۱۳۹۰ بهمن ۱۲, چهارشنبه


بیانیۀ حزب کار ایران (توفان)

پیرامون تحریمﻫﺎﯼ غیر قانونی علیۀ ایران که یک اقدام جنایتکارانۀ ضد بشری و جنگ افروزانه است

 روز دوشنبه 23/01/2012 وزرای خارجۀ اتحادیۀ امپریالیستی اروپا در بروکسل، تصمیم گرفتند محاصرۀ اقتصادی ایران را با تحریم بانک مرکزی ایران و مسدود کردن دارائیﻫﺎﯼ مردم میهن ما گسترش دهند. از اول ماه ژوئیه این تحریمﻫﺎ با جلوگیری از واردات نفت ایران به اروپا تکمیل می گردد تا کمر اقتصاد  ایران را بشکند.

تحریم اقتصادی ایران و گرسنگی دادن به مردم میهن ما یک اقدام غیر قانونی و جنایت علیۀ بشریت است. امپریالیستﻫﺎ می خواهند با ایجاد یک عراق و نوار غزۀ دوم، نیت شوم، غارتگرانه و سلطه جویانۀ خویش را به ایران و به همۀ ممالک "مزاحم" تحمیل کنند. مجازات ایران باید درسی برای همۀ ممالک غیر متعهد و تمام کسانی باشد که به امپریالیستﻫﺎ مسلوبﺍلاراده، تمکین نمی کنند

اگر در گذشته این جنایتﻫﺎﯼ ضد بشری را با قطعنامهﻫﺎﯼ غیرقانونی شورای امنیت توجیه می کردند، در مورد تحریمﻫﺎﯼ اخیر حتی مجوز شورای امنیت سازمان ملل نیز وجود ندارد و دسیسۀ مشتی غارتگر جهانی بر ضد یک کشور عضو سازمان ملل متحد و عملاً ضد منشور ملل متحد است. تحریمﻫﺎﯼ اروپا و آمریکا فاقد هرگونه مبنای حقوقی بینﺍلمللی است. امپریالیست آمریکا تصمیم کنگرۀ آمریکا را به همۀ ممالک جهان تحمیل می کند و قانون خودش را قانون جهان جا می زند. همین اقدام غیرقانونی و زورگویانه نشانۀ ماهیت عمیق استیلاگرانه، زورگویانه و مستبدانۀ امپریالیست آمریکاست.

در حالی که وزیر امور خارجۀ روسیه آقای سرگی لاوروف Sergej Lawrow "اقدامات یکجانبه را بی فایده دانست" و اضافه کرد که دلیلی ندارد بیش از تصمیمات مشترک در شورای امنیت سازمان ملل، اقدامات دیگری نیز انجام پذیرد، معاون وزیر امور خارجۀ دولت تجاوزگر و نژادپرست اسرائیل، آقای دانی آیالون Danny Ajalon در یک مصاحبۀ مطبوعاتی در رادیو اسرائیل مدعی شد: "این تحریمﻫﺎ خطر جنگ را کاهش داده است". خانم کاترین اشتورن Catherine Ashton مسئول امور خارجی اتحادیۀ اروپا و آقای کارل بیلت Carl Bildt وزیر امور خارجۀ سوئد، بعد از این که به تصمیمات جنگ افروزانه و تهدید آمیز خویش پایان دادند، مدعی شدند که اساس کار ما توسل به دیپلماسی و مذاکره است.!!

دروغﻫﺎﯼ امپریالیستﻫﺎ در مورد حق قانونی و مسلم ایران در غنی سازی اورانیوم، که انحصار کنسرنﻫﺎ در تولید انرژی هستهﺍﯼ را درهم می شکند، بسیار روشن است. آنها مرتب در یک جنگ روانی فریبکارانه، از بمب اتمی موهومی ایران که کوچکترین مدرک و سندی پیرامون موجودیت آن تا کنون ارائه ندادهﺍند، سخن می رانند. گیدو وسترولهGuido Westerwelle  وزیر امور خارجۀ آلمان با بی شرمی مدعی می شود: "ما نمی توانیم بپذیریم که ایران به بمب اتمی دست پیدا کند" این "تنها یک مسئلۀ امنیتی برای منطقه نیست بلکه امنیت همۀ دنیا را برهم می زند". توجه کنید! بمب اتمی موهومی ایران، امنیت همۀ دنیا را برهم می زند، ولی صدها بمبﻫﺎﯼ اتمی مخفی و علنی اسرائیل متجاوز و اشغالگر و یا امپریالیستﻫﺎﯼ آمریکا، انگلستان و فرانسه، خطری برای امنیت جهانی نیستند. معلوم می شود بمب اتمی هم خیر و شر دارد. استدلالات نمایندگان امپریالیستﻫﺎ در پشت بلندگوهای تبلیغاتی، سبعانه و مملو از تهدید، نفرت و خون است.

تاریخِ تجاربِ تحریمﻫﺎﯼ اقتصادی تا کنون، نشان داده است، که در درجۀ اول مردم عادی کشور مورد غضب را قربانی خود می کند. از هم اکنون گرانی در ایران بیداد می کند و کمبود ابزار درمانی پزشکی و دارو در بازار ایران مشهود است. بیماران قلبی به شدت از این کمبودها رنج می برند و به آنها می گویند که این ابزار به عنوان کالاهای دو منظوره در اثر فشار غیر قانونی آمریکا به شرکتﻫﺎﯼ تولید کننده و تحویل دهنده، به ایران صادر نمی شود. مرگ میلیونﻫﺎ ایرانی برای اوباما و همدستان ایرانی تبارش که آرزوی آمدن وی را به ایران دارند، بی اهمیت است. این اقدامات امپریالیستﻫﺎ، دست جمهوری اسلامی را در سرکوب مبارزان ضد امپریالیست و دموکرات باز می گذارد و به ضرر رشد مبارزۀ انقلابی مردم میهن ماست. این حساب امپریالیستﻫﺎ که مردم ایران در اثر گرسنگی و فقر و فلاکت به شورش دست زده و سرسپردگان امپریالیست آمریکا را در ایران بر سر کار می آورند، حسابگری ناشیانهﺍﯼ است که هنوز نفهمیده است، مردم ایران به ذلت سرسپردگی بیگانه تن در نخواهند داد. مردم ایران جز احساس نفرت نسبت به ایرانیان خودفروخته، جاسوس و تروریست احساس دیگری ندارند.

از این گذشته باید روشن کرد که مسئلۀ امپریالیستﻫﺎ در ایران هرگز نابودی افسانۀ بمب اتمی موهومی ایران نیست. ایران کلید منطقه و گره گاه تضادهای جهان است. کنترل بر ایران کنترل بر یک منطقۀ مهم راهبردی در جغرافیای سیاسی جهان بوده و غارت منابع بزرگ انرژی را برای ده ها سال آینده برای امپریالیست آمریکا تأمین می کند. تنگۀ هرمز شیر نفت جهان است که آن وقت با ارادۀ امپریالیست آمریکا باز و بسته می شود.

حضور آمریکا و سایر امپریالیستﻫﺎ در منطقه، خطری برای امنیت جهان است و امنیت مردم منطقه را تهدید می کند. مسئلۀ بمب اتمی موهومی ایران تنها یک دروغ توجیهی برای تسلط بر منطقه است و سازش جمهوری اسلامی با امپریالیستﻫﺎ از ماهیت اهداف اشغالگرانه و تجاوزکارانۀ آنها هرگز نخواهد کاست.

حزب کار ایران (توفان) تحریمﻫﺎﯼ جنایتکارانۀ اقتصادی علیۀ ایران را بر ضد مردم ایران، یک کشتار ضد بشری ارزیابی می کند و مسئولیت مستقیم فجایعی که در ایران بروز خواهد کرد را به گردن امپریالیستﻫﺎ و در رأسشان امپریالیست آمریکا می گذارد. حزب ما این اقدامات را قویاً جنگ افروزانه، ضد بشری و غیر قانونی دانسته آنها را محکوم می کند.

حزب ما بر این نظر است که هر ایرانی میهن پرست و بشر دوستی باید بر ضد این تحریمﻫﺎ و جنگ افروزی امپریالیستﻫﺎ بپا خیزد و این اقدامات را به طور روشن با خط کشی با دشمنان مردم ایران و منطقه محکوم کند.

رژیم جمهوری اسلامی یک رژیم ارتجاعی سرمایهﺪاری و مافیائی است که مورد نفرت اکثریت مردم ایران قرار دارد، ولی سرنگونی این رژیم فاسد و جنایتکار وظیفۀ مردم ایران است و نه قوای متجاوز بیگانه که تنها و تنها منافع غارتگرانۀ خویش را در نظر داشته و با هدف مستعمره کردن ایران به کشور ما حمله خواهد کرد. امپریالیستﻫﺎ هرگز حامی آزادی و دموکراسی و حقوق بشر نبودهﺍند. ریاکاری بر پیشانی آنها نوشته شده است.

حزب کار ایران(توفان)

toufan@toufan.org

www.toufan.org

23/01/2012

هیچ نظری موجود نیست: