۱۳۸۸ اسفند ۱۲, چهارشنبه

بيش از سه ميليون معلول در ايران:حقوق يک معلول 32 هزار تومان؛ هزينه هاى او 700 هزار تومان


مهر :رئيس جامعه معلولان ايران گفت: در حالى که مستمرى معلولان 32 هزار تومان در ماه است اين افراد براى تأمين هزينه هاى ناشى از معلوليت خود ماهانه 700 هزار تومان هزينه مى کنند.

على همت محمودنژاد در گفتگو با مهر با بيان اين مطلب در مورد خط فقر افزود: خط فقر را يک خط فرضى نمى دانم، بلکه خط فقر کاملاً ملموس است به طورى که معلولان هر روز با آن دست و پنجه نرم مى کنند.
اين مقام مسؤول در انجمن معلولان کشور تأکيد کرد: تنها افرادى مى توانند خط فقر را يک خط فرضى بدانند که درآمدشان در حد کافى است و مشکلى از لحاظ مالى ندارند.
چندى پيش محصولى وزير رفاه و تأمين اجتماعى خط فقر را خط فرضى دانسته و عنوان کرده بود در صورتى خط فقر اعلام خواهد شد که مشکلى را حل کند در غير اين صورت به اعلام خط فقر از سوى وزارتخانه نيازى نيست.

رئيس جامعه معلولان کشور افزود: يک معلول در ماه حداقل بيش از 700 هزار تومان صرف هزينه هاى درمان، اياب و ذهاب و مشکلات روحى و روانى ناشى از معلوليت مى کند در حالى که متأسفانه مستمرى ماهانه آنها فقط 32 هزار تومان است، بنابراين خط فقر ديگر براى فرد معلول فرضى محسوب نمى شود و تمامى آنان به جز تعدادى انگشت شمار زير خطر فقر هستند.

محمودنژاد با اشاره به اينکه فقط به هفت درصد معلولان مستمرى پرداخت مى شود، گفت: اين مستمرى ناچيز فقط به 270 هزار معلول پرداخت مى شود در حالى که بيش از سه ميليون معلول در کشور زندگى مى کنند که با در نظر گرفتن خانواده هايشان تعداد آنان به 10 ميليون نفر مى رسد.

به گفته مديرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان بر اساس قانون برنامه چهارم توسعه دولت موظف به پرداخت ماهانه 120 هزار تومان به معلولان است در حالى که طى چهار سال اخير اين امر محقق نشده است.
وى تأکيد کرد: بايد با برنامه ريزى و سياستگذارى صحيح و مناسب مراقب باشيم تا طوفان ناشى از تعديل يارانه ها معلولان را در خود حل نکند.

هیچ نظری موجود نیست: