۱۳۹۰ مرداد ۲۲, شنبه


شاهرخ زمانی آزاد باید گردد

فراخوان حزب کار ایران (توفان) به احزاب برادر و بیش از 50 تشکل کارگری و دموکراتیک برای اعتراض به دستگیری و شکنجۀ شاهرخ زمانی و دیگر فعالین کارگری در ایران



نامه به:



کنفرانس بینﺍلمللی احزاب و سازمانﻫﺎﯼ مارکسیستی لنینیستی، فعالین کارگری، تشکلﻫﺎﯼ مترقی، و مردم آزادۀ جهان



فعالین کارگری ایران باید بی قید و شرط از زندانﻫﺎﯼ جمهوری اسلامی آزاد گردند !



رفقای گرامی!

رژیم جنایت کار چمهوری اسلامی ایران سرکوب مردم و فعالین کارگری را تشدید کرده است. در چند ماه گذشته، چندین فعال کارگری توسط نیروهای امنیتی رژیم ایران دستگیر، شکنجه، و زندانی شدهﺍند.

شاهرخ زمانی، کارگر نقاش و تزئینات ساختمان، از 7 ژوئن تا کنون در بازداشت جمهوری اسلامی است. او در حال مسافرت از شهر تبریز به تهران در اتوبوس بازداشت گردید. شاهرخ زمانی عضو هیئت مؤسس "سندیکای کارگران نقاش و تزئینات ساختمان" و عضو شورای نمایندگان کمیتۀ پیگیری ایجاد تشکلﻫﺎﯼ کارگری است. جمهوری اسلامی ایران او را به مدت بیش از یک ماه در زندان انفرادی نگه داشت. شاهرخ در اعتراض به دستگیری خود و شرایط زندان و رفتار نا شایست مأموران، به مدت یک هفته دست به اعتصاب غذا زد. جمهوری اسلامی پس از مدت یک ماه او را به زندان تبریز منتقل کرده است. مأموران امنیتی نه حکم رسمی برای بازداشت شاهرخ در دست داشتند و نه تا کنون اتهام مشخصی علیۀ او ارائه کردهﺍند.

رژیم سرمایهﺪاری جمهوری اسلامی از تشکیل سندیکاﻫﺎﯼ مستقل کارگری و اتحاد بین کارگران و دیگر اقشار جامعه به شدت هراسناک است. رژیم ایران که پایان خود را در مبارزات، اعتراضات، و اعتصابات متحد و سراسری می بیند سعی می کند که هر نوع تلاشی برای ایجاد تشکلﻫﺎﯼ مستقل و دموکراتیک را متوقف سازد. در اجرای این سیاست است که رژیم جمهوری اسلامی چند سال است که فعالین شناخته شدۀ کارگری مانند منصور اسالو، علی نجاتی، ابراهیم مددی، ترابیان و.....را تهدید و شکنجه و زندانی کرده است. شاهرخ زمانی و دیگر رفقای کارگر او محمد جراحی و سید و دو دانشجو به نامﻫﺎﯼ نیما همت پور و ساسان وهابی قربانیان اخیر این سیاست جنایتکارانه و ارتجاعی هستند.

حزب ما بر این باور است که سرکوب کارگران و زحمتکشان ایران  توسط رژیم جمهوری اسلامی در خدمت به منافع امپریالیسم و ارتجاع جهانی نیز هست. ما اعمال سرکوبگرانۀ رژیم را قویاً محکوم می کنیم.

حزب کار ایران (توفان) از مبارزات عادلانۀ فعالین کارگری برای ایحاد شرایط بهتر دفاع می کند و کوشش آنها برای ایجاد سندیکای کارگری را تحسین می نماید. ما به همۀ احزاب و سازمانﻫﺎﯼ برادر، فعالین کارگری، و تشکلﻫﺎ و افراد مترقی جهان برای همبستگی با مبارزات کارگران ایران  فراخوان می دهیم. مردم جهان باید نفرت و انزجار خود را از رژیم جمهوری اسلامی برای بد رفتاری و سرکوب و زندانی نمودن مردم و فعالین کارگری ایران ابراز دارند و از رژیم بخواهند که زندانیان سیاسی را بدون قید و شرط آزاد نمایند.

فقط تشدید مبارزات زحمتکشان ایران و حمایت واقعی بینﺍلمللی است که می تواند رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی را به عقب نشینی وادارد و سرکوب تودهﻫﺎ را متوقف سازد.

شاهرخ زمانی و دیگر فعالین کارگری زندانی بی قید وشرط آزاد باید گردند!

زنده باد مبارزۀ طبقۀ کارگر ایران!

مرگ بر رژیم سرمایهﺪاری جمهوری اسلامی ایران !



حزب کار ایران ( توفان )

16 ژوئیه 2011











احزاب برادر متشکل در کنفرانس احزاب و سازمانﻫﺎﯼ مارکسیستی ــ  لنینیستی:


حزب کمونیست کارگران تونس،  حزب کمونیست انقلابی ترکیه،  حزب کمونیست کارگران دانمارک،  حزب کمونیست کارگران فرانسه،  حزب کمونیست آلمان،  پلاتفرم کمونیستی نروژ،   تشکیلات برای احیای حزب کمونیست یونان،  سازمان برای بازسازی حزب کمونیست ایتالیا،  حزب کمونیست اسپانیا (مارکسیست ــ لنینیست) ،   حزب کمونیست کار دومینیکن،  حزب کمونیست مکزیک (مارکسیست. ــ  لنینیست)،  حزب کمونیست کلمبیا (مارکسیست ــ لنینیست)،  حزب کمونیست انقلابی ولتا،  حزب کمونیست شیلی (مارکسیست ــ لنینیست)،  حزب کمونیست اکوادور(مارکسیست ــ لنینیست)،  حزب کمونیست انقلابی برزیل،  حزب کمونیست ونزوئلا (مارکسیست ــ لنینیست)،  حزب کمونیست بنین

هیچ نظری موجود نیست: