۱۳۸۸ بهمن ۲۶, دوشنبه


وقتی مافیای تجاری - نظامی مدعی دفن سرمایه داری می شود




ايلنا: در شرايطى كه واردات رسمى كالا در سال گذشته 68 ميليارد دلار اعلام مى شود، آخرين گزارش‌هاى رسمى ازثبت بيش از 20ميليارد دلار كالاى قاچاق كه كشف و ضبط شده است، خبر مي‌دهند.


به گزارش خبرنگار ايلنا، بخش قابل توجهى از كالاهاى ثبت شده از سوى ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز به كالاهاى يارانه‌اى همچون سبد سوختى اختصاص دارد و بخش قابل توجه ديگرى شامل پوشاك وكالاهاى مصرفى است.

آخرين آمار رسمى ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز به سال 86 بازمي‌گردد كه براساس آن ميزان كالاى قاچاق ثبت و ضبط شده معادل 13ميليارد دلار اعلام شده بود. اين گزارش ويژه كه به رييس جمهور ارايه شد، دولت را برآن داشت تا نسبت به اجراى سهميه‌بندى بنزين اقدام كند، زيرا بخش قابل توجهى از پرونده‌هاى مربوط به آن را قاچاق سوخت تشكيل مي‌دادند. با وجودى كه دولت نهم مبارزه با قاچاق كالا و ارز را در گرو هدفمندكردن‌يارانه‌ها عنوان مي‌كند، اما عملكرد مبارزه با قاچاق كالا طى پنج سال گذشته حاكى است كه عملا هيچ اتفاق ويژه‌اى براى مقابله با قاچاق صورت نگرفته است.

براساس گزارش‌هاى رسمى كه از سوى ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز در اختيار كميسيون اقتصادى مجلس قرار گرفته در سال 83 قاچاق كالا و ارز به ميزان 6 ميليارد دلار بوده كه اين رقم در آمارهاى سال جارى به 20ميليارد دلار يعنى نزديك دو و نيم برابر افزايش يافته است، اين درشرايطى است كه ميزان واردات رسمى نيز به همين ميزان افزايش داشته است.

بر اساس آخرين آمار اعلام شده از سوى گمرك ميزان واردات كالا در شش ماه نخست سال جارى بالغ بر23ميليارد و 600 ميليون دلار به ثبت رسيده كه نشان مى دهد، درهاى كشور چه به صورت رسمى و چه غير رسمى بر روى كالاهاى خارجى باز است.

هیچ نظری موجود نیست: