۱۳۸۸ اسفند ۲۴, دوشنبه

زندان براى وکالت حق طلبان جايز نيست.

 سنديکاى کارگران شرکت واحد


دکتر محمد اوليايى فر عضو رسمى انجمن بين‌المللى وکلا، يکى از وکلاى سنديکاى کارگران شرکت واحد اتوبوسرانى تهران و حومه و سنديکاى کارگران نيشکر هفت تپه روز هفدهم اسفند ماه براى گذراندن يک سال حبس خود روانه زندان شد.

دادگاه انقلاب در روز بيست و يکم بهمن بدون راى تجديد نظر ، به جرم به خطر انداختن امنيت ملى ايشان را به يک سال زندان محکوم کرد.

آقاى اوليايى فر در چند سال گذشته براى حقيقت يابى و بيطرفى دادگاه و دفاع از متهمين در حد توان خود جدييت بينظرى را به نمايش گذاشت و بدون چشمداشت از هر موکلى دفاع ميکرد تا جايى پيش رفت که خود قربانى حقيقت يابى شد.

در سال يکهزار و سيصد و هشتادوچهار يک هيئت از وکلاى حقوق بشرى ازدولت ايران درخواست کردند که بعنوان ناظر براى بررسى دادگاه شرکت کنندگان مراسم اول ماه مى به ايران بيايند که متأسفانه دولت ايران براى اين ناظران رواديد صادر نکرد. ما امروز بيش از هر زمان ديگر از آن هيئت و بخصوص وکيل بين‌المللى آقاى راجى الصورانى مسئول مرکز حقوق بشر غزه ميخواهيم براى بررسى وضعيت همکارشان و ديگر زندانيان، مجددا" درخواست رواديد ايران را جهت بررسى پرونده ها مطرح نمايند . و از مسئولين ما سؤال کنند که آيا دفاع از کودکان محکوم به اعدام که حاصل فقر اقتصادى و فرهنگى مى باشد و يا کارگرى که پشت فرمان اتوبوس، يا درو کردن چغندر در مزرعه، يا شرکت کننده در مراسم روز جهانى کارگر جرم است و امنيت ملى را بخطر مياندازد؟

سنديکاى کارگران شرکت واحد اتوبوسرانى تهران و حومه در حالى که همچنان دو نفر از اعضاى هيئت مديره خود را به دليل دفاع از حقوق صنفى کارگران در زندان مى بيند زندانى شدن آقاى دکتر محمد اوليايى فر را محکوم ميکند .

با اميد به گسترش صلح و عدالت در همه جهان

سنديکاى کارگران شرکت واحد اتوبوسرانى تهران و حومه


اسفند 1388





هیچ نظری موجود نیست: