۱۳۸۹ اردیبهشت ۴, شنبه

فرياد ما با آنها يكى است


 بيانيه  دانشجويان لرستان به مناسبت روز کارگر

چو عضوى به درد آورد روزگار


دگر عضوها را نماند قرار



ديربازيست كه كارگران ميهن در دو نظام شاه و ولايت , در برابر خواسته هاى عادله خود يعنى حقوق و مزايا و بازنشستگى و بيمه ى حوادث و غيره... قد علم ميكنند ولى حق مسلم آنان به هيچ گرفته شده و پاسخ آنها را با اخراج و توهين و در نهايت بازداشت و زندان داده اند. در همين رابطه خوب است در اينجا از مبارز قهرمان منصور اسانلو ياد كنيم, مردى كه بخاطر اعاده حقوق همكارانش و كارگران سراسر ميهن به عنوان نماينده كارگران , به شكنجه گاه برده شد و هنوزهم متاسفانه در اسارت بسر ميبرد و مورد هجوم اوباشان داخل زندان قرار ميگرد تا سر تسليم در برابر ستم و نا برابرى فرود آورد, ولى ”هيهات منه الذله“ او نه بلند خويش را بر حاكمان زر و زور گفته است و تا به آخر ايستاده...

هرگز دل او زخصم در بيم نشد


تسليم به حاكمان دژخيم نشد


اى جان به فداى آنكه پيش دشمن


تسليم نمود جان و تسليم نشد


در نظام كنونى اما!


وضعيت ما دانشجويان و كارگران محروم ميهن شباهت هاى زيادى به يكديگر دارد از جمله شهرستان خرم آباد و استان لرستان که موفق به کسب رتبه اسف بار اول بيکاری در کشور می باشد.استانی که امروز با تعطيلی کامل کارخانجات پارسيلون / چرم و پوست/ کشت و صنعت و ده ها کارخانه کوچک و بزرگ ديگر عملا با صنعتی بی جان و رو برو است و امروز کارگران بيکار اين کارخانه دستفروشی کرده/وای بر ما که هنوز مشغول تحصيل هستيم/با چه اميدی به آينده بنگريم؟ كما اينكه پاسخ خواسته هاى بحق ما نيز به همانند كارگران, با بر خوردهاى غير اصولى و سركوبگرانه داده ميشود و با تعليق و اخراج و زندان رو برو هستيم.

بنا بر اين كارگران و دانشجويان در مسيرى قرار گرفته اند كه ميتوانند در همبستگى و وحدت بيشتر اين مسير را با سر بلندى و پيروزى به انتها برسانند و اگر كارگران ميهن اين حقيقت را در يابند كه ما دانشجويان پشتوانه قوى براى آنان محسوب مى شويم و فرياد ما با آنها يكى است , با دلگرمى بيشترى خواسته هايشان را طلب خواهند كرد و دستانشان را به ما پيوند مى زنند.

ضمن تبريك به مناسبت روز جهانى كارگر ما دانشجويان اعلام مى داريم كه :ما نيز همراه كارگران غيرتمندمان در روز كارگر به خيابانها خواهيم آمد و با تجمع اعتراض آميز خود و حظور پرشور خود در تاريخ 11 ارديبهشت در مقابل استانداری لرستان واقع در چهار راه بانک ساعت 9 صبح فرياد آزاديخوانه مان و حقوق مسلم خويش را طلب خواهيم كرد.

هر كجا مشتى گره شد,مشت من


زخمى هر تازيانه مشت من


هر كجا فرياد آزادى منم


من در اين فريادها,دم مى زنم



پيروز باشيد

دانشجويان دانشگاه آزاد خرم آباد

هیچ نظری موجود نیست: