۱۳۸۸ بهمن ۵, دوشنبه


تجمع کارگران نساجی بافته کرمان و بستن جاده


ايلنا : 180 نفر از كارگران نساجي بافته‌ها از ساعت 30/2 تا 4 بعداز ظهر ديروز (يكشنبه) اقدام به بستن جاده کردند. كارگران نساجي بافته‌هاي كرمان علت تجمع و بستن جاده را انحلال شركت توسط سهامداران اعلام کردند.
يكي از كارگران به خبرنگار ايلنا گفت: چندي پيش عده‌اي از مديران در هيات تشخيص تصميم به انحلال شركت و انتقال دستگاه‌ها به شهرستان قزوين گرفتند كه در اعتراض به اين امر ما ظهر امروز اقدام به بستن جاده کرديم.
وي گفت: مديران در پايان 30 دي تصميم به اخراج 18 نفر ديگر از نيروها گرفتند. طبق گفته خود مسئولان قرار است 35 نفر ديگر در پايان بهمن‌ماه و بقيه در آخر سال تسويه حساب شوند.
وي گفت: مسئولان بنا دارند 14 هزار هكتار زمين كارخانه را به صورت آزاد در معرض فروش بگذارند. او گفت: قبلا 550 نفر در شركت مشغول به كار بودند كه مسئواين به عناوين مختلف اقدام به اخراج كارگران کرده و در حال حاضر اين تعداد 180 نفر هستند.
يكي ديگر از كارگران گفت: در سال‌هاي 81 و 82 مديران اعلام کردند دستگاه‌هاي اين شركت مستهلك و قابل استفاده نیست كه در اين خصوص گويا همين دستگاه‌ها به استان گلستان و تبريز انتقال و درحال حاضر فعال هستند.
يكي ديگر از كارگران گفت: درخصوص طرح طبقه‌بندي مشاغل مدت 5 سال به سازمان كاركرمان مراجعه کرديم كه متاسفانه مسئولين تاكنون اقدامي به عمل نياوردند.
گفتني است راس ساعت 16غلام‌رضايي، معاون سياسي فرمانداري كرمان با حضور در جمع كارگران خواستار متفرق شدن كارگران شد و به آنان قول مساعد داد روز سه‌شنبه جلسه‌اي با حضور اعضاي كميسيون و جديدساز مسئول شركت در محل استانداري كرمان برگزار شود.

هیچ نظری موجود نیست: