای مستقل کارگران ماهشهر اعلام داشتهﺍند.

حزب ما ضمن ابراز همبستگی با اعتصاب شجاعانۀ کارگران پتروشیمی، از مطالبات بر حقشان دفاع می کند و همۀ نیروهای مبارز و انقلابی را به حمایت از پیکار قهرمانانۀ این کارگران که پرچم مبارزه علیۀ رژیم ضد کارگری جمهوری اسلامی را برافراشتهﺍند فرا می خواند.



زنده باد پیکار متحد کارگران علیۀ سرمایهﺪاران!

تشکیل سندیکای مستقل حق مسلم کارگران است!

حزب کارایران(توفان)

یازده مهرماه 1390






مبارزۀ کارگران ایران را گرامی بداریم!

حمایت از مبارزۀ کارگران ایران یک وظیفۀ انترناسیونالیستی است



مطلب زیر ترجمهﺍﯼ از متن انگلیسی در کسب حمایت بینﺍلمللی برای مبارزۀ شجاعانۀ کارگران مجتمع پتروشیمی به طور خاص و دفاع از مبارزۀ همۀ کارگران سراسر ایران به طور عام است که به  تمام احزاب مارکسیست لنینیست عضو کنفرانس بینﺍلمللی و پنجاه حزب و تشکل کارگری ارسال گردید تا به سهم خود به افشای رژیم ضد کارگری جمهوری اسلامی بپردازند  و از پیکار کارگران ایران که در شرایط فاشیستی با رژیم سرمایهﺪاری اسلامی ایران  دست وپنجه نرم می کنند، حمایت نمایند.



هیئت تحریریه

مهرماه 1390



 رفقا و یاران گرامی

کارگران ایران مبارزات خود را در چند سال گذشته به سطح بالاتری ارتقاء دادهﺍند. چندین اعتصاب و تظاهرات سراسری که در بخشﻫﺎﯼ مختلف صنعتی تدارک دیده شده بود صورت تحقق به خود گرفت. اعتصاب کارگران مجتمع پتروشیمی ماهشهر تازه ترین اعتصاب سراسری در بخش صنعت نفت بود که به مدت 3 هفته ادامه  داشت. 6500 کارگر پتروشیمی ماهشهر دست به اعتصاب عمومی زدند و مطالبات خود را که شامل کوتاه کردن دست شرکتﻫﺎﯼ پیمانکار در استخدام کارگران، برچیدن سیستم انعقاد قراردادهای موقت و فردی و جایگزینی آن با انعقاد قراردادهای مستقیم و دستجمعی بود را، به صورت صریح و شفاف بیان نمودند.

رژیم جمهوری اسلامی تمام کوشش خود را به کارگرفت تا این اعتصاب را در هم شکند. نیروهای امنیتی رژیم 3 نمایندۀ کارگران را دستگیر نمود اما کارگران به اعتصاب خود ادامه دادند. کارفرمایان و مقامات رژیم سعی نمودند که با دادن قولﻫﺎﯼ دروغین و توخالی کارگران را به کار برگردانند اما این تلاشﻫﺎ هم کارساز نشدند. همین بخش از کارگران صنعتی در اسفندماه گذشته برای همین مطالبات دست به اعتصاب زده بودند که کارفرمایان به طور رسمی به آنها قول داده بودند که به خواستﻫﺎﯼ آنها در عرض سه ماه پاسخ مثبت دهند. در عرض این 3 ماه نه تنها خبری از حذف شرکتﻫﺎﯼ پیمانکاری و تحقق مطالبات دیگر نشد بلکه کارفرمایان همچون گذشته به کار خود ادامه دادند. اما این بار کارگران مجتمع  پتروشیمی ماهشهر آماده تر و متشکل تر  دست به اعتصاب زدند و برای ادامه و پیشبرد اعتصاب "کمیتۀ اعتصاب" و" صندوق اعتصاب" تشکیل دادند. کارگران اعتصابی ماهشهر چندین بیانیه و گزارش در مورد اعتصاب و فعالیت خود انتشار داده و به کارگران و زحمتکشان بخشﻫﺎﯼ دیگر نیروی کار اطلاع رسانی نمودند. در یکی از این بیانیهﻫﺎ آمده است که:



» ما به این نتیجه رسیدهﺍیم که بدون ایجاد هماهنگی و تشکل یابی راه به جائی نخواهیم برد  حتی اگر اعتصاب موفق شود و دستاوردی هم داشته باشد  بدون ایجاد تشکل و سازمان یابی این دستاورد هم پایدار نیست و نمی توان آن را حفظ کرد. لذا در قدم اولین، کمیتۀ اعتصاب را بر پا نمودهﺍیم  و از همه چه در داخل و چه نهادهای کارگری در خارج انتظار کمک و یاری داریم. لازم به ذکر است که که این کمیته در اولین اقدام خود و همزمان صندوق کمک به اعتصاب کارگران ماهشهر را راه اندازی کرده است. ...... «



 بیانیۀ بالا نشانی از قدرت بالای  تشکل یابی و همبستگی کارگران را با خود حمل می کند. حزب کار ایران (توفان) مبارزات کارگران مجتمع پتروشیمی ماهشهر را گرامی داشته و به کارگران اعتصابی درود می فرستد.



رژیم جمهوری اسلامی ایران شرایط بسیار دشوار اقتصادی برای کارگران و زحمتکشان ایحاد نموده است. صدها اعتصاب و تظاهرات برای دریافت حقوق معوقه، برای افزایش دستمزد ، برای بالابردن حداقل حقوق ماهانه، برای شرایط بهتر کار، برای تشکیل سندیکای مستقل و برای حذف پیمانکاری و قراردادهای موقت صورت گرفته است. در بسیاری از بخشﻫﺎﯼ اقتصادی، عقد قراردادهای موقت و پیمانکاری، سیاستی است که کارفرمایان برای استثمار بیشتر کارگران اتخاذ کردهﺍند و این سیاست توسط رژیم جمهوری اسلامی حمایت می شود. این سیاست از سیاستﻫﺎﯼ نئولیبرالی سازمان تجارت جهانی نشأت گرفته و توسط آن به کشورهای عضو دیکته می شود. این سیاست خانمان برانداز مشکل عموم کارگران ایران در بخشﻫﺎﯼ مختلف اقتصادی است. کارگران، چه رسمی و مداوم و چه غیر رسمی و موقت، به این نتیجه رسیدهﺍند که در حذف این پدیدۀ ضد کارگری دارای منافع مشترک هستند.

مطالبۀ تشکیل سندیکای کارگری نیز یکی از مطالبات عمومی کارگران ایران در بخشﻫﺎﯼ مختلف نیروی کار است. رژیم ضد کارگری اسلامی ایران بسیاری از فعالین کارگری را به خاطر تلاش در جهت برپائی تشکل مستقل زندانی و شکنجه نموده است. بسیاری از رهبران جنبش اتحادیهﺍﯼ در ایران سالﻫﺎﯼ طولانی زندان را پشت سر نهادهﺍند. تشکیل سندیکای مستقل کارگری کابوسی برای رژیم جمهوری اسلامی است. رژیم ایران اتحاد کارگران را تهدیدی مرگ آور برای خود می داند و به همین دلیل سعی می کند که هر جنبشی در جهت برپائی تشکل مستقل را خفه کند. با وجود سرکوب وحشیانۀ رژیم جمهوری اسلامی، کارگران و زحمتکشان ایران با پیگیری و تلاش خستگی ناپذیر خود توانستهﺍند چندین سندیکا در بخشﻫﺎﯼ مختلف صنعتی تشکیل دهند. تلاش و کوشش در این جهت در بخشﻫﺎﯼ دیگر هم به وضوح دیده می شود. جهت حرکت جنبش کارگران در سمت کسب موفقیت و به عقب راندن کارفرمایان و رژیم حامی آنها است.

حزب کار ایران (توفان) از کارگران و تمامی مردم ایران می خواهد که مبارزات خود را علیۀ رژیم سرمایهﺪاری و ضد کارگری جمهوری اسلامی شدت بخشند. ما کارگران و زحمتکشان ایران را تشویق می نمائیم که همبستگی خود را با میارزات رفقای کارگر خود در بخشﻫﺎﯼ مختلف نیروی کار ابراز دارند. مطالبات و خواستﻫﺎﯼ یک بخش از کارگران، مطالبات و خواستﻫﺎﯼ تمامی کارگران و زحمتکشان ایران است. دستاوردهای مبارزاتی یک بخش از کارگران دستاوردی است برای همۀ کارگران و مردم. پیروزی نهائی در اتحاد همۀ کارگران و زحمتکشان در زیر پرچم حزب طبقۀ کارگر است. این تنها مسیر ممکن برای رهائی طبقۀ کارگر ایران از یوغ بندگی سرمایهﺪاری است.

زنده باد همبستگی بینﺍلمللی کارگران علیۀ سرمایهﺪاران

از مبارزات قهرمانانۀ کارگران ایران حمایت کنید

روابط بینﺍلمللی حزب کارایران (تـوفان)

13 اکتبر 2011


هیچ نظری موجود نیست: