۱۳۸۹ تیر ۹, چهارشنبه


قطعنامۀ چهارم شورای امنیت سازمان ملل و تحریمﻫﺎﻯ تازه علیۀ ایران را محکوم می کنیم



شورای امنیت سازمان ملل متحد در ۱۹ خرداد هشتاد و نه (۹ ژوئن دوهزار وده میلادی) با دوازده رأی موافق، دو رأی مخالف و یک رأی ممتنع قطعنامۀ جدیدی را علیۀ ایران به تصویب رساند. ترکیه و برزیل، اعضای غیر دائم شورای امنیت به این قطعنامه رأی منفی دادند و لبنان رأی ممتنع داد.

نمایندۀ برزیل و ترکیه از این که به توافقنامهﺍﻯ که میان این دو کشور و دولت ایران بر سر پیشنهاد تبادل سوخت امضا شده بود، توجه کافی نشد، رأی مخالف دادند و زیر بار این قطعنامه نرفتند. اتحادیۀ اروپا نیز در ادامۀ این قطعنامه تحریمﻫﺎﻯ جدیدی را علیۀ ایران در دستور کار خود قرارداده است.

به نظر حزب ما این قطعنامه همانند قطعنامهﻫﺎﻯ پیشین شورای امنیت اقدامی غیر قانونی و زیرپا گذاردن تمامی موازین و مقررات ام. پی.تی است و از این منظر فاقد مشروعیت حقوقی است. این یک اقدام سیاسی از سوی امپریالیسم آمریکا است تا در آینده با اشاره به همین قطعنامهﻫﺎﻯ کذائی، شرایط را برای تجاوز نظامی علیۀ مردم ایران آماده کند. تحریم، توطئه، تحریکات مرزی، گسیل ناوگانﻫﺎﻯ غول پیکر جنگی در آبﻫﺎﻯ خلیج فارس و تهدید اتمی علیۀ ایران.... سیاست مشخص و طرح ریزی شدهﺍﻯ است که توسط امپریالیسم آمریکا علیۀ مردم ایران اجرا می گردد و در دراز مدت عواقب شومی را به دنبال خواهد داشت. این تحریمﻫﺎ را باید از منظر رقابتﻫﺎﻯ جهانی بین قدرتﻫﺎﻯ امپریالیستی در منطقه بر سر کنترل انرژی و اعمال هژمونی بر سایر رقبا مورد بررسی قرار داد. مسئلۀ آمریکا دست یافتن به منابع انرژی ایران است، همان طور که درعراق با همین هدف آن کشور را به اشغال خود در آورد.

امپریالیسم آمریکا با اشاره به فناوری هستهﺍﻯ ایران و دلایل مضحک و غلو آمیز در مورد خطر اتمی ایران به تحریک و توطئه علیۀ مردم ایران ادامه می دهد. حزب ما تحریم تازۀ ایران توسط شورای امنیت را یک اقدام استعماری و زورگویانه و در راستای منافع امپریالیستﻫﺎ به ویژه امپریالیسم آمریکا ارزیابی می کند و آن را به شدت محکوم می کند.

همان طور که ما بارها تحلیل کردهﺍیم تحریمﻫﺎﻯ اقتصادی علیۀ ایران با اهداف امپریالیستی و استعماری و غارت منابع طبیعی ایران صورت می گیرد و شامل حال تمام ممالکی است که مزدور و گماشتۀ امپریالیستﻫﺎ نیستند. آنها با همین ترفند تحریمﻫﺎﻯ اقتصادی و سپس نظامی، رژیم صدام حسین را برانداختند و جلال طالبانی و شرکاء را بر جای وی نشاندند و سپس کنترل مستقیم منابع نفتی را در ید خود گرفتند. آنها به بهانۀ بمب اتمی موهومی صدام و همکاری وی "با تروریستﻫﺎ و طالبان" کشور عراق را به خاک وخون کشیدند و تمام زیربنای اولیۀ آن را نابود کردند.شرایطی آفریدند که که صدها بار از دوران حکومت بعثی عراق غیر قابل تحمل تر، ضد انسانی تر و خطرناک تر است. حال همین دیوصفتان با همین انگیزه و اهداف استعماری ضمن تحریمﻫﺎﻯ اقتصادی و"متمدنانه" و در عین حال پیام همدردی به مردم ایران و اشک تمساح ریختن، به فریب تودهﻫﺎﻯ ناراضی و لگد کوب شدۀ ایران مشغولند. در اثر تحریمﻫﺎﻯ شورای امنیت به رهبری امپریالیست آمریکا، 800000 کودک عراقی جان باختند و این جنایتی فراموش نشدنی و داغ ننگی بر پیشانی جریانات و محافلی است که از این اقدام ضد بشری به دفاع برخاسته و یا حتا موذیانه سکوت پیشه کرده بودند.

حزب ما ضمن محکوم کردن این تحریم قلدرمنشانه و ضدبشری از تمامی نیروهای مترقی و مردمی و میهن دوست می خواهد که در مقابل قطعنامهﻫﺎﻯ ارتجاعی و زورگویانه و استعماری شورای امنیت بایستند و آنها را محکوم نمایند. در اینجا وظیفۀ سترگی به گردن روشنفکران و به وِیژه کمونیستﻫﺎست که در خلاف جریان آب حرکت کنند و تمام امکانات و توان خویش را در افشای دسیسهﻫﺎﻯ امپریالیستﻫﺎ به کاربرند. باید همواره ضمن مبارزه علیۀ رژیم جمهوری اسلامی به مردم رهنمود دهیم که فریب "تبلیغات" امپریالیستﻫﺎ را نخورند و هوشیارانه به پیکارشان علیۀ استبداد ادامه دهند. نفرت از رژیم ننگین جمهوری اسلامی نباید به آنجا بیانجامد که برای خنک شدن دلمان توطئهﻫﺎﻯ امپریالیستﻫﺎ علیۀ مردم ایران را نادیده بگیریم و دنباله رو تبلیغات هوچی گرانۀ رسانهﻫﺎﻯ امپریالیستی گردیم. نیروهای انقلابی و مترقی باید از اشغال بربرمنشانۀ عراق و نتایج مترتب بر تحریمﻫﺎﻯ اقتصادی علیۀ این کشوردرس بگیرند، آگاهانه و هدفمند به مبارزه شان علیۀ ارتجاع و امپریالیسم ادامه دهند.

حزب کارایران(توفان)

ژوئن دوهزار وده

خرداد هشتادونه

هیچ نظری موجود نیست: