۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۶, شنبه




امپریالیستﻫﺎﯼ آمریکائی و اروپائی و صهیونیستﻫﺎ از چه تاکتیک نظامی برای مقابله با ایران استفاده خواهند کرد؟



استراتژی آمریکا در رابطه با خاور میانه

هدف استراتژیک آمریکا در رابطه با منطقۀ خاورمیانه تسلط بر منابع نفت و گاز به منظور حفظ موقعیت برتر سیاسی و اقتصادی و نظامی خود به عنوان سرکردۀ امپریالیسم جهانی است. برای تحقق این هدف سرنگونی حاکمیتﻫﺎﯼ مستقل سیاسی و تجزیۀ کشورهای بزرگ منطقه به مناطق کوچک با حاکمیت سرسپرده تحت عنوان طرح" خاور میانۀ بزرگ "بیش از ده سال است که در دستور کار قرار دارد.

تاکتیک تجاوز مستقیم نظامی تحت عنوان "جنگ پیشگیرانه"

تجاوز مستقیم نظامی به کشورهای عراق و افغانستان و پرداخت هزینهﻫﺎﯼ بسیار گزاف، گیر کردن در باتلاق جنگی فرسایشی و دراز مدت و ناتوانی در استقرار امنیت و حاکمیتی با ثبات در این دو کشور، امپریالیست آمریکا و متحدین اروپائیش را به این نتیجه رساند که کاربرد تجاوز مستقیم و اشغال کشورها از طریق ورود نیروهای نظامی منجر به ایجاد جنبش ضد تجاوز و اشغالگری و جنگی فرسایشی و دراز مدت خواهد شد؛ که پی آمدهای ناگوار اقتصادی و سیاسی و اجتماعی در کشورهای متجاوز به دنبال خواهد داشت.

تاکتیک ایجاد جنگ داخلی از طریق راه اندازی جنگﻫﺎﯼ قومی و قبیلهﺍﯼ و مذهبی

تاکتیک سیاسی ــ نظامی تفرقه بینداز و حکومت کن هر چند تاکتیکی بسیار قدیمی است و در دوران استعمار کهن و همچنین در دوران امپریالیسم و در دو دهۀ گذشته بخصوص در آسیای میانه و یوگسلاوی به کار گرفته شد وهر چند متجاوزین آمریکائی و متحدینش در تجاوز به عراق و افغانستان از این تاکتیک در جهت استقرار موقعیتشان بعد از ورود به این کشورها استفاده کردند ولی در رابطه با لیبی و سوریه به کم هزینه تر و بی درد سر تر بودن این تاکتیک قبل از اشغال و تجاوز مستقیم بیشتر پی بردند؛ به همین دلیل در این دو کشور سعی کردند از طریق عوامل و جریانات وابسته به خود علیۀ دولت مرکزی شورشﻫﺎﯼ سازمان یافته و جنگ داخلی راه انداخته و سپس تحت عنوان دفاع از مبارزات مردم علیۀ حاکمیت دیکتاتورها، خود وارد عرصه شده و پس از سرنگون کردن حاکمیت، رژیمی سرسپرده به خود که کارگذار منافع و سیاستﻫﺎﯼ آنهاست روی کار بیاورند.

چرا  تجزیۀ ایران از طریق ایجاد جنگ داخلی محتمل ترین شکل تقابل نظامی با ایران است؟

1 ــ کشور آمریکا و اکثر کشورهای اتحادیۀ اروپا دچار بحران اقتصادی شدیدی هستند. این بحران باعث گسترش بیکاری و مشکلات سیاسی و اجتماعی در این کشورها گردیده که از جمله جنبش وال استریت و مبارزات مردم یونان و اعتصابات و اعتراضات گسترده در کشورهای مختلف اروپائی از آن جمله هستند.

2 ــ امپریالیستﻫﺎ برای برون رفت از این بحران اقتصادی و اجتماعی و حفظ موقعیت برتر خود ناچارند به سیاستﻫﺎﯼ نواستعماری در اشکال فاشیستی برای دستیابی به منابع انرژی و سایر مواد اولیه و فعال کردن انحصارات گوناگون خود و هم چنین افزودن به بازار کالاهای بنجل خود به تهاجم و تجاوز و اشغال کشورهائی که از نظر سیاسی استقلال دارند روی آورند.

3 ــ البته موفقیت سریع در عرصۀ تهاجم نظامی و تعویض رژیم می تواند به حل بحران اقتصادی و سیاسی آنها کمک کند ولی  افزایش کانونﻫﺎﯼ جنگی ضد امپریالیستی و فرسایشی و دراز مدت شدن جنگ و تشنج باعث تشدید بحران اقتصادی و سیاسی و اجتماعی در کشورهای متجاوز خواهد شد. چیزی که سعی می کنند از آن پرهیز کنند.

4 ــ مخالفت شدید امپریالیستﻫﺎﯼ روسیه و چین در رابطه با تهاجم نظامی امپریالیستﻫﺎﯼ آمریکائی و اروپائی به ایران و در اختیار قرار گرفتن ذخایر نفت و گاز و روی کار آمدن رژیمی سرسپرده به امپریالیستﻫﺎﯼ غربی در ایران که در صورت تحقق چنین امری شکست بزرگی برای پیمان شانگهای خواهد بود و مانع بزرگی برای رشد اقتصادی چین و روسیه و پذیرش رهبری و تسلط موقعیت برتر امپریالیستﻫﺎﯼ غربی است. بدیهی است که چین و روسیه به سادگی تن به چنین شکست استراتژیکی نخواهند داد.

5 ــ تهاجم مستقیم امپریالیستﻫﺎ و صهیونیستﻫﺎ به ایران با توجه به توانائی نظامی ایران و شبکۀ نیروهای نظامی و شبه نظامی وابسته به سپاه پاسداران در کشورهای مجاور و منطقۀ خاور میانه و در شمال آفریقا و آمریکای لاتین و حتی در اروپا و آمریکا مسلماً کشورهای متجاوز را درگیر جنگی فرسایشی و دراز مدت و با پیامدهای سنگین اقتصادی و سیاسی و اجتماعی خواهد نمود.

6 ــ سالﻫﺎست ناسیونال شووینیستﻫﺎﯼ قوم گرا با حمایتﻫﺎﯼ مالی و سیاسی و تبلیغی و آموزشی و تسلیحاتی امپریالیستﻫﺎ به خصوص انگلیس و آمریکا و کشورهای مرتجع منطقه و در اختیار داشتن نیروهای آموزش دیدۀ نظامی و امکانات تبلیغاتی نظیر رادیو و تلویزیون و صدها سایت و وبلاگ به زمینه سازی در جهت تفرقه افکنی در بین مردم ایران مشغولند. احزاب ناسیونال شووینیست کُرد نظیر حزب دمکرات کردستان و کومله و پژاک و پان ترکﻫﺎﯼ فاشیست و آدمکشان جندالله بلوچستان و باند اینتلیجنت ساختۀ الاهواز خوزستان شبیه سگﻫﺎﯼ هار دست آموز امپریالیستﻫﺎ آمادۀ فرمان ارباب هستند. در کنار این جریانات، امپریالیستﻫﺎ و صهیونیستﻫﺎ سالﻫﺎست با جریان خائن و وطن فروش و جاسوس مجاهدین خلق ارتباط ارباب و مزدوری برقرار کرده و به آنها توسط موساد و سیا از جمله در نِوادای آمریکا آموزش جاسوسی و ترور می دهند. البته در کنار این جریانات، شبکۀ وسیعی از نیروهای وطن فروش در داخل و خارج کشور با امکانات وسیع از سلطنت طلبان و جدا شدهﻫﺎﯼ از حاکمیت گرفته تا بعضی آیات عظام نظیر رفسنجانی که به قول خودش عملگرا و واقع بین است، منتظر فرصت برای اثبات گماشتگی در پیشگاه اربابان امپریالیست هستند.

7 ــ تحریمﻫﺎﯼ جنایتکارانۀ امپریالیستﻫﺎ و سیاستﻫﺎﯼ نئولیبرالیستی اقتصادی جمهوری اسلامی از جمله حذف سوبسیدها باعث گسترش بیکاری و افزایش تورم و فقر شده است. امپریالیستﻫﺎ بر بستر بحران اقتصادی و بحران سیاسی درون حاکمیت و نارضایتی مردم از وضعیت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و فرهنگی موجود زمینۀ کاملاً مساعدی را برای راه اندازی شورشﻫﺎﯼ ضد حکومتی نظیر لیبی و سوریه فراهم می بینند.

8 ــ راه اندازی شورش و جنگ داخلی در ایران حتی در صورت تسلیم بی قید و شرط شدن ایران به امپریالیستﻫﺎ در رابطه با پروندۀ هستهﺍﯼ همچنان در دستور کار خواهد بود؛ چرا که این امر در راستای عملی کردن طرح استراتژیک ایجاد خاور میانۀ بزرگ است .

9 ــ ایجاد تفرقۀ ملی و راه اندازی جنگﻫﺎﯼ قومی و مذهبی و برادرکشی در نواحی مرزی چهار سوی ایران که توسط ناسیونال شووینیستﻫﺎ اجرا و توسط سیا و ام آی 6 و موساد رهبری می شود با ترورها و بمب گذاریﻫﺎی مجاهدین تکمیل خواهد شد و در چنین شرایطی است که "شورای دمکراسی و حقوق بشر در ایران" دست پخت امپریالیستﻫﺎ و" ارتش آزادیبخش ایران" متشکل از باندهای مسلح وابسته به سیا و موساد با حمایتﻫﺎﯼ تسلیحاتی و تدارکاتی اربابان است، اعلام موجودیت کرده  و دنبالۀ قضیه هم شبیه سناریوهای لیبی و سوریه با اختلافات جزئی خواهد بود.

حزب ما همان طور که تاکنون عمل کرده است باید نقش غارتگرانۀ امپریالیسم را به عنوان بزرگ ترین تجاوزگر و جنگ طلب تاریخ بشریت، بزرگ ترین دشمن آزادی و دموکراسی در جهان رو کند و دست کسانی را که برای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی از این عفریتﻫﺎ کمک مالی و حمایت تبلیغاتی می گیرند برملا سازد. افشای بی امان سازمانﻫﺎ و احزاب خودفروخته از سازمان مجاهدین گرفته تا جریانات ناسیونال شووینیستﻫﺎﯼ رنگارنگ که جلب حمایت از امپریالیستﻫﺎ و اسرائیل صهیونیست را مایۀ افتخار خود می دانند  وظیفۀ تعطیل نشدنی حزب ماست . تنها از طریق  پیوند مبارزۀ ضد امپریالیستی و ضد رژیم سرمایهﺪاری و افشای تاکتیکﻫﺎﯼ استعماری و نفاق افکنانه است که می توانیم نیروهای ارتجاعی داخلی و خارجی را منفرد و مردم ایران را به سمت  سیاست صحیح  بکشانیم تا دید روشنی نسبت به دوستان و دشمنان  پیدا کنند. راهی جز این راه، برای کسب پیروزی متصور نیست.

هیچ نظری موجود نیست: