۱۳۹۱ دی ۲۶, سه‌شنبه


 

ائتلاف "کارگران آمریکا علیهﻯ جنگ" در همبستگی با کارگران زندانی ایران

 

"کارگران آمریکا علیهﻯ جنگ " ائتلافی از بیش از ۱۹۰ تشکل کارگری در ایالات متحدهﻯ آمریکا است که به پایان دادن فوری به جنگ در افغانستان، کاهش هزینهﻫﺎﻯ نظامی، هدایت منابع به رفع نیازهای داخلی، و نظامی زدائی از سیاست خارجی ایالات متحده، از جمله پایان دادن به تحریم و تهدید علیهﻯ ایران، متعهد هستند. نامهﻯ زیر در دفاع از کارگر زندانی، رضا شهابی و دیگر فعالان کارگری در بند توسط مایکل آیزنشرهماهنگ کنندهﻯ کشوری"کارگران آمریکا علیهﻯ جنگ" انتشار یافته است.

 

۲۷ دسامبر ۲۰۱۲

موضوع: رضا شهابی و دیگر رهبران کارگری زندانی را آزاد کنید

من این نامه را به نمایندگی از ائتلاف "کارگران آمریکا علیهﻯ جنگ"* می نویسم که به تداوم اذیت و آزار فعالین کارگری و نقض فاحش حقوق کارگران در ایران، اعتراض خود را اعلام نمائیم. ما کماکان شاهد هستیم که بسیاری از فعالین کارگری در ایران به طرز وحشیانهﺍﻯ مورد اذیت و آزار قرار گرفته و به ناحق در زندان هستند.

من مشخصاً به طور جدی نگران سلامت و تندرستی رضا شهابی هستم. رضا شهابی، عضو هیئت مدیره و خزانه دار سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران، تا کنون بیش از دو سال و نیم می باشد که در زندان به سر می برد. شهابی در طول بازجوئی مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته بود. او در تاریخ ۲۴ جولای ۲۰۱۲ مورد عمل جراحی در ستون فقرات گردنی قرار گرفت. پزشکان توصیه کردهﺍند که کمر ایشان نیز باید مورد درمان قرار بگیرد. برخلاف توصیهﻯ پزشکان، شهابی به بند ۳۵۰ زندان اوین در تاریخ ۱۴ آگوست ۲۰۱۲ برگردانده شد. از آن زمان تا کنون، سلامت وی به شدت رو به وخامت گذاشته شده است. در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۱۲، رضا شهابی در اعتراض به رفتار تهدید آمیز زندانبانان و هم چنین تداوم عدم درمان مناسب پزشکی دست به اعتصاب غذا زده است. وی هم چنین از مصرف هرگونه داروئی خودداری کرده است.

ما قویاً حبس و احکام ناعادلانهﻯ علیه رضا شهابی و دیگر فعالان کارگری را محکوم می کنیم. ما هم چنین اذیت و آزار مداوم و بازداشت فعالین کارگری در ایران را محکوم می کنیم. ما خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط رضا شهابی و کلیهﻯ فعالان کارگری زندانی در ایران، از جمله شاهرخ زمانی، محمد جراحی، بهنام ابراهیم زاده و پدرام نصرالهی، هستیم.

 

 
مایکل آیزنشر
هماهنگ کنندهﻯ کشوری
"کارگران آمریکا علیهﻯ جنگ"
Michael Eisenscher
National Coordinator
U.S. Labor Against the War (USLAW)
 
 

ترجمه و بازتکثیر از اتحاد بینﺍلمللی در حمایت از کارگران در ایران

Translated and redistributed by: International Alliance in Support of Workers in Iran (IASWI)


U.S. Labor Against the War (USLAW)

Release Reza Shahabi and other detained labor

 

هیچ نظری موجود نیست: