۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۴, یکشنبه

دخالت وقیجانه درسوریه واهمیت مبارزه با امپریالیسم
گلچینی از بحثها در فیسبوک توفان
Photo: ‎«چپ غیرسنتی ومدرن» میگوید دم ایالات متحده گرم که ازدمکراسی درسوریه دفاع میکند!!!
 «چپ غیرسنتی ومدرن» چپی است که نوکری سرمایه داری، آنهم سرمایه داری انحصاری٬یعنی امپریالیسم را پذیرفته است و دائما به چپ های سنتی که سنتشان مبارزه علیه ظلم وزور وستم ونقض حقوق ملل توسط امپریالیستهاست پارس میکند.افتخار برچپ
 سنتی غیرمدرن!!‎

موضوع بحث تجاوز امپریالیستی به کشورها ودراینجا بطور مشخص سوریه همچنان داغ است.آنها که درک صحیحی از مقوله امپریالیسم ، حقوق ملل ودول وحق تعیین سرنوشتها خلقها بدست خودشان دارند،تاکنون فهمیده اند دلیل گسیل دهها هزار القاعده ای با پشتیبانی مالی ومعنوی آمریکا و عربستان وقطر و ترکیه... برای سرنگونی رژیم بشار اسد برای کدام اهداف استراتژیکی است وچرا ماهیتا با تجاوز نظامی به عراق و افغانستان و لیبی ....تفاوتی ندارد. هنوز عده ای هستند که نفهمیده اند احزابی که نام کمونیست وچپ برخود نهاده اند چرا سرنگونی رژیم طالبان توسط آمریکا را مثبت ارزیابی کرده وبدنبال رهبر "حزب کمونیست کارگری منصور حکمت" روانه شده به ورطه دفاع از امپریالیسم درغلتیده اند. متاسفانه همه این جریانات که سراپایشان را  تئورهای ترتسکیستی و اپورتونیستی  فرا گرفته است مخالف شعارخروج بی قید وشرط متجاوزین از خاک افغانستان وعراق و لیبی....هستند واگر احتمالا درآینده تجاوز نظامی به ایران صورت گیرد این عده در پارکابی امپریالیستها "به سرنگونی رژیم اسلامی" مبادرت خواهند کرد تا "رژیم سوسیالیستی" مطلوب خود را بر سریر قدرت نشانند.!!!! عده ای نه درک درست از کاپیتالیسم دارند ونه مرحله انحصاری آن امپریالیسم را درست فهمیده اند. این بحث می تواند در زمان دیگر و درجای دیگری صورت گیرد. یکی از دوستان فیسبوکی که پرسشی مبنی بر اینکه نظر حزب کارایران(توفان) درمورد  تعریف ومقام امپریالیسم درشرایط کنونی چیست وچرا تا این اندازه به مبارزه ضد امپریالیستی اهمیت میدهد طرح نموده است که دراینجا بخاطر اهمیت مسئله کوتاه بدان پاسخ میدهیم.

لنین دقیقترین وعلمی ترین تعریف از امپریالیسم را درکتابش چنین فرموله کرد" 1-تمرکز توليد و سرمايه که به آنچنان مرحله عالى تکامل رسيده که انحصارهايى را که در زندگى اقتصادى نقش قاطعى بازى مکنند بوجود آورده است؛٢) در هم آميختن سرمايه بانکى با سرمايه صنعتى و ايجاد اليگارشى مالى بر اساس اين «سرمايه مالى»؛٣) صدور سرمايه که از صدور کالا متمايز است اهميتى بسيار جدى کسب مينمايد؛٤) اتحاديه‌هاى انحصارى بين‌المللى سرمايه‌دارانى که جهان را تقسيم نموده‌اند پديد ميآيد؛٥) تقسيم ارضى جهان از طرف بزرگترين دول سرمايه‌دارى به پايان ميرسد. "

امپرياليسم آن مرحله از تکامل سرمايه‌دارى است که در آن انحصارها و سرمايه مالى سيادت بدست آورده، صدور سرمايه اهميت فوق‌العاده‌اى کسب نموده و تقسيم جهان از طرف تراستهاى بين‌المللى آغاز گرديده و تقسيم تمام اراضى جهان از طرف بزرگترين کشورهاى سرمايه‌دارى به پايان رسيده است.امپرياليسم، بالاترين مرحله سرمايه‌دارى است.ماهیت امپریالیسم هیچ تغییری نکرده و تعریف لنینی ازاین مقوله کاملا صحیح و جهان شمول است.
امپریالیسم جهانی و در راس آن امپریالیست آمریکا بعنوان عمده ترین دشمن بشریت علاوه بر صاحب بودن 40 درصد بودجه نظامی جهان ، انواع و اقسام ترفند ها از تحمیل سیاستهای اقتصادی نولیبرالی و مطابق الگوهای بانک جهانی و صندوق بین المللی پول، کنترل شنود تمام مردم جهان وحتا متحدین نزدیکش ،تا لشگر کشی نظامی مستقیم و آشکار برای سلطه هرچه بیشتر بر کشورها،عقب نگاه داشته شده و یا مستقل و دمکراتیک ویا در حال توسعه به کار می گیرد. سلطه امپریالیسم بر این کشورها نه تنها نتیجه مثبتی به بار نیاورده ونمی آورد ، بلکه مانع از تکامل طبیعی آنان میگردد و این ممالک را به نومستعمره خود بدل می سازد. تبعات این وضعیت فقر و فلاکت اقشار وسیعتری از مردم این کشورها، عقب ماندگی اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آنان به همراه هزاران مشکل ریز و درشت ومهاجرتهای میلیونی و غیرومی باشد.....
بدین رو مبارزه با امپریالیسم برای نیروهای انقلابی بطور مشخص مارکسیست لنینیستهای جهان به خصوص در ممالک توسعه نیافته با ثروتی غنی و اهمیت استراتژیک از اهمیت اساسی برخوردار است. در کشورهایی نظیر میهنمان ایران که هم اینک در معرض تحریم اقتصادی و تهدید نظامی امپریالیسم قرار دارند، مبارزه ضد امپریالیستی بعنوان عفریت خارجی وناقض حقوق ملل حائز اهمیت است.در چنین شرایطی پیکار برای استقرار دمکراسی وحقوق بشر نمی تواند منفک از مبارزه ضد امپریالیستی باشد . مبارزه برای آزادی وحقوق دمکراتیک اگر منجر به همسویی و همخوابگی با امپریالیسم این عفریت خارجی گردد، راهی جز به سراب و ناکجا آباد نخواهد برد. آنها که از تجاوز به عراق ولیبی وافغانستان و سوریه در لفافه های مختلف دفاع کرده اند ، عوامل امپریالیستند حتا اگر نام چپ را با خود حمل کنند.

دوستانی که علاقمند به آشنایی به مواضع سیاسی "حزب کمونیست کارگری منصور حکمت" ازآغاز تا کنون هستند وچرا مقام امپریالیسم وجایگاه اقتصادی وسیاسی توسط این جریان ارتجاعی و ضد کمونیستی انکار گشته است می توانند به دوجلد کتاب تحلیلی حزب کارایران(توفان) درمورد  ماهیت حزب کمونیست  ضد کارگری ایران رجوع کنند. این کتاب را که شامل مقالات تحلیلی و اسناد غیر قابل انکار در 450 صفحه است می توانید در لینک زیر تهیه و مطالعه فرمایند.این دو جلد کتاب باز هم بیشتر پرده از دفاع طلبی این جریان از امپریالیسم و صهیونیسم بر میدارد.


هیچ نظری موجود نیست: