۱۳۹۱ دی ۲۶, سه‌شنبه


به مناسبت سیﺍمین سالگرد جانباختن رفیق قدرت فاضلی عضو کمیتهﻯ مرکزی و دفتر سیاسی حزب کارایران (توفان)

یادنامهﺍﻯ از رفیق قدرت فاضلی از زبان یک همرزم

 


ستارهﻯ شمال

رفیق قدرت فاضلی مارکسیست لنینیست برجسته و خستگی ناپذیر، عضو رهبری حزب کار ایران(توفان) در 30 سال پیش در دی ماه  1362 در زیر شکنجهﻫﺎﻯ وحشیانهﻯ جلادان رژیم سرمایهﺪاری جمهوری اسلامی حماسه آفرید و قهرمانانه جان باخت . ما بدین مناسبت  یاد نامهﺍﻯ را که به مناسبت اولین سالگرد جانباختنش از زبان همرزم وی رفیق زنده یاد، حمید رضا چیتگر(بهمنی) عضو کمیتهﻯ مرکزی و دفتر سیاسی حزب در دی ماه 1363 به نگارش درآمده و در "راه توفان" نشریهﻯ هواداران حزب کارایران شمارهﻯ 10 منعکس شد را در این شمارهﻯ توفان الکترونیک (شماره 78) انتشار می دهیم و یاد این رفیق قهرمان را گرامی می داریم. پیکر متلاشی و درهم کوبیده و شکنجه شدهﻯ رفیق قدرت فاضلی توسط  دیوصفتان جمهوری اسلامی در کنار هزاران اعدامی دیگر در گلزارخاوران  دفن شد. به امید روزی که شاهد محاکمه و مجازات این جانوران خون آشام توسط دادگاه خلقمان باشیم.

یاد همهِﻯ جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم را گرامی می داریم!

ننگ و نفرت بر رژیم سرمایهﺪاری جمهوری اسلامی!

هیئت تحریریهﻯ توفان

دی ماه 1391

» یکسال از شهادت حماسه آفرین سردار بزرگ حزبمان و ستارهﻯ تابناک جنبش کمونیستی ایران، رفیق قدرت فاضلی می گذرد. سال گذشته در چنین روزهائی این رهبر خردمند حزبمان پس از تحمل بیش از یکسال شکنجه هنگامی که  دیگر از او پوست و استخوانی بیش نمانده بود با سربلندی و افتخار به دست دژخیمان جمهوری اسلامی به شهادت رسید. از او خاطرات فراموش نشدنی بسیاری دارم که همه را در این جا نمی توان آورد. از قدرت سازماندهی، از قدرت نفوذ او در تودهﻫﺎ، از محبوبیت او در میان مردم، از فعالیتﻫﺎﻯ خستگی ناپذیر او، از عشق و ایمان او به کمونیسم و حزب، از بینش علمی و دوراندیشی سیاسیﺍش، از ابتکار و خلاقیت او و.... مطالب گفتنی بسیار است که اگر فرصت دست داد می توان در یک مجموعهﻯ مبسوط آن را نگاشت که حتماً این وظیفه را حداقل به عنوان کسی که سالﻫﺎ دوشادوش او پیکار مشترکی را پیش می بردیم ، انجام خواهم داد. اما دراینجا می خواهم او را آن طور که یافته بودم در خطوط کلیﺍش ترسیم نمایم، خطوطی که خود سرفصل جزوه و یا کتابی دربارهﻯ اوست.

ما ازرفیق قدرت یاد می کنیم تنها به منظور روشن ساختن وظایف خویش و درک صحیح بر فعالیت انقلابی و به منظور سرمشق گیری از او، از وفاداری بی دریغ او به کمونیسم، از عشق او به تشکیلات و از ایمان او به مبارزه و از سرسختی و استواری او در راهی که برگزیده بود. تجلیل ما از رفیق قدرت، پاسخ به یک زندگی پرمحتوا و سپاسگزاری از یک انسان بزرگ است که در مدت عمرکوتاه ولیکن پربار خویش در سنگر نبرد به خاطر رهائی خلقﻫﺎﻯ زحمتکش ایران و اعتلای مارکسیسم لنینیسم، حماسه آفرید. در شرایطی که دستگاهﻫﺎﻯ تبلیغاتی رژیم خمینی که بر روی این همه قهرمانیﻫﺎ و حماسه آفرینی که برجسته ترین نقاط درخشان تاریخ مقاومت ایران است با سُفلگی و نامردمی تمام سرپوش گذاشته و درعوض طبریﻫﺎ، کیانوریﻫﺎ و روحانیﻫﺎ و... را در زیر ذره بین بزرگ کرده و با آنها شوهای کذائی تلویزیونی راه می اندازند، تخم عجز و ناامیدی ، سرخوردگی می افشانند، تجلیل از رفیق قدرت و صدﻫﺎ و هزاران قهرمان گمنام و بی نشان که این چنین در مقابل ارتجاع ایستادند و با ایثار خون خویش به پاسداری از حیثیت مبارزه پرداخته و تسلیم نشدند، حداقل وظیفهﺍیست که می توان ادا نمود. باشد که با الهام از این قهرمانانی که عالی ترین تجلیات روح انسانیﺍشان مورد تعرض پست ترین غرائض حیوانی گردید، بر کینه و نفرت خود به ارتجاع افزوده و در راه سرنگونی آن از بذل هیچ کوششی دریغ ننمائیم.

رفیق قدرت سرشار ازخردمندی،شهامت و دلیری بود که از وفاداری او به مارکسیسم لنینیسم سرچشمه می گرفت .او پیوسته مارکسیسم لنینیسم را یگانه قطب نمای مطمئن خویش دانسته و تفکرات خود را بر اساس اندیشهﻫﺎﻯ مارکس، انگلس، لنین و استالین استوار می کرد. او از شوقی سوزان به مبارزه و ارادهﺍﻯ پولادین برای پیشبرد اهداف انقلابی حزبش برخوردار بود. از وحدت و سلامت حزب چون مردمک چشمان خویش حفاظت می کرد. او پیوسته  وظائف خویش را در قبال خلقش و در قبال جنبش بینﺍلمللی مارکسیستی لنینیستی به عالی ترین شکل انجام می داد و دمی از اجرای آن باز نمی ایستاد. ایمانی مطلق به پیروزی مارکسیسم لنینیسم و اندیشهﻯ دوران ساز کمونیسم داشت و آینده را بی شک از آن پرولتاریا می دانست و همهﻯ مبارزهﺍش برای این آیندهﻯ تابناک بشری که مشحون از سعادت و رفاه و آسایش زحمتکشان است، بود. فضائلی که تجلی از خصوصیات  خلقمان است، متعهد به پرولتاریا بود و همهﻯ زندگیﺍش در امر اجرای این تعهدات گذشت و مردم مهربان و قدرشناسمان نیز چه خوب پاسخ این فداکاری را دادند و در بزرگداشت خاطرهﻯ این رفیق علیرغم سُلطهﻯ بیدادگرانهﻯ شب پرستان کوردل، از سراسر مازندران و محمود آباد گرد آمده بودند و یاد او را گرامی داشته و از راه او تجلیل کردند.رفیق قدرت گوهر گرانبهای حزبمان بود که  چون مرواریدی در صدف در سینهﻯ تودهﻫﺎ پرورش یافت. او تجارب خلق خود را با مارکسیسم لنینیسم درهم آمیخت و به یک انقلابی بزرگ مبدل گردید.او براساس تجارب خلقمان، براساس تجارب جنبش مارکسیستی لنینیستی هفتاد سالهﻯ ایران(که خوب آن را آموخته بود) وبا تکیه مجدانه بر خلقی که آفریننده و پرورندهﻯ او بود به یک مارکسیست لنینیست بزرگ تبدیل گشت.

رفیق قدرت ستارهﻯ شمال بود!

او با پیروی از مارکسیسم لنینیسم و آرمان والای خدمت به خلق و طبقهﻯ کارگر، توانست حزب ما را در منطقهﻯ شمال ایران گسترش داده و به یک حزب فراگیر تبدیل نماید. نقش عظیم رفیق قدرت در دوران انقلاب و در مبارزه علیهﻯ فئودالﻫﺎ و زمینداران بزرگ شمال و تقسیم زمین بین دهقانان توسط شوراهای ده که با رهنمودهای رفیق تشکیل یافته بود به طرز بی سابقهﺍﻯ او را در میان روستائیان شمال ایران محبوب نموده بود. دفاع پیگیر او از خواستﻫﺎﻯ کارگران شمال و اعتصابات و اعتراضاتی که با هدایت او شکل گرفته بود، خصوصاً در مبارزات کارگران شیلات مازندران و کارخانهﻯ چ.کا، او را به عنوان مدافع سرسخت پرولتاریا شناساند. در شمال ایران هر جا که دفاع از آزادی، دفاع از منافع زحمتکشان و دفاع از منافع دهقانان و پرولتاریا سازمان می یافت نقش رفیق قدرت به اشکال مختلف در آن متجلی بود. او به حق در آسمان شمال، اختر راهنمای مبارزات تودهﺍﻯ بود. رفیق قدرت در مبارزه علیهﻯ فراکسیون راست که در پائیز شصت در حزب شکل گرفت بی نظیر بود. او یقیناً مهم ترین رل را در پیروزی حزبمان و پیشبرد آن داشت. روش مؤکداً اصولی رفیق در برخورد به اپورتونیستﻫﺎﻯ راست، به حزبمان یاری داد تا بتواند از انشعاب سر بلند بیرون آید و بهترین و رزمنده ترین نیروهای حزب را به دور خویش جمع نماید.

رفیق قدرت خردمند و فرزانه بود. او با وسعت اطلاعات و معلومات خویش با گردآوری اطلاعات و تعقیب حوادث و اتفاقات و با بررسی  دیالکتیکی و درک دقیق علمی آنها قادر شد که تحولات سیاسی را پیش بینی کرده و حزب را درقبال آن آماده نماید.اگر حزب ما با یورش رژیم ارتجاعی خمینی ازهم نپاشید، اگر انتشار ارگانﻫﺎ و فعالیت تبلیغاتی حزب در این شرایط سخت حتی یک هفته نیز دچار وقفه نگردید، اگر پیگردهای وسیع رژیم برای متلاشی کردن حزبمان بی نتیجه است و علیرغم آن همه دستگیری و اعدام استوار به پیش می رویم، همه در این نهفته است که آموزشﻫﺎﻯ رفیق قدرت در حزب جاری بود و رفقائی چون رفیق قدرت سکان کشتی حزب را در دست داشته و از مکتبی که این رفیق آموزش دیده، بهره مندند.

رفیق قدرت بی باک و دلیر بود.در شرایطی که پهلوان پنبهﻫﺎﻯ انقلابی با اولین یورش وحشیانه ارتجاع مبارزه را رها کرده و آن را به وقت"گل نی" سپرده.... بودند، در شرایطی که برای مقابله با تردیدها و دودلیﻫﺎ و یأسﻫﺎ می بایست پیشاپیش و جلوتر از هر رفیقی بالاترین خطرات را به جان خرید، پرچمداربود، او با وجود این که از مدتﻫﺎ پیش و حتی خردادماه به واسطهﻯ توطئهﺍﻯ که علیهﻯ جان او شده بود، متواری بود و نیروهای ارتجاع همه جا دربدر به دنبال او بودند، رفیق با شجاعت تمام و خطرناک ترین مأموریتﻫﺎﻯ حزبی را داوطلبانه می پذیرفت. او با شهامت خویش به همهﻯ ما درس دلیری و بی باکی که زیبنده هر مبارز انقلابی است می آموخت. او همواره جان بر کف و شوریده حال بود.

رفیق قدرت مقاوم و پولادین اراده بود. پایداری و استقامت در راه آزادی،  نهراسیدن از سختیﻫﺎﻯ شکنجه و مرگ، روحیهﻯ سرشار از عشق و ایمان، از خصوصیات برجستهﻯ رفیق بود.یکسال شکنجهﻯ مداوم نتوانست  این ارادهﻯ پولادین را درهم شکند، دشمن را به زانو درآورد، اما کلامی نگفت. همسر و فرزند، خواهر و برادر او را در مقابل دیدگانش شکنجه کردند.حتی برادرش را را نیز کشتند. هر روز برای رفیق جیرهﻯ شلاق تعیین کرده بودند، به اوغذا ندادند و.... تا او را وادار به تسلیم نمایند. اما همهﻯ این فشارها بی نتیجه بود. راه او ازراه خلق جدائی ناپذیر بود. پیوندی پولادین آنها را بهم مربوط  می کرد. اگر خلق درهم می شکست او نیز از پای در می آمد. او با سربلندی شکنجه را تحمل کرد، با سربلندی از مردم خود و از آرمان خود، ازحزب خود و رفقای خود دفاع کرد و آنها را به ارتجاع کوردل، به زندگی تؤام با ننگ و نفرت نفروخت و عاقبت با نثار جان خویش در دلﻫﺎﻯ همین مردم جاودانه شد. او نمرد زیرا خلق ما که او جزئی از این خلق قهرمان است ، هیچگاه نمی میرد.اندیشهﻫﺎﻯ او در حزبمان جاری است. بر ماست که از روحیهﻯ سرشار ازعشق و ایمان او به خلق و انقلاب بیاموزیم و با مستحکم کردن پیوند خویش با حزبی که اندیشهﻫﺎﻯ او را راهنمایش بوده، با حزبی که او بدان عشق می ورزید و هستیﺍش را برای اعتلاء و گسترش آن نهاد، از هیچ کوششی دریغ ننمائیم.

 ما با او میثاق بستهﺍیم که حزب او را هم چنان سربلند نگاه داریم. با او پیمان بستهﺍیم که راهی را که او روشن کرده است، استوار و قاطع همچون او ادامه داده و از این طریق سعادت پرولتاریا و زحمتکشان را فراهم نمائیم.

ازوحدت حزب چون مردمک چشمان خویش دفاع کنیم و با افتخار و سربلندی اندیشهﻫﺎﻯ او را دنبال کرده و نخواهیم گذاشت که خون او پایمال شود. او همیشه میان ما زنده است. «

جاودان باد خاطرهﻯ رفیق قدرت فاضلی!

درود به خلق و حزب قدرت پیروز!

حمید رضا چیتگر(بهمنی) دیماه 1363

هیچ نظری موجود نیست: