۱۳۸۸ دی ۲, چهارشنبه

هيچ تضمينی برای امنيت شغلي‌وجود ندارد:67 درصد نيروهای شاغل ايران در قالب

قراردادهای موقت هستند

ايلنا: رئيس اتحاديه پيشکسوتان جامعه کارگری استان تهران گفت: در حال حاضر از مجموع کل نيروهای شاغل کشور 67 درصد در قالب قراردادهای موقت و تنها 33 درصد در قالب قراردادهای دائم مشغول به کار هستند.
حسن صادقی درگفت وگو با خبرنگار ايلنا گفت: از مجموع شاغلان قراردادی حدود 30 درصد با قراردادهای پيمانی 3 ماه تا يک ساله، 22 درصد با قرارداد های موقت يک تا سه ماه و 15 درصد باقيمانده نيز با قراردادهای روزمزد يک تا 29 روزه مشغول به کار هستند.
وی يادآور شد: جمعيت 33 درصد باقيمانده ای که در قالب قراردادهای دائم مشغول به کار هستند را کارکنانی تشکيل می دهند که حداقل بيش از 10 سال سابقه کار دارند و پيش از متداول شدن قراردادهای موقت و پيمانی استخدام شده اند.
اين فعال صنفی همچنين در مورد تقسيم بندی زمينه های شغلی کارکنان قراردادی و پيمانی گفت: بيشترشاغلان در بخش خدمات به ويژه خدمات شهری و صنوف کوچک در قالب قراردادهای يک روز تا نهايت يک ماه مشغول به کار هستندو در مقابل قرارداد شاغلان در واحدهای بزرگ صنعتی از يک تا سه ماه متغير است.
به گفته صادقی قراردادکار بيشترکسانی که در بخش دولتی مشغول به کار هستند از نوع پيمانی و با مدت 3 ماه تا يک سال است.
رئيس پيشين کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بيان اينکه صرف نظر از نوع رابطه استخدامی هيچ تضمينی برای امنيت شغلی نيروهای انسانی وجود ندارد، گفت: حتی در مورد شاغلان دائم کارفرما برای خاتمه دادن به قراردادکار به دنبال بهانه است.

هیچ نظری موجود نیست: