۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۸, یکشنبه


سرکوب خونین جنبش دمکراتیک بحرین و ریاکاری غرب



اشغال نظامی بحرین که توسط نیروهای ارتجاعی عربستان سعودی وامارات متحدۀ عربی و تحت فرماندهی امپریالیست آمریکا و سرکوب وحشیانۀ جنبش ازادیخواهانه و استقلال طلبانۀ مردم صورت گرفت، بازتاب چندانی در رسانهﻫﺎ و مطبوعات غرب نداشته است. در عوض تا دلتان بخواهد اخبار و گزارشات جعلی و اغوا کننده در مورد لیبی و سرهنگ قذافی و شورشیان مخالف را در توجیه بمباران جنایتکارانه و تجاوز به این کشور در رسانهﻫﺎﯼ عمومی مشاهده می کنید. این رسانهﻫﺎ که مدعی آزادیﻫﺎﯼ بی قید وشرطند  در مورد کشتار مردم بحرین سکوت مرگ کردهﺍند. اما برای مردم لیبی چه اشکﻫﺎ که نمی ریزند و برای استقرار حقوق بشر و دمکراسی در طرابلس چه دروغﻫﺎ که نمی گویند.این افسانه سرائیﻫﺎﯼ حقوق بشری اما همان قدر مضمون حقوق بشری دارند که در تجاوز به افغانستان و عراق داشتهﺍند. آیا کسی جز مزدوران امپریالیست و فریب خوردگان سیاسی به این ماشین تبلیغات مغز شوئی باوردارد؟

مصاحبۀ کوتاه زیر با سلمان یکی از افراد اپوزیسیون جنبش دمکراتیک بحرین درمورد اوضاع سیاسی و حقایق جاری دراین کشور ازاین نظرحائز اهمیت است که در فضای سکوت و سانسور، گوشهﺍﯼ از مبارزات و مطالبات مردم و درعین حال دوروئیﻫﺎ و ریاکاریﻫﺎﯼ دول امپریالیستی عیان می گردد.وی با بیان ساده به افشای حقایق پشت پردۀ تجاوز نظامی به بحرین و سرکوب خونین مردم می پردازد. این مصاحبه درهفته نامه پرولتر ارگان سیاسی حزب کمونیست سوئد شمارۀ 13 در 6 آوریل منتشر شده که توسط یکی از خوانندگان گرامی توفان ترجمه و دراختیار هئیت تحریریه قرارداده است. سخنان سلمان در این مصاحبه بازتاب دهندۀ جنبش خود جوش و دموکراتیک و فاقد رهبری سیاسی بحرین است.وی در پایان از این شکایت دارد که غرب از جنبش دموکراتیک بحرین دفاع نکرده است و جنبش بر روی حمایت ممالک غربی حساب  باز کرده بود که متأسفانه چنین نشد و این دموکراسیﻫﺎ به آنها پشت کردند و خونسردانه از کنار این همه فجایع گذشتند. بیان همین نکته نشان دهندۀ این است: جنبشی که فاقد رهبری صحیح و بی سر باشد، بدون دورنما باشد، فاقد حزب سیاسی پرولتری باشد در مقابل دشمن متشکل، تا دندان مسلح و صاحب تشکیلات درهم خواهد شکست .توهم به کشورهای امپریالیستی و امید به آنها برای کسب آزادی، فاجعه باراست. همان طور که بارها تأکید کردهﺍیم فقط با اتکاء به نیروی خویش و با اتکاء به نیروی مردم و سازماندهی در کارخانه و کوچه و خیابان و پیوند مبارزۀ دموکراتیک با مبارزۀ ضد استعماری و ضد امپریالیستی است که می توان جنبش را از گزند خطرات رنگارنگ مصون نگه داشت و توطئهﻫﺎﯼ ارتجاع را خنثی و به پیشروی ادامه داد. راه دیگری متصور نیست.

هئیت تحریریه

                                                                              .....................

قیام بحرین یک قیام صد درصد بحرینی است



س: درمورد قیام مردم علیۀ رژیم پادشاهی آل خلیفه شرح دهید.

ج: این جوانان بودند که پیش قدم شدند و فراخوان تظاهرات 14 فوریه را صادر کردند.آنها جوانان بیکار و بسیاری از آنها نیز تحصیل کرده هستند. بیشتر آنها فاقد وابستگی سازمانی هستند اگر چه افراد سازمانی نیز در جنبش حضور دارند. خواست جنبش دموکراسی و بهبود شرایط زندگی است. همه چیز در کشور ما توسط خانوادۀ شاه کنترل می شود. آنها که شاغلند دارای حقوق نازلی هستند و با این حقوق ازپس مخارج زندگی بر نمی آیند.



س: پس ازکمتر ازیک ماه از جنبش عظیم اعتراضی در بحرین شاه متوسل به نیروی نظامی خارجی به رهبری عربستان سعودی شد. چه اتفاقی پس از 13 مارس رخ داد؟

ج: قبل ازهرچیز ما آنها را به عنوان یک قوای اشغالگر می بینیم.رژیم حق ندارد از تانکﻫﺎﯼ خارجی علیۀ تظاهراتﻫﺎﯼ مسالمت آمیز استفاده کند. سعودیﻫﺎ مردم را در خیابانﻫﺎ می کشند. درهفتۀ گذشته زن پنجاه و یکسالهﺍﯼ توسط سعودیﻫﺎ کشته شد. در کشور حکومت نظامی بر قرار است. در فضا صدای هلیکوپترهای آپاچی شنیده می شود و در خیابانﻫﺎ نیروهای ویژه وپلیس مخفی حضور دارند. موجی از دستگیریﻫﺎﯼ سیاسی به اجرا در آمد. خانه به خانه می روند، در نیمهﻫﺎﯼ شب به اتاق خوابﻫﺎﯼ مردم می روند و آنها را دستگیر و به زندان می اندازند.



س: گزارش شده است که ارتش در16 مارس بزرگ ترین بیمارستان بحرین را در کنترل خود گرفت. بیمارستان سلما نیا در منامه.

ج:بله، درست است.سلمانیا امروز یک پایگاه نظامی است. 5 پزشک دستگیر شدند و یکی از آنها مستقیماً از همان اتاق عمل بازداشت شد. جرم آنها این است که آنها مجروحان جنبش اعتراضی را تحت معالجه قرار دادند. بسیاری از تظاهرات کنندگان در قسمت پا مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و درخواست کمک کردند. ارتش وارد بیمارستان شد و شماری از مجروحین که در میانشان حتی 5 تن تحت معالجۀ اضطراری نیز قرار داشتند، ربوده شده و به مکان نامعلومی برده شدند.

س: وزیر دفاع آمریکا روبرت گیتس دوروزقبل ازاشغال نظامی عربستان سعودی از بحرین دیدن کرد. شما این امررا چگونه می بینید؟

ج:ما بسیار ناراحتیم.آمریکا می گوید آنها لیبی را به خاطر دفاع از مردم غیرنظامی بمباران می کنند و در بحرین از ارتش حمایت می کنند تا به غیرنظامیان حمله کند. ناوگان پنجم آمریکا در بحرین مستقر است. تصورم این است که حضور نظامی آمریکا در بحرین مهم تراز دفاع از مردم بحرین است.



س: چرا شاهان دیکتاتور در خلیج و حامیان غربی شان از درخواست دموکراسی بحرینیﻫﺎ می ترسند؟

ج: این شامل تمام منطقه می شود.عربستان سعودی برای غرب بسیار مهم است و رژیم عربستان سعودی دارای مشکلات خاص خود است.آنها امیدوارند که با سرکوب اعتراضات بحرین، مانع گسترش آن به دیگر مناطق خلیج گردند.



س: شاه بحرین و دیگرمقامات رسمی اعتراضات بحرین را به توطئۀ خارجی می چسبانند و انگشت اتهام را به سوی ایران شیعه و جنبش شیعۀ حزبﺍلله لبنان نشانه می گیرند؟

ج: بله، رژیم این طور می گوید. اما من اطمینان می دهم که قیام بحرین یک قیام صد درصد بحرینی است. ما مخالف هرگونه دخالت و نفوذ خارجی هستیم. آنها که اعتراض می کنند فقط خواهان دموکراسی هستند و می خواهند مثل دیگران زندگی کنند.



س: به رغم حکومت نظامی اعتراضاتی در روز جمعه 25 مارس برگزارشد. در مطبوعات سوئد هیچ گزارشی منتشر نگردید. در این مورد توضیح دهید.

ج: آنچه رخ داد، تظاهراتی بود در بسیاری از روستاها و شهرها که بعد از شهادت دونفر انجام گرفت. در طی همان روز یک نفر جان باخت و زنی نیز با اصابت گلوله بر سرش مجروح و هنوز در قید حیات است. قبل از تظاهرات جمعه آمار کشته شدگان طبق حزب اوپوزیسیون ال والک 26 نفر بود و تعداد مفقودشدگان 116 نفر. من فکر می کنم اکثر آنها کشته شدند.



س: چه اتفاقاتی را پیش بینی می کنید؟

ج: ما در بحرین بزرگ ترین تظاهرات درجهان را به نسبت جمعیت کشور داشتهﺍیم. جنبش ما غیر مسلح است. ما آدمﻫﺎﯼ معمولی غیر نظامی هستیم که اعتراض می کنیم.رژیم نمی تواند همه را بکشد. ولی ما روی حمایت جهان از جنبش خود حساب کرده بودیم.ما آمریکا، اروپا و کشورهای اسکاندیناوی را دموکراتیک می دانیم. این همه آدم جان باختند، این همه آدم دستگیر شدند، مردم در وحشت بسر می برند. چه اتفاق بیشتری باید رخ دهد؟


هیچ نظری موجود نیست: