۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۸, یکشنبه


نامه اعتراضی سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه به سازمان جهانی کار

به: سازمان جهانی کار

از: سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

موضوع: تکذیب ادعای نماینده دولت ایران مبنی بر اشتغال به کار کارگران اخراجی نیشکر هفت تپه و اعتراض به اخراج و تعقیب قضائی این کارگران



اخیراً شنیده‌ایم که نمایندۀ ایران در اجلاس سازمان جهانی کار (آقای حبیب توکلزاده مدیر امور بینﺍلملل وزارت کار ایران) ادعا نموده است که کارگران اخراجی نیشکر هفت تپه و اعضای سندیکای کارگران این شرکت هیچ گونه مشکلی ندارند و مشغول به کارشدهﺍند.

کارگران اخراجی نیشکر هفت تپه تا کنون علاوه بر تحمل حبس و تحمل فشارهای امنیتی و روانی و اقتصادی بسیار، از حدود دو سال پیش تا کنون از کار اخراج شدهﺍند. برخلاف ادعای نمایندهی ایران در اجلاس آن سازمان، تا کنون تمامی مراحل قانونی را برای اعتراض به اخراجمان طی کردهﺍیم، طی دو مرحله به ادارۀ کار (نمایندهی وزارت کار در شهرستان شوش) شکایت بردهﺍیم. حتی به دیوان عدالت اداری نیز شکایتی تسلیم شده است که عیناً همان حکم اخراج غیر قانونی، ضد کارگری و غیر انسانی اخراج ما را تأیید نموده است.

جدیداً بعد از این که فهمیدهﺍند ما از نظر اقتصادی و دریافت نکردن حقوق به مدت حدود 2 سال تحت فشار فراوان بودهﺍیم و خانوادهﻫﺎیمان زیر شدید ترین فشارهای معیشتی به زندگی دشوار خود ادامه می دهند و برای سو استفاده از این وضعیت ما، نامهﺍی به ما ابلاغ کردهﺍند که به شرکت نیشکر هفت تپه مراجعه نموده و تسویه حساب کامل کنیم و بعد از آن ممکن است در قالب قرارداد موقت کاری و مانند یک کارگر بدون سابقۀ قبلی و تازه وارد با ما انعقاد قرارداد کنند. مستحضرید که این ترفند به هدف قطع رابطۀ کاری ما با نیشکر هفت تپه و منتفی کردن هر گونه ادعای ما در قبال سابقۀ کار و رابطۀ کاریمان در آن شرکت است. بدین وسیله می خواهند ما به دست خودمان رابطۀ کاریمان را با شرکت نیشکر هفت تپه قطع کنیم و پس از آن نتوانیم هیچگونه ارتباط، ادعا و یا حق نمایندگی و یا فعالیت کارگری داشته باشیم.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ضمن این که قویاً ادعای نمایندۀ دولت ایران را رد می کند، خواستار بازگشت به کار نمایندگان اخراجی کارگران نیشکر هفت تپه در سندیکای آنان (آقایان علی نجاتی، فریدون نیکوفرد، قربان علیپور، محمد حیدری مهر، جلیل احمدی و رضا رخشان که همگی اعضای هیئت مدیرۀ سندیکا هستند) و نیز دیگر، کارگر اخراجی بهروز نیکوفرد می باشد. این سندیکا از تمامی مقامات مسئول در سازمان جهانی کار، نهادهای کارگری و حقوق بشری و رسانهﻫﺎ درخواست می کند نسبت به اطلاع رسانی، هر اقدام ممکن برای اعتراض و فشار به دولت ایران برای بازگشت به کار کارگران نامبرده و پایان دادن به اخراج، تعقیب قضائی و حبس تمامی کارگران و فعالین کارگری و به رسمیت شناختن حق آزادی تشکلﻫﺎﯼ خودساختۀ کارگری اقدام نماید. ما تنها به دلیل استفاده از حق اولیۀ مان، ایجاد تشکل مستقل کارگری، تحت فشار، اخراج و حبس قرار می گیریم و لازم است دولت ایران هر چه زودتر به این اقدامات خود پایان دهد.

با احترام

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

28فروردین ماه 1390



رونوشت:

نهادها و تشکلﻫﺎﯼ کارگری، رسانهﻫﺎ و نهادهای حقوق بشری

هیچ نظری موجود نیست: