۱۳۹۰ مرداد ۲۲, شنبه


کوتاه از زبان خودشان

دو میلیون و ۷۰۰ هزار بیسواد ۱۰ تا ۴۹ ساله در ایران

کلمه

علی باقرزاده فاروجی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی ایران اعلام کرد: «بر اساس آمارگیری صورت گرفته و پالایش اطلاعات، در حال حاضر دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در کشور در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال بیسواد هستند» وی در جمع خبرنگاران گفت:

«کار استخراج جمعیت بی‌سواد از کل جمعیت کشور انجام شده و براساس آن از ۷۱ میلیون نفر جمعیت، اطلاعات مربوط به بی‌سوادان کشور در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال را در قالب بانک اطلاعات گردآوری کردیم.»



افزایش بودجه برای تبلیغات مذهبی



سایت دولتی راسخون می نویسد: طبق قانون برنامۀ پنجم سال 1390 برنامه در جهت "تعمیق ارزشﻫﺎﻯ اسلامی و باورهای دینی به بیش از 800 میلیارد تومان می رسد"،همین‌طور در ارتباط با "مصلاها و مساجد در سال 1389 حدود 110 میلیارد تومان مصوب شد كه در سال 1390 به بیش از 500 میلیارد تومان افزایش یافته است یعنی حدود 5 برابر" در همین رابطه به گزارش ایرنا 1390-04-28 توجه کنید:

معاون ارتباطات و پشتیبانی سازمان دارالقرآن الكریم گفت: سه هزار و 100 مركز قرآنی شامل یكهزار و 800خانۀ قرآنی روستائی و یكهزار و300مؤسسۀ قرآنی در سراسر كشور فعالیت می كنند.

روابط عمومی ادارۀ كل تبلیغات اسلامی بوشهر به نقل از سید محمد مهدی بحرالعلوم افزود: برای توسعۀ فعالیت‌ﻫﺎﻯ قرآنی در این مراكز از روخوانی تا دروس تخصصی مثل تجوید، حفظ و روانخوانی و دورهﻫﺎﻯ تربیت معلمی نیز برگزار می شود. وی دربارۀ توسعۀ فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌های كشور اظهارداشت: تفاهم نامۀ اولیه با نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها انجام شده كه در حال نهائی شدن برای استفاده از ظرفیت‌های دو طرف برای فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها است و تفاهم نامه‌ای نیز با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی برای فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌های علوم پزشكی منعقد شد كه این دو فعالیت در دانشگاه‌های كشور در دست اقدام است. معاون ارتباطات و پشتیبانی سازمان دارالقرآن الكریم گفت: در بحث نهضت قرآن آموزی در بین نیروهای مسلح و وزارت دفاع با توجه به تصویب منشور توسعۀ فعالیت‌های قرآنی كه در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، ساز و كارهای جدید به وجود آورده است. وی اضافه كرد: برای ماه مبارك رمضان مراسم جزء خوانی قرآن و حضور در نمایشگاه بینلمللی قرآن در دستور كار داریم.

بحرالعلوم بیان كرد: اعطای مدرك حافظان قرآن در سراسر كشور روز 31 تیر ماه انجام و ثبت‌نام برای مسابقات تفسیر قرآن از اول ماه مبارك رمضان آغاز واین مسابقات در روز 27 آبان ماه 90 در 200 حوزه امتحانی برگزار می ‌شود.

او ادامه داد: بخش شناخت و استعدادهای درخشان قرآنی، راه اندازی مجمع خیرین قرآنی، آموزش‌های دوره‌های تخصصی قرآن در تربیت مدرس، ممتحن و داور قرآن، برنامۀ قرآنی دهۀ فجر، تكریم چهره‌های قرآنی موفق كشور و صدور مجوز برای مؤسسات قرآنی از مهم ‌ترین برنامۀ این معاونت تا پایان سال جاری است.

وی با بیان این كه در حوزۀ نظارت بر چاپ و نشر قرآن فعالیت مستمر داریم افزود: در طول سال هیئت‌هائی را برای بازرسی و نظارت در سراسر كشور اعزام می ‌كنیم كه اكنون نیز چندین هیئت در كشور در حال بازرسی، نظارت و بررسی از فعالیت‌های مؤسسات قرآنی هستند."



برادران قاچقچی:

احمدی نژاد رک و پوست کنده گفت :«بین ۵۵ تا ۶۰ میلیارد نخ سیگار در ایران مصرف می‌ شود که معادل ۲ هزار میلیارد تومان است. این رقم همه قاچاقچیان درجه یک دنیا را به طمع می‌اندازد، چه رسد به «برادران قاچاقچی خودمان».



تشدید تضادهای جناحی بر سر حجاب و کلاسﻫﺎﻯ تک جنسیتی

احمدی نژاد روز14 تیر ماه نامهﺍﻯ به وزیران علوم نوشت و چنین بیان کرد:

"شنیده شده است که در برخی دانشگاهﻫﺎ، رشتهﻫﺎ و کلاسﻫﺎﻯ تک جنسیتی بدون لحاظ تبعات اعمال می گردد.ضروری است فوری از این اقدامات سطحی وغیرعالمانه جلوگیری شود"



آیت الله مکارم شیرازی:

"طرح جدا سازی دانشجویان را وزیر علوم تصمیم می گیرد اجرا کند....، ناگهان از طرف بالا نامهﺍﻯ فرستاده می شود و او را فوراً از این کارها باز می دارند و آن را به عنوان" سطحی" و " غیرعالمانه" تحقیر می کنند در حالی که کاریست کاملاً مفید و عمیق و عالمانه...اینجانب شدیداً این گونه کارها را از سوی هرمقامی باشد محکوم می کنم و وظیفۀ خود می دانم"



آیت الله احمد خاتمی: عفاف و حجاب باید رعایت شود

احمد خاتمی در حمله به احمدی نژاد گفت:

"رئیس یکی از دانشگاهﻫﺎﻯ تهران به دلیل جدا کردن کلاسﻫﺎﻯ آقایان و خانمﻫﺎ با چه منطقی باید بازخواست شود؟ باید به این فرد ندا داد نه این که وی مورد بازخواست و اعتراض قرارگیرد که چرا تفکیک جنسیتی می کنید...قانون می گوید عفاف و حجاب باید رعایت شود"



جعفرشجونی: خانمها جوانان را آتش می زنند.

وی نیز به دولت احمدی نژاد حمله کرده و در مورد تفکیک جنسیتی و مسئلۀ حجاب چنین گفته است:

"کی گفته کنار هم بودن دختر و پسر هیچ مشکلی ایجاد نمی کند؟ مثل این می ماند که آتش را کنار بنزین بگذارند و بگویند: آتش نگیر... بعضی خانمﻫﺎ جوانان را آتش می زنند، آنها را تحریک می کنند، ارضاء نمی کنند..مراجع تقلید از عدم اجرای قوانین مربوط به حجاب دلخور.... هیچ دولتی هم حق ندارد درمقابل مراجع حرفی بزند و قد علم کند"

ببینید چه شده است که در اثر تشدید تضاد منافع و غارت بیشتر پول نفت بین جناحﻫﺎﻯ رژیم  باند متحجر احمدی نژاد هم به یکباره به مخالفت از تفکیک جنسیتی می پردازد و با "طرح مسائل ملی و شعار ایرانیت به جای اسلامیت"و... خود را برای انتخابات آینده مجلس و رئیس جمهوری آماده می کند. اما مردم ما راهی جز دست رد به همۀ کرکسﻫﺎﻯ در قدرت و پس ماندهﻫﺎﻯ جمهوری اسلامی و مبارزهﺍﻯ متحد و متشکل برای استقرار یک رژیم دموکراتیک سکولار و آزادیﻫﺎﻯ سیاسی و اجتماعی و عدالت اقتصادی ندارند.

هیچ نظری موجود نیست: