۱۳۸۸ دی ۲۴, پنجشنبه

اخراج 9 نفر از نماينده های کارگران کيان تاير


خبرگزاری هرانا - حقوق اصناف، کارگران: حکم اخراج 9 نفر از نمايندگان کارگران کيان تاير، خشم کارگران کيان تاير را بر انگيخت. بطوری که اين کارگران پس از شنيدن خبر اخراج 9 نفر از نماينده های خود و جلوگيری از ورود آنها به کارخانه، کار خود را ترک و با توجه به ساعات پايانی کار به محل ترمينال سرويسهای کارخانه آمده و با جلوگيری از حرکت سرويسها دست به تجمع زدند و پس از سخنرانی يکی از نماينده ها، اعلام کردند چنانچه فردا اين نماينده ها بر سر کارهای خود بازنگردند دست به اعتصاب زده و اقدام به تجمع اعتراضی در مقابل بخشداری چهار دانگه خواهند کرد.
به گزارش اتحاديه آزاد کارگران ايران، پس از اعتصاب و تجمع اعتراضی کارگران کيان تاير در روز نهم ديماه که در اعتراض به عدم پرداخت 5 ماه دستمزد معوقه سال گذشته و عدم پرداخت بموقع دستمزد ماهيانه و... صورت گرفت مديريت کارخانه ناچار شد روز بعد يعنی دهم ديماه 50 درصد از دستمزد ماهيانه اين کارگران را پرداخت کند و پرداخت 50 درصد باقی مانده دستمزد ماهيانه آنان را به روز دوشنبه مورخه 14/10/88 موکول نمايد اما از روز شنبه مورخه 12/10/88 مديريت کارخانه را ترک و تا امروز 20 دی ماه کارخانه و کارگران را به حال خود رها کرد.

بدنبال اين وضعيت صبح امروز بيستم دی ماه نماينده های کارگران برای طرح مشکل خود به سازمان حمايت از صنايع رفتند و حدود ساعت 14 که به کارخانه باز گشتند متوجه شدند تعدادی از اعضای هيئت مديره به کارخانه آمده اند و حکم اخراج 9 نماينده را که به سازمان حمايت از صنايع رفته بودند صادر کرده و اين حکم را بدست نگهبانی داده اند تا ضمن ابلاغ آن به نماينده ها از ورود آنان به کارخانه جلوگيری شود.

گفتنی است که اين 9 نماينده جهت شکايت و اعتراض به اخراج شان به وزارت کار مراجعه خواهند کرد و چنانچه همانجا حکم بازگشت به کار آنان صادر نشود کارگران کيان تاير با دست کشيدن از کار در مقابل بخشداری چهاردانگه دست به تجمع اعتراضی خواهند زد.

لازم به ياد آوری است اين 9 کارگر که حکم اخراج شان صادر شده است سال گذشته و بدنبال اعتراضات کارگران کيان تاير، با برگزاری يک مجمع عمومی بزرگ از سوی کارگران به نمايندگی آنان انتخاب شدند.

هیچ نظری موجود نیست: