۱۳۸۸ دی ۲۸, دوشنبه

تجمع 400 کارگر شرکت نوشابه سازی ساسان در اعتراض به اخراج خود:

ما پول نمی‌خواهيم، كار مي‌خواهيم.


ايلنا: صبح امروز (يكشنبه) حدود 400 نفر از كارگران شركت نوشابه‌سازى ساسان در اعتراض به فشار مديريت براى اخراج خود در محوطه داخلى اين كارخانه دست به تجمع زدند و اظهار داشتند اگر به مشكلشان رسيدگى نشود مقابل رياست‌جمهورى خواهند رفت و صداى خود را به گوش مسوولان خواهند رساند.
به گزارش‌خبرنگارايلنا، اين كارگران با بيان اينكه ساسان حدود 1200 كارگر دارد،افزودند: مديران اين شركت مي‌خواهند ما را خانه به دوش كنند و چشم طمع به زمين اين كارخانه دارند و مي‌خواهند كارخانه را تعطيل كنند.
آنها تصريح كردند: سابقه كارى ما از 5 سال تا 20 سال است و همه ما قراردادى هستيم.
اين كارگران با بيان اينكه از ابتداى سال 88 تاكنون حدود 300 نفر از كارگران ساسان اخراج شده‌اند، افزود: يك ماه‌است كه خط توليد شركت تعطيل شده است و كارخانه تبديل به مركزى براى پخش توليدات كارخانه‌هاى نوشابه‌سازى شيراز و مشهد شده است.
كارگران ساسان اظهار داشت: مديريت مي‌گويد اگر تا 29 ماه جارى تسويه‌حساب كنيم 2 ماه سنوات مي‌دهند اما اگر اين كاررا نكنيم يك ماه سنوات مي‌دهد اما ما پول نمي‌خواهيم،كار مي‌خواهيم.
آنان با بيان اينكه پيش از اين قراردادهاى كارى ا‌شان 3، 6 و 12 ماهه بود گفتند: در حال حاضر مدت قرارداد ما 10 روزه شده است.
آنان با اشاره به عدم پرداخت حق بيمه كارگران، گفتند: حقوق ما فعلاَ پرداخت مي‌شود اما يك سال است كه كالا به كارگران داده نمي‌شود.
پيگيري‌هاى خبرنگار ايلنا براى توضيح مديريت شركت ساسان پيرامون اظهارات كارگران بي‌نتيجه ماند و نگهبانى شركت مانع ورود خبرنگار ما به قسمت مديريت شد.

هیچ نظری موجود نیست: