۱۳۸۹ خرداد ۱۲, چهارشنبه


در آستانه سالگرد کودتای 22 خرداد و هراس رژیم

ازاوج گیری اعتراضات دانشجوئی



سالگرد قیام میلیونی مردم نزدیک است. یک سال مبارزۀ جانانه و نفس گیر با قوای تا به دندان مسلح و آدمکش جمهوری اسلامی و جانباختن و مجروح شدن صدها جوان پر امید میهن ما، تجربیات و آموزشﻫﺎﻯ گرانبهائی کسب شده که بدون درس آموزی از آن پیشروی در امر سرنگونی جمهوری اسلامی ممکن نیست. بی شک قوای جمهوری جهل و جنایت اسلامی در اثر مبارزات تودهﺍﻯ مردم و از طرفی نزاع درونی بر سر قدرت و انزوای بین المللی تحلیل رفته است و وی خود را در محاصرۀ میلیونﻫﺎ مردم تشنه آزادی می بیند. سرکوب و شکنجه و تجاوز جنسی و قتلﻫﺎﻯ پی در پی نه تنها مانع رشد اعتصابات کارگری و مبارزات دانشجوئی و مردمی نگردید بلکه آتش خشم مردم را صد چندان کرده و این خشم به این زودیﻫﺎ خاموش شدنی نیست. مبارزۀ درخشان دانشجویان ایران در چند سال اخیر رژیم و دارودستۀ مزدور و جیره خوارش را کلافه کرده است.فضای پر تلاطم جامعۀ دانشگاهی منفک از فضای بحرانی و رو به انفجارجامعه در کلیت خویش نیست و این بار نیز دانشجویان دراتحاد با سایر مردم ایران اعم از کارگر و زنان و جوانان و روشنفکران و سایر اقشار تحت ستم به میدان می آیند و با فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنهﺍﻯ قاتله، ولایتش باطله، زندانی سیاسی آزاد باید گردد، کهریزک، شکنجه، تجاوز دیگر اثر ندارد...و رژیم ولائی و چاقوکشان مزدور وی را به چالش خواهند گرفت و بار دیگر داغ ننگ و نفرت را بر پیشانی رژیم امنیتی نظامی خامنهﺍﻯ ــ احمدی نژاد می کوبند. دانشگاهیان اعم ازدانشجو و استاد سالﻫﺎست با دادن قربانیﻫﺎﻯ فراوان پرچم مبارزه علیۀ حکومت فاشیستی مذهبی را بر افراشته و خواستهﻫﺎﻯ مشخص و اصولی خود را در مقابل رژیم ضد علم و دانش که دانشگاه را با پادگان و مکتب خانۀ دوران قرون وسطی عوضی گرفته، طرح کرده است. جدائی دین از آموزش و لغو قوانین تبعیض جنسیتی (آپارتاید جنسی)، کوتاه شدن دست نیروی انتظامی و مأموران امنیتی و چماقﺪار از دانشگاه، آزادی بیان و عقیده و... مطالبات طبیعی و انسانی می باشند که رژیم پس ماندۀ جمهوری اسلامی قادر به پاسخگوئی بدانﻫﺎ نیست و چارهﺍﻯ جز سرکوب نمی بیند. روحانیت مرتجع که دشمن سوگند خوردۀ علم و دانش است و مرگ خویش را در رشد فکری و علمی دانشجو می بیند از روی ترس و استیصال دست به مقاومت ارتجاعی می زند و با تکیه بر سرنیزه و همۀ امکانات امنیتی به سرکوب دانشجویان آزادیخواه و آینده سازان میهن می پردازد.

اما علیرغم همۀ این بگیر و ببندها، زندان و شکنجه و اعدام و از سوئی تهدید و ارعاب و آزار و اذیت خانوادهﻫﺎﻯ دانشجویان و... شعلۀ مبارزه خاموش نگردیده و دانشجویان سنگر به سنگر علیۀ مستبدان حاکم می رزمند و از همین روست که رژیم برای ممانعت از به میدان آمدن دانشجویان در 22 خرداد بگیر و ببندهائی را آغاز کرده است. اینها همه ناشی از هراس رژیم و وحشت او از مردم است و جز این نیست. طبق گزارش سایت دانشجو نیوز هم اکنون بيش از ۸۰ دانشجو در زندانﻫﺎﻯ سراسر ايران به سر می برند و تحت فشارشدید و شکنجه هستند. در همین رابطه توجه خوانندگان گرامی را به گزارشی در مورد وضعیت دانشجویان دربند که با رژیم تبهکار جمهوری اسلامی دست و پنجه نرم می کنند و تحت شدید ترین فشارهای جسمی و روحی قرار دارند جلب می کنیم:

دانشجو نيوز: طی يک سال گذشته و پس از اعتراضﻫﺎﻯ گسترده در کشور، اقشار مختلف مردم به دست مأموران وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و ديگر نهادهای امنيتی کشور بازداشت شدند که در اين بين دانشجويان نيز بخش عمدهﺍﻯ از بازداشت شدگان را تشکيل می دادند.

بسياری از دانشجويان بازداشت شده پس از ماه يا هفتهﻫﺎ حبس با قرارهای وثيقۀ سنگين آزاد شدند و برخی نيز با احکام قضائی گوناگون در بيدادگاهﻫﺎﻯ کشور روبرو شدند و برخی نيز هم چنان در وضعيت بلاتکليف به سر می برند.

سايت دانشجو نيوز ليستی شامل ۸۲ دانشجو تهيه کرده است که شامل زمان بازداشت، وضعيت محکوميت و محل نگهداری آنان است. بخش عمدهﺍﻯ از دانشجويان زندانی در بندهای مختلف زندان اوين در حبس هستند و تعدادی از دانشجويان نيز در زندانﻫﺎﻯ شهرهای مختلف هم چون زندان متی کلای شهر بابل و هم چنين در شهرهای اصفهان، اردبيل و مريوان در بازداشت به سر می برند. تعدادی از دانشجويان زندانی نيز در بندهای تحت نظر سپاه پاسداران و در وضعيت نامشخصی به سر می برند.

http://daneshjoonews.com/images/stories/list1.png

بند 2-الف سپاه:

تعدادی از بازداشت شدگانی که در بند 2-الف و در بی خبری کامل نگهداری می شوند نيز دانشجو هستند که متأسفانه اطلاع دقيقی از وضعيت و مشخصات آنان در دست نيست. طبق آخرين اطلاعات موجود برخی از دانشجويانی که طی ماه های اخير توسط سپاه پاسداران بازداشت شده و در بندهای اين نهاد نگهداری می شوند به شرح زير است:

علاوه بر آن از وضعيت دقيق و محل نگهداری ۴ دانشجوی زير اطلاع دقيقی در دست نيست:

73- اميرعلی حاج محمد رضايی تفرشی (روزنامه نگاری علامه) تاريخ بازداشت 19 بهمن 88

74- علی صديقی (آزاد ورامين) تاريخ بازداشت 17 بهمن 88

75- سيامک بيرانوند (کارشناسی ارشد علوم سياسی دانشگاه آزاد علوم تحقيقات) تاريخ بازداشت 27 بهمن 88

76- آمانج حيدری بازداشت شده در 4 آذر 88

به ليست دانشجويان زندانی بايد نام آيدين خواجهﺍﻯ که روز 29 ارديبشهت ماه در تبريز بازداشت شد و نام بهمن خدادادی، فعال دانشجوئی که در ماه جاری در شهر اصفهان بازداشت شد، را نيز اضافه کرد. علاوه بر آن با درج نام 3 دانشجوی شهر مريوان که پس از اعتراض به اعدام زندانيان کُرد، بازداشت شدند، و هم چنين با اضافه کردن نام سيامک ميرزائی که در بازداشت ادارۀ اطلاعات شهر اردبيل به سر می برد، تعداد دانشجويان زندانی کشور به ۸۲ نفر می رسد.

http://daneshjoonews.com/images/stories/list4.png

آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی!


ننگ ونفرت بر رژیم جمهوری اسلامی!

هیچ نظری موجود نیست: