۱۳۹۱ اردیبهشت ۲, شنبه


بیانیه حزب کمونیست کارگران تونس (PCOT)



 

تهاجم هواپیماهای رژیم صهیونیستی اسرائیل به  نوار غزه تا کنون بیش از 20 کشته و صدها زخمی به جای گذاشته و باعث خرابیﻫﺎﯼ فراوان  در شهرها و روستاها گردیده است. این وضع  ممکن است که در روزهای آینده نیز ادامه پیدا کند و این درشرایطی است که بسیاری از رژیمﻫﺎﯼ کشورهای عربی در مورد این جنایات سکوت کردهﺍند. حزب کمونیست کارگران تونس جنایات دولت اسرائیل در مورد مردم  ستمدیدۀ غزه را محکوم می کند و تأکید دارد که رژیم صهیونیستی اسرائیل توان انجام  این جنایات را دارد زیرا از طرف امپریالیست آمریکا حمایت می شود  و از طرف دیگر توطئه و سکوت ارتجاع عرب و جناح راست حاکمیت در فلسطین نیز به ادامۀ این جنایات کمک می کند.

جنایات تازۀ اسرائیل با این هدف صورت می گیرند که رژیم صهیونیستی امید دارد که با وارد آوردن ضربات شدید به مقاومت فلسطین زمینه را برای تسلیم کل جنبش مقاومت در فلسطین فراهم آورد، مقاومتی که تا کنون سازش و تفاهمی با صهیونیسم ــ نازیسم اسرائیل  نداشته و قصد آن را دارد که مبارزه را تا آخر ادامه دهد.

در این شرایط خونبار از نیروهای درگیر فلسطینی انتظار می رود که به وحدت ملی جامۀ عمل بپوشانند تا بتوانند به طور یکپارچه در برابر تجاوزات اسرائیل ایستادگی کنند.

حزب کمونیست کارگران تونس از دولت تونس می خواهد که در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی اسرائیل عکسﺍلعمل نشان داده، هرگونه سازش و عادی سازی رابطه با اسرائیل را متوقف نموده، و به خواستﻫﺎﯼ انقلاب تونس پشت نکند. دولت تونس باید صریحاً پشتیبانی خود را از مقاومت مردم فلسطین در برابر تجاوزات اسرائیل اعلام دارد. هم چنین حزب ما همۀ زنان و مردان تونس را فرا می خواند که با ابراز خشم و نفرت خود نسبت به جنایات رژیم اسرائیل از غزۀ خونین به دفاع برخیزند. حزب ما دولت تونس را برای سرکوب تظاهرات مردم که به حمایت از مقاومت فلسطین صورت گرفت را شدیداً محکوم می کند. خلق ما حق دارد و وظیفۀ خود می داند که به دفاع از برادران سرکوب شدۀ خود در فلسطین بر خیزد.

حزب ما نیز از همۀ نیروهای ضد امپریالیستی و ضد صهیونیستی در کشورهای عربی می خواهد که از خود در مورد جنایات اسرائیل عکسﺍلعمل نشان داده و مردم را به تظاهراتﻫﺎﯼ گسترده بکشانند تا با اظهار همدردی با مردم فلسطین مانع آن شوند که عملیات کشتار و نابودی فلسطینیﻫﺎ ادامه یابد.

 17 مارس 2012

هیچ نظری موجود نیست: