۱۳۸۸ بهمن ۱, پنجشنبه

بيش از 4 ميليون بيكار در كشور داريم


ايلنا:عزيزاكبريان نماينده كرج با اعلام اينكه دستمزد كارگران نبايد كمتر از 500 هزار تومان باشد گفت:
 امروزه بيش از 4 ميليون بيكار دركشور داريم اما تاسف‌آور اين است كه نيروى كار به دليل آنكه مدتهاست بيكار مانده حاضر مي‌شود با هر دستمزدى و تحت هر شرايطى كاركند تا شب دست خالى به خانه‌اش نرود.

اكبريان با اظهار تاسف ازتوليد پايين و واردات بي‌رويه گفت: هنگامي‌كه براى توسعه كشاورزى كار زيربنايى صورت نگرفته، واحدهاى صنعتى درحال بحران و تعطيلى قرار دارند و اتفاق جديدى در عرصه اشتغالزايى نمي‌افتد بايد هم شغل پايدار تعريف نداشته باشد و دستمزد نيروى كار با واقعيت‌ها همخوانى نكند.

وى با اعلام اينكه تصميمات درست اقتصادى به رونق و توسعه‌كشور منجر مي‌شود گفت: امروزه اقتصادكشور بر مبناى تعادل واردات با صادرات نيست بلكه دروازه‌هاى كشور را به روى ورود هركالايى بازگذاشته‌ايم و هر جنس بنجل و بي‌كيفيتى به آسانى وارد كشور مي‌شود تا صنايع را به نابودى بكشاند.

اكبريان از ناهماهنگى بين وزارتخانه‌هاى كار، صنايع، كشاورزي، بازرگاني‌خبر داد و گفت: هر كدام از اين وزارتخانه‌ها كارخودش را مي‌كند و هركدام رشته ديگرى را پنبه كرده است.

وى در پاسخ به اينكه بايد تاوان ناكارآمدي‌ها را كارگران بدهند،گفت: اگرچه نبايد چنين باشد اما درحال حاضر تاوان ناكارآمدي‌ها را كارگران با دستمزد 263 هزار تومان پس مي‌دهند.




هیچ نظری موجود نیست: