۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۴, یکشنبه

انتخابات افغانستان ،انتخاباتی استعماری و غیرمشروع


Photo: ‎انتخابات افغانستان ،انتخاباتی استعماری و غیرمشروع

اشغال افغانستان که ۱۳ سال از آن میگذرد ربطی به "دموکراسی، آزادی زن، تمدن و مدرنیسم و یا سکولاریسم"... نداشته است. اما دلایل اصلی تجاوزنظامی به افغانستان را باید در اهمیت جغرافیایی و ژئوپلیتیک آن درمنطقه دید. افغانستان در قسمت شرقی دارای مرز مشترک با پاکستان و دربخش غربی  با ایران است. ازسویی نزدیکی مرزی با کشور چین و ارتباط با جمهوریهای نفت خیز سابق شوروی اهمیت استراتژیک افغانستان را دو چندان میکند. بیش ار یک پنجم نفت جهان برابر با 270 میلیارد بشکه ذخیره نفتی در کشورهای اطراف دریای خزر قراردارد. درهمین منطقه قریب به یک هشتم گاز طبیعی جهان موجود است. ازاین رو باید اشغال افغانستان را در کادر ایجاد پایگاههای نظامی در این کشور و کنترل مواد خام در جمهوریهای آسیای مرکزی و محاصره روسیه، چین و ایران مورد ارزیابی قرارداد. اشغال افغانستان به منظور کنترل منابع نفتی و گازی در آسیای مرکزی و اعمال هژمونی بر سایر رقبای تازه نفس امپریالیستی صورت گرفت. موضوع اوسامه بن لادن و یا رژیم پس مانده طالبان و مبارزه علیه تروریسم و  ستم برزن در افغانستان وسیله ای برای فریب افکارعمومی بوده است . کیست که نداند بن لادن و ملا عمر طالبان بیش از دو دهه متحدین طبیعی آمریکا بودند و پنتاگون برای جابجایی قدرت درافغانستان و بر مسند قدرت نشاندن طالبان میلیاردها دلار هزینه کرد و با نفوذ در جنبش استقلال طلبانه افغانستان از سیاه ترین و ارتجاعی ترین نیروهای آدمخوار دفاع نمود. 

اکنون کشورافغانستان همچنان تحت اشغال قوای امپریالیستی است. تضادعمده کنونی درافغانستان تضاد میان خلق و نیروهای متجاوزاست. حل سایر تضاد ها در جامعه درگرو حل تضاد عمده یعنی بیرون راندن نیروهای استعماری ازخاک کشور است. محوری ترین شعار خلق افغانستان شعار خروج فوری و بی قید و شرط تمامی اشغالگران ازخاک کشور و پرداخت غرامت به خلق افغانستان است. از این رو تا زمانیکه نیروهای متجاوز ومزدورانش درمسند قدرت هستند انتخابات مستقل ,ملی ودمکرتیک موضوعیت نخواهد داشت وباید تحریم گردد.

  امروزتمام سلاح باید بسوی نیروهای متجاوز نشانه روند. تنها دراین روند سیاسی است که می توان تمام خلق را علیه امپریالیسم و توطئه های استعماری بسیج کرد، توده را از زیر نفوذ نیروهای ارتجاعی نظیر طالبان و امثالهم خارج نمود و انقلاب ملی دموکراتیک را به سرانجام رسانید. خلق افغانستان آرام نخواهد گرفت و توطئه جدید امپریالیستها و زد و بند 
با جناحی از طالبان خللی دراراده این ملت سخت کوش و استقلال طلب  برای رهایی از  استعمار وارد نخواهد کرد. شکست و ناکامی از آن امپریالیستهاست. پیروزی و سربلندی از
 آن خلق شجاع  افغانستان است!
ما خواهان خروج فوری و بی قید و شرط تمامی اشغالگران ازخاک افغانستان و پرداخت غرامت به خلق افغانستان هستیم.

مرگ بر متجاوزین مزور و جنایتکار
زنده باد خلق افغانستان

 حزب کارایران(توفان)
۱۴ فروردین ۱۳۹۳‎


اشغال افغانستان که ۱۳ سال از آن میگذرد ربطی به "دموکراسی، آزادی زن، تمدن و مدرنیسم و یا سکولاریسم"... نداشته است. اما دلایل اصلی تجاوزنظامی به افغانستان را باید در اهمیت جغرافیایی و ژئوپلیت...یک آن درمنطقه دید. افغانستان در قسمت شرقی دارای مرز مشترک با پاکستان و دربخش غربی با ایران است. ازسویی نزدیکی مرزی با کشور چین و ارتباط با جمهوریهای نفت خیز سابق شوروی اهمیت استراتژیک افغانستان را دو چندان میکند. بیش ار یک پنجم نفت جهان برابر با 270 میلیارد بشکه ذخیره نفتی در کشورهای اطراف دریای خزر قراردارد.

درهمین منطقه قریب به یک هشتم گاز طبیعی جهان موجود است. ازاین رو باید اشغال افغانستان را در کادر ایجاد پایگاههای نظامی در این کشور و کنترل مواد خام در جمهوریهای آسیای مرکزی و محاصره روسیه، چین و ایران مورد ارزیابی قرارداد. اشغال افغانستان به منظور کنترل منابع نفتی و گازی در آسیای مرکزی و اعمال هژمونی بر سایر رقبای تازه نفس امپریالیستی صورت گرفت. موضوع اوسامه بن لادن و یا رژیم پس مانده طالبان و مبارزه علیه تروریسم و ستم برزن در افغانستان وسیله ای برای فریب افکارعمومی بوده است . کیست که نداند بن لادن و ملا عمر طالبان بیش از دو دهه متحدین طبیعی آمریکا بودند و پنتاگون برای جابجایی قدرت درافغانستان و بر مسند قدرت نشاندن طالبان میلیاردها دلار هزینه کرد و با نفوذ در جنبش استقلال طلبانه افغانستان از سیاه ترین و ارتجاعی ترین نیروهای آدمخوار دفاع نمود. اکنون کشورافغانستان همچنان تحت اشغال قوای امپریالیستی است. تضادعمده کنونی درافغانستان تضاد میان خلق و نیروهای متجاوزاست. حل سایر تضاد ها در جامعه درگرو حل تضاد عمده یعنی بیرون راندن نیروهای استعماری ازخاک کشور است. محوری ترین شعار خلق افغانستان شعار خروج فوری و بی قید و شرط تمامی اشغالگران ازخاک کشور و پرداخت غرامت به خلق افغانستان است. از این رو تا زمانیکه نیروهای متجاوز ومزدورانش درمسند قدرت هستند انتخابات مستقل ,ملی ودمکرتیک موضوعیت نخواهد داشت وباید تحریم گردد. امروزتمام سلاح باید بسوی نیروهای متجاوز نشانه روند. تنها دراین روند سیاسی است که می توان تمام خلق را علیه امپریالیسم و توطئه های استعماری بسیج کرد، توده را از زیر نفوذ نیروهای ارتجاعی نظیر طالبان و امثالهم خارج نمود و انقلاب ملی دموکراتیک را به سرانجام رسانید. خلق افغانستان آرام نخواهد گرفت و توطئه جدید امپریالیستها و زد و بند با جناحی از طالبان خللی دراراده این ملت سخت کوش و استقلال طلب برای رهایی از استعمار وارد نخواهد کرد. شکست و ناکامی از آن امپریالیستهاست.

حزب ما انتخابات قلابی درافغانستان تحت اشغال امپریالیست آمریکا را  شدیدا محکوم  میکند.
با حضور اشغالگران مسلح امپریالیستی درخاک افغانستان انتخابات آزاد مستقل بی معناست. خلق شجاع افغانستان نیز راه دیگری جز ادامه و پیشبرد دراز مدت مقاومت مسلحانه و اعتراضات عمومی برای بیرون ریختن تمامی متجاوزین ازخاک کشورنخواهند داشت.

 پیروزی و سربلندی ازآن خلق شجاع افغانستان است!
ما خواهان خروج فوری و بی قید و شرط تمامی اشغالگران ازخاک افغانستان و پرداخت غرامت به خلق افغانستان هستیم.
زنده همبستگی باد خلق قهرمان افغانستان!
حزب کارایران(توفان)
۱۴ فروردین ۱۳۹۳See more

محکوم باد تجاوز نظامی به افغانستان وحق تعییین سرنوشت بدست خود مردم افغانستان درقالب شعار دستها ازافغانستان کوتاه باد! شعارمحوری نیروهای ضد جنگ وکمونیست وانقلابی و همه مردم صلحدوست جهان  در آستانه تجاوز نظامی آمریکا به افغانستان بود.
منصور حکمت(ژوبین رازانی) رهبرحزب پرو صهیونیستی و امپریالیستی "حزب کمونیست کارگری"تجاوز آمریکا به افغانستان را وقیحانه مثبت ارزیابی نمود وبه عنوان مزدور وبلند گوی پیمان نظامی ناتوعلیه نیروهای انقلابی وچپ وضد اشغال دست به خرابکاری زد."حزب کمونیست کارگری ایران" عامل امپریالیسم وصهیونیسم در ایران ومنطقه است، این جریان فاسد ووابسته را افشا وطرد کنید.

هیچ نظری موجود نیست: