۱۳۹۱ شهریور ۵, یکشنبه


چند یادداشت کوتاه سیاسی

 

تریبونال لندن و موضوع دریافت کمک مالی و تبلیغاتی از امپریالیسم

 

هستند ایرانیانی که بلند کردن دست گدائی به سوی استعمارگران را تقبیح نکرده و نمی کنند. آنها برای این دریوزگی به یکباره "لنینیسم" می شوند و با اشاره به اثر جاودانهﻯ لنین به نام "بیماری کودکی چپروانه در کمونیسم" دم از مجاز بودن مصالحه می زنند.آنها به منتقدین خود می گویند اگر دریافت کمک مالی از اجانب بد است پس چرا عدهﺍﻯ در گذشته از عراق پول و تجهیزات نظامی دریافت می کردند و.... غیرو. آیا افراد و گروهﮬﺎﻯ چند نفره و فرقهﮬﺎ بدون پایگاه اجتماعی و تأثیرات اجتماعی نیز مجازند به مصالحه دست زنند؟ البته می توان با این استدلالات عوامفریبانه همدستی با ارتجاع و مراجع امنیتی را نیز توجیه کرد و تحت نام "مصالحه" غسل تعمید داد.

از نگاه حزب ما دریافت پول و کمک مالی به هر شکل در گذشته چه از رژیم عراق و یا لیبی، رویزیونیستﮬﺎﻯ چینی و یا روسی... نادرست و ارتجاعی بوده است.حال وضعی پیش آمده است که امپریالیست آمریکا و هلند به طور رسمی و صهیونیستﮬﺎﻯ اسرائیل به صورت غیر رسمی به اپوزیسیون تقلبی ایران اعم از "چپ" و راست کمک مالی می کنند.این کمک مالی حتماً پیش شرطﮬﺎئی دارد و این پیش شرط در شرایط کنونی همانا عدم موضع گیری در قبال جنگ طلبی امپریالیسم، تحریم اقتصادی ایران و جدا ساختن  مبارزهﻯ دموکراتیک از مضمون ضد امپریالیستی است که باید به صورت معیوبی درآید تا باب طبع امپریالیستﮬﺎ گردد. ایجاد سازمانﮬﺎﻯ غیر دولتی در ایران که از مبارزهﻯ ضد امپریالیستی و ضد صهیونیستی طفره می روند و در مورد جنایات آمریکا در عراق و افغانستان و فلسطین و لبنان و لیبی سکوت می کنند، ابوغریب و گوانتانامو را به فراموشی می سپارند، مخالف خروج بی قید و شرط متجاوزین از خاک عراق و افغانستان هستند، از محکوم کردن اپوزیسیون سوریه و "ارتش آزاد"  طفره می روند...و مدعی می شوند این مسایل به ما مربوط نیست از این قماشﺍند.

تریبونال لندن که این روزها سخت تحت فشارسیاسی منتقدین قرارگرفته است از شفاف سازی سیاسی در مورد دریافت کمک مالی و تبلیغاتی از امپریالیستﮬﺎ طفره می رود  اما طفره از محکوم کردن تحریم اقتصادی ایران و از طرفی همکاری نزدیک با آقای پیام اخوان که موافق بمباران و تجزیهﻯ یوگسلاوی و محاکمهﻯ میلوسویچ در تریبونال امپریالیستی دن هاگ بود، عملکردشان را به زیر علامت سئوال می برد.

طبق گزارش تریبونال در مرحلهﻯ اول دادگاه جمهوری اسلامی در لندن:

» بیش از پانصد میلیون نفر در سراسر جهان از طریق بی بی سی، وُرد سرویس، الجزیره، العربیه، تلویزیون کانال دو سوئد، خبرگزاری سوئد و دهﮬﺎ روزنامهﻯ سوئدی و بریتانیائی، چندین رادیو و سایت فعالان اجتماعی در آمریکا و شبکهﻯ اطلاع رسانی "پرس آسوسیشن" در جریان دادگاه قرار گرفتند. « (تأکید از توفان است) "

مطمئن باشید اگر این تریبونال که مدعی مستقل بودن است مخالفت خود را با تحریم اقتصادی و تجاوز نظامی به ایران اعلام می نمود از چنین پوشش تبلیغاتی گستردهﺍﻯ برخوردار نمی شد. همین امر نشان می دهد که این عده ریاکارند ،به آلت دست امپریالیستﮬﺎ تبدیل شده و به فریب افکار عمومی و به وِیژه خانوادهﮬﺎﻯ جانباختگان سیاسی مشغولند. دریافت امکانات تبلیغاتی و لجستیگی نیز دریافت کمک مالی از امپریالیستﮬﺎ محسوب می شود.اگر برای درج یک خبر و یا اعلامیهﻯ سیاسی کوتاه در بی بی سی و یا رادیو فردا و دیگر رسانهﮬﺎﻯ خبری به صدها یورو و یا دلار نیاز مند است، پوشش تبلیغاتی بدین وسعت هزینهﺍش به دهﮬﺎ و صدها هزاردلار فراتر می رود. با توسل به این گونه توجیهات کودکانه نمی توان به ریاکاری ادامه داد و به خود فریبی دست زد.

مبلغین این نظریات که یا نادانند و یا سر در آخور منابع مالی بیگانه دارند تکلیفشان روشن است. اینان  با چنین مواضع سیاسی  درعمل خواهان تجاوز امپریالیستﮬﺎ به ایران هستند. مخالفت آشکار و روشن و عملی با تجاوز امپریالیست به ایران منابع مالی و تبلیغاتی آنها را می خشکاند. آنها در جبههﻯ جهانی ضد جنگ خرابکاری می کنند، به جای تمرکز نیرو برای ممانعت از جنگ و تجاوز به ایران، سرنگونی رژیم ایران را همزمان با تجاوز امپریالیستﮬﺎ و صهیونیستﮬﺎ در دستور کار خود قرار می دهند، مانند مجانین نعره می زنند که باید جنگ را به جنگ داخلی بدل کرد و به جز حمایتﮬﺎﻯ مالی امپریالیستی حاضر نیستند گامی برای انقلاب بدون جنگ بردارند.

مردم ایران به این جریانﮬﺎﻯ گدا صفت اعتمادی نخواهند کرد. و این امر نیز چیزی نیست که پنهان بماند. به هر صورت در فردای انقلاب ایران و یا در روند انقلاب ایران مردم ایران خواهند فهمید که سر و ته این جریانﮬﺎ به کجا بند است و از آنها سلب اعتماد می کنند. پول امپریالیستی نخستین صدمهﺍش را به این سازمانﮬﺎ و اپوزیسیون تقلبی می زند و نه به رژیم ایران. به همین جهت حزب ما در عین این که از فشار مالی رنج می برد و دست و پایش در بسیاری موارد بسته است و بر فداکاری رفقا بنا کرده است، مصوبات امپریالیستی را که می خواهد با تصویب بودجهﮬﺎﻯ رخنه گرانه در ایران و خرید اپوزیسیون تقلبی ایران را به شدت محکوم می کند و این امر را نه تنها دخالت آشکار در امور داخلی ایران می داند بلکه دریافت کنندگان این کمکﮬﺎ را به هر منطق اختراعی توجیهی همدست صهیونیسم و امپریالیسم می داند. دریافت کنندگان این کمکﮬﺎ نوکران امپریالیستند و می خواهند مردم ایران را به زیر یوغ رقیت جهانخواران درآورند.

 

* * * * * * *  *

هیچ نظری موجود نیست: