۱۳۸۹ مهر ۵, دوشنبه

صف بندیﻫﺎﻯ جدید برای خروج از بحران



وضعیت ایران به شدت بحرانی است و فساد و دزدی و ارتشاء و قتل وغارت و بی قانونی و سقوط اخلاقی جامعه را در تاریکی و بی دورنمائی فرو برده است. هیولای گرانی حلقوم مردم به ویژه زحمتکشان را می فشارد و هر روز قیمت ارزاق، بی حساب و کتاب سیر صعودی طی می کند.طبق گزارش روزنامهﻫﺎﻯ رسمی کشور قیمت گوشت گوسفند به 21 هزار تومان در کیلو رسیده است. گوشت مرغ نیز در چند هفتۀ اخیر افزایشی بین چهارصد تا هفتصد تومان در کیلو را نشان می دهد. قیمت برنج و تخم مرغ، میوه و شکر و سایر مواد خوراکی بین بیست تا پنجاه درصد افزایش داشته است. مجلس شورای اسلامی در هفتم شهریور ماه امسال خبر داده است که 120 هزار معلم در ماهﻫﺎﻯ اخیر در ایران باز خرید شدهﺍند. هزاران کارگران ایران ماهﻫﺎ حقوق نگرفته و برای دریافت حقوق معوقه و سیر کردن شکم خانوادۀ خود بی باکانه دست به مبارزه علیۀ رژیم زده و هم چنان به مبارزاتشان ادامه می دهند. دهﻫﺎ تن از رهبران جنبش کارگری در زندانﻫﺎﻯ سیاه جمهوری اسلامی اسیرند و با وی دست و پنجه نرم می کنند.

جنایت و زورگوئی و خودسریﻫﺎﻯ مقامات مسئول و زیر پا گذاردن قانون خودشان و اعلام بی اعتباری همۀ این قوانین خود ساخته و اعلام رسمی اعمال سیاست استبدادی و نظایر آنها، همه و همه روزگار مردم را سیاه تر از پیش کرده است. این را ما نمی گوئیم، رژیم کودتاچی باند نظامی امنیتی احمدی نژاد که حتی خودیﻫﺎﻯ نزدیک به خود را کنار گذارده است می گوید. این رژیم مافیای سرمایهﺪاری اسلامی است که می گوید ما به خودسری و پنهانکاری، و زد و بند خود ادامه می دهیم. ما به مردم اعتماد نداریم و تصمیمات را پشت پرده می گیریم. این ما هستیم که کودتا کردیم، مردم را فریفتیم و به پای صندوق رأی کشاندیم و با گلوله و شکنجه و کشتار نیز پاسخ اعتراضات آرام مردم را دادهﺍیم. ما نیازی نداریم به مردم ایران گزارش دهیم. زندان کهریزک را فقط به خاطر« استاندارد» نبودنش بستیم و نه چیز دیگر. ما ایران را ملک خصوصی خود می دانیم. ما هستیم که تصمیم می گیریم چه کسی حق دارد تا چه حد بشنود و چه کسی باید کر و کور باشد و حق حرف نداشته باشد. ما به نظر مردم نیاز نداریم، مردم ایران صغیرند و آن ولی فقیه است که قیم مردم است و بر همه نظارت دارد. ما به کسی توضیح نمی دهیم. ما هر کار را که خودمان صلاح بدانیم در میان محفل سرّی خود تصمیم می گیریم و به همۀ مردم تحمیل می کنیم. رژیم امنیتی نظامی تبهکاراسلامی، مردم را از آن خود نمی داند و نمی تواند بداند زیرا از ماهیت کثیفش بر می خیزد، همه چیز را از چشم مردم پنهان می کند پس چرا باید مردم این نظام فاسد و ارتجاعی را از آن خود بداند؟ این همان وضعی است که اکنون در ایران پدید آوردهﺍند. انتخابات قلابی و تقلب وقیحانه، کشتار بیرحمانۀ مردم، تجاوز جنسی به پسران و دختران جوان، تواب ساختن یاران دیروزی که خود در ساختن این ماشین سلاخی نقش مهمی داشتهﺍند، اذعان به شکست و اعلام بحران عمیقی است که رژیم را به بن بست کامل کشانده و وی را هر روز به پرتگاه سقوط نزدیک می گرداند. کودتای 22 خرداد سال گذشته و تحولات بعد از آن آغازی برای پایان عمر رژیم ننگین جمهوری اسلامی است.

تشدید تضادهای جناحﻫﺎﻯ رژیم و هم اکنون بالا گرفتن اختلافات بین اصول گرایان حکومتی و شتاب بخشیدن به سیاست سرکوب و یک دست کردن حاکمیت و زمزمۀ عزل احتمالی سیدعلی خامنهﺍﻯ و به حداقل رساندن نقش روحانیت در حاکمیت و دفاع مجدد هاشمی رفسنجانی از سید علی خامنهﺍﻯ و اصل ولایت فقیه و هشدارباش وی به "سمی که در درون نظام" جاریست و اعلام خطر در مقابل نفوذ بیش از حد جناح نظامی امنیتی به رهبری احمدی نژاد و شرکاء....نشان از صف آرائی جدیدی است که این روزها در رسانهﻫﺎﻯ جمهوری اسلامی بازتاب داشته است .محمد خاتمی نیز اخیراً در یک سخنرانی در جمع دانشجویان تلویحاً به خامنهﺍﻯ هشدار داده است: "که جریان تند رو قصد حذف مقام رهبری را دارد و این جریان نه تنها اصلاح طلبان و معترضان به سیاستﻫﺎﻯ جاری بلکه بسیاری از اصولگرایان هم تحت فشارند."....

حقیقت این است دشمن بحران زده در مقابل اعتراضات و طغیان درون و فشارهای بیرونی متمرکز می شود و به جمع آوری آخرین ذخیرهﻫﺎﻯ خویش دست می زند. این یک صفبندی جدیدِ جنگی است. برای یکدست کردن حاکمیت برای خروج از بحران کنونی. خامنهﺍﻯ دیگر نمی تواند در این مبارزه از سربازان گمنام امام زمان استفاده کند زیرا بخشی از این سربازان در طرف غیرخودیﻫﺎیند. جنگ دارد میان دو کس مغلوبه می شود. متأسفانه مبارزۀ مردم فاقد رهبری انقلابی و فاقد تمرکز و سازماندهی است و این آن خطری است که جامعۀ ایران را تهدید می کند. سیاستﻫﺎﻯ ورشکسته و فاشیستی رژیم کار را به جائی رسانده که امپریالیستﻫﺎ و در رأس آن



مبارزۀ دموکراتیک جزء ناگسستنی مبارزۀ ضد امپریالیستی است



امپریالیست امریکا و چماقش در منطقه؛ اسرائیل صهیونیست برای این همه خرابکاری و میدان دادن به خرابکاری آنها دست می زنند. نفرت عمومی به قدری افزایش می یابد که ممکن است مردم از ترس عقرب جرار به مار غاشیه پناه برند. برای رهائی از این مخمصه و بحران اجتماعی راهی جز متشکل شدن و تشدید مبارزه علیۀ جمهوری اسلامی وجود ندارد. مردم ایران، کارگران، کارمندان، معلمان، دانشجویان، روشنفکران، زنان و جوانان و همۀ زحمتکشان باید هوشیارانه در صفی متحد نقشهﻫﺎﻯ شوم جنایتکاران حاکم را نقش بر آب کنند و یکبار دیگرنشان دهند که سرنوشت آدمکشان جمهوری سرمایهﺪاری اسلامی جز سرنوشت رژیم جنایتکار پهلوی نخواهد بود، این را تاریخ نشان داده و باز هم نشان خواهد داد. حزب ما ضمن دفاع قاطع از حقوق دمکراتیک مردم ایران، به ویژه کارگران و زحمتکشان لحظهﺍﻯ در افشای توطئهﻫﺎﻯ امپریالیستﻫﺎ برای به انحراف بردن مبارزات مردم باز نخواهد ایستاد و از هیچ کوششی دریغ نخواهد ورزید،.مخالفت با تحریم اقتصادی و تهدید نظامی ایران و طرح سرنگونی رژیم سرمایهﺪاری جمهوری اسلامی فقط به دست مردم ایران اصل تفکیک ناپذیر بودن مبارزۀ دمکراتیک از مبارزۀ ضد امپریالیستی است و همۀ نیروهای مستقل و انقلابی ایران موظفند در این چهارچوب دست به همکاریﻫﺎﻯ مشخص زده ومتحداً به دفاع از پیکار عادلانۀ مردم برخیزند.

بر گرفته از توفان الکترونیک ارگان حزب کار ایران ( توفان )

هیچ نظری موجود نیست: