۱۳۸۸ آذر ۲۷, جمعه

مهدی فراحی فعال کارگری هشت ماه است درسلول انفرادى زندان اوين بسر مى برد

طى فراخوانى از سوى تشكل هاى مستقل كارگرى براى برگزارى روز جهانى كارگر (11ارديبهشت) و گراميداشت اين روز كه محل آن در ميدان آب نماى پارك لاله تعيين شده بود كارگران اصناف مختلف از اين فراخوان استقبال كرده و در روز 11 ارديبهشت در محل برگزارى جشن كارگرى حضور پيدا كردند ، با افزايش كارگران و خانواده هاى آنها تجمع در حال شكل گرفتن بود كه ناگهان نيروهاى انتظامى و لباس شخصى به جمع كارگران و خانواده هاى آنها حمله كردند که در نتيجه آن تعداد زيادى از شرکت کنندگان در مراسم روز کارگر دستگير و تعدادى نيز زخمی شدند. يكى از دستگير شدگان اول ماه مى آقای مهدى فراحى شانديز بود که اکنون هشت ماه از بازداشت وی مى گذرد و با وجود اينکه تمام دستگير شدگان 11 ارديبهشت (روز جهانی کارگر) با قرار وثيقه و كفالت آزاد شده اند آقای مهدى فراحى شانديز همچنان در زندان اوين بسر مى برد.

به گفته ی خانواده اين فعال كارگري، در طول اين مدت تنها چهار بار با وی ملاقات كرده اند که دو بار آن ملاقات حضوری و دو بار آن ملاقات كابينى بوده است. در کل مدت اين هشت ماه آقای مهدى فراحى شانديز در انفرادى نگهدارى مى شود و از لحاظ جسمى در شرايط بسيار سختى قرار دارد. در آخرين اقدام ناقض حقوق اوليه انسانی توسط مقامات حکومتی عليه اين فعال کارگری مسئولين زندان اوين با وجود آغاز فصل سرما از تحويل گرفتن لباس گرم از خانوده ی وی برای اين زندانی خودارى می کنند.

مسئولين دادگاه انقلاب برای ممانعت از آزادی آقای فراحی در ابتدا اقدام به صدور وثيقه ی سنگين 100 ميليون تومانی براى اين فعال کارگری می کنند و بعد از آنکه خانواده ی او با مشقت اين وثيقه را تامين می کنند به بهانه های مختلف از قبول وثيقه خودداری می کنند.

آقای آقای مهدى فراحى شانديز طى 20 روز گذشته از طرف شعبه12 دادگاه انقلاب به 9ماه حبس تعزيری محكوم شده و اين حكم به طور شفاهى در سلول انفرادی به ايشان ابلاغ شده است. جرم اعلام شده در پرونده ی اين فعال کارگری اقدام عليه امنيت ملی و شرکت در تجمعات غير قانونی می باشد. به گفته خانواده مهدى فراحى شانديز در آخرين ملاقاتى كه با وی داشته اند ضعف شديد جسمانی ايشان به وضوح قابل مشاهده بوده است. و همچنان پس از گدشت هشت ماه به دستور رئيس زندان اوين در انفرادى به سر مى برد.

از تمام كارگران، فعالين كارگري، فعالان و نهادهای حقوق بشري، فعالان جنبشهای اجتماعی و ... مى خواهيم براى آزادى آقای مهدى فراحى شانديز از هيچ كوششى دريغ نكنند چرا که خانواده ايشان در شرايط بسيار سختى به سر مى برد و قادر به پيگيری وضعيت ايشان نيستند. پر واضح است که هر آنکس با شرايط امروز ايران آشنا باشد معنی هشت ماه حبس در سلول انفرادی آنهم در شرايط سکوت و بی خبری محض را درک کرده و در برابر اين رفتار غير انسانی عليه يک فعال کارگری و عضوی از زحمتکشان جامعه ی ايران سکوت نخواهد کرد.


27 آذر 1388 03:37

هیچ نظری موجود نیست: