۱۳۸۸ آذر ۲۵, چهارشنبه

در نامه اي به رئيس جمهور اعلام شد؛
امروز کارگران با حقوق 263 هزار تومان باید هزینه‌های زندگی را تأمین کنند

در چنین وضعیتی که متوسط هزینه خانوار بیش از دو برابر این رقم بر اساس آمارهای موجود است چگونه می‌توان انتظار داشت که یک زندگی شرافتمندانه امکان‌پذیر باشد.

ايلنا: رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری خطاب به ریاست جمهوری در نامه اي به رئيس جمهوردر خصوص افزایش نابرابری‌ها و نگرانی از وخیم‌تر شدن زندگی کارگران و بیمه شدگان ابراز نگراني كرد.
جناب آقای دکتر احمدی نژاد ظهور دولت جنابعالی در سال 1384 اساساً به دنبال شعارهای عدالت محوری و نگاه به طبقات آسیب‌پذیر شکل گرفت. امروز نزدیک به 5/4 سال از آن زمان می‌گذرد حاصل عملکرد دولت حضرتعالی، قاعدتاً باید خود را در سفره‌های مردم نشان دهد. بعبارت دیگر کارگران و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی که خانواده‌هایی نزدیک به 28 میلیون نفر را در خود جای می‌دهد باید بهبود وضعیت را هم مشاهده و هم لمس کنند.
در بخش شاغلین، امروز کارگران با حقوق 263 هزار تومان باید هزینه‌های زندگی خود را تأمین کنند این در حالی است که در بخش‌های متعدد همین حقوق را هم دریافت نمی‌کنند. در چنین وضعیتی که متوسط هزینه خانوار بیش از دو برابر این رقم بر اساس آمارهای موجود است چگونه می‌توان انتظار داشت که یک زندگی شرافتمندانه امکان‌پذیر باشد.
امروز به دلیل عدم تناسب درآمد و هزینه، بسیاری از نیازهای خانواده به فراموشی سپرده شده است. زمانی که باید گوشت را کیلویی 12،500 تومان و مرغ را 2،800 تومان و میوه و سبزیجات و لبنیات و غیره را با قیمتهای مشابه و غیر قابل قیاس با سبد درآمدی تهیه کنند و از طرفی نان را با افزایش قیمت نزدیک به 50 درصد طی یکماه گذشته فراهم نمایند چطور می‌توان انتظار داشت که وعده‌های شما عملی شده باشد. هزینه‌های مسکن ـ درمان ـ آموزش ـ خوراک و پوشاک بر اساس سیاستهای اعمال شده توسط دولت جنابعالی، آنچنان فشار را بر طبقات ضعیف و مزدبگیر افزایش داده که امروز سلامت روحی و جسمی خانواده‌ها دچار تهدید شده است و از همه مهمتر آنکه امید به بهبود وضعیت در آینده هم بر اساس سوابق تاریخی متصور نیست.
نکته مهم اینجاست که همه اقدامات که منتج به وضع کنونی شده با هزینه کردن از جیب فقرا صورت گرفته و منت آن بر سر آنان سنگینی می‌کند ولی آ نطرف وقتی به اغنیاء و صاحبان ملک و سرمایه نگاه می‌کنیم بهبود را به شکل افسانه‌ای در بین آنها می‌بینیم ورود کالاهای لوکس از جمله اتومبیل‌های بالای صد میلیون تومانی آنهم به تعداد زیاد نشان می‌دهد برخی توانایی مصرف این کالاها را دارند وقتی به مناطق مرفه نشین نگاه می‌کنیم برج­های سر به فلک کشیده را می‌بینیم که در سایه اجرای عدالت برای فقرا هر روز افراشته‌تر می‌شوند و مصالح ساختمانی آنها مستقیماً از خارج از کشور می‌آید. رفاه زدگی این چنینی در بین اغنیاء را حتی در مهد سرمایه‌داری هم مشاهده نمی کنید. این چگونه عدالت محوری است که ما شواهد غیر قابل انکار مصادیق فوق‌الذکر را که هر روز بدتر از دیروز می‌شود را مشاهده می‌کنیم و امروز قرار است یارانه‌ها قطع و شکل توزیع آن بر اساس قانونمندی جدید به اجرا درآید نگرانی جامعه کارگری و مستضعفین بیشتر شده است چرا که تاکنون شعار عدالت عملاً معکوس عمل کرده و تورم و رشد قیمتها به اغنیاء خدمت کرده است.
جناب آقای رئیس جمهور در حوزه سازمان تأمین اجتماعی متعلق به جامعه کارگری از زمانی که تحت نظارت حوزه ریاست محترم جمهوری قرار گرفته به جای بهتر شدن متأسفانه شاهد بدتر شدن شرایط خدمت‌رسانی این سازمان در حوزه‌های مختلف از جمله درمان مستقیم می‌باشیم بگونه‌ای که از زیر بار تعهدات درمانی مانند تأمین داروی بیماران خاص شانه خالی می‌نمایند و آنرا جزء تعهدات دارویی سازمان نسبت به بیماران مذکور ندانسته و کارگران بیمار را به جیب بی‌پول آنها حواله می‌دهند.
جناب آقای رئیس جمهور سازمان تامین اجتماعی در طول تاریخ حیاتش سابقه نداشته که داروخانه‌های طرف قرارداد، بخشنامه صادر کنند که از پذیرش دفترچه‌های متعلق به تأمین اجتماعی معذور هستیم اما در مقطعی که مدیریت سازمان، مستقیم زیر نظر جنابعالی قرار گرفته متأسفانه این وضعیت اتفاق افتاده و چهره خوش حسابی سازمان که سالها بعنوان یک طرف خوش حساب در پیش بخش خصوصی و دولتی مطرح بود بعنوان یک مجموعه بدهکار و بدحساب تداعی شده است.
آقای رئیس جمهور از حضرتعالی انتظار داریم قبل از اینکه شرایط به بحران اجتماعی تبدیل شود چاره‌ای اندیشید و دستور پرداخت مطالبات سازمان را به جهت عمل به تعهداتش صادر فرمائید .

هیچ نظری موجود نیست: