۱۳۸۹ فروردین ۳۰, دوشنبه

کاهش کارکنان مستقيم و غيرمستقيم ايران ترمه از حدود 23000 نفر به 200 نفر با 26 ماه حقوق عقب افتاده



ايلنا: يکى از کارگران کارخانه نيمه تعطيل ايران ترمه و تهران پتو گفت: هر روز اشتغال های کشور از بين می رود و کسی به اين موضوع توجه نمی کند، اما اگر کوچکترين اشتغالی که آن هم شايد ناپايدار باشد، به وجود بيايد در بوق و کرنا می شود.

تقی نصيري، يکی از کارگران کارخانه ايران ترمه قم در گفت‌و گو با خبرنگار ايلنا در قم، گفت: آدم دلش می سوزد، کارخانه ای که روزی 3هزار نفر به طور مستقيم و 20هزار نفر به طور غير مستقيم از آن کسب روزی می کردند،  امروزه تنها 200کارگر آن باقی مانده است که همين 200کارگر هم 26ماه است که حقوق و مطالبات خود را دريافت نکرده اند.

وی افزود: بعضی  از مسؤولين استانی نسبت به تضعيف تشکلات کارگری کارخانه اقداماتی را انجام دادند، که نمونه بارز آن رئيس سابق اداره کار و اموراجتماعی استان قم بود که به طور علنی شمشيررا  از رو برای ما بست.

نصيری گفت: در پی تضعيف تشکلات کارگری ، کارگران بی پناه شدند، چرا که نه نماينده دارند و نه شورايی که از حقوق آن ها سخن بگويد و امروزه شاهديم که 200کارگر باقی مانده اين کارخانه، 26ماه است که حقوق و ديگر مطالبات خود را دريافت نکرده اند؛ کارگری که امروز فرزندانش دانشجو و در آستانه ازدواج است، در زندگی روزمره خود مانده است.
وی با بيان اين که بعد از اخراج بسياری از کارگران کارخانه تنها به عده معدودی از کارگران بيمه بيکاری تعلق گرفته است و بيشتر کارگران حتی از  بيمه بيکاری هم محروم شده اند، گفت: طبق قانون کسی که 6ماه سابقه کار داشته باشد، بيمه بيکاری به او تعلق می گيرد، اما با بخشنامه های داخلی بسياری از کارگران را از اين حق محروم کرده اند، که اين ظلم بزرگی به کارگران زحمت کش جامعه است.

دبير سابق کانون شورهای اسلامى کار استان قم، اظهار داشت: در شهر قم هر روز اشتغال از بين می رود و کسی به اين موضوع توجه نمی کند، اما کوچکترين اشتغالی که آن هم شايد ناپايدار باشد، به وجود بيايد در بوق و کرنا می شود؛ در کشور ما اشتغال های موجود از بين می رود و همواره ادعای اشتغال جديد داريم.

هیچ نظری موجود نیست: