۱۳۸۹ مهر ۵, دوشنبه

در حاشیۀ عقب نشینی بخشی از ارتش اشغالگر آمریکا از عراق



قریب به هفت سال از اشغال وحشیانۀ کشور عراق و به خاک و خون کشیدن دهﻫﺎ هزار مردم بیگناه می گذرد. آمریکا بدون توجه به اعتراضات میلیونﻫﺎ مردم آزادۀ جهان عراق را به خاطر منابع نفتی و اهمیت استراتژیکی به اشغال کامل خود در آورد. همان طور که بارها سخن گفتهﺍیم ماهیت این جنگ سوای دروغ پردازیﻫﺎﻯ رسانهﻫﺎﻯ امپریالیستی و سوای تحریفات کارگزاران ریز و درشت آمریکائی نه آزادیخواهانه، بلکه ارتجاعی و استعماری است. امروز همگان می دانند که هر آن چه رئیس جمهور پیشین آمریکا،آقای بوش و شرکاء برای حمله به عراق تراشیدند دروغ بود و اشغال عراق بی پرده و بدون کمترین توجه به موازین و قوانین خود ساختۀ بینﺍلمللی و به بهانۀ مبارزه با تروریسم انجام گرفت. در خلال هفت سال اشغال عراق بیش از یک میلیون نفر کشته شدهﺍند. بیش از دوهزار پزشک و قریب به شش هزار نفر از روشنفکران و استادان دانشگاهﻫﺎﻯ عراق ترور و یا به زندان افتاده اند. بیش از2 میلیون نفر مجبور به ترک کشور شدند.آمریکا از به کاربردن فسفر سفید علیۀ مردم بی دفاع دریغ نکرد و از قتل عام بیرحمانۀ مردم عراق درفلوجه به هدف نهائیﺍش برای نابودی جنبش مقاومت دست نیافت..... چشم اسفندیار زندان و شکنجۀ "دمکراتیک" در عراق نیز بر کسی پنهان نیست و رسالت امپریالیست "دمکراتیک" آمریکا در جهان جز این نیست.

اما آنچه که نقشهﻫﺎﻯ آمریکا در عراق را در هم ریخت و وی را از ادامۀ تجاوز به سایر کشورها از جمله ایران باز داشت همانا مقاومت شجاعانه خلقی است که سلاح بر دست و با فداکاری بی نظیر درسی به آمریکا و شرکاء داده است که خوابش را ندیده بودند. عملیات مسلحانۀ شبانه روزی نیروهای مقاوت عراق تحسین بر انگیز است. ارتش متجاوز آمریکا همراه با قوای نظامی بیش از 30 کشور دیگر و در مجموع با یک نیروی 200 هزار نفری در مقابل پیکار مسلحانۀ مردم عراق شکست خورده و دیر یا زود گورشان را از عراق گم خواهند کرد. اما امپریالیست آمریکا به این سادگیﻫﺎ دست بردار نیست و تمام تلاشش را به کار خواهد برد تا با جنگ روانی و تروریست خواندن مبارزین عراقی و آزادیخواه جلوه دادن خویش و با روی کارگماردن رژیمی گماشته و مطیع و قابل اعتماد به سیاستﻫﺎﻯ استعماری خود ادامه دهد. "انتخابات دمکراتیک" در عراق اشغالی هدفی جز مشروعیت بخشیدن به اشغال امپریالیستی و دمکراتیک جلوه دادن انگیزه و اهداف حضور آمریکا در عراق نداشته است. این نمایشات مسخره تا کنون موفقیتی نداشتهﺍند.امپریالیست آمریکا با به کار گیری مدرن ترین سلاحﻫﺎﻯ مرگبار کشور عراق و افغانستان را به خاک و خون کشید و شمار کشته شدگان عراقی در مقایسه با کشته شده گان آمریکائی نشان می دهد که خلق عراق با چه دیوی در حال نبرد است. دیوی بی سر وپا و فاقد هرگونه رحم و وجدان که از آن سر دنیا به عراق نیرو گسیل داشته و با قلدری خلقی را در چنگال خونین خود گرفتار کرده است.

رئیس جمهور جدید آمریکا باراک اوباما اخیراً اعلام کرد که به وعدۀ انتخاباتی خود عمل نموده و در پایان ماه اوت، (31 اوت) آخرین قوای رزمی ارتش آمریکا را از خاک عراق بیرون کشیده است. وی گفت حفظ امنیت عراق را به قوای انتظامی این کشور سپرده است. لیکن واقعیت این است از 150 هزار نیروی نظامی آمریکا 50 هزار نیروی "رزمی" از خاک عراق خارج شده و مابقی قوای نظامی در قالب قوای "آموزشی و یا حمایتی و مشاورتی" در 58 پایگاه مهم نظامی در سراسر عراق حضور دارند. حدﺍقل 5 پایگاه از این 58 پایگاه نظامی، شهرهای دائمی با وسایل حمل ونقل، مدارس، سینما ....و سایر امکانات هستند. این نیروها آمادگی کامل رزمی دارند و هر لحظه می توانند به میدان آیند و در نبرد شرکت نمایند. علاوه بر آن بین 75 هزار تا 140 هزار سرباز مزدور در استخدام شرکتﻫﺎﻯ خصوصی هستند که از طرف پنتاگون تغذیۀ اقتصادی می شوند.سفارت عظیم آمریکا در بغداد با 5 هزار دیپلمات و پرسنل امنیتی نظامی همه گواه این واقعیت است که عراق هم چنان در چنگال آمریکا اسیر است و خروج بخشی از قوای نظامی فقط برای جابجائی نیرو و فریب افکار عمومی جهان است.این را همه دانسته است که علت گسیل این همه نیروی نظامی به عراق مأموریتی برای "دمکراسی" و "حقوق بشر" نبوده است بلکه مقصود کنترل نفت و تبدیل این کشور به پایگاه نظامی برای محاصرۀ ایران و تحقق "دکترین خاورمیانۀ بزرگ"بوده است. از این رو چنین مأموریتی هنوز به پایان نرسیده و آمریکا به این زودیﻫﺎ خاک عراق را ترک نخواهد کرد. جنبش مقاومت مردم عراق آرام نخواهد گرفت و به نبرد حق طلبانهﺍش تا بیرون ریختن آخرین سرباز متجاوز ادامه خواهد داد. مردم عراق خواهان خروج فوری و بی قید و شرط متجاوزین از خاک کشورشان عراق هستند. پرداخت غرامت به ملت عراق یکی دیگر از خواستهﻫﺎﻯ ملی و عادلانۀ این خلق است.تمام نیروهائی که با این شعار مخالفت می کنند و یا سیاست سکوت پیشه کردهﺍند همدست امپریالیست آمریکا هستند باید طرد و منزوی شوند. مبارزه در عراق مبارزۀ مذهبی نیست مبارزهﺍی ماهیتاً آزادیبخش و استقلال طلبانه و ضد استعماری است. این نکات است که در تحلیل باید برجستگی پیدا کند. برای طرد امپریالیسم و صهیونیسم از ممالک تحت سلطۀ اشغالگران استفاده از هرگونه وسیله ابراز مقاومت و سرکوبی دشمن مشروع و قابل فهم است. خلقﻫﺎﻯ جهان حق دارند گور این دشمنان و همدستان داخلی آنها را به عمیق ترین وجه ممکن، بِکَنند.

ادامۀ حضور نیروهای متجاوز در خاک عراق خساران مالی و جانی فراوانی در بر دارد و سرنوشت ملت عراق باید فقط به دست مردم این کشور و بدون دخالت خارجی تعیین گردد.

مرگ بر متجاوزین آمریکائی و مزدوران دست نشاندهﺍش! زنده باد جنبش مسلحانۀ مردم عراق علیۀ اشغالگران!

هیچ نظری موجود نیست: