۱۳۸۹ شهریور ۱۰, چهارشنبه

مبارزه با مفاسد اقتصادی؟!


در افشای یک دزدی بزرگ



مبارزه با مفاسد اقتصادی همواره یکی از شعارهای حکومت ایران بوده و جالب اینجاست که همواره مفسدان اقتصادی جزئی اصلی از بدنۀ حکومت بوده و هستند. در مطلب زیر به یکی از افراد این حلقه می پردازیم.

اخیراً فردی به نام "علی انصاری" از سرمایهﺪاران صنعت مبلمان و موبایل در ایران برای ساخت بزرگ ترین کارخانۀ مبل خاورمیانه درخواست 500 هکتار زمین کرده در حالی که سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی فقط با 100 هکتارموافقت کرده است.هم اکنون این زمین با اعمال نفوذ در اختیار وی قرار گرفته است. در حالی که طبق قانون،سرمایه گذاران می توانند زمین را به صورت اجارهﺍﻯ دراختیار بگیرند و پس از تأسیس کارخانه و بعد از گذشت 5 سال مالک زمین شوند.انصاری که از بدهکاران بزرگ بانکی کشور است از مالکین یکی از بانکﻫﺎﻯ خصوصی به نام یانک "تات" نیز هست که بانک مرکزی به دلیل بدهی وی به سیستم بانکی مجوز راه اندازی این بانک را متوقف کرده بود اما با فشارحامیان وی بالاخره مجوز این بانک نیز صادر شد . وی پس از انعقاد قرارداد با جهاد کشاورزی ضمن مراجعه به وزارت صنایع درخواست تأسیس شهرک صنعتی خصوصی بر روی زمین مذکور با ادعای مالکیت کرده و با اخذ مجوز در حال تفکیک زمین به قطعات 2 هکتاری و فروش آنها به قیمت متری 20 هزار تومان است که نتیجۀ آن درآمدی حدود یکصد میلیارد تومان برای اوست .درجلسۀ شورای اداری استان مرکزی استاندار که با ارائه دلیل از طرف رئیس ادارۀ کشاورزی مبنی بر این تخلف قانونی مواجه می شود وی را از جلسه اخراج و برکنار می نماید اراضی مذکور در استان مرکزی و نزدیک فرودگاه امام خمینی است و با ادعای اشتغال چند هزار نفری دستوری را از رئیس جمهور دریافت کرده و با حضورمسئولان دولت و چند شبکۀ تلوزیونی افتتاحیۀ بزرگی نیز برگزار کرده است. لازم به ذکر است انصاری مدتی به عنوان عضو هئیت مدیرۀ باشگاه ورزشی استقلال و نیز مدتی رئیس فدراسیون دوچرخه سواری ایران بوده است.

پس می بینیم که رژیم جمهوری اسلامی پا در جای پای شاه می گذارد و دارد تاریخ ایران را تکرار می کند. با لودگی و مزاح نمی شود از زیر پاسخ در رفت. از همان بدو انقلاب میلیاردها دلار ثروت این ملت با دست شیوخ و ملاها به باد رفته است. در همین چندی پیش نزاع سختی میان بانکﻫﺎ و دادگستری در گرفته بود که وامﻫﺎﻯ میلیاردی بدون ضمانت را چگونه باید پس گرفت و چه کسی مسئول پس گرفتن آن است. وامﻫﺎئی که از زمان امام و دولت میر حسین موسوی به بزرگان قوم داده بودند و آنها هم این پولﻫﺎ را ملاخور کردهﺍند. پس مشکل مردم ایران یکی دو تا نیست. همۀ رژیمﻫﺎﻯ مستبد که پاسخگو به مردم نیستند و مورد تائید مردمشان نیستند کارشان به این جاها می رسد تا با انقلاب بهمن دیگری سرنگون شود. چنین رژیمﻫﺎئی حقشان است که سرنگون شوند نوش جانشان.

هیچ نظری موجود نیست: