۱۳۸۸ اسفند ۲۰, پنجشنبه

اطلاعيه سنديکای هفت تپه در محکوميت دستگيری اوليايی فر به «جرم وکالت»

وقتی وکالت جرم مي‌شود


محمد اوليايی فر عضو انجمن بين‌المللی وکلا، وکيل دستگير شدگان اول ماه می هشتادوهشت، سنديکای کارگران هفت تپه، سنديکای کارگران شرکت واحد و بسياری از دستگيرشدگان اعتراضات اخير روز هفدهم اسفند ماه برای گذراندن يک سال حبس خود روانه زندان شد.


دادگاه انقلاب در روز بيست و يکم بهمن بدون رای تجديد نظر ، ايشان را به يک سال زندان برای به خطر انداختن امنيت ملی محکوم کرد. مسئولين برای به سکوت کشاندن ايشان تمام شرايط را آماده کرده بودند تا اينکه در روز جهانی زن نامبرده را در دادسرای انقلاب دستگير و روانه زندان کردند.

آقای اوليايی فر در چند سال گذشته برای حقيقت يابی و بيطرفی دادگاه و دفاع از متهمين در حد توان خود جدييت بينظری را به نمايش گذاشت و بدون چشمداشت از هر موکلی دفاع ميکرد تا جايی پيش رفت که خود قربانی حقيقت يابی شد.قربانی حقيقت يابی و عدالت شدن در جامعه ما عمر طولانی دارد.

سنديکای کارگران هفت تپه ، زندانی شدن وکيل اوليايی فر را محکوم ميکند و از تمامی نهادهای حقوق بشری و کارگری ميخواهد تا برای آزادی ايشان و کليه زندانيان جامعه مدنی در ايران از هيچ کوششی فروگذاری نکنند و در صورت امکان با خواست برگزاری يک دادگاه مستقل از دولت ايران بخواهند که اين نوع احکام را بررسی کند ، ما خواستار آزادی بی قيد و شرط سريع ايشان و ديگر زندانيان مبارزات مدنی جامعه ايران هستيم.

سنديکای کارگران هفت تپه

اسفند 1388

هیچ نظری موجود نیست: