۱۳۹۱ آبان ۱۵, دوشنبه

گشت و گذاری در فیسبوک

پاسخ به برخی از سئوالات دوستان

 

سئوال: چرا این همه علیهﻯ اسرائیل می نویسیم. آیا اسرائیل واقعاً این همه خطرناک است؟

پاسخ: رژیم نژاد پرست و متجاوز اسرائیل قبل از روی کارآمدن غاصبان انقلاب بهمن وجود داشته٬ سرزمین فلسطین را به اشغال خود درآورده٬ به اردن و مصرتجاوز کرده٬ بخشی از خاک سوریه و مصر را اشغال کرده و به عنوان غدهﻯ سرطانی و چماق آمریکا در خاورمیانه عمل نموده است. پس این عربده کشیﮬﺎ و تهدیدات و لشکرکشیﮬﺎ سابقهﻯ طولانی دارد وعمرش طولانی تر از عمردستاربندان جنایتکارحاکم بر ایران است.توجه داشته باشید در بحبوحهﻯ جنگ عراق علیهﻯ ایران٬اسرائیل فرصت را مغتنم شمرد نیروگاه انرژی هستهﺍﻯ عراق را بمباران کرد. در چند سال گذشته نیز یک کارخانهﻯ غیر نظامی سوریه را به بهانهﻯ تولید سلاح شیمیائی بمباران کرد.....می بینید رژیم اسرائیل یک رژیم آدمخوار٬متجاوز و فاشیست و نژاد پرست و ناقض تمامی قوانین و حقوق بینﺍلملل است که بیش از ۶۰ سال سرزمین فلسطین را به اشغال خود درآورده و هیچ انتقاد و قوانین بینﺍلمللی را برنمی تابد.مشکل اسرائیل فقط جمهوری اسلامی نیست. مشکل اسرائیل با همهﻯ دول مسیحی وغیر مسیحی، مذهبی وغیر مذهبی نیز است که با سیاست تجاوز کارانهﻯ اومخالفند. رژیمﮬﺎﻯ سکولار سوریه وعراق صدام حسین و لیبی قذافی.... نمونهﮬائی ازاین دست هستند.اسرائیل اتمی یک خطر جدی برای استقلال و تمامیت ارضی کشورهای منطقه است. عملکرد و نگاه جمهوری اسلامی به اسرائیل قبل از این که ضد صهیونیستی باشد ضد یهودی است و رژیمی که با مردم خودش همان کند که متجاوزین اسرائیل با مردم فلسطین می کنند ٬نمی تواند مدعی دفاع از حقوق بشر ملت فلسطین باشد. در همین رابطه حزب ما شعار اصولی "مردم چرا نشستین، ایران شده فلسطین" را درمقابل شعار انحرافی " نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" طرح کرده و مردم ایران را به تبلیغ این شعارصحیح فراخوانده است. مبارزه برای آزادی و استقلال در ایران و منطقه بدون مبارزه علیهﻯ ناقضین آزادی و حقوق ملل  یعنی امپریالیسم و صهیونیسم به پیروزی نخواهد رسید.

 

سئوال:علت هیاهوی خارج شدن مجاهدین از لیست تروریستی توسط آمریکا چیست؟

پاسخ:این که از امپریالیست آمریکا، از بزرگ ترین و جنگ افروزترین تروریست دولتی جهان بخواهیم که ما را تروریست ننامد و در لیست تروریستی خود قرار ندهد، کارمان زار است ، راهمان، راه سازش و زد و بند و نوکری برای پنتاگون است.سازمان مجاهدین که سالهاست به همهﻯ گذشتهﻯ انقلابی خود تف ریخته است، امروزبا قسم و آیه و گریه و زاری و ریاکاری می گوید هیچگاه با امپریالیست آمریکا و رژیم صهیونیستی اسرائیل در جنگ نبوده و ترور سرهنگﮬﺎﻯ جاسوس آمریکائی در سالﮬﺎﻯ 50 از طرف بخش مارکسیستی این سازمان انجام گرفته، ربطی به آنها ندارد.... ؟! جای تأسف است که مجاهدین انقلابی و ضد امپریالیست دیروزی به مجاهدین خائن و ضد انقلابی امروزی و نوکر حلقه بگوش امپریالیست آمریکا بدل شده است. اما این که چرا آمریکا اکنون مجاهدین را از لیست تروریستی خارج کرده است باید در راستای منافع استراتژیک امپریالیست آمریکا وسرنگونی رژیم جمهوری اسلامی و یا تشدید فشار سیاسی بر رژیم، مورد تحلیل قرارگیرد. آمریکا می خواهد با تشکیل سازمانﮬﺎﻯ مختلف سیاسی از احزاب ناسیونال شوونیست کُرد، و بلوچ و آذری و عرب گرفته تا سلطنت طلبان و مجاهدین و بخشی از احزاب به ظاهر کمونیست ،آلترناتیو مطلوب خود را که همان شورای ملی و یا کنگرهﻯ ملی باشد ایجاد کند. چنین نهادی حتماً به نیروی نظامی و"ارتش آزاد ایران" نیاز است که مجاهدین می تواند یکی از نیروهای عضو این ارتش باشد. 

 

سئوال :آیا فکر نمی کنید تحریمﮬﺎﻯ اقتصادی باعث تضعیف و فروپاشی رژیم شود؟

پاسخ:تحریمﮬﺎﻯ جنایتکارانهﻯ اقتصادی باعث تضعیف جنبش مردم و تقویت رژیم می شود. آنان که به تحریم اقتصادی متوسل می شوند همدست رژیم اسلامیﺍند و علیهﻯ مردم ایران عمل می کنند. رئیس جمهورآمریکا، باراک اوباما اخیراً بر ادامهﻯ تحریمﮬﺎﻯ ضد بشری و فشار بر ایران تأکید ورزیده است.این تحریمﮬﺎﻯ غیر قانونی و قلدرمنشانه فشار عظیمی را بر مردم محروم وارد می آورد و حلقومشان را می فشارد. تحریمﮬﺎﻯ اخیراتحادیهﻯ اروپا نیز غیر قانونی و جنایتکارانه است و باید محکوم گردد.

از این رو هرایرانی میهن پرست و بشر دوستی باید بر ضد این تحریمﮬﺎ و جنگ افروزی امپریالیستﮬﺎ بپا خیزد و این اقدامات را به طور روشن با خط کشی با دشمنان مردم ایران و منطقه محکوم کند.رژیم جمهوری اسلامی یک رژیم ارتجاعی سرمایهﺪاری و مافیائی است که مورد نفرت اکثریت مردم ایران قرار دارد، ولی سرنگونی این رژیم فاسد و جنایتکار وظیفهﻯ مردم ایران است و نه قوای متجاوز بیگانه که تنها و تنها منافع غارتگرانهﻯ خویش را در نظر داشته و با هدف مستعمره کردن ایران، به کشور ما حمله خواهد کرد. امپریالیستﮬﺎ هرگز حامی آزادی و دموکراسی و حقوق بشر نبودهﺍند. ریاکاری بر پیشانی آنها نوشته است.نباید فراموش کرد که تحریمﮬﺎﻯ جنایتکارانهﻯ عراق دودش به چشم مردم عراق به ویژه کودکان محروم رفت.۸۰۰۰۰۰ کودک عراقی در اثر این تحریمﮬﺎﻯ جنایکارانه جانباختند و وزیراسبق امورخارجهﻯ آمریکا این اقدام ضدبشری را "یک ضرورت برای ایجاد دموکراسی و بهائی بود که می باست پرداخت می شد." ارزیابی کرد.

باید ازفجایع عراق و دیگرکشورها که توسط امپریالستﮬﺎ اشغال شدند درس گرفت و دروغﮬﺎﻯ تحریمﮬﺎﻯ "هوشمندانه" را برملا ساخت زیرا کارگران و زحمتکشان میهن ما را هدف می گیرد که اصلی ترین قربانیان این جامعه هستند

 

سئوال: ریشه اعتراضات مردم درچیست و چرا به اعتراضات خود ادامه نمی دهند.؟

پاسخ: اعتراضات مردم که در ابعاد و اشکال مختلف در طول سی و چند سال اخیر ادامه داشته است ریشه در عمق نارضایتی جامعه وعدم تحقق اهداف دموکراتیک انقلاب بهمن 57، آزادی و عدالت اجتماعی دارد.

امروزه مردم به هر بهانهﺍﻯ به میدان می آیند لیکن به واسطهﻯ فقدان رهبری مردمی و عدم دورنمای سیاسی و برخورد وحشیانهﻯ نیروهای ارتجاعی دچار یأس و سرخوردگی می گردند.جنبشی که سر نداشته باشد، قطبنما نداشته باشد، فاقد تاکتیک و استراتژی و با تئوری علمی هدایت نشود، به پیروزی نخواهد رسید. میلیونﮬﺎ مردم ناراضی و غیر متشکل در مقابل 500 نفر لباس شخصی مسلح و متشکل و سازمان یافته درهم خواهند شکست. علت سرکوب و قتل عام نیروهای سیاسی در دههﻯ 60 و از بین بردن صدیق ترین رهبران سیاسی جنبش برای چنین روزهائی بوده است که امروز مردم ایران فاقد رهبری باشند و توان مقابله با ارتجاع را نداشته باشند. متأسفانه مردم از روی ناچاری روزی به دنبال رفسنجانی و روز دیگر بدنبال جناحی دیگر از خاتمی و موسوی و کروبی و.... روانند و این سیر تسلسل همچنان ادامه دارد. امروز چارهﺍﻯ نیست جز این که برای هدف مشخص سیاسی که آزادی و عدالت اجتماعی باشد مبارزه کرد، دوست را از دشمن تمیز داد، مفتون تبلیغات و وعدهﮬﺎﻯ عفریت خارجی نشد و با گامﮬﺎﻯ سنجیده به پیکار ادامه داد. هیچ پیکاری بدون تشکیلات به پیروزی نخواهد رسید.

 

سئوال: چرا با کارزار تریبونال علیهﻯ رژیم جمهوری اسلامی مخالفیم؟

پاسخ: حزب ما بارها تأکید کرده است که تحریمﻫﺎﻯ جنایتکارانهﻯ اقتصادی و تهدید اتمی باراک اوباما علیهﻯ مردم ایران و از طرفی حمایت همه جانبه از اسرائیل صهیونیست که صاحب سلاح اتمی است و خاک چند کشور را به اشغال خود در آورده، موضوع مهمی است که همهﻯ گروهﮬﺎ و جریانات دموکرات و مستقل و میهندوست باید بدان توجه کنند و درمقابل جهانخواران امپریالیست که قصد پاره پاره کردن کشورما را دارند، بایستند و نقاب از چهرهﻯ نوکرانشان بدرند و به همهﻯ کسانی که به بازیچهﻯ دست آنها و پارکابی دشمنان خلقﮬﺎ در زورگوئی به ایران تبدیل شدهﺍند، بپردازند.

ما بارها تأکید کردهﺍیم  که راه مبارزه با این انحرافات و جدا کردن سره از ناسره تکیه مقتضی بر مبارزهﻯ ضد امپریالیستی و ضد صهیونیستی و توجه به ارتباط بلاواسطهﻯ جنبش دموکراتیک با مبارزهﻯ ضد امپریالیستی است. راه خنثی کردن تحریکات و دسیسهﻫﺎﻯ امپریالیستی، پیوند جنبش دموکراتیک عمومی مردم با جنبش کارگری از طریق طرح خواستﻫﺎﻯ کارگران است. راه مقابله با دسیسهﻯ دشمن، توجه به صحت اخباری که باید توزیع شود، مضمون شعارها و اعلامیهﻫﺎئی است که گروهﻫﺎ و شخصیتﻫﺎ می دهند و امتناع از موضع گیری علیهﻯ امپریالیسم و صهیونیسم آب ریختن به آسیاب جهانخواران بینﺍلمللی است. مبارزان آزادیخواه و ضد رژیم خارج از کشور باید از همکاری با مراکز بی هویت و مشکوک خودداری کنند. مراکزی که اتفاقاً از امکانات تبلیغاتی و مالی فراوانی برخوردارند و مانند قارچ از زمین روئیدهﺍند و دارای هیچ پیشینهﻯ سیاسی نیستند، باید به زیر ذره بین گرفته شوند. حزب ما بنا براین اصول و پرنسیپﮬﺎﻯ فوق یکی از اولین نیروهای سیاسی بوده است که به افشای بی امان جریاناتی که درقبال سیاست کمک مالی هفتاد میلیون دلاری امپریالیست آمریکا به اپوزیسیون ایران موذیانه سکوت پیشه کرده و با توجیه و ترفند استفاده از "تضادهای اردوی دشمنان" جهت براندازی رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی، به جاده صاف کنان معنوی امپریالیست تبدیل شدهﺍند، پرداخته و هیچگاه منافع کوتاه مدت را فدای منافع دراز مدت و اصول انقلابی خود نکرده است. دهﮬﺎ مقالهﻯ تحلیلی در مورد نقش امپریالیسم در ایران و منطقه و سازمانﮬﺎﻯ غیر دولتی و افشای عوامل صهیونیسم و برخی از جریانات منحرف سیاسی که تمام اصول انقلابی گذشتهﻯ خود را فدای دلار و یا یوروی امپریالیستﮬﺎ کردهﺍند دلیلی برمدعای ماست. به باور ما سیاست ایران تریبونال در کادر سیاستﮬﺎﻯ امپریالیستی یعنی تحریم اقتصادی و تجاوز به ایران پیش می رود و این توهین به آرمان جانباختگان راه آزادی و دموکراسی و سوسیالیسم است.

"کارزار تریبونال لندن" از آنجا که از موضع گیری علیهﻯ تجاوز نظامی و تحریم اقتصادی ایران اجتناب می ورزد، فاقد صمیمیت در مبارزه علیهﻯ ارتجاع و امپریالیسم.است.آنها اگر یک ذره صمیمیت مبارزاتی داشته باشند از تریبونﮬﺎﻯ این کارزار نه تنها برای افشاء رژیم جمهوری اسلامی استفاده می کنند، بلکه امپریالیستﮬﺎ و صهیونیستﮬﺎ را که امروز در پی تجزیهﻯ ایران هستند، افشاء می کنند. آن وقت خواهید دید که اگر چنین کنند دستﮬﺎﻯ پشت پرده جلوی دهان آنها را خواهد گرفت. و اگر چنین نکنند با آن دستهای پشت پرده همدستی می کنند و می دانند که چکار می کنند

هیچ نظری موجود نیست: