۱۳۹۰ مرداد ۲۲, شنبه


پیام حزب کار ایران(توفان) به کنگره حزب کمونیست کارگران تونس.

رفقای عزیز!

حضار محترم!

شادباشهای صمیمانه خلق و طبقه کارگر انقلابی ایران را بپذیرید.

حزب کار ایران(توفان) پیروزی انقلاب مردم تونس بر ضد امپریالیسم و نوکر دست نشانده اش دولت زین العابدین بن علی و تلاشش برای استقرار یک نظام دمکراتیک در تونس را به طبقه کارگر تونس و به حزب برادر خود حزب کمونیست کارگران تونس تبریک می گوید. مردم ایران و طبقه کارگر ایران با علاقه و احساس عمیق همسرنوشتی، تحولات شمال آفریقا و همه ممالک خاور میانه را تعقیب می کنند و آرزوی پیروزیهای بیشتر برای مردم و طبقه کارگر تونس دارند.

این انقلاب دستآوردهای بزرگی داشته است. همین که امروز ما می توانیم در کنگره رسمی حزب شما  درتونس بدون ترس از زندان و شکنجه و اعدام شرکت کنیم گام بزرگی در راه رهائی خلق بزرگ تونس است.

 انقلاب تونس آغاز انقلاب و مبارزات گسترده دموکراتیک در بسیاری از ممالک جهان و بویژه در ممالک عربی شمال آفریقا و کشورهای اسلامی شد. امپریالیستها و صهیونیستها متحدین ارتجاعی و دست نشانده خویش را در این ممالک از دست دادند و توازن قوای طبقاتی در این مناطق به نفع خلقهای جهان تغییر کرد. برای امپریالیسم و صهیونیسم و ارتجاع منطقه دیگر مقدور نیست چرخ تاریخ را به عقب برگردانند و همه دستآوردهای عمیق این انقلاب را نابود سازند.

انقلاب تونس بر تبلیغات ارتجاع جهانی، که مردم ممالک زیر سلطه را لایق کسب دموکراسی و زندگی بهتر و مستقل نمی دانند، خط بطلان کشید و در جهان موجی از حمایت و احترام نسبت به خلقهای عرب بویژه خلق تونس و طبقه کارگر تونس بوجود آورد.

انقلاب تونس ارتجاع عرب را وادار کرد از ترس خشم مردم به اصلاحات، برای فریب مردم دست بزند و در پاره ای از جهات عقب گرد نماید، ولی در عین حال این انقلاب نشان داد که عربستان سعودی مرکز ارتجاع سیاه در منطقه و چشم امید امپریالیست آمریکاست تا توسط قدرت مالی وی، به مهار جنبشهای انقلابی در منطقه پرداخته و حکومتهای تازه به قدرت رسیده را با امکانات مالی خویش خریداری نماید.

انقلاب تونس به حزب کمونیست کارگران تونس امکان داد تا در این نبردهای انقلابی آزموده تر شود و بتواند با طبقه کارگر تونس، ارتباط مستقیم برقرار کرده، آنها را در صفوف خود و در اتحادیه های کارگری جذب نموده، آنها را بسیج کرده و به آنها آگاهی طبقاتی بدهد. بدون حزب طبقه کارگر که ستاد فرماندهی و مغز متفکر طبقه است، امکان هیچ پیروزی و حفظ دستآوردهای انقلاب وجود ندارد.



پیروزی خلق تونس، مبارزه ضد امپریالیستی و دموکراتیک و گسترده و قهرمانانه طبقه کارگر تونس، تنها جنبه ملی ندارد، جنبه بین المللی این پیروزی انکار ناپذیر است. چشم بسیاری از نیروهای انقلابی در جهان به فعالیتهای حزب کمونیست کارگران تونس دوخته شده است. هر گونه پیروزی شما رفقا بر حیثیت جنبش مارکسیستی لنینیستی در عرصه جهانی می افزاید و از نفوذ رویزیونیستها در جنبش کارگری می کاهد.

حزب کمونیست کارگران تونس امروز به شاخص تعیین کننده در ارزیابی مردم جهان از درجه و عمق سیر تحولات در آفریقای شمالی و ممالک مسلمان بدل شده است. هر پیروزی شما پیروزی ما نیز هست.

حزب کمونیست کارگران تونس با مبارزه خویش، سیاست موذیانه امپریالیسم را که مبارزه دموکراتیک و رهائی بخش مردم در ممالک اسلامی را با "تروریسم" همردیف می کند و تلاش می کند با اتهام "تروریسم" آنها را منزوی و سرکوب نماید، افشاء کرده و نشان داد که منظره سیاسی جهان نه مبارزه میان باصطلاح "تروریسم اسلامی" با "تمدن" آمریکائی، نه "درگیری تمدن"ها، بلکه نبرد سهمگین میان ستمکشان و ستمگران است. نبردی که در یک طرف آن خلقها و طبقه کارگر جهانی و در طرف دیگر آن امپریالیسم، صهیونیسم و سرمایه داری و ارتجاع بومی قرار دارند.

رفقای عزیز

شما به پیروزیهای مهمی دست یافته اید و برگزاری همین کنگره در شرایط قدرت شما و ضعف دشمن، حاکی از این پیروزی هاست. ولی تجربه جنبش کارگری و کمونیستی از زمان کمون پاریس تا به امروز و تجربه حزب ما در ایران با صدها قربانی کمونیست نشان داده است که راه مبارزه طبقاتی مملو از خون است و دشمن طبقاتی در نخستین فرصت، بیرحمانه از طبقه کارگر و حزب کمونیستش انتقام می گیرد. دموکراتیک ترین جمهوریهای بورژوازی دشمن طبقه کارگر باقی می مانند و تنها رهبری حزب و تشکل طبقه کارگر و حضور آنها در عرصه مبارزه و کسب متحدین دموکرات و آزادیخواه و بسیج توده های مردم برای کسب اکثریت در عرصه مبارزه اجتماعی تضمین مناسبی است تا از هجوم ضد انقلاب جلو گیرد. از هم اکنون امپریالیسم و ارتجاع عرب تلاش می ورزند، تونس را تحت محاصره و فشار اقتصادی قرار دهند تا از این طریق راه نفوذ مجدد خویش را به تونس توجیه و هموار نماید. ما مطمئن هستیم که حزب کمونیست کارگران تونس با تجارب خویش که در طی مبارزه مخفی و در زمان انقلاب و شرکت در مبارزه توده ای کسب کرده، قادر است بر این مشکلات غلبه کند و مهر خویش را آگاهانه بر سیر تحولات دموکراتیک و انقلابی در تونس بزند.

ما برای کنگره شما پیروزی و موفقیت فراوان آرزو می کنیم.

زنده باد خلق قهرمان تونس

زنده باد طبقه کارگر انقلابی تونس

زنده باد حزب کمونیست کارگران تونس

زنده باد سوسیالیسم! زنده باد انترناسیونالیسم پرولتری.

هیات مرکزی حزب کار ایران(توفان)

21/07/2011     

بر گرفته ازتوفان شماره  137 مرداد ماه 1390  آگوست 2011،  ارگان مرکزی حزب کارایران

صفحه حزب کار ایران (توفان) در شبکه جهانی اینترنت.   www.toufan.org

نشانی پست الکترونیکی(ایمیل).                                                                                                           toufan@toufan.org

هیچ نظری موجود نیست: