۱۳۸۹ مهر ۱۹, دوشنبه

100 متقاضى براى يك شغل


ايلنا: رييس اتحاديه كارگران قراردادى و پيمانى مي‌گويد در حال حاضر به دليل نامناسب بودن فضاى كسب و كار بيش از 100 نفر درانتظار خالى شدن هر فرصت شغلى هستند.

به گزارش خبرنگار ايلنا، فتح الله بيات درگردهمايى عصر روزگذشته كارگران قراردادى پيمانى كشورگفت: وعده‌هاى اشتغال زايى تحقق پيدا نكرده است و به همين دليل امروز شاهد اعمال فشار بركارگران هستيم.

وى با بيان اينكه امروز در محيط‌هاى شغلى كارفرمايان به ويژه پيمانكاران نيروى انسانى بدون توجه به سابقه و مهارت نيروى كار، كارگران را تحت فشار مي‌گذراند، گفت: نبود فرصت‌هاى شغلى باعث شده تا كارگران فشار و احجاف اين كارفرمايان را تحمل كنند و براى همين است كه مي‌بينيم كه برخى كارگران قراردادى يا پيمانى در مدت 20 سال گذشته حاضر به دريافت دستمزد كم امضاى قراردادهاى سفيد امضا محروميت از مزاياى بيمه‌هاى اجتماعى شده‌اند.

به گفته اين فعال كارگرى در حال حاضر بهسازى قراردادهاى موقت كار و ساماندهى مشاغل پيمانكارى مهمترين خواسته جامعه كارگرى است و از دولت انتظار مى رود تا طبق مصوبات خود هر چه زودتر به ادامه فعاليت واسطه گران نيروى انسانى خاتمه دهد.

بيات با بيان اينكه تاكنون تمام وعده‌هايى كه به كارگران قراردادى و پيمانى در خصوص جذب و استخدام داده شده بود عملى نشده است، تصريح كرد: انتظار داشتيم كه موضوع استخدام كارگران قراردادى با سابقه 10 سال در مجلس راى بياورد كه متاسفانه محقق نشد.

اين فعال كارى افزود: نبود امنيت شغلى باعث كاهش بهره ورى انگيزه در محيط‌هاى شغلى مي‌شود.

هیچ نظری موجود نیست: