۱۳۸۸ اسفند ۲۲, شنبه

نزديکی شب عيد و بلائی به نام گرانی


به برکت رژیم تبهکار جمهوری اسلامی مصائب مردم میهن ما از اندازه بیرون است، آنها امنیت ندارند، وضع آموزش و بهداشت اسفناک است، مسکن ندارند و اجاره خانه سرسام آور است، از بی حقوقی و خودسریﻫﺎﻯ مافیای رژیم رنج می برند و سالﻫﺎست که از گرانی به ستوه آمدهﺍند و اکنون در آستانۀ شب عید طبق آخرین گزارش بانک مرکزی قیمت کالاها به ویژه کالاهای مورد نیاز عمومی مانند گوشت، حبوبات، میوه و سبزیجات، قند و شکر، و لبنیات ... به طور سرسامﺁوری بالا می رود درحالی که دستمزد کارگران و زحمتکشان، حقوق آموزگاران و کارمندان جزء دولت در سطح نازلی باقی مانده است. مردم ما به زحمت گذران زندگی خود و خانوادۀ خود را سرهم می کنند و اکنون در چنان تنگنائی قرارگرفتهﺍند که حتا تهیۀ نان خالی و سکونت در یک اطاق کوچک نیز از توانائی آنان بیرون است.

رژیم "مهرورز" جمهوری اسلامی یک رژیم مافیائی است و تا دلتان بخواهد دروغ می گوید و هیچ پاسخی برای نیازمندیﻫﺎﻯ ابتدائی مردم ندارد جز به کار گرفتن زور و سرکوب و حفظ امنیت برای آقازادهﻫﺎ و سرمایهﺪاران گردن کلفت. افزایش قیمتﻫﺎ در درجۀ نخست ناشی از آزمندی بی حساب و کتاب مشتی سرمایهﺪار انگل و سودجو به تحصیل سود هر چه بیشتر است و رژیم سرمایهﺪاری جمهوری اسلامی به رهبری احمدی نژاد و خامنهﺍﻯ نه می خواهد و نه می تواند جلوی سود جوئی طبقاتی را که خود در زمرۀ آنها و نماینده و مدافع منافع آنها است بگیرد. برای مبارزه با گرانی باید تولید داخلی را افزایش داد و از واردات بی بند و بار جلو گرفت. رژیم درهای مملکت را به سوی واردات خارجی کاملاً گشوده است و بورژوازی دلال ایران که انحصار بازار را در ید قدرت خود دارد با تبانی با مقامات مسئول و آیتﺍللهﻫﺎﻯ رنگارنگ اجناس را احتکار می کند تا آنها را بازهم گران تر بفروشد. برای رژیمی که فساد سراپای آن را فراگرفته است و تمام مسئولین امر از ولی فقیه گرفته تا احمدی نژاد و سرداران آدمکش سپاه پاسداران تا آیتﺍللهﻫﺎ و حاجی جبارهای مرده خور کوچه بازاری و مزدوران بسیجی و جیره خوار در اندیشۀ چاپیدن مردمند، قیمت کالاها و توزیع محصولات نمی تواند به سود مردم باشد. جمهوری اسلامی هر چه بیشتر بر مسند قدرت باقی بماند بلای بیشتری به ارمغان می آورد. همۀ راهﻫﺎﻯ رهائی مردم شریف ایران از سرنگونی رژیم تبهکار سرمایهﺪاری جمهوری اسلامی می گذرد.

گزارش زیر درمورد افزایش سرسام آور کالاها که مورخ 5 اسفند ماه در تهران امروز انتشار یافته است خود زبان گویائی است بر ماهیت فاسد رژیم جمهوری اسلامی و بیانگر این که مردم میهن ما در چه شرایط اسفناکی به استقبال نوروز می روند. نوروزی که به برکت رژیم اسلامی سفرۀ اکثریت مردم زحمتکش ایران خالی تراز سال گذشته است.

تهران امروز

« بنا بر آخرين گزارش بانك مركزى از متوسط قيمت خرده فروشى برخى از مواد خوراكى در تهران،‌ قيمت ميوه‌هاى تازه، سبزی‌هاى تازه، ‌گوشت مرغ و تخم‌ مرغ در هفتۀ مورد گزارش به ترتيب 7.8، 2.4، 6.7 و 3.6 نسبت به هفتۀ قبل از آن افزايش يافت. قيمت گوشت مرغ در هفته‌هاى آخر سال‌ جارى در حالى افزايش می ‌يابد كه قاسم نوده‌ فراهاني، رئيس شوراى اصناف كشور اواسط بهمن‌ماه امسال از امضاى توافقنامه‌اى با وزارت بازرگانى و اتحاديۀ توليد‌كنندگان مرغ خبر داد تا مرغ تازه از 20 بهمن‌ماه به مدت سه‌ماه به قيمت 2450 تومان توزيع شود.

هم چنين به گفتۀ او پيش‌بيني‌هائى صورت گرفته تا در نمايشگاه‌هاى عرضۀ مستقيم كالا مرغ تازه در ماشين‌هاى يخچال‌دار توزيع شود اما به نظر می‌رسد كه اين روش پاسخگوئى لازم را براى تنظيم بازار مرغ نداشت به ‌طورى كه قيمت مرغ در سطح شهر تهران بين 2800 تا 3200 تومان در نوسان است اما گوشت قرمز، روغن نباتى و حبوب از ديگر گروه‌هاى كالائى بودند كه نسبت به هفتۀ قبل از آن به ترتيب 0.9، 0.6 و 0.6 درصد افزايش قيمت را تجربه كردند.

قيمت گروه‌هاى كالائى لبنيات و برنج نيز نسبت به هفتۀ قبل از آن به ترتيب افزايش‌هاى 0.3 و 0.3 درصدى را نشان می ‌دهند اما قيمت قند و شكر و چاى در هفتۀ مذكور نسبت به هفتۀ قبل از آن به ترتيب 0.2 و 0.1 كاهش قيمت داشت. در عين حال قيمت 10 گروه كالائى در هفتۀ مورد گزارش نسبت به هفتۀ مشابه‌ ماه قبل از آن و قيمت تمام 11 گروه كالائى مورد بررسى بانك مركزى نسبت به هفتۀ مشابه سال قبل افزايش يافت.

ركورد دار افزايش قيمت در هفتۀ منتهى به 30بهمن ‌ماه سال ‌جارى نسبت به‌ ماه قبل به ترتيب،‌ گوشت مرغ با افزايش 12درصدی، ميوه‌هاى تازه با افزايش 8.9 درصدى و سبزی‌هاى تازه با افزايش هشت درصدى هستند. در عين حال قيمت قند، شكر و قيمت گوشت قرمز در هفتۀ مورد گزارش نسبت به سال قبل از آن به ترتيب 49 و 36.8 درصد افزايش يافته است. ميوه‌هاى تازه و گوشت مرغ نيز نسبت به سال قبل به ترتيب 32.2 و 20.6 درصد افزايش قيمت داشتند.

به گزارش بانك مركزی، در هفتۀ منتهى به 88/11/30 در گروه لبنيات، قيمت ماست غير پاستوريزه و پنير غير پاستوريزه نسبت به هفتۀ قبل افزايش داشت ولى بهاى كرۀ پاستوريزه اندكى كاهش يافت. در هفتۀ مورد گزارش، بهاى ساير اقلام اين گروه ثابت بود. بهاى تخم‌مرغ افزايش يافت و شانه‌اى 27 تا 31هزار و 500 ريال فروش می‌رفت. در گروه برنج، قيمت همۀ اقلام اين گروه اندكى افزايش داشت، در گروه حبوب بهاى نخود ثابت بود و قيمت ساير اقلام اين گروه افزايش يافت. در خواربار فروشیﻫﺎﻯ مستقر در ميادين زير نظر شهردارى اقلام حبوب عرضه نمی ‌شد.
در هفتۀ مورد بررسی، در ميادين زير نظر شهرداری‌ تهران انار، انگور و لوبيا سبز عرضه نمی ‌شد و پرتقال درجه يك عرضۀ كمى داشت ولى بقيۀ اقلام ميوه و سبزى تازه را كه تعدادى از آنها از نظر كيفى در سطح پائينى قرار داشتند، به نرخ مصوب سازمان ميادين ميوه‌ و ‌تره‌بار شهردارى می ‌فروختند.

ميوه‌ فروشی‌هاى سطح شهر اقلام مرغوب ميوه و سبزى تازه را عرضه می ‌‌كردند كه در گروه ميوه‌هاى تازه، قيمت همۀ اقلام اين گروه افزايش داشت. در گروه سبزی‌هاى تازه، بهاى سبزی‌هاى برگى بدون تغيير بود. قيمت ساير اقلام اين گروه به ‌ويژه كدو سبز افزايش يافت. در اين هفته قيمت گوشت گوسفند، گوشت تازۀ گاو و گوساله و گوشت مرغ افزايش داشت. در هفتۀ مورد بررسي، بهاى قند و چاى خارجى اندكى كاهش ولى قيمت شكر و انواع روغن نباتى اندكى افزايش داشت.

در هفتۀ مورد گزارش، در گروه لبنيات بهاى ماست غير‌پاستوريزه معادل 1.0 درصد و پنير غير‌پاستوريزه معادل 2.6 درصد نسبت به هفتۀ قبل افزايش ولى قيمت كرۀ پاستوريزه 0.1 درصد كاهش يافت.

بهاى ساير اقلام اين گروه ثابت بود. قيمت تخم‌مرغ معادل 3.6 درصد افزايش داشت.

در هفتۀ مورد بررسي، در گروه برنج قيمت برنج غير‌تايلندى معادل 0.8 درصد، برنج داخله درجه يك 0.3 درصد و برنج داخله درجه دو 0.5 درصد افزايش يافت. در گروه جنوب بهاى نخود ثابت بود. قيمت ساير اقلام اين گروه بين 0.5 تا 1.2 درصد افزايش داشت.

در هفتۀ مورد گزارش، در گروه ميوه‌‌هاى تازه، قيمت همۀ اقلام اين گروه بين 2.3 تا 12.2 درصد افزايش يافت. در گروه سبزی‌هاى تازه‌ قيمت سبزی‌هاى برگى بدون تغيير بود. بهاى كدو سبز معادل 49.0 درصد و بهاى ساير اقلام اين گروه بين 0.4 تا 13.4 درصد افزايش داشت.

بر اساس گزارش بانك مركزی، در هفتۀ مورد بررسى نسبت به هفتۀ قبل قيمت گوشت گوسفند معادل 0.8 درصد، گوشت تازۀ گاو و گوساله 1.0 درصد و گوشت مرغ 6.2 درصد افزايش يافت.

در هفتۀ مورد گزارش، بهاى قند معادل 0.5 درصد و چاى خارجى 0.1 درصد كاهش ولى قيمت شكر معادل 0.7 درصد، روغن نباتى جامد 0.6 درصد و روغن نباتى مايع 0.2 درصد افزايش داشت.»

هیچ نظری موجود نیست: